A négy fiatal pilóta 1975-től műrepülést is végzett négy csehszlovák gyártmányú, kétüléses Zlin 526F oktatógéppel. Kezdetben négyesben repültek, míg aztán egyszer a negyedik Zlin propellere belevágott a vezérgép farokkerekébe - ekkor döntöttek a biztonságosabb hármas formáció mellett. Első nyilvános szereplésükre 1977 szeptemberében, a Nemzeti Műrepülő-bajnokság záróünnepségén került sor.
Az öreg Zlin 526F-ek idővel gyengének bizonyultak a komolyabb műrepüléshez, így nagy előrelépést jelentett az a három új Zlin 50LA, amelyet a mezőgazdasági repülést irányító MÉM Repülőgépes Szolgálat vásárolt. Ezek a gépek 260 lóerős motorjukkal már alkalmasak voltak a világszínvonalú műrepülésre, s a csapat be is mutatkozott a nemzetközi közönségnek az ausztriai Spitzbergben.
A kötelék 1983 óta használja az Aerotriga nevet. A 80-as években bekövetkezett személyi változások után a csapat jelenlegi összetétele: Tóth László vezérpilóta, Pászti Tibor jobb kísérő és Podolcsák András bal kísérő. Az Aerotriga munkáját Bakai Csaba repülőgép-szerelő segíti. A csapat sikerrel mutatkozott be a rangos külföldi repülőnapokon is, a berlini ILA-tól kezdve holland és belga rendezvényeken át a Párizs melletti, La Ferté-Alais-ig. Az Egyesült Királyságban North Weald, Ipswich, Belfast, Newcastle, Bentwaters és Folkestone repnapjain bizonyítottak. Vélhetően nem esnek tehát a fejünkre, de ha mégis, akkor sem okozhatnak akkora zűrt, mint az ukrán Szuhoj, hiszen ezek a gépek alig nehezebbek egy kispolszkinál.
|