Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Ringier úr perel és erősít

2001.10.02. 13:12
Az Egyesült Államokban is pert indít a Mai Nap "ellopásának" vádjával a Színes Mai Lap amerikai kiadója ellen a Ringier AG - hangzott el a cég sajtótájékoztatóján. A Magyar Hírlap hét évet kap a cégtől, és tovább fejlesztik, a Nemzeti Sport színesre vált. A Népszabadság megvételéről viszont nem beszél Herr Ringier.
A magyarországi, első fokon elvesztett per után az Egyesült Államokban is bíróság elő citálja a Ringier a Színes Mai Lap kiadóját - válaszolta egy kérdésre Michael Ringier, a Magyar Hírlapot, a Blikket és a Nemzeti Sportot kiadó Ringier AG tulajdonosa keddi sajtótájékoztatóján.

A Ringier szerint a Színes Mai Lapot kiadó Híd Rádió Rt. lényegében ellopta az általa felvásárolt Mai Nap logóját, és magát a megszüntetetett/beolvasztott bulvárlap utódjának tünteti fel. Herr Ringier azért perel az USA-ban is, mert a Színes Mai Lap kiadójának székhelye Delaware államban található.

Herr Ringier a konkurencia ellenére elégedett a Blikkel. Mint mondta, míg magyarországi bulvárlapja az Európa-bajnokságban játszik, a másik bulvárlap legfeljebb megye kettőben. Mindezt szerinte a százezres példányszámkülönbség is alátámasztja, akárcsak az, hogy a Blikk hét év után már nem viszi, hanem hozza a pénzt. Igaz, örült volna, ha ez hamarabb elkezdődik.

Michael Ringier bejelentette, hogy az eddigi fejlesztések után további pénzeket is ölnek a Magyar Hírlapba, növelik az oldalszámot. Céljuk, hogy a komoly lapok piacán megszerezzék a második helyet a Népszabadság mögött. Bíznak abban, hogy legkésőbb hét év után már a Magyar Hírlap is tejelni fog. A Nemzeti Sport október 24-étől színesben jelenik meg.

A Népszava nehéz anyagi helyzetét, esetleges megvásárlását firtató kérdésekre a lapcsoport tulajdonosa kijelentette: tapasztalataik szerint a komoly lapok piacán hamar elolvad a fúzióval megszerzett előfizetői tábor, de azért hozzátette: Magyarországon szinte követhetetlen, hogy éppen, hivatalosan ki a tulajdonosa egy lapnak, a valódi tulajdonosok kiléte pedig szintén nehezen megállapítható. Hasonlóan vélekedett a Magyar Nemzetről is.

A Népszabadság eladósorba kerülése kapcsán Michael Ringier elmondta, hogy nem mond semmit. Sem arról, hogy megkeresték-e, sem arról, hogy szándékában áll-e esetleg megvenni a lapot.