Natália
-3 °C
8 °C

Halaszott döntés: tét az MTV feje

2003.11.06. 14:31
Ismét elhalasztotta a döntést az MTV kuratóriuma abban a reklámszerződésekről szóló ügyben, amely akár a köztévé elnökének leváltásával is végződhet. A testület több mint százoldalas vizsgálati anyagot kapott kézhez a 900 milliós szerződések ügyében, a tárgyalást éppen a terjedelmes dokumentumra hivatkozva napolták keddre. A meggyengült pozícióban lévő tévéelnökkel a kormányoldal és az ellenzék pártjai is egyeztettek.
'Számonkérhető' szerződés nélkül
Több mint öt hónappal elnökké választása után még nem kapott e tisztségben fizetést a közszolgálati médiumtól Ragáts Imre, a Magyar Televízió (MTV) Rt. elnöke - közölte az MTV közalapítvány kuratóriumi elnöke csütörtökön újságírókkal.

"Van egy szakadék az ő igénye és a mi ajánlatunk között" - mondta Czeglédi László, hozzátéve, "nyilvánvalóan jár neki pénz, s előbb-utóbb meg fogunk vele állapodni".

Szavai szerint ennél nagyobb kérdés, hogy mindeddig nem dolgozták ki az elnök felelősségi körét és annak kuratóriumi ellenőrizhetőségét. "Gumiszabályok voltak, amit én személy szerint sem tartok jónak" - tette hozzá.

"Az elnökségben egységes álláspont, hogy az elnöknek részletes menedzserszerződéssel kell rendelkeznie" - mondta.

Szavai szerint a kuratóriumi elnökség azt szeretné, hogy az MTV Rt. vezetőjével részletes, számonkérhető, "mérhető" szerződést köthessenek, célként említve a szubjektív elemek lehetőség szerinti kiszűrését.

Jövő kedden tárgyal a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumának elnöksége az áprilisban Ragáts Imre, az MTV Rt. elnöke által, a közmédium reklámidejének értékesítéséről kötött szerződésekkel kapcsolatos, most lezárult vizsgálat eredményéről. A testület ezzel másodszor is elhalasztotta a döntést egy olyan ügyben, amelyben maga a kuratórium vetette fel Ragáts esetleges menesztését.

Nem volt elég idő

A köztévé kurátorai csütörtökön arra hivatkoztak, hogy a kora reggeli órákban elkészült felügyelőbizottsági vizsgálati jelentés túl terjedelmes, így azt a tagok a testület déli ülésének kezdetéig nem tudták áttanulmányozni. Az Index információi szerint a kuratórium engedélye nélkül megkötött három, összességében 900 millió forintos reklámszerződést tárgyaló jelentés elmarasztalta Ragátsot az elnökké választása előtt tető alá hozott ügyletekért. Mint emlékezetes, az első kuratóriumi ülésről kiszivárgott hírek szerint Ragátsot azért hívta be rendkívüli ülésére a tévét felügyelő testület, mert az áprilisban kötött szerződésekkel évekre előre értékesítette az MTV reklámidejét három, az RTL Klub által határozottan cáfolt Magyar Hírlap-információ szerint "az RTL Klub érdekeltségébe tartozó" médiaügynökségnek. 900 millió forint plusz áfáért, jóllehet 2002 több mint egymilliárdos bevétele volt ebből a forrásból az MTV kereskedelmi osztályának.

Meggyengült helyzetben

A kuratórium egyik SZDSZ-es tagja által kirobbantott ügy egyébként éppen a hatmilliárdos költségvetés-kiegészítési támogatásról folytatott politikai egyeztetések idején került a testület asztalára. Az Országgyűlés elnöke a Házbizottság döntésére hivatkozva múlt héten be is jelentette, hogy a történtek tisztázódásáig felfüggesztik a pluszpénz kérdését. A lebegtetett leváltással és a költségvetés pénzek megállításával nehéz helyzetbe került az MTV elnöke. Ragáts-csal az elmúlt napokban a kormányoldal és az ellenzék pártjai is tárgyaltak. Az Index információi szerint felmerült az is, hogy a nyolctagú kuratóriumi elnökségben négy hellyel rendelkező MDF megkaphatná az MTV Híradójának főszerkesztői posztját, amelyről nemrégiben menesztették a kormányváltás után kinevezett Merényi Miklóst. Úgy tudjuk, az elnök menesztése mellett leginkább az az SZDSZ kardoskodik, amelynek az elmúlt hónapokban egyszer sem sikerült a pártnak kedvező döntéseket kicsikarni a májusban megválaszott Ragátstól.