Árpád
-2 °C
9 °C

Adatkereskedelemmel vádolja az MSZP a váci demokráciaközpontot

2004.05.16. 15:28
Az MSZP szerint alapos a gyanúja annak, hogy a váci demokráciaközpont személyes adatok eladását hirdette meg egy hetilapban - mondta Zuschlag János MSZP-s országgyűlési képviselő, a Fiatal Baloldal - Ifjú Szocialisták (Fibisz) elnökhelyettese, vasárnap Budapesten tartott sajtótájékoztatóján. A Fidesz tagadja az állítást.
A szocialista politikus elmondta, hogy az MSZP-t felkereste a Scipio Kft. vezetője, aki a demokráciaközpont megbízásából megrendelte a hirdetéseket a Demokrata című hetilapban, és "olyan adatokat adott át, amelyek egyértelműen bizonyítják azt, hogy a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség van az adatvásárlás mögött". A szocialista képviselő emlékeztetett arra, hogy a Demokratában több héten keresztül megjelent egy hirdetés, "személyi adatok, adatbázisok vállalkozóknak eladók" szöveggel, és a váci demokráciaközpont telefonszámával. Zuschlag János közölte: miután múlt hét vasárnapi sajtótájékoztatóján az eset nyilvánosságra került, Imre Zsolt, a Fidesz választókerületi elnöke hétfőn feljelentést tett ismeretlen tettesek ellen, mivel "állítólag nekik semmi közük a történethez, nem is hallottak róla, és azt mondták, hogy valaki visszaélt a Fidesz nevével".

Hozzáfűzte: az MSZP birtokában van a kft. ügyvezető igazgatójának a nyilatkozata, amelyben leírja, hogy mi történt, illetve a megrendelést bizonyító számla. Mint mondta, a váci rendőrségnek hétfőn átadják a bizonyítékokat, amelyek az MSZP szerint bizonyítják, hogy Imre Zsolt a Fidesz váci szervezete ellen tett feljelentést. A szocialista politikus azt mondta, a Fidesz elnökét is megkeresik az ügyben, hogy megkérdezzék, egyedi esetről van-e szó.

Répássy: csak egy demokráciaközpont van

"Nem igaz, amit Zuschlag János állít" - reagált Répássy Róbert vasárnap Budapesten a szocialista képviselő kijelentéseire. A Fidesz frakcióvezető-helyettese hangsúlyozta: a Fidesz korábban megcáfolta ezt az állítást. Hozzátette: egy demokráciaközpont létezik, és ez nem az, amelyről a szocialista képviselő beszélt. "Az az érzésünk, hogy a hirdetés megjelentetése az újságban provokáció volt" - mondta, hozzátéve, hogy tudomása szerint az ügyben büntetőeljárást indítottak.