Natália
-3 °C
8 °C

Demszkynél tiltakozik a metró PR-tenderének vesztese

2005.09.16. 15:08
A négyes metró PR-tenderén vesztes cég, az M&H Communications levelet írt Demszky Gábor főpolgármesternek, és azt javasolja: a városvezető "vesse latba befolyását", hogy a BKV ne kössön szerződést a pályázat nyertesével, az SBKH Kft.-Sawyer Miller Grouppal.

Matkó István, a M&H Communications vezetője megerősítette a NAPI Gazdaság és az Index információját, hogy a metró -projekttel kapcsolatban levelet írtak Demszky Gábornak és Aba Botondnak, a BKV vezérigazgatójának, de ezt nem kívánta kommentálni. Választ egyelőre egyik helyről sem kaptak.

Volt prezentáció?

Az M&H levelében több szempontot sorol fel, hogy miért nem tartja megfelelőnek a tender lebonyolítását. Állítja, a pályáztatás során egyetlenegy alkalommal sem tették lehetővé számukra, hogy a szakmai szabályok szerint prezentálják javaslataikat, illetvem, hogy megindokolják stratégiájukat. Ezzel szemben Gulyás László, a BKV keretei között működő DBR Metró Projekt igazgatója az Indexnek azt mondta, az utolsó tárgyaláson erre lehetőséget biztosítottak az M&H-nek.

Az M&H szerint az ő stratégiájuk és koncepciójuk helyett (amely független és szakmai tájékoztatásra alapult volna) a bírálóbizottság egy "évtizede lejáródott", "gügyögő", a közvéleményt "gyermeki szinten (le)kezelő" javaslatot fogadott el. Gulyás viszont azt állította érdeklődésünkre, hogy a szakértők egyéni bírálat keretében értékelték az ajánlatokat, és egybehangzó véleményük mindennek éppen az ellenkezője volt. A projektigazgató szerint a negatív véleménynek terjedelmi okai is voltak, hiszen az M&H pályázatának ez a része csak néhány oldalnyi volt.

Az M&H megdöbbent azon, hogy a pályázaton a kiíró etikai összeférhetetlenség miatt nem zárta ki a Sawyer Miller Groupot (SMG), holott Bruck Gábor, az SMG elnöke kétszer volt Demszky Gábor kampányfőnöke. Gulyás szerint viszont ez nem közbeszerzési kategória, ezért a bírálóbizottságnak ezt nem is kellett figyelembe vennie.

Legalábbis megtévesztő

Az M&H felidézte, hogy Gulyás László korábban úgy nyilatkozott, hogy a két pályázó közül összességében az olcsóbb ajánlatot benyújtó cég mellett döntöttek. Ez az állítás az M&H szerint "legalábbis megtévesztő".

Az M&H Communications az 5 évre szóló megbízást 242,5 millió forintért kívánta elvállalni oly módon, hogy amennyiben ő a nyertes, a feladat megtámogatására 1 millió euró, azaz mai árfolyamon számítva 244 millió forint összegű vissza nem térítendő támogatást nyújt nemzetközi forrásból a kommunikációs projekthez.

Ez információink szerint azt jelenti, hogy az M&H egy külföldi befektetőt vont volna be, és az invesztor segített volna a pluszfinanszírozásban. Mindennek eredményeként a pluszösszegből Budapest valamennyi közlekedési eszközére tájékoztató rendszert telepítettek volna, amelyen keresztül - egy önálló hírszerkesztőségből - a metró építés hírei, a közlekedéssel kapcsolatos információk frissen jutottak volna el minden nap az utazóközönséghez.

Ez az, ami nem az

Az M&H e kiegészítő szolgáltatásáról Gulyás László azt mondta: ez tipikus esete az úgynevezett "kéretlen ajánlatnak", vagyis a DBR Metró Projekt Igazgatósága erre nem tartott igényt, ezért azt nem vették figyelembe. Gulyás a neki tulajdonított nyilatkozatról azt mondta, hogy "téves", de nem őmiatta. Szerinte a nyilatkozatát idéző újságíró érthette félre azt, amit ő mondott, mert ő csak arról beszélt, hogy az SMG ajánlata összességében a legkedvezőbb volt. "Ugyanis nem lehetett legolcsóbb, minthogy valami vagy a legolcsóbb, vagy nem az. Viszont az összes szempontot mérlegelve az SMG-é tényleg a legkedvezőbb ajánlat" - mondta Gulyás.