Emma
8 °C
19 °C

1978: Argentína-Magyarország 2-1

2008. 05. 30. 11:05

A magyar labdarúgó-válogatott az 1966-os világbajnokságon a címvédő brazilokat is megverte, azonban a negyeddöntőben kiesett a szovjetek ellen. Ennek ellenére senki sem gondolta, hogy az elkövetkezendő 12 évben nem szerepelhetünk vb-n.

Így nagy volt az öröm, hogy az 1978-as argentínai tornára a szovjetek és a görögök legyőzése után, interkontinentális selejtezőn Bolíviát is legyőzve kijutott a magyar csapat. Ott azonban roppant nehéz csoportba került, hiszen a négyes tagja volt a házigazda, Olaszország és Franciaország.

Baróti Lajos együttese az első meccsét éppen a házigazdák ellen vívta június elsején. Az időeltolódás miatt a meccsről csak a harmadikán megjelenő Népsport számolt be, a jobboldali hasábban: „A hajrában maradtuk alul” címmel. Ugyanott az vb első meccséről, az NSZK-Lengyelország találkozóról „Antifutball a nyitányon” címmel számolt be.

A címlapon a magyar meccs rövid, tömör, pár mondatos összefoglalója szerepelt, pont annyi, amennyi a mai magyar bajnokikról elég lenne. A lap baloldali hasábján beszámoló volt a tornász ob-ről, „Donáth vezet Magyar előtt” címmel, míg a középső hasábban, mondhatni vezető helyen szerepelt, hogy Varga Imre első lett Havannában a Jose Ramon Rodriguez cselgáncs emlékversenyen.

A helyszínről Borbély Pál és Németh Gyula tudósított, és mint írták, egész Argentína lázban volt a bemutatkozás előtt. Beszámolójukból kiderült, hogy a magyar együttes pihenéssel és taktikai értekezlettel készült a bemutatkozásra. A második oldalon jelentős terjedelemben számoltak be a vb addigi legnagyobb meglepetéséről, hogy Tunézia legyőzte Mexikót, míg egy külön értekezés szólt a címvédő németek esélytelenségéről.

A stadionban két órával a kezdés előtt az állóhely már tele volt, míg egy órával később már tele volt a stadion. A meccset a portugál Garrido vezette, partjelzői az angol Partridge és a szenegáli N’Diaye voltak.

A találkozó egyperces néma gyásszal kezdődött, a felek a meccs előtti napon elhunyt Bozsik Józsefre emlékeztek. A hazaiak ugyan nekünk estek,a 10. percben mégis a magyar csapat szerezte meg a vezetést:

„A jobb oldalon Török vezette fel a labdát, s Nyilasihoz játszott. Átadását Törőcsik kapta, aki jobbal balra ívelt. A balösszekötő helyén álló Nagy fejjel továbbcsúsztatta az akciót kísérő Zombori elé. A középpályás ballal nehéz szögből rálőtte, Fillol a kapu közepébe tartó labdát csak kiütni tudta, pontosan Csapó elé, aki mintegy 8 méterről egyből a kapu bal oldalába lőtt.

Az argentinok négy perccel később Luque révén egyenlítetek, de a gólhoz kellett a magyar kapus Gujdár nagy hibája is, aki Kempes 20 méteres szabadrúgását éppen a hazai támadó elé ejtette ki, ő pedig nem hibázott. A lap beszámolója szerint a folytatásban egyértelművé vált az argentin mezőnyfölény, de a magyar csapat több veszélyes kontrát is vezetett. A legnagyobb gólszerzési lehetőségek Törőcsik és Nagy előtt adódtak.

A magyar csapat a 83. percig bírta a nyomást, akkor egy újabb védelmi hiba után – Gujdár, Martos, és az argentin Kempes egymáson feküdt, míg Tóth nem érte el a labdát – Alonso megszerezte a vezetést Argentínának. Az utolsó percek aztán már idegesen teltek, amit jól bizonyít, hogy Törőcsiket a 87., míg Nyilasit a 90. percben kiállította a hazai pályát egyébként is megfújó játékvezető.

A Népsport beszámolója szerint a hazaiaknál az irányító Ardiles volt a legjobb, míg a magyarok részéről csak Kocsia és Zombori volt dicsérhető. A két kiállított játékosról úgy írtak, felelőtlenségükkel és felesleges kiállításukkal nem csak önmagukat sújtották, de a csapatot is nehéz helyzetbe hozták. (Később 1-1 meccses eltiltást kaptak.)

A lap külön elemezte a találkozót. Az értékelés érdekessége, hogy még napjainkban is megállná a helyét, szinte valamennyi válogatott meccs után megjelenhetne a következő:

„Noha óriási becsvággyal harcoltak a magyar labdarúgók, s dicséretükre legyen mondva, bírták is a nagy iramot, mégis a levegőben lógott az argentinok gólja. Az ellentámadásaink során mindenki mozgósította erőtartalékait, mégis a hazaiaké lett a győztes gól.

Argentína-Magyarország 2-1

Buenos Aires, 77 ezer néző, vezette: Garrido (portugál)

Argentína: Fillol-Olguin, Galvan, Passarella, Tarantini – Ardiles, Gallego, Valencia (Alonso 83.) – Houseman (Bertoni 67.) Luque, Kempes

Magyarország: Gujdár - Török (Martos 46.), Kocsis, Kereki, Tóth J. – Nyilasi, Pintér, Zombori - Csapó, Törőcsik, Nagy L.,

Gólszerző:

Csapó (10.) Luque (15.) Bertoni (83.)

Hozzászólások (47)

  • Baluci2008.06.01 15:27:20

    A meccs junius 2-án volt, magyar idő szerint 23.15-kor kezdödött. Egyébként a többi nagyjából stimmel...

  • kispufi2008.06.01 15:38:34

    hát ez még most is hátborzongató, 30 év után, pedig akkor 3 éves voltam... hejjj, regény terjedelmű hsz-t írhatnék. ez a garrido nevű portugál amúgy érdemei elismeréseként később megkapta a bronzmeccset is... itthon a karakán magyar sajtó természetesen Nyíl és Törő torkának elharapására buzdított mindenkit... ezekkel a mocskos módszerekkel egyébként világbajnokot is csináltak a junta csapatából... s még valami: nyolc évre rá jún. 2-án esett meg az irapuatói szovjet-magyar. '92-ben meg a népstadionbeli 1-2es magyar-izlandi...

    Még két aktuális megjegyzés: Törőnek jobbulást a balesete után. a másik a fenti posztban is szerepel, ezért is itt vetem fel: Bozsik Cucu '78. máj. 31-én halt meg, azaz tegnap volt 30 éve - az egyetlen (a legújabb "kutatások" szerint több, mint) 100-szoros válogatottunk: ki látott valahol is egyetlen sornyi megemlékezést is? (amúgy Lóránt Gyula '81-ben, szintén ugyanezen a napon halt meg a PAOK kispadján)

  • gregor gysi2008.06.01 16:28:58

    Törőcsik minden idők legnagyobb magyar focistája volt.Se addig, se azóta nem született nála nagyobb.

    Aranycsapat ide vagy oda.

  • Laci 2008.06.01 16:35:10

    Nem tiszteli a futballt az, aki két játékos nevét is elhibázza. A "Kocsia" természetesen Kocsis, a "Taratntini" pedig Tarantini. Javítsuk kérem, Szerző úr!



    Kedves Kispufi,

    igazad van. Bozsi Cucuról idáig a legszebb megemlékezést tudomásom serint egy regény szállította, nemrég jelent meg, Esterházy Péter: Semmi művészet, Magvető, 2008, ISBN 978 963 14 2635 9, 224 oldal, 2990 Ft. A jobb könyvesboltokban kapható! Jó olvasást!

  • lápi lidérc2008.06.01 17:08:07

    Szóval volt a Népsportnak egy fideszes jobboldali, meg egy MSZP-s baloldali hasábja?

    Vagy csak nem tud írni az a firkász, aki ezt elkövette?



    gregor gysi

    Hát Törőcsik csak szerény képességű játékosocska volt az Aranycsapat legrosszabbjához képest is.

    Amúgy meg egy beképzelt majom (volt játékoskorában, nem tudom, ma milyen).

  • Virgula2008.06.01 17:11:27

    Én láttam ezt e meccset a tévében, s az életkorom (ma már sajnos)annyi volt, hogy értékelni is tudtam. A magyar közvélemény felfokozott várakozással készült, az volt az általános vélekedés, hogy Nyilasi és Törőcsik sikerre viszik nekünk a vb-t, Törőcsik majd mindenkit kicselez és nekik annyi. Nos, sem Törőcsik, sem Nyilasi nem bíra a rá nehezedő terhet. Ha Törő szöktette magát, de gyorsabb volt nála a védő, befeküdt és bekönyökölt eléje, hogy feltartsa, aztán csodálkozott, hogy ellene fúj a bíró. A gólunkat tényleges fölény nélkül értük el, végig az argentínok voltak fölényben, a párharcokat rendre elvesztettük. Komoly helyzetünk nem volt, később a magar sajtó és közvélemény egy Nagy László fejest állított be úgy, mintha azzal újabb gólt érhettünk volna el. Tíz évvel később ezt a fejest mutatta egy másik kameraállás is egy filmben, amiből látszott, hogy nem volt valódi helyzet. Nagy kb. az ötös sarkáról fejelt a tizenhatos és az alapvonal találkozási pontja felé, viszont ha sikeresen csúsztat, a kapus és két védő akkor is fogta a rövid sarkot. A fejes messzire kerülte el a kaput. Ezt a momentumot emlegették utóbb úgy, mintha lényeges lett volna. Törőcsik és Nyíl annyira nem bírták idegileg a helyzetet, hogy a kiállításuk pillanatában is indolensen viselkedtek, Nyíl a farkát mutatta lefelé menet az egész világnak (egy csomó ország közvetített), ez a magyar futballtörténet egyik legkínosabb pillanata volt. Ezzel együtt elfogadnék ma egy olyan csapatot, amelyik vb csoportmérkőzésen a későbbi győztestől 2-1-re kap ki úgy, hogy sokáig tartja az x-et.

  • gabe_2008.06.01 17:14:20

    gregor gysi! Töröcsik képességeit elismerem, de az Aranycsapat játékosaihoz ne hasonlítsd.



    Egy örök ki nem teljesedett tehetség volt. Mo-on kiemelkedett, de semmi több. Sérülés, baleset, viselkedési gondok... De a minden idők "C" válogatottjába azért talá beférne...



    A'78-as meccset meg a bírón és a hazai pályán kívül magunknak köszönhetjük (Mint általában...)

    És ezen a meccsen kezdődött, a döntőben a hollandok ellen végződött az argentínok nyomása. Mégha Kempes egy félisten is volt:)

  • totagas2008.06.01 17:34:51

    ÉN is láttam és értékelni is tudtam már (koromból adódóan:(



    Tehát, nem igaz, hogy nem volt helyzetünk, nem igaz, hogy Töröcsik nem játszott jól, meg befeküdt, csak olyan ízes fikázni ami magyar, igaz Virgula?!

    Az logikai alapon is belátható, hogy 75 ezer argentín örjöngése mellett, portugál bíróval(!) a nyitó meccsen Argentinában, nehéz elképzelni, hogy nem csalták szét egy váratlanul jól játszó kis szocialista állam ellen. De igen, szétcsalták! Miközben Törőt valósággal szétrugdosták és hergelték folyamatosan, talán egy szabadrugást kapott a meccs alatt. Ellene pedig befújtak mindent. (Ebből egy kis ízelítő még a messze nem általunk készített összefoglalóban is látszik) Nyilasi nem volt a kedvencem, de higgadságát, megfontoltásgát soha nem vontam kétségbe. A kiállítása volt világbotrány, nem amit ő csinált utána.

    Persze eután már eléggé szétcsúszott a csapat és a valóban nagy dolgokra hivatott magyar vállogatott nem jutott tovább. Megítélésem szerint, ha a nem MINDEN ÁRON továbbjuttatandó Argentínokkal kezdünk, akkor még ebből a halál csoportból is továbbmentünk volna.

  • Virgula2008.06.01 17:49:51

    Kedves totagas, amit Te itt logikai alapon előhozol, az tudható volt a meccs előtt is. Igen, Argentínában, a rendező pályáján, az ő közönségük előtt. Erre a játékosokat mentálisan fel kell készíteni. Nem volt helyzetünk, nemt tudom, melyik meccset nézted. Mivel a párharcokat fizikai erő és gyorsaság híján rendre elvesztettük, nagyon sokat szabálytalankdtunk, hogy megpróbáljunk esélyben maradni. Persze, Törőt keményen fogták, de erre nem volt mentálisan felkészítve. Tipikus volt, hogy befeküldt a védő elé, az meg kivonta magát, Törő elesett a lendülettől, aztán csoldálkozott, hogy továbbot int a bíró. De nem haragszom, tipikus magyar hiba a Tied: az elfogult, hibás önértékelés. Amit Nyilasi tett, világbotrány, még ha igazságtlanul állították volna is ki. Ehhez a kérdéshez csak így lehet elfogulatlan korrektséggel viszonyulni. Nyilasi különben később fejlődni tudott játéktudásban és mentálisan is, ellentétben Törőcsikkel. Intelligens ember, jó edző és jó szakkommentátor lett belőle, de akkor, 23 évesen, nem tudta idegileg viselni a rá nehezedő terhet.

  • Az igazi Vaszilíj Zajcev2008.06.01 18:11:03

    Bár 10 éves voltam akkor, de a mai napig tisztán emlékszem erre a meccsre. Csapó góljakor ébredtem fel, olyan frenetikus hangulatban volt a család, hogy ma is jó érzés visszagondolni a mérkőzésre.



    Virgula kolléga megállapításaival nem értek egyet. Gyerekfejjel észrevettem, hogy a bíró ellenünk fúj, Nyilasi és Törőcsik kiállítását abszolút igazságtalanságként éltem meg. Már nem emlékszem pontosan, hogy Nyilasi vagy Törőcsik volt az, de az egyikük földhözvágta a labdát ( nem anyázott, nem szólt be a bírónak, nem rúgta el a labdát ), mire a portugál bíró kiállította erősen vitatható módon. Ez volt az a pont, ami demoralizálta a csapatot, amikor is a fiúk teljesen megroppantak, azt hiszem érthető és elfogadható okból.



    Nem tudom elfogadni azt sem, hogy esélytelenek lettünk volna végig a meccsen, nekem úgy rémlik, hogy az argentín nyomás mellett több veszélyes, gólt érő akciónk is volt, de nem volt szerencsénk. Tehát szerintem nem igaz az a megállapítás, hogy esélytelenek lettünk volna a meccs képe alapján. Ma már úgy látom, hogy a fő probléma nem a 75 ezer néző, és nem is az egyébként remek argentín csapat volt, hanem a játékvezetés színvonala, vagy inkább színvonaltalansága. Egyszerűen ki kell mondani, hogy a bíró gátlástalan módon kárunkra elcsalta a meccset. Sajnos a mérközés okozta sokkot később a játékosok már nem tudták feldolgozni. Kár érte, nagyon jó csapat volt.

  • jazzbubu2008.06.01 18:36:55

    Kétszer írtam le hosszan a véleményem,de egyszer sem ment el.Kár érte.Most csak címszavakban:

    Németh Gyula!(Ismertem.)Németh Gyula Sportújságírói Díj.

    Csalás,óriási bírói csalás.

    Törőcsik hülyét csinált a teljes argentín védelemből.Egy jogtalan és egy jogos kiállítás.

    Nyerhettünk volna,de legalább x.

    Zsengellér,Szusza,Göröcs,Bene,Fazekas,stb. jobb.

  • jazzbubu2008.06.01 18:37:44

    Most bezzeg elment.

  • oldspieler2008.06.01 18:40:45

    Ardiles technikai, taktikai tudása, hokiban Gretzkyéhez volt hasonlatos. Különben Istencsapásnak értem meg én is a Portugál spori működését.

  • ShanklyGates2008.06.01 18:59:43

    Egyéves koromból meglehetősen homályosan emlékszem a részletekre, csak a megint-elcsalták-tőlünk mítoszra. Mai szemmel nézve a világfutball egyik sötét fejezete lehetett a '78-as VB: összefoglalóban burleszknek is tömény az a röhejesen teátrális színészkedés, amit az argentínok egyetlen meccs alatt előadnak.

  • totagas2008.06.01 19:33:53

    Igen, én is úgy érzem, hogy tipikus magyar (?) betegség, csak éppen a te oldaldról, kedves Tótágas! Más népek büszkék magukra, sok esetben legendákat teremtenek maguknak, mi ( vagy csak egyesek, de azok igen hangosak) meg a valós értékeinket is letagadják, pocskondiázzák.

    Ezt a csapatot én igenis nagyon jó és szeretetre méltó csapatnak tartom és úgy gondolom, hogy olyan körülmények között bukott el, ami így az idő távolából is tiszteletet ébreszt. És így látja ezt más is, a kommentekből ítélve.

    (Valóban, az argentínoknak emlékeim szerint még volt vagy két összecsalt meccsük a döntőig. Az is beszédes, hogy a két kiállítottat csak egy mérkőzésre tiltották el.)

  • totagas2008.06.01 19:35:04

    Na, ezt jól el ... zongoráztam! Természetesen Virgula-t akartam írni!

  • f_miki2008.06.01 20:49:21

    Igen, totagas, örülök, hogy nem csak én látom így! Igenis büszkének kell lennünk arra a csapatra! Ők voltak az utolsók, akik tétmeccsen képesek voltak a világ élvonalával 'pariban' lenni. Az viszont igy utólag nagyon gáz, hogy egy ilyen pofon után soha többet nem sikerült talpraállnunk, se annak a csapatnak, sem utána egyiknek sem. Rosszabb volt, mint Marseille.

    Egyébként a meccs után kb. 15 évvel a Vitray csinált egy összeállítást arról, hogy hogyan bántak a védők a Törővel. Legalább egy tucatszor kapta meg azt, amiért őt kiállították. Nyil pedig egy egyszerű fault miatt lett kiállítva.

    Az igazi botrány az volt, ahogy utólag elmeszelték a Nyílt és Törőt itthon. Eltiltották őket a válogatottól, a nyakukba varrták a kudarcot, "szégyent hoztak a magyar népre". Soha sehol ekkora ügyet nem csináltak ebből.

  • ohrana2008.06.01 20:51:47

    Annk idején én is láttam azt a meccset. Sajnos nagyon naivan álltak hozzá, szerintem baróti is, a játékosok is, ami vszeg a vasfüggöny egyik hatása volt.

    Nem tudták mit jelent egy argentin stadionban, az ergentin válogatott ellen a vb-n játszani - ráadásul az argentinok első meccsén.

    Azt a meccset AKÁRKI játszotta volna az aergentinok ellen, kikap. Ott az lett volna ahelyes hozzáállás, hogy mindenkinek játéklehetőséget adni, tudomásul venni, hogy ki fogunk kapni, de a továbbjutást nem a rendezők, akik ráadásul az argentinok, ellen kell kivívni. (Talán egy 0:3, kicsit tangli játékkal az olaszokat, franciákat valamennyire el is altatta volna, ráadásul nem egy összetört csapat került volna oda.)

    Azt hiszem, a felkészítésebn ott volt a hiba, hogy nem tudasították, hogy ez vb, ahol 12 éve nem jártak, ez más, mint egy eto-pvsk bajnoki. Ezt idegileg is kell bírni - ami ugye a legnagyobbaknak sem egyszerű Annk idején volt Völler kiállítása, de Materazzi-Zidane viadal is ezt mutatja.

    Amúgy azt hiszem, abban a magyar válogatottban technikailag simán benne volt a továbbjutás, ma már látom, lelkileg alkalmatlanok voltak rá.

  • f_miki2008.06.01 20:51:48

    Annak a csapatnak a szégyenfoltja inkább a vb előtti londoni 1-4 volt, egy kis barátnői áruházi lopással megspékelve... de azt már elfelejtettük, hálistennek.

  • seabeast2008.06.01 21:03:30

    Számomra manapság már elképzelhetelen, hogy kimegy a magyar válogatott Buenos Airesben 80.000 örjöngő néző előtt előtt bombaerős argentin válogatott ellen egy világbajnokságon és lazán megszerzi a vezetést a tizedik percben egy klasszikus akciógólból.



    Az egy dolog amúgy, hogy a végén kikaptunk, de amennyire én olvastam anno mindenfelé az értékeléseket, tényleg ritka undorító mód csaltak a rendező javára. Elég csak a későbbi Peru elleni 6:0-ra gondolni a középdöntőben...szánalom. Mindenesetre gratula a csapatnak ennyi év távlatából is, valszeg a Népstadionban 80.000 magyar előtt felénk lejtő pályán mi is simán elkalapáljuk az argentínokat.

  • 0rdas2008.06.01 21:50:28

    Mivel én csak 21 nappal az ominózus meccs után születtem (apám legnagyobb "örömére" foci VB alatt :) ), pontosan emlékszem, hogy elcsalták a meccset a kárunkra. :)

  • 0rdas2008.06.01 21:53:29

    Ált. magyar játékosok fejben nem bírják a küzdelmet. Jó példa erre 2004 után a férfi vizilabdások. Aztán: női kézilabdában bármikor számíthatunk összeomlásra, vagy Szávay... Üdítő kivétel Talmácsi és a férfi hoki válogatott

  • JuAn2008.06.01 22:18:01

    12 évesen láttam a meccset.

    Elég egyoldalú volt az összefoglaló, de még így is meglepődtem, nem emlékeztem ennyi magyar szabálytalanságra. Az argentinok színészkedéseire inkább.

    Szerintem Törő a labda földhözvágásáért sárgát kapott, a pirosat a maihoz hasonló második sárgaként kapta.

    Garrido nem biztos, hogy elcsalta a meccset, de egy nagyon szar bíró volt, a vb után is lehetett látni néhány alkalommal.

    Menotti elég jó csapatot csinált, de a franciák ellen is kaptak egy furcsa 11-est, az olaszoktól meg ki is kaptak. Vagyis segítség nélkül nem is biztos, hogy bejutottak volna a 8 közé.

    Akiket élőben láttam játszani, azok közül Törő volt a legjobb. Igaz, a régiekkel nem tudom összehasonlítani, az újak viszont meg sem közelítik.

  • JuAn2008.06.01 22:18:35

    12 évesen láttam a meccset.

    Elég egyoldalú volt az összefoglaló, de még így is meglepődtem, nem emlékeztem ennyi magyar szabálytalanságra. Az argentinok színészkedéseire inkább.

    Szerintem Törő a labda földhözvágásáért sárgát kapott, a pirosat a maihoz hasonló második sárgaként kapta.

    Garrido nem biztos, hogy elcsalta a meccset, de egy nagyon szar bíró volt, a vb után is lehetett látni néhány alkalommal.

    Menotti elég jó csapatot csinált, de a franciák ellen is kaptak egy furcsa 11-est, az olaszoktól meg ki is kaptak. Vagyis segítség nélkül nem is biztos, hogy bejutottak volna a 8 közé.

    Akiket élőben láttam játszani, azok közül Törő volt a legjobb. Igaz, a régiekkel nem tudom összehasonlítani, az újak viszont meg sem közelítik.

  • JuAn2008.06.01 22:20:45

    Nem akartam kétszer mondani, de elsőre azt közölte a rendszer, hogy nincs ilyen bejegyzés.

    Az egyiket kidobhatná a moderátor, ha van.

  • oldspieler2008.06.01 22:36:19

    Ez előtt a meccs elött kb. egy évvel itt volt felkészülésen az Argentín vállogatott. A legnagyobb Ászok is itt játszottak. Csak 4:1 vagy 5:1 re nyertünk. Na, ebből indolt ki Baróti L. bácsi taktikája, ha nem az Argentinok hazai pályáján játszunk Vb.-én, akkor tuti itt a két pont.

  • JuAn2008.06.01 22:40:30

    Szerintem 2-0 volt ide, a "visszavágó" kb. fél év múlva 5-0 oda, ha jól emlékszem az utóbbin volt először válogatott Maradona.

  • JuAn2008.06.01 22:43:06

    Rosszul emlékeztem, 5-1 volt és 11 hónap.

    sportgeza.hu/futball/050614arg/

  • oldspieler2008.06.01 22:47:34

    Ja, a Magyar - Bolívia után, élőben, csak hokimeccseken voltam szurkolni.Pedig a fiatal Nyílért, Ebedliért a világvégére, az Isten hátamögé is leutaztunk az átkosban.

  • oldspieler2008.06.01 23:17:47

    Juan , igazad van. Csak 2:0 volt ide. Pedig kint voltam. KAVINTON! szolt az asszony....

  • key2008.06.01 23:46:16

    Hiba az első mondatban: nem 1996, hanem 1966 a helyes évszám. :))

  • gregor gysi2008.06.02 02:20:57

    Engem az aranycsapat nem érdekel.Az a játék, amit akkor játszottak, azt a legjobb indulattal sem nevezném futballnak.Rég volt, igaz sem volt.



    Törőcsik egy varázsló, a kisujjában több volt mint a mostaniaknak együttvéve.Détárit még tisztelem, ő is klasszis.

    És hogy Törőcsiknek viselkedési problémái voltak?

    Ki szerint?

    Az ÁVH-s sportvezetők szerint? Annál jobban szeretjük!!!

  • Virgula2008.06.02 07:53:14

    Tudom, hogy én 5:95 arányban kisebbségben vagyok a véleményemmel, de a dolgok könnyebbik végét fogják, akik elcsalást kiáltanak. Olyan tömegpszichózis volt akkor Magyarországon, ami magával ragadta a közvéleményt. Még a Rádiókabaréban is Te csak táncolj Törőcsik András! címmel olvasott fel egy monológot Peterdi Pál, ahelyett, hogy poénkodott volna. Sem Törőcsik, sem Nyilasi nem bírta a rá nehezedő idegi terhet, roszul játszottunk a meccsen, rengeteget szabálytalankodva (amit persze argentín szimulálásnak állítottunk be). Többen is megjegyezték itt, hogy portugál bírónál csak veszíthettünk, pedig egy portugál, ha csal, a spanyolajkúak ellen csal. Lásd a spanyol-portugál ellentéet az Ibériai-félszigeten, vagy a brazil-argentín ellentétet Dél-Amerikában. Akkora volt a várakozás a csapattal, valamint Nyilasival és Törőcsikkel szemben, hogy az embereknek könnyebb volt azt kiáltani, hogy csalt a bíró, mint beismerni, hogy megint hagytuk átpalizni magunkat, ráadásul magunk is gerjesztettük a saját félrevezetésünket. Hogy menyire csalnak az emlékek, azt egy itteni hozászólás is mutatja (JuAn), mert egy későbbi összefoglalót látva meglepődött, hogy nem emlékezett ennyi magyar szabálytalanságra. Valóban tárgyilagos képet akkor kapnánk, ha tudnánk, hogy mit írt az akkori pártatlan külföldi szaksajtó a magyar csapatról. A Népsport emlékezetem serint csak annyit közölt egy eldugott cikkben, hogy egy brazil lap megütközött a magyarok rengeteg szabálytalanságán és magatartásán. A „Tegnapi újság" szerkesztői jól tennék, ha korabeli angol, német vagy olasz lapokat is beidéznének a magyarok játékáról és viselkedéséről. Igaz, ez sokba kerülne, mert el kellene menni ezeknek az országoknak a könyvtáraiba, megnézni az archívumokat, de nagy dráma lenne, szembesülni azzal, hogy a meccs nyomán milyen kép alakult ki rólunk a világban.

  • scottish2008.06.02 08:01:59

    "A magyar labdarúgó-válogatott az 1996-os világbajnokságon a címvédő brazilokat is megverte, azonban a negyeddöntőben kiesett a szovjetek ellen. Ennek ellenére senki sem gondolta, hogy az elkövetkezendő 12 évben nem szerepelhetünk vb-n.



    Így nagy volt az öröm, hogy az 1978-as argentínai tornára ... kijutott a magyar csapat."



    Aha, mi már előre örültünk, hogy '78-ban kijutottunk, mert tudtuk, hogy 18 év mulva lesz az utolsó, mikor igen. Vagy hogy is van ez?

  • ekkerjoz2008.06.02 09:40:03

    Azon a vb-n érdekesen fújtak a bírók.

  • Bumbum2008.06.02 09:44:05

    Az egész ország a „Tándolj Törő!" és a „Bólints Tibi!" csatlakiáltások eufórikus lázában égett, mindenki azt hitte, hogy egyszerű az egész, Kese majd kicselez mindenkit, Nyíl meg fejeli a gólokat. Fájdalmas volt a kijózanodás, de egyszerűbb a csalásra fogni a kudarcot.

  • fazzoletti2008.06.02 10:11:34

    scottish

    Az 1966 és nem 1996. 66+12=78.



    Életem első foci VB-je volt, 12 éves voltam és gyüjtöttem a Képes Sportot. Szerintem jól játszottunk, de a hazai pálya hangulatát és a bíró ténykedését nem tudtuk elviselni. Igazán azzal jártunk rosszul, hogy Töröcsiket és Nyilasit eltiltották egy-egy meccsre így simán kikaptunk az olaszoktól. Az utolsó meccsre meg már nem tudtak felpörögni, így azt is 3-1-re bukta ez a többre hivatott társaság.

  • jazzbubu2008.06.02 10:38:12

    Szemüveget a ... Virgulának!

    A meccsről már csak egy összeállítás maradt amit az argentínok! csináltak.A posthoz mellékelve is ezt látni.Ez távol áll a tárgyilagosságtól,akárcsak a te véleményed.

  • Fandor2008.06.02 11:04:21

    nem fontos, csak érdekes, hogy a szokástól eltérően az argentin mezek abc sorrendben voltak számozva, 1-es talán Alonso, 2-es Ardiles, a kapus Fillol pedig 5-össel játszott....



    Nyilasi kiállítást érő belépőjében pedig volt annyi színészkedés is, mint szabálytalanság....

  • tiborc20082008.06.02 11:18:40

    Érdekes volt, ami itthon a meccs után következett. Bűnbaknak kiáltották ki Nyilasit és Törőcsiket, eltiltották őket a válogatottságtól. Ha belegondolunk, hogy erős bírói segítséggel kaptunk ki a későbbi világbajnoktól, és még két olyan országtól, akitől ki lehet kapni magyarázkodás nélkül, az olaszok (ha jól emlékszem) négy év múlva lettek világbajnokok, a franciák meg EB-t nyertek azokban az években. Ha az akkori MLSZ nem a maihoz hasonló tehetségtelen hülyékből állt volna, és megtartják azt a csapatot, akkor nem estek volna ki évek a csapatépítésből. 1982-re visszatért a válogatottba Nyíl és Törő, közben volt 4 elvesztegett év. Volt, amikor a Diósgyőrre épült a válogatott. 1982-ben is ott voltunk az VB-n, ott se jutottunk tovább egy jóval gyengébb csoportból.

  • JuAn2008.06.02 11:24:18

    Megnéztem újra a fenti ... hm, összefoglalót.

    Úgy láttam, hogy eggyel több magyar szabálytalanság került bele, mint argentin. (Amiért Törő a pirosat kapta, az nincs benne.)

    3 eset van még magyar szabálytalanságnak beállítva, de szerintem nem voltak azok.

    Nyilasi szabálytalan volt, lap is járt érte, hiába esett akkorát az argentin.

    Az nincs benne és nem is emlékszem arra, hogy nálunk eljátszotta volna valaki az ellene elkövetett szabálytalanságot, Törő sem.

    Arra sem emlékszem, hogy sikerült-e egyáltalán Pasarelláéknak szabályosan labdát szerezni.

  • JuAn2008.06.02 11:31:21

    A számozás az argentinoknál (is) abc szerint ment egy időben, kis kivételekkel:

    1978, Kempes 10

    1982, Maradona 10, Kempes 11

    1986, Pasarella 6, Maradona 10, Valdano 11

    1990, már nem is tudtam követni a keveredést

  • JuAn2008.06.02 11:34:52

    Nincs meg valakinek a meccs?

    Olyan szívesen megnézném újra.

  • jerk_off2008.06.02 14:30:59

    '82-ben kempes volt olyan jó fej, hogy átengedte az akkor még kevéssé jelentős, de már nagy füstöt maga köré termelő maradonának a 10-es mezt. egyébként eredetileg akkor is az övé lett volna a 10-es.

  • JuAn2008.06.02 15:53:13

    Szerintem talán már 78-ban is jobb volt.

    (Igaz, még 82-ben is hasonló módon viselte a rugdosást, mint 78-ban Törőcsik.)

    Kempes rúgott 78-ban 6 gólt, de Fillol, Ardiles és főleg Menotti kevésbé látványosan, de sokkal többet tett az aranyért.

  • gregor gysi2008.06.03 17:38:37

    Ez is jellemző erre a görény csürhére, hogy ahelyett, hogy a béna sportdiplomatáinkat váltották volna le, eltiltották a két legjobb játékost és bűnbaknak kiáltották ki őket.

    A többi csürhe meg be is vette ezt a maszlagot.

    Kapjunk már agynkhoz!!!VB, a házigazda ellen 2:1, úgy, hogy majdnem végig döntetlen.Hol vagyunk most ehhez képest?Hahó?Máltát és Ciprust még néha meg tudjuk szorítani tétmeccsen.Ez a szitu.Törőcsik meg Nyilasi? Még a szánkra merjük venni ennek a két mágusnak a nevét?Ezt hívják annak, hogy a "hátország" méltatlan a "frontkatonákhoz".



    De beszélhetünk itt a 84-es Los Angeles-i Olimpiáról is.A görény ÁVH-s bagázs, a sportolókon keresztül, akik kiharcolták a kijutást és gürcöltek, bojkottáltak,ők maradtak itthon és mehettek a KGST "sampionádra" Moszkvába, míg ezek a tetvek ezek az öltönybe bujtatott szarcsimbókok kimentek azért Los Angelesbe.



    Most is felvetették a bojkottot.A jó kurva édes nénikéteket!!!A sportolók, akik kiharcolták menjenek Pekingbe, ti meg maradjatok itthon bojkottálni, mocsok bürokraták.

  • berochello2009.12.09 00:49:42

    Bár csak ilyen problémáink lennének manapság!

Törökország

Tengerparti pihenés, feltöltődés várja. 49 900 Ft / fő / 7 éjtől

Rémálom vagy nyaralás?

A nyaralás könnyen rémálommá változhat, ha nincs utasbiztosítása. Kösse meg online!