Natália
-3 °C
7 °C

Nagyratörő tervek a Pannon Airlinesnál

2000.08.25. 15:01
A Malév monopóliumának megtörésére és a ,,tisztességes szabadversenyre" törekszik a négy hónapja működő Pannon Airlines - hangzott el a társaság pénteki sajtótájékoztatóján. Somodi Endre főigazgató elmondta, hogy az eddigi 250 járatukon csupán egy kétórás és egy hétórás késés fordult elő, amely említésre sem méltó. A Pannon Airlines (PA) tervei között újabb, délebbi repülőterekre közlekedő járatok indítása és további gépek üzembe állítása szerepel.
Heti tizenkét járattal, nyolc célirányba repülnek április óta a Pannon Airlines Légiközlekedési Kft. gépei. A cég az egyetlen Magyarországon, amely a Malév mellett repülőjáratokat üzemeltet. A PA mindeddig egyetlen TU-154-M típusú géppel üzemeltetett charter-járatokat. A légitársaság hamarosan elindítja működése óta kétszázötvenedik járatát, ezért vezetői úgy döntöttek, hogy ebből az alkalomból a nyilvánosság elé lépnek. Eddig 40 ezer utast szállított a PA - hangzott el. Eddig csupán egy hétórás és egy kétórás késés fordult elő járataikon, ez a társaság vezetője szerint ,,az eltöltött üzemórák arányában olyan csekély mértékű késés, hogy nem érdemelt volna különösebb említést".

Somodi Endre
A Malév monopóliumának megtörésére és a ,,tisztességes szabadversenyre" törekszenek
A cég elképzeléseiről kívánjuk tájékoztatni a közvéleményt, és egyben cáfolatát adni azoknak a sajtóbeli megnyilvánulásoknak, amelyek nem a legjobb színben tűntették fel a társaságot - jelentette ki Somodi Endre a PA ügyvezető igazgatója. A cég a Malév monopóliumának megtörésére és a ,,tisztességes szabadversenyre" törekszik, hangzott el. A cégvezető szerint Magyarországon több légitársaságnak is van létjogosultsága, és a PA ezt kívánja bebizonyítani. Somodi Endre hangsúlyozta, hogy a társaság tulajdonosai magyar magánszemélyek, kilétüket azonban nem kívánta felfedni.

A főigazgató cáfolta azt is, hogy a PA tulajdonosa lenne a HTC utazási iroda, vagy annak valamelyik tulajdonosa. Az iroda az egyetlen, amellyel eddig kapcsolatban álltak, a továbbiakban azonban fizetési morálja javítását várják a HTC-től. A PA alaptőkéje a társasági formának megfelelően 3 millió forint, az eredményekről azonban Somodi Endre nem kívánt számokban is beszélni. ,,A piac megnyerése volt a célunk, gazdaságosak voltunk és tisztességes haszonnal dolgozunk" - jelentette ki a cégvezető, ennél többet azonban újságírói kérdések után sem volt hajlandó elárulni a PA üzleti tevékenységéről.

A PA kevesebb járatot indít a téli időszakra, a turistaidény végeztével újabb, az eddigieknél délebbi célpontokra is indítanak majd gépeket. Jelenleg Görögországba, Spanyolországba és Izraelbe juthatnak el utasaik. A társaság tervei között szerepel a közeljövőben egy újabb TU-154-es és egy Boeing 737-es bérlése. A társaság engedélye jelenlegi gépükre áprilisig érvényes. Somodi Endre szerint a rendelkezésükre álló viszonylag fiatal, korszerű berendezésekkel ellátott géppel csupán a PA rendelkezik hazánkban. Az M típusú, tehát módosított TU-154-es 1988 óta repül, tapasztalt orosz műszaki személyzete pedig képes arra is, hogy zord időjárási körülmények között is végrehajtsanak repüléseket.

Veszélyhelyzetben elképzelhetõ a kölcsönös segélynyújtás a Malévval, errõl azonban még nem tárgyaltunk, mivel a másik fél nem reagált - jelentette ki az Index kérdésére Somodi Endre. Korábban egyszer szükségük volt segítségre, akkor azonban nem a magyar konkurensükhöz fordultak.

Társaságunk nem zárkózott el az együttműködéstõl, egy esetben, július 12-én pedig gépünk kétszer is fordult, és a Pannon Airlines 600 utasát szállította Budapest és Görögország között - jelentette ki lapunk érdeklõdésére Kocsi Margit, a Malév Rt. szóvivõje.

Gépünk júliusi meghibásodásakor, amikor négy napig javították, egy napon valóban a Malév repülõje szállította utasainkat - reagált Somodi Endre a szóvivõ kijelentésére. Akkor egy külföldi cég segítette ki a PA-t, az egyik napon azonban nem tudták rendelkezésükre bocsátani gépüket. Ekkor teljesen váratlanul a Malév megkereste a céget, és felajánlotta segítségét. Köszönõlevelünkre és egyéb kapcsolatteremtő szándékainkra azonban a Malév vezetése nem reagált, tehát nincs kapcsolat a két cég között - mondta Somodi Endre.