További Belföld cikkek
- Nem segítenek tovább a cseh rendőrök a magyar határ ellenőrzésében
- Kedden még nem az igazi arcát mutatja a tavasz
- Már csak a versenysportolók kaphatnak felmentést mindennapos testnevelés órák alól
- Kállay tárgyalássorozata, a kritikus sajtó és a parlamenti ellenzék kiborította Hitlert
- A NATO Magyarországon bővíti védelmi innovációs hálózatát
Tóth István Zoltán |
A számvevők kifogásolták, hogy nem nyomon követhető az igényelt szolgáltatások teljesítése, mert csupán egyetlen formalevéllel az imázsfőnök igazolja a teljesítés megtörténtét. Ráadásul nem folytattak le közbeszerzési eljárást az állami ünnepségek megrendezésére, ezt a munkát egy olyan keretszerződésre hivatkozva bízták a Fidesz kampányát is szervező Happy End Kft.-re, amely mindössze hárommilliós átalánydíjról szólt.
Medgyessy volt a példa?
"Egy olyan - külföldi minták alapján létesített - központ munkáját tekintették át, amilyenre csak a modern kormányzati kommunikációs eszközök teljes tárházát alkalmazó nyugati demokráciákban van példa" - olvasható az imázsközpont kommünikéjében, mely úgy folytatódik: ugyanakkor szerződéses partnereik kiválasztásakor, a tenderek elbírálásakor hazai tapasztalatokra is hagyatkozhattak, így többek között alapul vették azt a mai értéken 7,5 milliárd forint értékű szerződést is, amelyet a Pénzügyminisztériumhoz tartozó Államadósság Kezelő Központ kötött az előző kormányzati időszakban, Medgyessy Péter minisztersége idején, még 1996-ban az egyik marketingkommunikációs céggel. Az ÁSZ az imázsközpont állításával ellentétben ugyanakkor azt állapította meg, hogy az Ezüsthajó megbízásakor a legdrágább ajánlatot fogadták el, míg a Happy End esetében azt rótta fel, hogy a közbeszerzésen elnyert munkák sokszorosát bízták a Fidesz kampánycégére.
Az Állami Számvevőszékkel folytatott egyeztetések során az ÁSZ munkatársai is megbizonyosodhattak arról, hogy a Miniszterelnöki Hivatal a nemzetközi szakmai standardoknak megfelelő monitoring vizsgálatokkal is dokumentálja az egyes feladatok teljesítését, hatékonyságát és eredményességét - állítja Tóth István Zoltán közleményében. Igaz, folytatódik a dokumentum, az ÁSZ-vizsgálat rámutatott arra, hogy az Országimázs Központ által használt nemzetközi standardok nem minden esetben illenek a hazai közigazgatás eszköztárába, ezért azok átvételére még szükség van.
Ezzel az állítással szemben a számvevők azt állapították meg, hogy követhetetlenek a teljesítések, és semmilyen módon nem ellenőrizhető, hogy egy Happy End-féle számla mögött milyen munka áll. Az ÁSZ szakmailag elfogadhatatlannak tartja azt a hatoldalas szakértői jelentést is, mellyel az imázsközpont a millenniumi augusztus 20-a költségvetését próbálta legitimálni 500 ezer forintért.
Az imázsközpont azzal veszi el a súlyos törvénytelenségeket feltáró ÁSZ-jelentés élét, hogy megállapítja: az elmúlt tíz esztendőben nem készült még olyan ÁSZ-jelentés, amely ne tárt volna fel a közigazgatási egységeknél kisebb-nagyobb hiányosságokat. Tóth István Zoltán megnyugtatónak tartja, hogy esetükben csak néhány kisebb számviteltechnikai hiányosságról van szó.
"A hibaszázalék valóban elenyészőnek tekinthető, ha figyelembe vesszük, hogy az OK - megalakulása óta - kampányai és rendezvényei során bel- és külföldön több mint százmillió "kontaktust" létesített, holott feladatait mindössze 4 főállású tisztviselővel látja el" - véli az imázsfőnök. Az Állami Számvevőszék jelentésében a központ kifizetéseinek döntő többségét aggályosnak tartotta szemben Tóth azon állításával, hogy elenyésző hibaszázalékkal dolgoztak. "Az OK természetesen arra törekszik, hogy az ellenőrzés során feltárt számviteli hiányosságokat maradéktalanul pótolja" - zárul a kancellária kommünikéje.
|