A repülőtéri tűzoltóságnak a riasztástól számított három percen belül kell beavatkozni - mondta el az Indexnek Percze László alezredes a Mentős-szervezési Osztály vezetője. A városi tűzoltóknak rendkívül soká tart, amíg kiérnek a helyszínre, ezért kell minden nemzetközi repülőtéren tűzoltóságot üzemeltetni.
|
Tűzoltási gyakorlat egy kigyulladt TU-134-es gépen
|
Alapvető feladatuk a kényszerleszállásoknál a mentés és a tűzoltás, ugyanakkor minden földi esemény tűzvédelmét biztosítaniuk kell, az üzemanyagfolyástól az irodatüzekig.
Katasztrófa helyzetek ritkán vannak, így a tűzoltók feladata napközben a gyakorlatozás, mellyel felkészülnek arra a lehetőségre, hogy akár több száz ember életét kell megmenteni, és több tíz tonna égő üzemanyagot kell eloltani.
|
Három perc alatt be kell avatkozniuk
|
A reptéri tűzoltóság megalakulásának ötvenéves évfordulóját ünnepelte. A kezdeti hatfős tűzoltóőrs mára már százharminc fős Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatósággá nőtte ki magát.
Ebből az alkalomból adtak át jutalmakat, dicséreteket a dolgozóknak, és látványos bemutatóval szemléltették a tűzoltók feladatát egy kigyulladt TU-134-es repülőgépen.
Az 50-es években két autó és egy fakerekes kézikocsi állt még csak rendelkezésükre, mellyel a repülőgép indításához vitték ki a kézi tűzoltó készülékeket - mondta el az ünnepség keretében Novák István alezredes, a repülőtéri tűzoltóság igazgatója. Jelenleg tíz speciális gépjárművel dolgoznak, és közel ötvenezer liter oltóvíz, hatezer liter habképző anyag és négy tonna oltópor áll rendelkezésükre.
|
Lényegesen felkészültebbnek kell lennie a reptéri tűzoltónak
|
Percze László, a Mentős-szervezési Osztály vezetője több mint hat éve tűzoltó. A gyakorlati tűzoltásban nagy tapasztalatokat szerzett, mint a zuglói parancsnokság szolgálatvezetője, illetve a Tűzoltási Csoport háttérparancsnoka. A repülőtéren márciustól dolgozik. Munkájában nagy segítséget jelent, hogy tizenöt évig helikopter pilótaként dolgozott, így a repülőgép szakmát is jól ismeri. Célja, hogy a reptéri tűzoltók olyan tapasztalatokat szerezzenek mind elméletben, mind gyakorlatban, mellyel a lehető legprofibb módon tudnak majd beavatkozni egy nem várt katasztrófában.
|
Egy katasztrófánál több száz sérült mentéséről kell gondoskodni
|
A reptéri tűzoltókat leggyakrabban üzemanyagfolyáshoz riasztják. Ez történt az ötvenéves forduló ünnepségén is, de ez már nem gyakorlat volt. Ilyen alkalommal több ezer liter kerozin is kiömölhet, és a nem kellő időben való beavatkozás végzetes katasztrófához vezethet.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!