Natália
-3 °C
8 °C

Werber: a jobboldal is segítette a költséghatékony szórólapozást

2003.09.30. 13:49
Míg az MSZP vezetése a párt szórólapos akciójának politikai sikeréről beszélt a nyilvánosság előtt, Ron Werber elsősorban a költséghatékony lebonyolítást emelte ki saját kampánycsapata előtt. Az MSZP kampánymenedzsere hamarosan újabb országos akciót is indít, amelyben szintén részt vesz a közel 600 fős kiképzés alatt lévő csoport.
Ron Werber az MSZP kampánytanácsadója az Index információi szerint azt fejtegette a szocialista párt kampánymenedzser képzésén résztvevők előtt, hogy a jobboldali lapok és politikusoknak köszönhető hírverés nélkül lényegesen nagyobb kiadást jelentett volna a szórólapkampány.

Werber-jugend

Az izraeli tanácsadó szerint az akciónak csak a sajtóhírverése egymillió dollárba került volna. A kiszivárgott hírek szerint arról nem esett szó, hogy a kormány eredményeit reklámozó akció következtében az ellenzék minden korábbinál keményebben támadta a 2002-es választások előtt feltűnt szakértőt. Kövér László, a Fidesz választmányi elnöke egy hétfői nyilatkozatában a Werber-jugend kifejezést is használta, amellyel a fasizmus időszakának technikáival rokonította az MSZP-tanácsadó tevékenységét.

Nem szórták a pénzt

Az Index úgy tudja, hogy a szocialisták 3,5 millió példányban elkészült szórólapjainak terítése is olcsóbb volt a piaci árnál. A 8 milliós szolid költségkeretet azért tudták tartani, mert diákszövetkezeteken keresztül oldották meg az ország "megszórását". Úgy tudjuk, a kampányt eredetileg rövidebbre tervezték, ám apróbb szervezési problémák miatt voltak olyan vidéki települések, ahová csak a múlt hétvégén jutottak el a kampánybrosúrák.

Novemberben újra kezdik

A Csapatjáték néven futó kampánymenedzser képzésen egyébként kötelező olvasmány lett Sükösd Miklós, Vásárhelyi Mária "Hol a határ? Kampánystratégiák és kampányetika, 2002" című kiadványa, amely az Élet és Irodalom könyvsorozatában jelent meg. Az Index úgy értesült, hogy a szocialisták novemberben újabb kampányt terveznek, de az még nem dőlt el véglegesen, hogy mire helyezik ekkor a hangsúlyt. Addig is a helyi kampánymenedzser aspiránsoknak különféle akciókat kell szervezniük annak érdekében, hogy folymatosan megmutassák magukat a választóknak.