Fejreállunk a Vidámparkban

2000.03.12. 12:00
Nagy reményekkel néz a Vidámpark vezetősége az április 1-ei nyitás elé, hiszen több új szerkezettel, valamint a már ismert, de vonzóbbá varázsolt játékokkal várják a közönséget. A 160 éves szórakoztató központot - annak ellenére, hogy nyereséges -, komoly veszély fenyegeti, hiszen napjainkra jó minőségű mozgó vidámparkok járják egész Európát, melyek feltűnése itthon komoly konkurrenciát jelent.

A régi
Két héten belül már a birtokba veheti a nagyközönség a Vidámpark új hullámvasútját, a Looping Start, értesült az Index. A közel 600 méter pályahosszúságú fémszerkezet Magyarországon egyedülálló szórakozási lehetőséget nyújt majd, hiszen a 75 kilométeres sebességgel is haladó kocsik, az utasokat feje tetejükre állítva, 360 fokos hurkot is leírnak. A 24 méter magas szerkezet nagyon biztonságos, erről a Vidámpark illetékesei más parkok hasonló masináit kipróbálva, személyesen is meggyőződtek. Az új hullámpálya 5-10 méter hosszú elemeit angol mérnökök és munkások szerelik össze elődje, a Ciklon helyén. A valódi kikapcsolódást nyújtó szórakozás áráról egyelőre nem lehet tudni, annyi azonban biztos, hogy a Hullámvasút 300 forintos díjánál magasabb lesz.

Az új pálya felépítésével együtt a faszerkezetű Hullámvasút is üzemben marad, sőt a 60-as években épített betonelemek elbontásával - korabeli fényképeket véve alapul - eredeti formájába állítják vissza. Információink szerint más játékok, szimulátorok is várják majd a látogatókat az április 1-ei nyitást követően.

A Vidámpark egyedüli tulajdonosa a Fővárosi Önkormányzat, bár már többször is felröppentek olyan hírek, hogy a közeljövőben privatizálják a szórakoztató centrumot. A befektetők a valós értéknél mindig jóval kisebb árra tettek ajánlatot az egyébként nyereségesnek mondható parkra, amit az érintettek természetesen nem voltak hajlandóak elfogadni. Az ár mellett a megegyezések akadálya volt még, hogy a Vidámpark több épülete is műemlék, ez pedig a profitérdekelt, változtatásokat sürgető befektetőknek szintén a kedvét szegte.

A tavalyi évben független szakértők a telek nélkül 600 millió forintra értékelték a Vidámpark Rt. vagyonát, amibe nem tartozik bele az azóta vásárolt játékok értéke.

Az évek óta folyamatos átalakításokon áteső, de még mindig a nemzetközi összehasonlításokban elmaradottnak mondható park felfejlesztését természetesen nemcsak külső forrásokból lehetne megoldani. Ezt vallják a Vidámpark vezetői is és ennek jegyében készítettek saját stratégiát. Ennek kézzel fogható eredménye az 1906-ban épült és nemrég 50 millió forintért felújított körhinta, vagy a most épülő hullámvasút. Tari Julianna vezérigazgató többször is hangsúlyozta, hogy a skandináv államokban működő parkokhoz hasonló Vidámparkot szeretne irányítani, ennek azonban komoly anyagi akadályai vannak. Ugyanis hiába termel nyereséget, annak nagysága a csak az apróbb módosításokhoz elegendő, az átfogó fejlesztéshez kevés.