Timót, Xénia
-10 °C
-1 °C

Nagyratörő tervek a Pannon Airlinesnál

2000.08.25. 15:01
A Malév monopóliumának megtörésére és a ,,tisztességes szabadversenyre" törekszik a négy hónapja működő Pannon Airlines - hangzott el a társaság pénteki sajtótájékoztatóján. Somodi Endre főigazgató elmondta, hogy az eddigi 250 járatukon csupán egy kétórás és egy hétórás késés fordult elő, amely említésre sem méltó. A Pannon Airlines (PA) tervei között újabb, délebbi repülőterekre közlekedő járatok indítása és további gépek üzembe állítása szerepel.
Heti tizenkét járattal, nyolc célirányba repülnek április óta a Pannon Airlines Légiközlekedési Kft. gépei. A cég az egyetlen Magyarországon, amely a Malév mellett repülőjáratokat üzemeltet. A PA mindeddig egyetlen TU-154-M típusú géppel üzemeltetett charter-járatokat. A légitársaság hamarosan elindítja működése óta kétszázötvenedik járatát, ezért vezetői úgy döntöttek, hogy ebből az alkalomból a nyilvánosság elé lépnek. Eddig 40 ezer utast szállított a PA - hangzott el. Eddig csupán egy hétórás és egy kétórás késés fordult elő járataikon, ez a társaság vezetője szerint ,,az eltöltött üzemórák arányában olyan csekély mértékű késés, hogy nem érdemelt volna különösebb említést".

Somodi Endre
A Malév monopóliumának megtörésére és a ,,tisztességes szabadversenyre" törekszenek
A cég elképzeléseiről kívánjuk tájékoztatni a közvéleményt, és egyben cáfolatát adni azoknak a sajtóbeli megnyilvánulásoknak, amelyek nem a legjobb színben tűntették fel a társaságot - jelentette ki Somodi Endre a PA ügyvezető igazgatója. A cég a Malév monopóliumának megtörésére és a ,,tisztességes szabadversenyre" törekszik, hangzott el. A cégvezető szerint Magyarországon több légitársaságnak is van létjogosultsága, és a PA ezt kívánja bebizonyítani. Somodi Endre hangsúlyozta, hogy a társaság tulajdonosai magyar magánszemélyek, kilétüket azonban nem kívánta felfedni.

A főigazgató cáfolta azt is, hogy a PA tulajdonosa lenne a HTC utazási iroda, vagy annak valamelyik tulajdonosa. Az iroda az egyetlen, amellyel eddig kapcsolatban álltak, a továbbiakban azonban fizetési morálja javítását várják a HTC-től. A PA alaptőkéje a társasági formának megfelelően 3 millió forint, az eredményekről azonban Somodi Endre nem kívánt számokban is beszélni. ,,A piac megnyerése volt a célunk, gazdaságosak voltunk és tisztességes haszonnal dolgozunk" - jelentette ki a cégvezető, ennél többet azonban újságírói kérdések után sem volt hajlandó elárulni a PA üzleti tevékenységéről.

A PA kevesebb járatot indít a téli időszakra, a turistaidény végeztével újabb, az eddigieknél délebbi célpontokra is indítanak majd gépeket. Jelenleg Görögországba, Spanyolországba és Izraelbe juthatnak el utasaik. A társaság tervei között szerepel a közeljövőben egy újabb TU-154-es és egy Boeing 737-es bérlése. A társaság engedélye jelenlegi gépükre áprilisig érvényes. Somodi Endre szerint a rendelkezésükre álló viszonylag fiatal, korszerű berendezésekkel ellátott géppel csupán a PA rendelkezik hazánkban. Az M típusú, tehát módosított TU-154-es 1988 óta repül, tapasztalt orosz műszaki személyzete pedig képes arra is, hogy zord időjárási körülmények között is végrehajtsanak repüléseket.

Veszélyhelyzetben elképzelhetõ a kölcsönös segélynyújtás a Malévval, errõl azonban még nem tárgyaltunk, mivel a másik fél nem reagált - jelentette ki az Index kérdésére Somodi Endre. Korábban egyszer szükségük volt segítségre, akkor azonban nem a magyar konkurensükhöz fordultak.

Társaságunk nem zárkózott el az együttműködéstõl, egy esetben, július 12-én pedig gépünk kétszer is fordult, és a Pannon Airlines 600 utasát szállította Budapest és Görögország között - jelentette ki lapunk érdeklõdésére Kocsi Margit, a Malév Rt. szóvivõje.

Gépünk júliusi meghibásodásakor, amikor négy napig javították, egy napon valóban a Malév repülõje szállította utasainkat - reagált Somodi Endre a szóvivõ kijelentésére. Akkor egy külföldi cég segítette ki a PA-t, az egyik napon azonban nem tudták rendelkezésükre bocsátani gépüket. Ekkor teljesen váratlanul a Malév megkereste a céget, és felajánlotta segítségét. Köszönõlevelünkre és egyéb kapcsolatteremtő szándékainkra azonban a Malév vezetése nem reagált, tehát nincs kapcsolat a két cég között - mondta Somodi Endre.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.