Sms-kampányt indít az MSZP a 'nem'-ért

2004.11.25. 15:56
Az SZDSZ EP-kampányban is alkalmazott módszerével, naponta két kérdéssel indít kampányt az MSZP. Csütörtökön a párt honlapján és sms-ben arra várnak választ, hogy a külhoni magyarok elvándorlását ösztönöznénk-e illetve, hogy elégedettek vagyunk-e a magyar egészségüggyel?
Az MSZP a december 5-i népszavazásig mindennap két kérdést tesz fel, hogy segítse az állampolgárokat a döntésben - jelentette be Lendvai Ildikó, a szocialisták kampányfőnöke.

Utánfutón tűnnek tova a kérdések

A kérdésekre a párt honlapján és sms-ben lehet válaszolni, mondta. A csütörtöki kérdések, "támogatna-e egy olyan döntést, amely a határon túli magyarok szülőföldön boldogulása helyett elvándorlásukat ösztönözné", és "elégedett-e Ön a magyar egészségüggyel?". A két kérdéssel a szocialisták nem fognak külön óriásplakátokon kampányolni, hanem egy autó után kötött utánfutón hívják fel a figyelmet a kérdésekre.

#alt#
Utánfutós kampány

Az Index kérdésére Lendvai azt mondta, hogy az sms-ben válaszolók telefonszámait nem gyűjtik össze, úgy mint "a Fidesz a petíció során keletkezett adatokat". Csupán a válaszokat összegzik napota.

SZDSZ reklámügynökség

"Örömmel vesszük, hogy az SZDSZ a nagy politikai reklámügynökség ma Magyarországon" - így reagált Horn Gábor SZDSZ ügyvivő arra a felvetésünkre, hogy a szocialisták átvették a szabad demokraták év eleje óta alkalmazott kampány-technikáját, azaz ők is kérdésekkel állnak mostantól a választók elé. A koalíciós egyeztetésekért is felelős politikai államtitkár emlékeztetett arra, hogy pártja kezdte a Tetthely sorozatokat is, amit viszont a Fidesz alkalmaz azóta, hogy ellenzékben van. "Büszke vagyok arra, hogy ezeket a technikákat mi vezettük be a magyar politikai marketing eszköztárába" - mondta Horn Gábor, leszögezve: "éljenek velük, egészségükre".