Augusztus 20. a tavalyi ár kétharmadáért

2003.07.14. 11:23
A Nexus Reklámügynökség, a Nike-Fiocchi Sportlőszergyártó és a Mindshare Médiaügynökség konzorciuma nyerte az idei augusztus 20-i ünnepség szervezésére kiírt pályázatot. A kormány az idén csaknem bruttó 400 millió forintot szán a rendezvényekre, 50 millió forintra a kisebb települések pályázhatnak.
Először írtak ki nyilvános közbeszerzési eljárást az augusztus 20-i ünnepségek lebonyolítására. A pályázat iránt óriási volt az érdeklődés: jellemző, hogy a tender anyagot 17-en vásárolták meg, végül a Nexus Reklámügynökség Kft., a Nike-Fiocchi Sportlőszergyártó Kft. és a Mindshare Médiaügynökség Kft. konzorciuma nyert.

Netto 255,999034 millió forint

Simkó János, a MeH Kormányzati Kommunikációs Központjának vezetője, hétfőn sajtótájékoztatón ismertette a győztes cégcsoport pályázatának egynéhány részletét. Kiderült például, hogy a nyertesek és a második helyezett, a hat Reklám és Kereskedelmi Kft. által vezetett konzorcium között nagy volt a versengés, az utóbbi hat szempont szerint a legjobb ajánlatot nyújtotta, ám azért vesztett, mert mintegy 20 millió forinttal drágább ajánlatot tett konkurensénél.

Az idei augusztus 20. középpontjában a nemzeti összefogás áll, a közös jövő érdekében, amin a kormányzat mostanában előszeretettel kommunikált programjával is hasonlóságot mutató "gyermekközpontúságot" kell érteni - tudtuk meg Simkó Jánostól.

Áldásuk rá

A pályázatokat elbíráló bizottságban helyet foglalt Cséfalvy Pál, a Magyar Katolikus Püspöki Kar részéről, aki a maga részéről örömét fejezte ki, hogy az állam is figyelmet fordít erre a kifejezetten egyházi ünnepre. Pálfi György az Iparművészeti Főiskola tanára az értékelésről elmondta, hogy az államiságot, az "istváni hagyományokat" kellett valahogyan összehozni a szórakoztatással.

A Fidesz kormány által mellőzve
A Nike-Fiocchi a Fidesz kormány alatt is szeretett volna tüzijátékot rendezni, ám akkor az Országimázs Központ végezte el ezt a feladatot. A balatonfűzfői cég a sajtóban többször is azt állította, hogy akár 100 millió forintból meg tudná rendezni az augusztus 20-ai tűzijátékokat. Többször is megkeresték az Országimázs Központot, és Stumpf István akkori minisztert is, ám ők nem reagáltak. Az augusztus 20-i ünnepséget végül több mint 800 millió forintért bonyolították le.
Burget Péter, a Nexus részéről azt mondta, hogy "Magyarország legnagyobb rendezvényét szervezzük, ami 10 millió ember figyelme előtt zajlik". Összesen 27 ezer látványrakétát, és további 20 ezer rakétát lőnek majd fel a Gellérthegy és a Lánchíd környékéről. "Ennyi rakétát még nem lőttek fel, 40 kilométeres körzetben lesznek láthatók" - tette hozzá.

A további részletek még nem ismertek, csak nyolc nap múlva, az aláírt szerződés után hozzák azokat nyilvánosságra. Emiatt a bírálóbizottság tagjai nem tudtak arra választ adni, hogy milyen események maradnak el a tavalyihoz képest, ami összesen 600 millió forintjába került az államnak.

A kisebb települések pályázhatnak

Simkó János elmondta még, hogy a kormány ötven millió forintot különít el azon településeknek, amelyek önerőből nem képesek ünnepelni. Pályázani jelenleg is lehet.

A második helyezet, a hat Reklám és Kereskedelmi Kft. vezette konzorcium 275 milliós ajánlattal lecsúszott a győzelemről. Papp Zsuzsanna résztulajdonos az Indexnek azt mondta, egyelőre még nem kapták kézhez a hivatalos eredményt, de valószínűleg elfogadják a döntést, és nem fellebbeznek.