Árpád
-1 °C
9 °C

Elsötétült a Szeged Televízió

2003.01.21. 13:56
A Szeged Televízió munkatársainak kilencven százaléka felfüggesztette a munkavégzést, mert több hónapja nem kaptak fizetést. A fideszes városvezetés alatt privatizált Szeged Televíziót a szocialista ellenzék végig elfogultsággal vádolta. A helyi választásokat az MSZP nyerte, az önkormányzattól ettől fogva egy fillér támogatás nem érkezett.
A Szeged Televízió negyven külsős munkatársa hétfőn 11 órakor nyílt levelet juttatott el Molnár Csaba ügyvezető igazgatónak. Ebben bejelentették: a televízióban nem biztosították a műszaki, az anyagi és az erkölcsi feltételeket munkájuk elvégzéséhez. A televízióban mindössze hat-hét ember vette fel a munkát, velük képtelenség műsort gyártani.

A Szeged Televíziót az előző, fideszes városvezetés privatizálta, így került a cég többsége a Partiscum 2000 Kft.-hez. Szerződésük szerint a közszolgálati feladatokat továbbra is ellátó televíziónak a megrendelője és finanszírozója az önkormányzat. A kisebbségi tulajdonos egy száz százalékban önkormányzati cég, a Szegedi Ifjúsági Ház Kht., amely felszámolási kérelmet adott be a Szeged Televízió ellen, mivel a cég nem fizette meg az eszközei után járó bérleti díjat.

"Azzal kezdődött, hogy a munkaviszonnyal rendelkező munkatársakat is arra kényszerítették, hogy vállalkozóvá váljanak" - nyilatkozza Márok Tamás, a Szeged Televízió egykori szerkesztője. Elmondja, hogy a több tízmillió forintos veszteséget felhalmozó vezetés tehetségtelen embereket hozott helyzetbe, folyamatosan érvényesült a jobboldali politikai befolyás. "A Fidesz-kormányzat idején a statisztikai hivatal egyik jelentése arról szólt, hogy Csongrád megye gazdasága folyamatosan leszakad az országos átlagtól. Erről akartam műsort készíteni, a főszerkesztő azonban lebeszélt, az alpolgármester őrjöngött" - idéz fel egy esetet Márok, aki egy gazdasági magazint szerkesztett.

A fideszes városvezetés alatt privatizált Szeged Televíziót a szocialista ellenzék végig elfogultsággal vádolta. A helyi választásokat az MSZP nyerte, a várostól ettől fogva egy fillér támogatás nem érkezett, a munkatársak vállalkozói díja nem érkezett meg. Az előzményekhez tartozik, hogy a privatizált televízió rövid idő alatt 38 millió forintos veszteséget halmozott fel, a választások előtt négy nappal ezért "válságmenedzsernek" éppen a fideszes önkormányzat sajtóreferensét nevezték ki, aki - a televízió munkatársai szerint - irodagépműszerész végzettséggel rendelkezik.

Molnár Csaba, a Szeged Televízió ügyvezető igazgatója kicsinyesnek érzi a vádakat. "Nem tudom, hogy milyen végzettséggel kellene rendelkeznem" - teszi fel a kérdést. "A városháza sajtósaként négyéves tapasztalatom van, valamint PR- és egyéb végzettségem." Molnár elmondta még, hogy a munkát felvevő hat-hét emberrel, valamint külsősök bevonásával el szeretné készíteni a holnap esti híradót.

Az Index megkereste a Partiscum 2000 Kft. jogi képviselőjét, aki előbb nyilatkozott, majd megtagadta annak közlését.

Botka László polgármester (MSZP) nyilatkozatot juttatott el az MTI-hez, amelyben - osztva a városi televízió műsorkészítőinek véleményét - tudatta: számára is egyértelműen kiderült, hogy az előző, fideszes városvezetés erőltetett "kísérlete" a Szeged Televízió privatizációjára morálisan, szakmailag és pénzügyileg egyaránt kudarcot vallott. A polgármester véleménye szerint tarthatatlan, hogy a városi televízió közpénzen működik, ugyanakkor többségi magántulajdonban van.

Botka László ezért felszólította a Partiscum 2000 Kft.-t: a városi közszolgálati televíziózás helyreállítása érdekében működjön közre, hogy a tévé újra a város 100 százalékos tulajdonába kerüljön - áll a nyilatkozatban.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.