Sms-ben kampányol a kormány

2005.07.18. 17:34
A jövő nagy dilemmáira vár választ Gyurcsány Ferenc kormánya legújabb akciójától. Az ország lakói hat héten át heti egy kérdésre adhatnak választ. Első körben a születendő gyermekek nemének meghatározásáról nyilváníthat véleményt a lakosság.

A "jövő dilemmáiról" kérdezné a kormány az ország lakosságát. A hétfőn induló sms-szavazós kampány első hetében arra lehet választ adni, hogy két azonos gyermek születése után legyen-e lehetőségük a szülőknek a harmadik gyermek nemének megválasztására.

László Boglár kormányszóvivő szerint a kérdésre adott válaszoknak egyelőre nem lesz konkrét vonzatuk. A szavazást nem követi törvényalkotás, és nem kormányzati szándékhoz kérnek támogatást - mondta László.

A hat hétig tartó kampány kérdéseit hétfőn a kormányszóvivők ismertetik, kedden és szerdán hirdetés formájában a nagyobb napilapokban is megjelennek. A kampány költsége László szerint mintegy negyvenmillió forint.

A kormányszóvivő szerint ez a kampány nem kötődik a száz lépés programjához. Nem úgy, mint a kormány múlt héten indított telefonos kampánya, melyben személyesen Gyurcsány Ferenc meséli el a 100 lépés programjának előnyeit.

A 100 lépés programot ezen felül a kormánytagok népszerűsítették egy országos roadshow keretében, amelyre 150 millió forintnyi közpénzt költöttek. A korábbi hírek szerint a kormányfő és miniszterei, illetve államtitkárai 150 helyszínen fordultak meg, hogy válaszoljanak a 100 lépés programmal kapcsolatos kérdésekre, az országjárás során 15 ezer embernek ismertették a programot, a résztvevőket a 100 lépés programot népszerűsítő bögrékkel ajándékozták meg.