Konrád, Tivadar
7 °C
17 °C

Az MTA szerint lápra építkezne az Auchan Dunakeszinél

2010. 01. 26. 19:56
A Dunakeszi láp olyan környezettörténeti maradvány, amely nemcsak természetvédelmi, hanem várostörténeti szempontból is muzeális érték. Nem valószínű, hogy egy áruháznak ne lehetne Észak-Pest körzetében más alkalmas helyet találni, amelyet nem kellene az építkezés előtt jelentős költséggel kiszárítani - állapította meg állásfoglalásában a Magyar Tudományos Akadémia.

Az MTA Biológiai Tudományok Osztályának illetékes szakbizottságai megvizsgálták a Dunakeszi Auchan által kiszemelt területet, és arra a következtetésre jutottak, hogy a Dunakeszi tőzegtó és környékének ökológiai állapota mindenben megfelel a láp kritériumának, mivel a terület jelentós részét egész éven át víz borítja, és a terület nagy részében lápi életközösségek uralkodnak, amilyen a tőzegpáfrányos láperdő, a rekettyefűzes lápcserjés. A területen továbbá nagy borításban találhatók tőzegjelző lápi növények, elsősorban a tőzegpáfrány, valamint nagy számban lápokon élő állatfajok. A területen vastag aktív tőzegréteg található, amely eredetét tekintve elsősorban radicella-tőzeg, felismerhetően a tőzegpáfrány gyökérzetének anaerob bomlásából keletkezett.

Az MTA állásfoglalása szerint a terület a Pest városát egykor gyűrűszerűen körülvevő lápi övezet utolsó maradványa. A fővárost övező egykor nagy természeti értéket képviselő élőhelyek sorra áldozatul estek a városfejlesztésnek. A Rákos patak völgyének egykori természeti gazdagsága helyén ma az Újpalotai lakótelepek díszlenek, Lágymányoson és Kelenföldön még az 50-es években is létező keserűsós réteket a Dél-Budai városközpont foglalta el. A Dunakeszi láp olyan környezettörténeti maradvány, amely nemcsak természetvédelmi, hanem várostörténeti szempontból is muzeális érték. Nem valószínű, hogy egy áruháznak ne lehetne Észak-Pest körzetében más alkalmas helyet találni, amelyet nem kellene az építkezés előtt jelentős költséggel kiszárítani - vélekedik az MTA.

láp3
Részlet a dunakeszi Auchan áruház melletti tőzegtavakból

A fentieket figyelembe véve az MTA Biológiai Osztálya szükségesnek tartja, hogy tudományos ismeretinek és szakmai felelősségének birtokában általánosan elismert társadalmi és szakmai tekintélyével alátámassza az állampolgárok és civil szervezetek tömegméretű megmozdulását a Dunakeszi láp jogos és indokolt megvédése ügyében. Az ügy fontosságának külön hangsúlyt ad az a körülmény, hogy 2010 a biodiverzitás megőrzésének nemzetközi éve, s most különös erkölcsi kötelességünk minden további természetpusztító tevékenységet meggátolni – áll a közleményben.

Decemberben Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa szólította fel az Auchan üzletlánc menedzsmentjét, hogy a végleges ombudsmani ajánlás kiadásáig ne kezdjen semmiféle munkához, és ne készítsen elő építkezést a dunakeszi láp területén és annak védőzónájában. Az eddigi információk szerint jelenleg senkinek sincs hatályos építési engedélye a területre, írta levelében az ombudsman. Az ombudsman Sarkadi Márton dunakeszi természetvédő és mások panasza nyomán kezdett vizsgálatot az Auchan dunakeszi áruházának tervezett bővítéséről, mivel a kifogások szerint a terjeszkedés veszélyeztetné a környékbeli lápot.

dunakeszi láp
Még több kép a lápról, az Indafotón!

Noha a vizsgálat még tart, bizonyossá vált, hogy a kérdéses terület az országos ökológiai hálózat része volt, ami korlátozza a beépítés lehetőségét. Ha a láp jelleget a hatóság is megállapítja, akkor egyáltalán nem lehet építkezni a területen, mert az „ex lege” védett, olvasható az ombudsman tájékoztatásában. Az eddigi vizsgálat szerint a másodfokú természetvédelmi szakhatóság által az ügyben bekért szakértői vélemény jogsértő és szakmailag hibás. A láp fogalmát a jogszabálytól eltérően értelmezi, a becsatolt térképek alapján pedig nem a megfelelő helyen keresi, így nem is találja a lápot, és figyelmen kívül hagyja az ottani vegetációt is.

Hozzászólások (100)

  • AutosVilli2010.01.26 23:15:42

    Közöd??: azért szeretnék olyan dilettáns hülye lenni,mint az MTA gyülekezete

  • hiperoptimista2010.01.26 23:17:11

    az a szaros láp olyan gyönyörű, hogy beszarsz. és azért védjük, mert már sajna kevés olyan dolog maradt, amitől összeszarod magad... Menj ki, nézd meg, tényleg megéri...

  • Dr. S Nagy László2010.01.26 23:21:01

    A pontosság kedvéért: Dr. S Nagy László

  • Dr. S Nagy László2010.01.26 23:28:28

    http://www.kornyezetkozpont.hu///images/rsgallery/display//Dr%20S%20Nagy%20Lszl%20a%20MTESZ%20alelnke%20tartott%20megnyit%20beszdet.JPG.jpg

  • Dr. S Nagy László2010.01.26 23:29:46

    http://greenr.blog.hu/2009/11/11/dunakeszi_tozegtavak_5

  • Lárifári a böszme2010.01.26 23:55:20

    Itt valakit megint megkentek.
    Itt egy korrupt kisebbség megint hülyének nézi az embereket.
    A korrupt szakértőt meg odavinném a nemlápba, és addig itatnám vele a nemlétező vizet sárral vegyítve, amíg belefullad.
    TILTAKOZZUNK!!!!! NE VÁSÁROLJUNK A FOSÖNBEN!
    Én a magam részéről a továbbiakban be nem teszem a lábam ennek a francos francia maffiának egy érdekeltségébe sem. Legyen az ebben az országban vagy máshol.

  • J mint Geri2010.01.27 00:04:14

    csak mondom, hogy a polginak nem ez az első sáros ügye:)
    tiplizhetne...

  • StopSzmog2010.01.27 00:23:47

    @J mint Geri

    Ott van a strand, meg a lovaspálya beépítése - csak amiről én nem helyiként hallottam. Más?

  • lmcs2010.01.27 00:30:16

    S. Nagy László "szakértő" vadász-erdész haverja Szabó Sándornak, aki a talajmintavételnél is jelen volt, amely után megállapították, hogy száraz, homokos talaj, nincs láp sehol. Szabó a KV. Főfelügyelőség szakértői osztály vezetője, korábban a Közép-Duna-völgyi KV. Felügyelőségen igazgatóként rontotta a levegőt, amíg ki nem rúgták. Onnan bukott fel a főfelügyelőségre. Ténykédett a Duna-Ipoly Nemzeti Parknál is igazgatóként, pl egy Pomázi lakópark köszönheti neki a létét, mely a Nemzeti Park védett területe helyé épült, de Hortobágyon is kavart védett területek bérbe adásával rokonainak. Ismert tevékenysége még különféle nógrádi hulladékos maffia ügyek, Jobbágyi, Apc, Zagyvaszántó, Szurdokpüspöki környéke, de szívesen aszisztált bármikor, ha a környezetet kellett "védeni". A láptulaj Murvai (volt gödi TSZ elnök) testvérének (aki szintén TSZ vezér volt Nagykovácsiban) segített a "kárpótlásba" megszerzett de védett területre beépítési engedélyt varázsolni (Nagykovácsi-Meggyes). Persze a beruházás mindig megvalósulhatott, nem volt jelentős környezeti hatása. Haraszthy László köztudottan védetmadártojáscsempész államtitkár haverja, aki mindebben segítette, takargatta, jó elvtárs.

  • Árpi a 4-ből2010.01.27 00:32:56

    A szakértő:

    Dr. S. Nagy László

    gratulálunk!

  • Árpi a 4-ből2010.01.27 00:38:48

    Itt a kép róla:

    www.mtesz.hu/01menu/2008snagyl.jpg

  • Addel2010.01.27 00:57:40

    @Visegrádi
    Amit az auchan válaszolt az hazugság. Nem tisztelnek ők semmit, se törvényt se embert, se a természetet.
    Budaörsön is lápra építették az áruházukat, annak ellenére hogy a bíróság hatályon kívül helyezte az építési engedélyt.

    http://www.nol.hu/archivum/archiv-362065

  • METO2010.01.27 01:07:07

    kedves Közöd??!

    Amennyiben nem egyértelmű hogy: "egy szaros láp mitől válik védendővé és "várostörténeti szempontból is múzeális értékké", fogd magad és a kedves családod, menj el a legközelebbi Auchan parkolóba/mélygarázsba és töltsetek el egy kellemes hétvégégi napot ott a természet lágy ölén a madárdalban, ahol éd a kellemes napfény. Allergiás tünetek kizárva, kivéve CO.

  • Pacsker2010.01.27 01:37:14

    Hú, itt már valaki beírta a blogomat. :D Tök jó, hogy így megtaláltok!
    Az összes lápos bejegyzést így találjátok:
    http://greenr.blog.hu/tags/auchan

    Amúgy a terület része a Nemzeti Ökológiai Hálózatnak a Természetvédelmi Információs Rendszer szerint (KvVM), úgyhogy eleve alkotmányellenes beépíteni! Ez itt van kifejtve: http://elolanc.hu/index.php/dunakeszitozeglap/10289-dunakeszilap-1001

    És 31-én tüntetés a dunakeszi városháza előtt! Gyertek! Itt a tűnetés linkje: http://elolanc.hu/index.php/dunakeszitozeglap/10291-dunakeszitozeglap-2

  • -= If =-2010.01.27 02:44:37

    Ééérdekes. Azok az MTA-s sámánista dilettánsok, ahogy fogalmaztál akkora tudással azért még rendelkeznek, hogy tudják azt,mi az érték, és mi nem az. Ami bizonyos, hogy ha Rád akarnának parkolót építeni ne szólnának egy büdös szót se... :D

  • tiborc20082010.01.27 03:27:34

    Osonyt bojkottálni, nem csak ezt, a többit is!

  • Taligamajom2010.01.27 06:07:33

    ott van a telkünk... Jo kis láp az.

  • frikazojd2010.01.27 07:11:32

    csak jelezném, hogy leszarom a lápot is, meg az osant is.

  • Krisiun2010.01.27 07:20:37

    Ki a fasz foglalkozott azzal a sárkupaccal amíg azok a koszos franciák rá nem tették a kezüket! Csak most lett fontos és ha természetvédelmi terület lesz legalább akkor senki nem mehet majd oda csak az illegális szemétlerakók!
    Különben is nem szabad az ökológusoknak hinni! Azaz ember aki egy biológiai folyamatra matematikai képletet írogat az jó ember nem lehet!

  • AutosVilli2010.01.27 07:28:37

    Krisiun, Akkor ez azt jelenti,hogyha nincs a köztudadban valami,nem tudod valamiről ami természeti érték,és védett,akkor azt ha jön egy koszos,munkahelyekt megszüntető francia adótolvaj banda akkor ledózerolhatja?

  • frikazojd2010.01.27 07:35:47

    Karchy: :D jó is az így korán reggel.
    itt mindenki védi a lápt, csak akartam, hogy legyen egy olyan komment is, amiben nem. nem használom a lápot, tőlem felfordulhat/kiszikkadhat vagy amit csinál egy láp, de ugyan így tehet a madarasteszkó is.
    ám azzal egyetértek, hogy Dr. S. Nagy László nyilvánvalóan korrupt és szikkadjon ki/menjen csődbe.

  • Mati322010.01.27 07:46:43

    Krisiun, te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak rájátszottál?

    Frikazojd, kívánságod, teljesült, gratulálok a kommentedhez. Egyébként én sem használlak téged, tehát a logikád alapján te is felfordulhatsz/kiszikkadhatsz vagy mit tudom én, mit csinál egy magadfajta egoista seggfej.

    Egyébként arról nem nagyon írtak, hogy a zöldhatóság is csúnyán benne van az ügyben. Javaslom a National Geographic Online idevágó cikkeit is megnézni!

  • frikazojd2010.01.27 07:54:59

    Mati32: a magamfajta egoista seggfej látványos öngyilkosságot követ el. öngyilkosságot, nehogy másnak legyen öröme ölés közben. látványosat, mert hát ugye egoista.

  • tom sailor2010.01.27 08:00:30

    Egyébként úgy tudom, hogy a parkolóbővítés az áruházbővítés kötelező tartozéka. A jelenlegi parkoló sem volt még soha tele, szóval egy felmentés a parkolóépítési kötelezettség alól megoldaná a problémát.

  • Krisiun2010.01.27 08:04:26

    AutosVilli ha olyan fontos lenne már rég természetvédelmi terület lenne belépni tilos felirattal! Tudtak róla hogy ott van mert az egész egy jól körbeépített területen van, talán csak azért nincs beépítve még mert mindenkinek túl drága lett volna lecsapolni!
    Ha tényleg nagy érték lenne ott nem lenne vita! Ki lenne tiltva mindenki!

  • teljesenertelmetlen2010.01.27 08:18:06

    A szakértő valóban csak egy kis pont, de azért megér egy feljelentést.
    Persze az önkormányzattal együtt, aki megszavazta a beépíthetőséget.
    És természetesen a zöldhatósággal együtt, aki kirendelte a szakértőt, és még a múlt héten is úgy nyilatkoztak, hogy minden a legnagyobb rendben van, a szakértőnek kell hinni, mert az úgy törvényes.
    Hát szeretném őket mind bilincsben látni.

  • atika132010.01.27 08:33:29

    Szerintem ez is közrejátszott abban, hogy elindult a vizsgálat:

    http://www.youtube.com/watch?v=wRWj6IA_4VE

  • joerg2010.01.27 08:39:38

    még egy dolgot ki kell a hírből olvasni

    város tele van bevásárló központokkal, tesco auchan, cora
    most egy ujabbat épitenek fel, dunakeszin lévő kisvállalkozások, kisboltok lehuzhatják a redőnyt ezután
    ez a másik tragédia

  • karolyist2010.01.27 08:44:04

    Láp?
    Beszarok a röhögéstől.

    12-13 éve a mostani Auchan/Decathlon/BauHaus helyén sittlerakó bányagödrös szeméttelep volt.
    Akkor nem fájt senkinek a csodálatos láp?

    A lápi/láp melletti cigányputris nyaralótelepre bemerészkedtetek már? Láttátok mi van ott? Pici kis tavacskák kialakítva és körbeépítve, tipikus magyaros "nyaralócentrum". Összelopkodott cuccokból, engedély nélkül felépített putrik, szarral, mocsokkal.

    Szerintem ezeknek az embereknek fájna leginkább, ha el lennének takarítva onnan, mert akkor kulturált környezet lenne ott.

    Az egész balhé emiatt van.

    Én az Auchant támogatom, ki a faszt érdekel egy láp? Ha mindig ilyen "környezetvédő" hozzáállás lett volna, akkor a Parlementtől a Városligetig ma békák pocsolyáznának...

    A "környezetvédőknek" ez a legegyszerűbb, kikocsikázni 10 kilométert és óbégatni a hülyeséget.

    Szerintem: DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK! DÓZER A LÁPNAK!

  • karolyist2010.01.27 08:51:50

    Aki a sok kis közért bezárásától fél, az meg is érdemli.
    Kis közérteket, ha lehet, évek óta elkrülüm.
    Tipikus átvágós/nyerészkedő/szart elsózós/kicsinyes emberek üzemeltetik.

    Lejárt szavatosságú CocaCola, kővé száradt zsömle, zöld felvágottak, kosz, mocsok, s mellé az össze-vissza számolás. Basszanak át mást, vagy húzzák le a rolót, leszarom.

  • lápi póc2010.01.27 08:57:41

    dr. S. Nagy László
    aranydiplomás erdőmérnök
    természetvédelmi, tájvédelmi
    igazságügyi szakértő
    ig. szám: 5979.
    1126 Budapest, Istenhegyi út 20/b.
    Telefon/Fax.:06-1-212-43-44 ill. (mb. 30/364-8-364)

  • karolyist2010.01.27 09:32:17

    Na, úgy látom, a hozzászólók többségének fogalma sincs, mi van azon a területen, ill. szomszédságában.

    Sok idióta médiamanipulált birka.

  • Gunther2010.01.27 09:46:49

    Nos, mivel 1987 óta Káposztásmegyeren élek/éltem elég sokat jártam arra. (Hétvégén is kint voltam a Fosanban)
    Igen, a láp mellett is sokat sétáltam.
    Felháborít ami ott történik.
    Ad1 : nem vagyok biológus, de már az is rombolja a lápot, hogy mellette van egy ilyen monstrum.
    Ad2: Bőven elég a parkoló ami ott van. félház, vagy negyedház volt vasárnap.

  • karolyist2010.01.27 09:48:06

    Északon a nyaralótelep (úgy látszik az nem volt gond anno, hogy szarér-húgyér megvett parcellákkal körbeépítik a területet...
    Nyugaton az Auchan, keleten a bányató, délen az M0 és felhajtói.

    Ez a kibaszott komoly terület, amit agyon kell védeni. Íme a Google Map:

    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.60664,19.121253&spn=0.01072,0.019205&t=h&z=16

  • karolyist2010.01.27 09:51:32

    Gunther! Ha 1987 óta ott élsz a közelben, meséld el légyszíves, mi volt a mostani Auchan/Decathlon/ElectroWorld/BauHaus helyén a felépülésükig, amikor anno sokat szerettél arra sétálni!

  • Gunther2010.01.27 09:54:38

    Hát egy ******* nagy bányatórendszer. :)))
    Ott égtem ripityára magam egy vadstrandolás alatt.:)))
    3 m után hirtelen mélyült az tó... kellemes volt:)

  • Gunther2010.01.27 10:01:36

    Karolyst, egyébként ha megnézed a térképet, káposztáson az utóbbi évtizedben, még most is javában zajlik az építkezés.
    Viszont ezzel párhuzamosan nem zajlott le jelentős zöldterület fejlesztés.
    A Kiserdő valóban kiserdő lett.

  • RKarcsi2010.01.27 10:03:45

    Én is láttam, elég gyatrán néz ki a hely a bodegákkal meg a gazzal. Nem tűnt lápnak, de ha védett, hogy adhatták el? Elég gáz az Auchannak, hogy átverték a telekkel, építkezhet lápra, nem is beszélve a botrányról.
    És gáz a zöldeknek is, akiket ügyesen felhasználnak. Srácok, menjetek ki, nézzetek körül és vessétek be az erőket ott, ahol tényleg van értelme. Sztem parkolót, jobban fog kinézni.

  • papamaci12010.01.27 10:23:18

    Ti el tudjátok képzelni h nem úgy lesz ahogy az Auchan, a tőke akarja ?Hogy a bunkó proli állat nép bojkottál egy bevásárlóközpontot ? Hogy az MTA (tudomány, józan ész) szava számít ?
    Ezzel az erővel azt is elképzelhetnénk, hogy nem az MSZP győz az országgyűlési választásokon...
    Ez pedig tényleg lehetetlen, beláthatjátok....

  • papamaci12010.01.27 10:25:26

    Én speciel tényleg biológus vagyok, tudom hogy a pénz számít, nem a tudomány, nem a józan ész....

  • Szabadidő2010.01.27 10:27:29

    Budaörsön is van Auchan jó magam budaörsi lakos vagyok és itt is lápra építették az áruhazat. A lakosságnak eleinte furcsa volt,de már megszokta. Jut eszembe nálunk az áruház nem olyan régen 10 éves. Előnye pedig rendbe rakják területet parkot építenek és utat.

  • karolyist2010.01.27 10:28:40

    Felőlem lehet ott egy normális park/játszótér/akármi is.

    Rendbe kell tenni, de attól, hogy valaki valamikor látott ott 2 csigát, 3 átutazó madarat megpihenni, plusz egy lakótelepről kibaszott teknőst, még nem kellene rögtön világvégét kiabálni a zöldeknek.

    A hely egy elszigetelődött, elhanyagolt terület, semmi értelme most "nemzeti parkot" csinálni belőle.

  • flora.a2010.01.27 10:29:46

    Én itt lakom a közelben, és csak azt nem értem, minek kell még parkoló az Auchanhoz, mivel még soha, egyetlen kivételes alkalommal sem teltek meg a jelenlegi parkolói... már a lehajtót sem lett volna szabad megépíteni, de akkor talán ennyi ereje sem volt a civileknek.

  • capture32010.01.27 10:32:44

    karolyist! Azert nem kell atesni a lo tuloldalara. Itt most nem a Greenpeace vagy mas zold szervezet ugral! Hanem a Magyar Tudomanyos Akademia. Azert van kulonbseg.

  • burian2010.01.27 10:32:58

    karolyist
    Azt hiszem te vagy a tipikus konzumidióta.

  • karolyist2010.01.27 10:34:33

    Szerintem pedig kellene parkoló az Auchan keleti oldalára, de nem a megtelés miatt.
    A karácsonyi szezonban az M0 lehajtó sávjában hatalmas feltorlódás volt, mert lassú a tömeget eljuttani a nyugati oldalra.

  • Gunther2010.01.27 10:37:29

    karolyist

    Khmmm.. nemakarok nagy szavakkal élni, de láttad a a galaxis utikalauz stopposoknak című alkotást (esetleg a könyvet olvastad?)
    Nah egyszer képzeld magad a láp helyébe..
    Nem illeszkedsz valaki által elképzel rendbe. KábUMMMMM Sztem Te lennél a legjobban megsértődve:))

  • garfeeld2010.01.27 10:39:34

    Csak így tovább index, nyomjátok az infót a pajeszok mögé.......
    Hulljon a férges multi

  • flora.a2010.01.27 10:39:55

    Ha már itt tartunk, ez a Megyeri híd miatt alakult ki. Talán ha a budai oldalról a budakalászi (ha jól tudom, ott van) auchanba és corába mennének vásárolni, akkor kisebb volna a tömeg is... és megmaradhatna egy értékes természetvédelmi terület. Minden nap nagy a tömeg, nem az auchan miatt, hanem itt járnak át, akiknek ez praktikusabb. Nem kellene a természet kárára olcsójánoskodni.

  • joska612010.01.27 10:42:28

    Rendezett környéknek azért tényleg van előnye, és ahogy a Budaörsi hozzászóló írja, az Auchan odafigyel erre. Konkrétan nem értem az egész témát, amíg nincs építési engedély, addig nem fognak építkezni. Amikor lesz építési engedély (ha lesz), azt meg azért adják ki, mert lehet építkezni. Úgyhogy nem kiakadni kellene, hanem rendesen körbejárni az arra jogosult hatóságoknak.

  • tlantos2010.01.27 10:47:08

    Az M0 lehajtoban nagyon sokszor van dugo.
    Egyreszt azert, mert az emberek a korforgalmat nem tudjak hasznalni (az a csekely kivetel, aki meg tudja, azt azok szivatjak, aki nem indexelnek kihajtaskor).
    Masreszt azert, mert ott se volt annyi esze a tervezonek, hogy ha mar 2 savban le lehet jonni, akkor csinalna egy kulon, korforgalmat elkerulo vedett savot Kaposztasmegyer iaranyaba, akkor nem lenne dugo.

  • szilva-panna2010.01.27 10:57:23

    Én azt nem értem csak, hogy 3 éve tanulok természetvédelmi mérnöknek és az első évtől kezdve minden félévben v 3 tárgy keretében elmondják, mi az, h ex lege védett terület, meg mi a láp definíciója....akkor aki ezzel foglalkozik, miért is nem tudja?
    Korrupt az egész és a polgármesternek még van képe azt nyilatkozni, h ő nem tud semmiről... hihetetlen mi zajlik itt...!

  • lápi póc2010.01.27 10:58:51

    A parkoló nem az Ócsenynak kell, hanem tovább szeretnék értékesíteni az Ikejának.
    karolyist meg tipikusan az az alak aki szeretne egy nagy parkolót ahol kényelmesen kidobálhatja a szemetét a kocsiból és maga alá szarhat.

  • _@o"2010.01.27 11:06:06

    környezet? ugyan mi az? a bibliai kánaán az ígéret földje gazdag volt, míg a honfoglalók a birkáikkal és kecskéikkel az egészet a mai pusztasággá el nem sivatagosították; a dalmát tengerpart összes erdeje ma velence alatt és a tengerfenéken mint elsűlyedt hajó van csak már meg, a spanyol és portugál kopasz hegyhátak fái szerte a világban mint a nagy armada hajói tengerek óceánok fenekén hevernek, anglia erdejeiből hajó és vasút lett majd birkák legeltek le mindent, svédország törvénnyel tiltotta meg az erdők kiirtását, miért kell az embernek a környezetét ilyen kíméletlenül pusztítania? hogy kaphanak szót olyanok akik nem érzékelik hogy ezzel a természeti világgal egyazon hajóban ülnek, mennyit kell még az esőerdőkből elpusztítani? hány folyót kell még megmérgezni? hány tavat kell még kiszárítani? van egyáltalán remény? az meberi ostobaság, szűklátókörűség mégiscsak határtalan lenne? így fáj az ostobaság karöltve a bornírt pusztítással, lehetne minden rendben pusztítás nélkül is, valahol ami hiányzik nem egyéb mint az értékrend, amikor a szél, a nap, az eső nem érték hanem akadály, hova jutott ez a világ...

  • METO2010.01.27 11:13:08

    Krisiun: "Ha tényleg nagy érték lenne ott nem lenne vita! Ki lenne tiltva mindenki!" --->
    Sajnos azért nem lenne kitiltva mindenki mert sok az olyan ember, akinek ha az orra előtt meglengetnek egy köteg húsz-ezrest akkor akár a saját kertje középére is vígan beszarik. Felismered a leírást?

  • METO2010.01.27 11:19:27

    karolyist: "Én az Auchant támogatom, ki a faszt érdekel egy láp? Ha mindig ilyen "környezetvédő" hozzáállás lett volna, akkor a Parlementtől a Városligetig ma békák pocsolyáznának..."

    ívalahogy sokkal szívesebben nézegetnék békákat ott mint macskakövet dobálókat, tarhálós csöveseket, utcán köpködő seggfejeket, anyázó autósokat, agresszív embereket...

  • vidramam2010.01.27 11:21:56

    Nem azért kell védeni a lápot, mert szép. A szépség különben is szubjektív dolog. Van, akinek gyönyörű, van, akinek csak egy gazos sárkupac. Valaki írta korábban, hogy "bezzeg akkor senki nem foglalkozott vele". Nem is kell, egy lápnak nem arra van szüksége, hogy cikkezzenek róla vagy tutjgassák, megelégszik azzal is, ha egyszerűen békén hagyják és nem betonozzák le. A fő probléma az emberek szűklátókörűsége. Sokan gondolják, hogy ha valamiből nincs közvetlen hasznuk sem egyénileg sem egy közösségnek, akkor az minden további nélkül elpusztítható. A legnagyobb vicc az egészben az, hogy ezek a megmaradt ökoszisztémák nem a bolygónak fontosak. A Földnek tök mindegy, hogy per pillanat mi történik rajta, jól megvolt akkor is, amikor több száz fok volt a felszínén és semmi élet csak vulkánok, sőt, az sem fogja zavarni, amikor a napba zuhan vagy más módon elpusztul. Ez csak egy kődarab a viláegyetemben, van belőle sokszázmillió. Valójában nekünk lenne érdekünk védeni azokat a zöldfelületeket és ökoszisztémákat, amik még megmaradtak, még ha talpalatnyiak is, mert ezek teszik lehetővé, hogy itt éljünk (és mondjuk bevásároljunk az osanban).
    Örülök, hogy vannak még emberek, akik átérzik az ilyen kis "sárgödrök" fontosságát. Hajrá láp, hajrá tiltakozók!!!

  • mayagold422010.01.27 11:25:53

    ...és ha már kivágtál minden fát, elpusztítottál minden állatott, megmérgezted a folyókat, akkor rájössz, hogy a pénzed mit sem ér!...
    Nem biztos, hogy pontos az idézet, és azt sem tudom, kitől van, de számomra elgondolkodtató.
    Az ilyen "karolyist" féle cybergyerek csak a virtuális erdőbe jár sétálni bakancsos "lábacskájával". De mocskos szája és véleménye az van!!

  • dr. Mengele2010.01.27 11:26:03

    karolyist: szeretem az ilyen korlátolt figurákat. milyen szemlélet ad, hogy kis tó nem tó, kis láp nem láp, meg az egész szart sem ér. Legyen parkoló b..meg mindenhol. Gyalulják le a Börzsönyt, mert oda nem járnak annyian mint a szaros bevásárlóközpontokba.
    mellesleg biológus vagyok, környezetvédelmi mérnök és dunakeszin nőttem fel. És azért költöztem el, mert az önkormányzat kibaszott korrupt, de sajnos máshol sem különb. van néhány kivétel, pl. Gyömrő, ahol az általan fos kis tócsaként lenézett bányatóból hihetetlen szinvonalas tófürdőt építettek.
    nem az a módja a láp körüli putrik felszámolásának vagy rendezésének, hogy fikázzuk és mennnyenrá az osan dózerral, hanem betartatjuk az építési előírásokat.
    Ismétlem, fejétől bűzlik a hal. kedves dunakeszi polgármester úr! tele a buksza kenőpénzzel, el lehet már húzni a p..ba!

  • lápi póc2010.01.27 11:32:18

    A "szakértő"-nek a polgármester és az ósan vezérigazgató seggét kéne szakértenie évekig a sitten.
    De ez csak utópia.

  • METO2010.01.27 11:32:43

    sajnos Karolyist barátunk már az általánosban is hiányzott biológiaóráról. Nem baj. Sokan vannak akik hiányoztak. Ha nem lennének tájékozatlan emberek akkor nem kellenének a civilek, zöldek sem. De vannak. Amúgy meg környezetkutatók és környezetmérnökök sem minden esetben érteknek egyet a zöldekkel. A Green-peace "tarháljunk az utcán" munkáját pl. erősen elítélem, ugyanis azokból a dolgokból amire valójában pénzt kérnek, kevés valósult meg. És megjegyezném hogy a civileknek csak figyelemfelkeltő szerepe lehet, dönést nem igen tudnak változtatni. Arra ott van az MTA. Nekik van szavuk. MEglepődünk hogy a környezetvédelmi minisztérium szerint akár mélygarázs is lehetne a láp helyén? Ott is csak politikusok vannak. Nem szakemberek.

    KElenek civilek, zöldek, mert nélkülök talán az MTA sem mozdult volna meg.
    Kellenek az ilyen szervezetek, mert vannak emberek akiket meg kell pofozni és félrerakni ha valamennyire emberi környezetben akarunk élni. Ahogy a kutyának is a fejére koppintunk ha az ajtó elé szarik. Csak hogy tanítsuk. Semmi rosszindulat, hisz nekik máshogy nem tudjuk elmondani. Vannak emberek akiknek szintén nem lehet. LEgalább olyan szinten vannak értelmileg mint egy eb.

  • viktor.agoston2010.01.27 11:36:26

    Jogos felvetés, hogy az a szakértő, aki az első szakvéleményt kiadta, miszerint ez a terület nem láp, ne gyakorolhasson tovább ilyen tevékenységet. Én kiraknám véletlenül a nevét, ha tudnám.
    Ja és ha az MTA szava sem érne semmit, még mindig lehet bojkottálni az osánt, hogy tanulják meg végre, hogy bármit nem lehet, csak azért mert meg tudják venni.

  • karolyist2010.01.27 11:42:37

    Eddig kedveltem a környezetvédőket, de úgy látom, ugyanolyan agresszív manipulálható agyatlan birkatábor, akár egy pártmassza.

    Bármi, amiben megnyilvánulnak, csak úgy lehet, ahogy ők gondolják, csak az az érv, amit ők mondanak.

    Vannak esetek, amikor nincs igazatok, szerintem ez most ilyen.

    Hagylak titeket, megyek veszek valami finomat az Auchanban, de úgy döntöttem, a terepjáróval megyek, szétnézek már azon a lápon.

    Ja, és oda is szarok, ha ez az elvárás a részetekről, birkák.

  • lmcs2010.01.27 11:52:08

    Kedves szilva-panna!

    1993-ban készült a Dunakeszi Polgármesteri Hivatal megbízásából Dr. Seregélyes Tibor és S. Csomós Ágnes tanulmányterve (1993/01.) “Botanikai feltárások és természetvédelmi fenntartási és fejlesztési feladatok Dunakeszi város területén”. Ez a munka 17 évvel ezelőtt pontosan leírta, mi van a területen, természetesen akkor is lápot találtak az árvalányhajas gyepek mellett.

    Persze egy konzumidiótának semmit nem mond ez a két név, de őket nem is kell meggyőzni, kihaló félben vannak szerencsére.

  • lmcs2010.01.27 11:53:47

    Vagyis a polgármeter és a képviselő-testület pontosan tudta, hogy mi van a területen, milyen jogszabályok vonatkoznak rá, de valami miatt magasról tettek rá.

  • thomkaakai2010.01.27 12:02:36

    karolyst:
    Minden szavad arany drága Barátom, remélem van jó nagy családod, akiket betehetsz a terepjáródba, elmehettek az Auchanba venni valami finomat és közben a gyerekeidnek továbbadhatod ezt a benned felhalmozódott óriás tudást. Igazad van, le a környezetvédelemmel, dögöljön meg minden fa, erdő, láp (mi a f*sz az a láp, gondolom benned is felmerült), a lényeg, hogy terepjáród legyen és tudj a jó kis Auchanban vásárolni, ahol-szemben a köcsög profitéhes kisboltokkal- teérted vannak, mindig minden friss, szóval igazad van, menj oda, szarj oda nyugodtan és legyél büszke magadra.
    Idióta...

  • Pacsker2010.01.27 12:12:30

    Karolystnak ne válaszoljatok és ne vegyétek figyelembe, tuti egy Auchan bérkommenter! Minden kijelentését meg lehet cáfolni! Elég ha valaki felnéz google-earth-re, vagy megnézei ezeket a csodálatok fényképeket: http://www.tozegto.freeweb.hu/

    Csak akkor fogunk figyelembe venni ha vállalod a neved és eljössz Dunakeszire a tüntetésre! Ott nagylegénykedjél, ha majd látod a lápot!

  • karolyist2010.01.27 12:16:19

    Költözzetek ki a LÁP-ba, éljetek ökoszisztémában a csigákkal, meg az ebihalakkal, képmutató városi ökobuzik.

  • piszy2010.01.27 12:34:25

    Én az ügy kirobbanása óta nem megyek az auchanba vásárolni és erre bíztaztok mindenkit!

  • Pacsker2010.01.27 12:51:14

    Köszi Index, Köszi Indafotó! :D

    Na látod Karyolist, pont ilyen valós és szép a láp! Nem vagyok városi ökobuzi, csak pont annyira, hogy belássam, ettől a lápdarabtól is függ, hogy milyen levegő éri a tüdőlebenyem alját!

    De mondom, vállald a neved és gyere el: bemutatlak a lápnak szívesen!

  • Pacsker2010.01.27 12:52:27

    forgodssake
    olvasd el a kommenteket, meg fogod találni a nevét fotóval együtt!

  • Pólópokol - David2010.01.27 13:03:35

    Azt hiszem a szakértőt, a terület tulajdonosát és az Auchan vezetőségét egyaránt bíróságon kellene kikérdezni az ügy hátteréről...

    Addig is, amíg nem történik meg a fellősségrevonás, bojkottáljátok az Auchant!

  • robinzone2010.01.27 13:13:08

    Szerintem Kecskeméthy Géza p.mester úrnak még pont lesz egy hely Antal Attila mellett a böriben. téháipszilon.

  • robinzone2010.01.27 13:14:26

    Ha elég sokan mennek el tüntetni a polgárjenő hivatalhoz 31-én, talán a hírekbe is bekerül.

  • robinzone2010.01.27 13:17:52

    Ha pedig rendezetlen a láp környéke, nem a lápot kell megszüntetni, konzumidióták, hanem a rendezetlenséget. Láp köré kiépített túristautat, lehet vinni a gyerekeket osztálykirándulni. Közvetlenül a börilátogatás után. Ahol már ott ül az egész dunakeszi polgárjenő bagázs. Na, ez nevelés!:)

  • Önjáró Talajgyalu2010.01.27 13:25:42

    Én feltölteném a lápot. Lámpavasról leszedett politikusok hulláival! B tervként esetleg a mellette éktelenkedő Madaras Teszkót is beledózerolhatják...

  • Trejo2010.01.27 13:39:20

    Egy hányinger ez a magyarisztán. Szakértőtől el kéne venni azonnal a jogosultságát, azonnali APEH vizsgálatot neki. A polgármester meg monnyon le!

  • ertzuiop2010.01.27 13:47:18

    Nem ismerem a védeni való értékeit a területnek, de ahogy a fentebb linkelt googlemapson néztem, nem túl nagy terület, ráadásul tényleg körbe van építve, kerítve. A város fejlődik, ami útjában van, azt sajnos előbb-utóbb beszippantja.

    A feketézést a háttérben nem ismerem, biztos van benne az is.

    Azt viszont nem tartom etikusnak, hogy a kis tavacskákat körbe kerítő nyaralótulajdonosok is kimennek tüntetni.

    Amikor ők vették(?) a telkeiket, akkor nem volt fontos a környezeti érték, a láp élővilága?
    Most, hogy parkolő, vagy Ikea lenne a szomszéduk, már fontos?

    Ez így elég gusztustalan...

  • csillagház2010.01.27 13:52:07

    Létezik Magyarországon Természetvédelmi törvény? Igen, de ha valakinek (vagy valamelyik multinak) az az érdeke, egy tollvonással át lehet húzni, mindent meg lehet semmisíteni! Létezik Natura 2000 törvény (EU védettség)? KI lehet venni hatalmas területeket, azzal, hogy NINCS ott semmi, mert valakiket (hivatalnokokat) lefizettek! Egyébként a Közép-dunavölgyi Zöldhatüóság hiába írta le, hogy ez láp, a Főfelügyelőség és a Haraszthy szakállamtitkár (megfelelő végzettsége nincs ugyan, de ugyancsak "jó (szadeszes) elvtárs") rájuk dörren, hogy KUSS! (Drágajó beosztott "élettársa" pedig a Természetvédelmi Főosztály vezetője: R. Katalin). És ugye fejétől bűzlik a hal?! KI ez egész korrupt bandával a hivatalos környezet- és természetvédelem éléről! (KvvM rég megérett erre).

  • csillagház2010.01.27 14:01:14

    ertzuiop: a terület azért nem NAGY, mert a káposztásmegyeri-dunakeszi értékes vizes élőhelyeket évtizedek alatt módszeresen pusztították el! A patakok (Csömöri, Mogyoródi, Szilas) medrét szétdúlták, több méter mély, aszfaltozott oldalú(!) betonteknőbe kényszerítették (ez az Óceán-árok budapesti szakasza). Állítólag árvízvédelmi okokból, valójában azért, hogy mindenhová lakóparkokat és Aqauparkot, Ramada hotelt, sőt dunakeszi határába hatalmas raktár- és áruházvárost építhessenek. Felbecsülhetetlen értékek mentek itt veszendőbe! És ez a láp valaminek az utolsó maradványa. Ezt nem adjuk. És ez az ügy a jéghegy csúcsa, mert rengeteg hasonló van az országban. Vegye végre tudomásul a "rendszerváltáskor" egymással lepaktált politikai és gazdasági ELIT, hogy felnőtt egy harmadik erő: a CIVIL ZÖLDEK! És mi foggal-körömmel harcolunk a korrupt bandák ellen, a környezet- és a természet védelméért.

  • ertzuiop2010.01.27 14:09:01

    CIVIL ZÖLDEK?

    Ja, nem tudtam, hogy ez valami pártalakuló akció, de akkor így már értem a dolgot, sok szerencsét!

  • looksha2010.01.27 14:12:53

    Dunakeszi lassan az egész tőle északra lévő Dunakanyari település életét ellehetetleníti. A valaha élhető nagyközség, majd kisváros, lassan egy Bp.-el egybenőtt gigapolis lesz. A 2-es úton pedig közlekedjünk valahogy. Most Dunakeszi és Göd közé is éítettek egy Tesco-t, még jobban lassuljon a közlekedés. Nem tudom mitől fejlődés az, hogy egy települést a normális méretének a sokszorosára duzzasztanak. Kecskeméthy Géza polgármester elmehet a fenébe

  • csillagház2010.01.27 14:13:10

    Le vannak tojva a politikai pártok (az összes, együtt), itt nem erről van szó. Próbálkoznak beférkőzni a Zöld mozgalmakba, de kinek hiányoznak? Az SZDSZ utódpárt LMP és a többi is menjen a pokolba. Nem, itt egészen másról van szó: itt KIBORULT (a politikai és gazdasági korrupt és aljas ELIT nyakába a sza*os bili! Nyolc év összes korrupciós szennye most éppen Dunakeszin öntötte ez a polgármesteri hivatalt.

  • Pacsker2010.01.27 14:14:22

    Ő az a kedves "szakértő":

    dr. S. Nagy László
    aranydiplomás erdőmérnök
    természetvédelmi, tájvédelmi
    igazságügyi szakértő
    ig. szám: 5979.
    1126 Budapest, Istenhegyi út 20/b.
    Telefon/Fax.:06-1-212-43-44 ill. (mb. 30/364-8-364)

  • satho2010.01.27 14:14:23

    Emlékszem gyerekkoromban odajártunk jó nagyokat szarni meg fingani. Mindíg utilapuval töröltem ki a valagamat......... lehet emiatt lett lááááp ??? :))))

    Bakker én szartam oda lápot ??

    Menten beszarok ! :)))

    ...na meg persze a sok fingból tovadiffundáló ammóniagőz miatt rohadt el a sok növény......oszt lett belőle láp....

  • Anartia2010.01.27 14:43:26

    Ééééérdekes, nyaralótelep? Gyerekkoromban sok-sok boldog napot töltöttem ott nyaranta a rokonomnál, aki halőr volt a halastavaknál. Igaz, már egy ideje nem jártam arra, de nem úgy emlékszem, hogy putri lett volna a hely, sőt. Emlékeim szerint azon a környéken szemét sem nagyon volt, mert ott mindenki szerette a környezetét. Szuper kis ökoszisztémája volt a helynek, azt tudom, hogy azok az apró kis tavak, amelyek akkor csodálatosak volt most sehol sincsenek hála az Auchannak. Abban is van igazság, hogy akkoriban, ahol most az Aqua World van sokan szemétlerakónak használták a helyet, de itt kiemelném, hogy nem háztartási szemétről van szó, hanem ipari dolgokról. Azért vajon ki volt a felelős....

  • overgida2010.01.27 14:44:01

    Ez most túl nagy falat volt, de sebaj, százból egy az bőven jó arány..

  • newenergy2010.01.27 15:27:00

    cikkünk a témáról:
    http://www.alternativenergia.hu/auchan-ugy-ki-vitte-be-a-mocsarba-dr-s-nagy-laszlot/13077

  • flora.a2010.01.27 16:10:36

    Hogy miért nem a fővárosban terjeszkednek? Elég fura itt a helyzet, Kápmegyerrel szemben akkora síkság van, hogy nem látni a végét:) a 15. kerületé. Oda nem építkezik senki, Kápmegyert, és Dunakeszit pedig már teljesen összezsúfolták. Már itt is el akarták volna adni a védett erdőt - aztán eltűnt az ELADÓ tábla előle szerencsére. De amit Dunakeszivel csináltak... még mindig dől ki a nép annyira túlfejlesztették - szerintem - de érdekes, sem utakat nem építettek, sem a tömegközlekedést nem bővítették hozzá. Gondolom, akkor csökkenne a bevétel (bocs, a tiszta profit). Ha ide Ikeát szánnak, hát még rengeteg szabad hely van az Auchantól északra, ahová értelemszerűen már most is épül a többi (bauhaus, norauto, meki, stb). Ez így teljesen érthetetlen...

  • RKarcsi2010.01.27 16:20:02

    Teljesen egyetértek Karolyisttal abban, hogy a környezetvédőknek csak a saját érveik léteznek.

  • Pacsker2010.01.27 16:37:11

    http://termeszet.indavideo.hu/video/MTV_Nappali_20090126__A_dunakeszi_tozeglap_es_a_hatosag_Zlinszky_Janos_es_Sztipan_Orsolya/

  • Pacsker2010.01.27 16:38:59

    RKarcsi
    Én meg telesen egyet értek abban, hogy egy troll vagy! Milyen saját érveik, miért, másoknak mi az érve? Vagy a hatóság nem zöld? Ő nem környezetvédő? Milyen környezetvédőkről beszélsz!?

  • Pacsker2010.01.27 16:39:39

    http://greenr.blog.hu/2010/01/27/dunakeszi_tozegtavak_15

  • Pacsker2010.01.27 20:28:07

    A polgármester és a google térképek!

    http://greenr.blog.hu/2010/01/27/dunakeszi_tozegtavak_16
    http://greenr.blog.hu/2010/01/27/dunakeszi_tozegtavak_17

  • csillagház2010.01.27 22:09:54

    Ma hallottam, hogy ez az S. Nagy nevű szakértő ugyanezt eljátszotta Keszthelyen is, ahol létező és már védett lápokra írta le azt, hogy nem lápok! Nagyszerű. Ami pedig azt illeti, hová akar az MSZP maffia építkezni, hát tessék megnézni: azok OSZTATLAN vagy elprivatizált volt TSZ vagy állami területek. Korrupció és lopkodás: erről van itt szó.

  • Buenos2010.01.30 15:31:15

    Karolyist te egy lápi fíreg vagy! Téged kéne ledózerolni az Auchennal együtt!

  • Pacsker2010.02.03 11:14:42

    Az alábbi komment jött a blogomba:

    Az Országos Erdészeti Egyesület honlapjáról van az alábbi idézet (www.oee.hu/pages/template1.aspx?id=1526633.)

    Tanulságos - már ha valakit érdekel a pszichológia.

    "Dr. S. Nagy László az OEE Szeniorok Tanácsának elnöke a hitelesebb természetvédelmi munka megalapozása érdekében szorgalmazta a kutatások növelését, hiszen csak ezen keresztül lehet hitelesen bizonyítani a védett területeken végzett munkák kontrollját. Kiemelte, hogy a jövő meghatározó tényezője a természeti erőforrások az erdő és víz lesznek. "

    :)

  • Re2010.02.04 16:10:34

    Itt az Auchan hivatalos válasza a dunakeszi bővítéssel kapcsolatosan:
    http://www.youtube.com/watch?v=t52tyy1Ta7M

  • novumcastrum2010.02.06 16:54:40

    H a jól tudom nagyon hasonló sztori van Nyíregyházán is, ahol az M3-as orosi lejövő szakaszánál is egy vizes élőhelyet készül beépíteni ugyanez az áruházlánc. Jó lenne, ha ezzel is foglalkozna valaki!!! Kéne végre egy jó értelemben vett precedens a környezet-és természetpusztítás meggátlására!

Bababarát szállások

Pihenjen együtt a család! Szállások 4 700 Ft / fő / éjtől

Rémálom vagy nyaralás?

A nyaralás könnyen rémálommá változhat, ha nincs utasbiztosítása. Kösse meg online!