Vilma
-7 °C
4 °C

Maximális büntetés a Pannon Rádiónak

2002.01.11. 06:38
A kiszabható legmagasabb, 2,3 millió forintos kötbér kifizetésére kötelezi a Pannon Rádiót az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) többek között a MIÉP nézeteinek kiszolgálása, gyűlöletkeltésre alkalmas beszélgetések, kisebbségek durva megsértése miatt - adta hírül pénteken a Népszabadság. Az ORTT MIÉP által delegált tagja a döntés kapcsán az ötvenes évek koncepciós pereit emlegeti.
November elején került nyilvánosságra az ORTT irodájának elmarasztaló vizsgálata, amely alapján a hatóság most a maximális 2,3 millió forintos kötbér kifizetésére kötelezte a Pannon Rádiót. A vizsgálatban többek között az áll: a rádió kizárólagosan egy szélsőséges ideológia közvetítése mellett kötelezte el magát, egyszerű, sematikus világképet kínál, a követett eszmék közös nevezője az antiszemitizmus.

Pártszolgálat miatt büntették a rádiót

A testület szűk többséggel -a napilap értesülései szerint az SZDSZ- és az MSZP-tag mellett a két fideszes delegált voksaival - döntött a büntetésről. Ez az első eset, hogy amiatt marasztal el egy médiumot az ORTT, mert az a médiatörvény tiltása ellenére párt vagy politikai mozgalom szolgálatában áll.

A Pannon Rádiót korábban egymillió forint büntetés kifizetésére kötelezte a médiahatóság, mivel az adón felolvasták ifj. Hegedűs Lóránt MIÉP-képviselő, utóbb nagy port felvert, az ügyészség által közösség elleni izgatás miatt vizsgált cikkét.

A tulajdoni viszonyokat nem vizsgálták

Nem tárgyalta azonban a testület a napilap értesülései szerint a Tímár János testületi tag által feltárt tulajdoni szerkezet-változást E szerint a rádióban tulajdoni részt szerzett a Csurka István MIÉP-elnök által létrehozott Bocskai Szabadegyetem. A médiatörvény szerint azonban párt vagy az általa létrehozott gazdasági társaság nem vehet részt műsorszolgáltatásban.

Az ORTT-be a MIÉP által delegált Bánlaki József a Népszabadság állítása szerint az ötvenes évek koncepciós pereit emlegette a döntés kapcsán. Szerinte kiragadott részletekkel, fél mondatokkal operál az elemzés, a vitatott idézetek többségét pedig a betelefonáló hallgatók mondták. Ezekkel kapcsolatban ugyanakkor a vizsgálat megjegyzi: a műsorvezetők kísérletet sem tettek a visszautasításukra.