1982: a britek rossz napja a Falkland-szigeteki háborúban
Miközben csapataik már partraszálltak, a britek 1982. május 25-én két hajót is vesztettek a Falkland-szigeteki háborúban. Az egyik a fegyverzet nélküli Atlantic Conveyor szállítóhajó volt, a másik viszont az HMS Coventry, a flotta egyik legmodernebb 42-es típusú rombolója, amely a legtöbb ellenséges vadászgépet lőtte le a háború alatt.
Május végén a brit csapatok már megkezdték a partraszállást a szigeteken, de veszélyeztették őket és a csapatszállító hajókat az argentin vadászgépek. Éppen ezért a Coventry és a korábban már számos akcióban mellé rendelt Broadsword azt a feladatot kapta, hogy lője le a parthoz induló vadászokat és csalogassa el az ellenséget a San Carlos öbölben partraszálló brit csapatoktól. 2007-ben, a háború huszonötödik évfordulóján a Coventry kapitánya és legénysége a BBC egyik dokumentumfilmjében idézte fel a végzetes nap eseményeit. „Olyan ez, mint egy sakkjátszma. Fel kell adnod néhány bábudat, hogy a végén mattot adhass. Én egyike voltam ezeknek a bábuknak” - mondta David Hart Dyke kapitány, aki elmondása szerint tisztában volt vele, hogy szinte öngyilkos akcióra küldték őket.
A Coventry a nagyobb hatótávolságú Sea Dart rendszerrel volt felszerelve, míg a Broadsword Sea Wolf rakétaelhárító-rendszere alapvetően a közeli célpontok ellen volt hatásos. A Coventry a távolból sikeresen leszedett két argentin A-4 Skyhawk vadászbombázót, ezért az argentinok ráharaptak a csalira, és a következő hullámot már kifejezetten a két hajó ellen küldték ki. A Coventry hivatalos honlapja szerint a sokáig a hegyek takarásában repülő Skyhawkok közül kettő a Broadswordot, a másik kettő pedig a Coventryt vette célba.
A vadászgépek olyan alacsonyan repültek, hogy a Coventry radarrendszere nem tudta pontosan bemérni őket, ezért a közeledő ellenség elhárítása a rövid hatótávolságú Sea Wolffal felszerelt Broadswordre maradt. A hajó egyébként modern befogórendszere azonban megzavarodott, és újra kellett indítani, ezért az először érkező mindkét vadászgép kioldhatta három-három bombáját, amelyek közül azonban csak egy találta el a célpont Broadswordot, és az is csak kisebb károkat okozott.
A támadók második hulláma már a Coventryt vette célba. A brit hajó zavarkeltés céljából kilőtt a Skyhawkok felé egy Sea Dart rakétát, aztán kitérő manőverbe kezdett. Ugyanakkor éppen ez jelentette a problémát, mivel a Broadsword közben sikeresen újraindított rakétaelhárító-rendszere közben befogta a vadászbombázókat, de az elforduló Coventry miatt nem tudta leszedni őket. A két Skyhawk így aztán lecsaphatott a 42-es típusú rombolóra, és az egyik mindhárom bombája becsapódott a hajóba. Kettő fel is robbant, és a hajótest súlyosan megrongálódott, a beömlő víz pedig kezdte elárasztani a hajót, amely az oldalára dőlt.
Azonnal megkezdték a Coventry evakuálását és a vízre eresztették a mentőcsónakokat. A mentésbe a saját csónakjaival és helikoptereivel a Broadsword is bekapcsolódott, és a flotta távolabbi hajói is a helyszínre indultak. A hajót csaknem húsz perc alatt teljesen evakuálták, a megmentésükre váró legénység pedig több beszámoló szerint is a Monty Python klasszikus „Always Look on the Bright Side of Life” dalát énekelte a mentőcsónakokban. A támadásban a háromszáz fős legénység nagy része megmenekült, de 19-en életüket vesztették. A megrongálódott Coventry másnap elsüllyedt.
A britek aznap egy másik hajót is elvesztettek, az Atlantic Conveyor szállítóhajót, amely egyike volt a szigetekhez küldött flotta csaknem ötven segédhajójának és a második világháború óta az első ellenséges támadás következtében elsüllyedt brit civil hajó. A Conveyor ugyan nem csatahajó volt, de ennek ellenére felszerelhették volna valamilyen védelmi rendszerrel, ami azonban végül az idő rövidsége miatt elmaradt. A BBC-n is olvasható beszámoló szerint május 25-én két Super Étendard argentin vadászbombázó csapott le a hajóra, és olyan francia gyártmányú Exocet rakétákat lőttek ki, amelyek három héttel korábban már végzetesen megrongálták a britek 42-es típusú Sheffield rombolóját.
Ugyan csak az egyik rakéta találta el a szállítóhajót, és az sem tisztázott, hogy vajon működésbe lépett-e a robbanófej, de a Conveyor kigyulladt, és a legénység képtelen volt megfékezni a gyorsan terjedő tüzet. A legénység többségének sikerült megmenekülnie, de 12-en, köztük a kapitány Ian North is életüket vesztették a támadásban. A csapatszállító Chinook helikopterekből csak egyet sikerült megmenteni, ez pedig azt jelentette, hogy a brit katonák a tervezettnél lassabban juthattak csak el Stanleyhez, ahol aztán a háború végét jelentő véres szárazföldi harc után az argentinok megadták magukat, és június 20-án aláírták a békét.