Egy a hangjuk – magyar-román focitöri
2013. március 22. írta: kovacspe

Egy a hangjuk – magyar-román focitöri

magyar_roman_1.jpg

Tizenöt éve gólt se tudunk nekik rúgni, előtte azonban 65 éven át nem tudtak nyerni a magyarok ellen. Ami állandó volt: a folyamatos balhé a magyar-román meccseken.

Tulajdonképpen minden válogatott meccs román meccs is egyben. Lehet bár Izland, vagy a trianoni traumához vajmi kevés szállal kötődő Japán az ellenfél, a mérkőzéseken kb. húszpercenként felhangzik a rigmus a B-középből a „Vesszen Trianon!” és a „Ki nem ugrál, büdös román, hej, hej!” örökzöld szövegek formájában. De nem marad adós soha a túloldal sem, ahol ugyanilyen sláger a „Ki a magyarokkal az országból!” vagy a bozgorozás (jelentése: hazátlan magyar). Úgy tűnik, a két nép trianoni „élményének” hű lenyomata továbbra is, az épp ezért nem is nagyon erőltetett magyar-román válogatott rivalizálás.

Pedig alakulhatott volna másként is, hiszen a román foci sokat köszönhet magyar gyökereinek. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy Erdélyből kiindulva magyar hatásra terjedt el a labdarúgás imádata a regáti román fejedelemségekben is. Bár labdarúgó szövetségüket már 1909-ben megalakították (alig pár évvel a magyar után), Románia első hivatalos mérkőzését csak 1922-ben játszotta, aligha véletlenül a hozzájuk hasonlóan magyar területekből is létrejövő kisantant-szövetséges Jugoszlávia ellen. Eddigre a magyar válogatott már nem csak túl volt közel 150 válogatott találkozón, hanem a világfutballban is egyre inkább az élmezőnyhöz tartozott. A tehetségeket már ekkor is ontó magyar futball erdélyi játékosai pedig évtizedekig adták a román válogatott alapját (Bodola Gyula például a harmincas években közel félszázszor a román tizenegyet erősítette, hogy aztán a negyvenesekben a magyarban is tucatszor pályára lépjen), és nem ritkán magyar volt a szövetségi kapitány is. De akadt olyan román válogatott mérkőzés is, ahol a kezdőcsapatban jó, ha két román származású játékos pályára léphetett a magyarok mellett. Mielőtt azonban nagyon vernénk a mellünket, kijelenthetjük, hogy egy valamiben már akkor is jobbak voltak: a diplomáciában. Míg mi a magyaros széthúzás és kicsinyeskedés miatt 1930-ban nem küldtük ki az első, Uruguayban megrendezendő világbajnokságra a végső győzelemre is esélyes csapatunkat; addig a románok tökéletesen esélytelenül is fontosnak érezték, hogy királyi pénzből kiutazva, egyike legyenek a négy európai válogatottnak. Mondanunk sem kell, az ott egész tisztességesen szereplő csapat fele magyar volt.

Ilyen előzmények után került sor az első román-magyar válogatott mérkőzésre 1936-ban, ahol különösebb balhé nélkül győztünk 2-1-re. Ahogy a három évvel későbbi, újabb bukaresti meccsen is mindkét gólt magyar szerezte az 1-1-es döntetlen alkalmával; és volt kinek tapsolni a román csapat első pesti fellépésén is (2-0 ide). 1940-ben ugyanis olyan erdélyi magyarok alkották a vendég válogatott többségét, akik a három hónappal későbbi, II. bécsi döntés után már magyar színekben léphettek pályára, főleg a honi futball első igazi vidéki bajnokcsapatának, a Nagyváradi AC-nak tagjaiként.

A második világháború után a magyar foci aranykora következett be, ezért egyre kevésbé volt egy súlycsoportban a két válogatott. Annál is inkább, mert az internacionalista, „testvéri és baráti” hivatalos szövegek ellenére egyre mélyült a két nép közötti ellentét, ami a magyar származású játékosok és edzők a román elitfutballból történő fokozatos kiszorításával is együtt járt.

A formálódó Aranycsapatnak nem okozott különösebb gondot a román válogatott többszöri legázolása, amit az 1945 és ’48 közötti 7-2, 3-0, 9-0 (!), 5-1 és az ’52-es olimpián elért 2-1-es győzelem jelzett. Annál nagyobb gondot jelentett viszont a korábban nem látott balhék felszínre kerülése. Az ’54-es ezüstérem után éppen Romániát fogadtuk Budapesten (5-1), miközben Bukarestben megütközött a két ország nem hivatalos, úgynevezett B-válogatottja is. A 2-1-es román győzelmet kő- és sörösüveg dobálással ünnepelte a román nézősereg, amit követett 1958-ban egy újabb magyar győzelemmel végződő válogatott fellépésünk a bukaresti nemzeti stadionban. A dobáláson túl itt már komoly magyarverések is voltak a lelátókon. Mivel ugyanebben az évben hasonló inzultusok érték a Honvéd labdarúgóit is, a magyar állami szervek jobbnak látták, ha nem erőltetik tovább a román-magyar barátságos mérkőzéseket, mivel azok megrendezései „kellemetlen kihatással vannak a románok és az erdélyi magyarság viszonyára is”. Ennek megfelelően Románia lett az a szomszédos ország, akivel a legkevesebb mérkőzést játszottuk, miközben például az osztrák-magyar világviszonylatban is az egyik legtöbb meccset hozó párosítássá vált.

Annál is inkább hanyagolni kellett az összecsapásokat, mert eddigre az erdélyi magyarok már tüntetőleg a magyar válogatottnak drukkoltak. Egy-egy nagy magyar meccs előtt tömegek keltek útra olyan helyek felé, ahol hallgatni lehetett Szepesi rádióközvetítéseit, vagy ahol később fogni lehetett a magyar tévé adásait – nem ritkán csak a hágókra felvitt, hordozható készülékekkel és házilag fabrikált antennákkal. Ne feledjük, az ekkor a magyar himnusz hangjainál csutkára felhangosított adások közös nézése egybeesett az Aranycsapat és később a ’60-as évek világszínvonalú magyar válogatottjának tündöklésével. Mindez pedig a Rákosi-, majd a Kádár-korszaknak is kellemetlen volt, nem csak a román belügyi szerveknek.

Aztán 1972-ben az Európa Bajnokság négy közé jutásáért összesorsolták a két válogatottat. A budapesti meccsen úgy lett 1-1, hogy a vendégek gólját Satmareanu, azaz Szatmári Lajos lőtte; a bukaresti visszavágón pedig úgy lett 2-2, hogy a 81. percig vezettünk – a már hagyománnyá váló dobálás mellett. Mivel akkor még nem számított az idegenben lőtt gól, a máig emlékezetes párharc semleges (?) helyszínen, Belgrádban dőlt el Szőke István 87.percbéli találatával (2-1).

A ’82-es spanyolországi világbajnokság selejtezőin ismét egy csoportba került a két csapat. Eddigre a magyar foci már leszálló, a román viszont emelkedő ágba került, így hasonló erősségűvé vált a két gárda. Ennek megfelelően alakultak is az eredmények. 1981 tavaszán Fazekas László góljával kínkeservesen győztünk 1-0-ra a Népstadionban, hogy aztán a bukaresti visszavágón hősiesen védjük meg az aranyat érő egy pontot (0-0). Jellemző a Ceausescu vezette Románia légkörére, hogy a budapesti meccsen még a magyar illetőségű román vezetőknek is csak románul volt szabad nyilatkozniuk; míg Bukarestben össznemzeti kampány indult a román sajtóban a „bozgor” magyarok végre valahára történő legyőzéséért. Mindhiába: az erdélyi magyarok legnagyobb büszkeségére Magyarország az ellenséges légkörben is őrizte veretlenségét  Románia ellen. Akkor még nem tudtuk, hogy máig azok maradnak a románok elleni utolsó sikereink napjai.

A kilencvenes évekre nagyot fordult a világ: a kommunizmus eltűnt, a nacionalizmus nyílt teret kapott, a magyar foci pedig lehanyatlott. A románok közben remekül helyt álltak az 1994-es amerikai világbajnokságon, és olyan világsztárjuk lett, mint a „Kárpátok Maradonájának” becézett Hagi. Az 1998-as budapesti EB-selejtezőn azonban sokáig úgy tűnt, hogy él még rajtuk a magyar átok. A vendégeket „Lesz még Bukarest magyar falu” feliratú transzparenssel köszöntő magyar szurkolók örömmel látták, hogy a nagyszerűen támadó magyar csapat a kapu elé szorította a sztárokkal érkező románokat, sőt, Hrutka János csodás szabadrúgásgóljával pontot is szerzett (1-1). Sajnos nem csak az árnyékolja be ezt a mérkőzést, hogy mindmáig ez az utolsó gólunk a román hálóban, hanem az is, hogy a stadion környékén a román rendszámú autókat súlyosan megrongálták a magyar huligánok, ezzel főleg a végre szabadon a magyaroknak szurkolni jött erdélyi magyarokat büntetve. A visszavágóra a románok már nem bíztak semmit a véletlenre. Újra aktiválták Hagit, elindult a hecckampány, a szurkolók „magyar vért” akartak látni. Ebben a légkörben a halálfélelemben lévő és meglehetősen gyenge magyar válogatott elszenvedte történelmi első vereségét Romániától (0-2).

Hogy aztán azóta meglehetősen simán mindig ki is kapjon. A ’99-es bukaresti román diadal óta négy mérkőzést játszottunk és még gólt sem tudtunk lőni. A 2002-es világbajnokság selejtezőin sima dupla zakó (két 0-2) és a 2004-es és 2009-es két barátságos mérkőzésen sem volt sok közünk a mérkőzéshez (0-3 és 0-1). Ami változatlan maradt, az a kölcsönös gyűlölködés. Bár az utolsó válogatott találkozót a Magyarországon meggyilkolt román kézilabdás, Marian Cozma emlékének ajánlották, a megbékélési gesztus csak átmeneti volt. A román futballnak olyan nagyságokat, mint a Steaua Bukaresttel Bajnokcsapatok Európa Kupáját nyerő Bölöni Lászlót és az edző Jenei Imrét adó magyarokat az Újpest 2009-es vendégjátékán olyannyira gusztustalan gyalázkodó felirat fogadta, ami még az európai labdarúgó szövetségnél is kiverte a biztosítékot és két meccsre bezáratta a stadiont. Más kérdés, hogy a visszavágón erre adott magyar válasz („Honnan tudod, hogy cigány vagy? Románul beszélsz.”) is igen távol állt a fennen hangoztatott európai (és ott is ritkán tapasztalt) ideáktól.

Ahogy most az Izrael elleni barátságos derbin történt gyalázatos események miatt (aránytalanul, tétmeccsen büntetve) zárva lesz a Puskás-stadion is. A magyar-román meccsek történetében mindenképpen egyedi lesz a kongó lelátók előtti játék, ami jelentősen növeli a jelenleg a magyarnál csak kicsivel előrébb jegyzett románok esélyeit. Ugyanakkor illő lenne végre nem csak a lelátókon (illetve jelen esetben a stadionon kívül) keménykedni; és nem csak gólt lőni, hanem nyerni is keleti szomszédaink ellen. Annál is inkább, mert az utóbbi évek magyar viszontagságai ellenére az örökmérleg még mindig felénk billen: 11 magyar győzelemmel szemben 5 döntetlen és csupán 5 román diadal áll. És az erdélyi magyarság töretlenül hisz a magyar fociban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr175157870

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.22. 12:26:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Egy a hangjuk – magyar-román focitöri 2013.03.22. 10:52:01

Tulajdonképpen minden válogatott meccs román meccs is egyben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihailu de Munkachevo 2013.03.22. 07:25:30

Hogy én mennyire utálom a focit (a magyar-magyart is).
Elkeserítő belegondolni, hogy milyen sok olyan primitív emberszabású van akiknek focimeccsen tombolásra van szüksége ahhoz, hogy ne kezdje el inzultálni a nőstényét, kölykét vagy feldúlni a lakóhelyét.
Olcsóbb lenne az ilyeneket két utód legyártása után kémiailag kasztrálni, vagy hadsergbe kell szervezni ezeket és visszavenni a Részeket.

Kandeláber 2013.03.22. 07:35:52

@Mihailu de Munkachevo: Tornából felmentett infrás tápos meglehetősen primitív véleménye.
A labdarúgás elleni gyűlöletét még TGM is szépen meg tudta fogalmazni.
Hiányoltam a "hány lélegeztetőgépet lehetne venni a stadionok árából" c. örökzöldet.

Mihailu de Munkachevo 2013.03.22. 07:56:25

@Kandeláber: Önmagában a stadionokkal nincs gondom, pl. kiválóan megfelelnek börtönnek.

Pelso.. 2013.03.22. 08:33:09

@Kandeláber: Hol van itt szó a labdarúgás elleni gyűlöletről?

kispufi 2013.03.22. 08:46:30

@Mihailu de Munkachevo: erre rohadtul semmi szükség, keresd meg a neked szóló posztot.

aszterixagall 2013.03.22. 08:47:17

@Kandeláber:

Tornából felmentett? Nem biztos. Én imádok focizni, képes vagyok órákig dekázni az udvaron, de le nem tudnék ülni megnézni egy magyar bajnokokit. Nem feltétlenül a színvonal miatt, hanem mert egyszerűen nem érdekel, ha mások sportolnak. Számomra sokszor úgy tűnik, hogy a tipikus szurkoló az, akinek az a legnagyobb sport teljesítménye, hogy fel tudja sorolni az Aranycsapat tagjait.

Kandeláber 2013.03.22. 08:53:46

@aszterixagall: Akkor vedd fel, ahogyan órákig dekázol az udvaron, és nézegesd magad.
Gondolom, a szexet is egyedül gyakorolod.
Tudomásul kéne venned, hogy rajtad kívül több millió ember él a földön, akik szeretik nézni a focit, sőt ne adj' Isten szeretnek többedmagukkal focizni, nem csak egyedül dekázni.@kispufi: Ezek azok a hungarofóbok, akik alapból mindig a magyarok ellen szurkolnak.
Aczélok, bochkorok, akik az olimpián fanyalogtak a magyar győzelmeken és azokon, akik örültek a magyar győzelmeknek.

Mihailu de Munkachevo 2013.03.22. 09:14:22

@kispufi: @Kandeláber:

tessék má mondani mi a nagy felhorgadás tárgya?
ha nem szeretek egy bunkó sportolók és bunkó szurkolók rajongta bundás szerencsejátékot, amiben ráadásul 86 óta semmit nem mutattak fel a belőle pénzt húzók,

akkor máris népnemzetietlen

Mihailu de Munkachevo 2013.03.22. 09:16:19

@kispufi: @Kandeláber:

tessék má mondani mi a nagy felhorgadás tárgya?
ha nem szeretek egy bunkó sportolók és bunkó szurkolók rajongta bundás szerencsejátékot, amiben ráadásul 86 óta semmit nem mutattak fel a belőle pénzt húzók,

akkor máris népnemzetietlen hungarofób antimagyar vagyok?

(mondjuk ha tényleg a foci nevű korrupt bunkóság fényesreszopása a magyar identitás szükséges attribútuma, akkor inkább tényleg lemondok róla)

kispufi 2013.03.22. 09:34:39

@Mihailu de Munkachevo: attól, mert így van, ahogy leírod, magát a játékot még szereti, aki egyszer megszerette. és amikor nem az a téma, hogy miért iliik/kell/lehet/szabad (nem)szeretni ezt a játékot - hanem pl. esélyeket latolgatunk és múltbéli eredméneket szemrevételezünk, tehát benne vagyunk magában a fociban -, akkor ezzel terhelni két-három hozzászólásonként a többieket szimpla provokáció, trollkodás. az ilyeneket meg általában kivágják, mint a macskát. persze ettől még szerintem sem vagy hungarofób meg nemzetietlen, csak - mint a másokat ízlése okán megvető - egy végletesen és szánalmasan önmagába burkolózó, empátiától megfosztott, elfogult szemellenzős.

Kandeláber 2013.03.22. 09:39:20

@Mihailu de Munkachevo: És milyen választékos a stílusod, ezt a gyöngyszemet, hogy "korrupt bunkóság fényesreszopása" maga Tóta W. mester is megirigyélné a hvg-s magasságokban.

Alhazred 2013.03.22. 10:44:49

a foci-ultrák nem csak az ország, hanem az emberiség legalja, nemzettől függetlenül.

aszterixagall 2013.03.22. 10:46:21

@Kandeláber:

Nem az lényeg, hogy egyedül sportolok drága barátom, hanem, hogy ÉN sportolok és nem másokat nézek. Magyarul nem feltétlenül volt felmentve tornából az, aki nem NÉZ focit.

Emellett egyáltalán nem okoz problémát, hogy más emberek szeretik nézni a focit.

Egyáltalán nem értem, miért estél nekem. Csak a 'nem néz focit -> nem sportol' érveléseddel nem értettem egyet.

Kivlov 2013.03.22. 10:55:05

alázni kell a juscsukat...

Bronislav Kaminski 2013.03.22. 10:57:36

hajrá románok!!!dzsudzsák, gera szopni fogtok!!!!

Matthewz 2013.03.22. 10:58:13

@aszterixagall: fel merül ez esetben a kérdés, mégis mi a fenét keresel akkor ennél a posztnál? Mármint el kell fogadni, téged ez nem köt le, nem érdekel. Ennek ellenére veszed a fáradtságot és Te is @Mihailu de Munkachevo-val együtt árasztjátok a negatív véleményeteket. Az más, hogy ő utálja is a focit, így még érthetetlenebb minek van itt? Minek kommentel valaki a témához ilyen esetben, mikor hozzá se tud érdemben szólni?

Mert ugye ahhoz, hogy építőjellegű kommentet böffentsen valaki ide, minimum lenne, hogy nézze is a magyar focit, ki menjen akár meccsre, lássa milyen is ez valójában és érdekelje valamilyen szinten a labdarúgás. Nálatok ebből nem tudom mennyi van meg, de nem sok. Ezek után újfent felmerül a kérdés:

A trollkodáson kívül mit kerestek itt?

JewRivers 2013.03.22. 11:04:15

ÁTéVén szocializálódótt, tömegeket csak balhénak tartó egyén kinyilatkoztatása ez, semmi egyéb. kloáka.

Bronislav Kaminski: Gera nem is játszik. Úgyhogy te szopptál, haver.

Kandeláber 2013.03.22. 11:10:47

Az egyértelmű volt, hogy az atévés-klubrádiós-hahás plebs prominensei hörögni fognak egyet a meccs ürügyén.
A klubrádiós rettegők már belesikoltották az éterbe tegnap, hogy juj de félnek, mert "szélsőjobbosok"mennek a Stadion mellé náculni, és itt a világ vége.
Vajon mikor esik már le nekik, hogy ez nem az ő országuk, és nem is lesz az soha?

regress 2013.03.22. 11:12:38

@Kandeláber: szerintem felelőtlen,sőt büntetendő milliárdokért stadionokat építeni 1-2 ezer oxigénhiányos agyhalottnak.azoknak semmi közük a sporthoz.

Kandeláber 2013.03.22. 11:23:41

@regress: Ez olyan Lendvai-néni féle szocimagyar reakció, a lélegeztetőgépeket nem említed?
Amúgy kíváncsi lennék, hogy a mai meccsnek mi köze van a még fel sem épült stadionokhoz?
Tudomásom szerint a Puskás Ferenc, leánykori nevén Népstadionban rendezik meg, amelyet hatvan évvel ezelőtt építettek.
További felvetés?

aszterixagall 2013.03.22. 11:25:54

@Matthewz,@Kandeláber:

Tulajdonképpen igazatok van. Ha igazán magamba nézek, akkor ez valóban trollkodás volt.

Annyit hozzá kell tennem, hogy nem teljesen igaz, hogy nem nézek focit. Egy időben még bajnokikra is kijártam, de a tipikus szurkoló, akit ott megismertem, nagyon nem tetszett és ezért lassan abbamaradt a dolog. Az emléke még mindig megvan és zsigeri indulatokat kelt bennem, ha találkozom a témával. Ez persze hiba, és ezért elnézést kell kérnem.

Még annyit dologról, hogy a foci Magyarországon mostanában elég erősen kötődik közpénzekhez, tehát el kell fogadni, hogy olyanok is hozzászólnak a témához, akiket maga sportág nem hoz lázba. Persze elismerem, hogy a posztnak konkrétan ehhez semmi köze.

vladimir964 2013.03.22. 11:26:55

Gyerekek! Ez mind babapiskóta! Ma lesz a horvát-szerb meccs. Ilyet ti még nem láttatok! Néhány éve délután volt a meccs, és szó szerint kiürülnek a munkahelyek meg az utcák, mindenki a TV előtt ült. Amióta a sorsolás megtörtént és kiderült: egymás ellen játszanak, gyakorlatilag háborúra készülnek a szurkolók mindkét oldalon olyannyira, hogy a két szövetség meg is egyezett abban, hogy saját szurkolót nem visznek a másik stadionjába, és erre meg is kérték a médáikon (így, nem pedig médium - ami szellemidézőt jelent!) az embereket is.
Ehhez képest egy El Clasico szűzlányok gyülekezete...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.22. 11:27:54

Keménykedjetek csak
Majd jön Mutu
és rendet tesz köztetek

Jó Mercutio halott 2013.03.22. 11:29:28

Azok akik ugy dontottek (mittudomen kik, nem is erdekel), hogy zartkapuval buntetik a magyar focit, azok is idiotak. A magyar focit azzal buntettek volna, ha beengedik a szurkolokat.

Csokonai Vitéz Műhely 2013.03.22. 11:37:11

Gyerekként a parkban sokat fociztam román származású srácokkal. Amikor megtudták, hogy magyar vagyok, azt mondták, hogy de jó, hoyg nem Romániában vagyunk, mert akkor utálnunk kéne egymást. Mikor megkérdeztem, hogy miért, a válasz az volt, mert ez így szokás.

@vladimir964:
A médium egyes szám, a média meg többes szám, okostojás.

Kandeláber 2013.03.22. 11:41:00

@vladimir964: Jellemző, hogy sem a Sport TV, sem a Digi nem adja a Horvát-Szerb meccset, Andorra-Törökország nyilván többeket érdekel, hiába a mi csoportunk.
Pár éve talán a Sport Klubon lenyomták a Partizán-Crvena Zvezda rangadót, jobb volt bárminél.

regress 2013.03.22. 11:43:38

@Kandeláber: nem érdekelnek a lélegeztető gépek.én csak azt tapasztaltam párszor,hogy ennek kis létszámú csőcseléknek a foci huszadrangú,a lényeg törni zúzni. az meg igen súlyos eset ha mindenről lendvai néni ugrik be.ti tényleg csak egy irányba tudtok" gondolkozni?"

Gavble61 2013.03.22. 11:45:59

mondjuk egy Hajnal szabadrúgással

平八 2013.03.22. 12:00:24

Több, mint száz trollkodós komment után itt az első, szívből jövő is:

Kedves Kovács Péter!
Ez egy korrekt, informatív, igényes írás.
Köszönöm.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 12:04:15

@Kandeláber: ne mindneki van tornabol felmentve aki szarik a focira..

en pl terelgettem a csurhe fajtadat a meccseken sarga mellenyben..:-)

egyikotok sem kerte tolem a tornaorak latogatasarol szolo igazolast:-DDDDDDDD

Bunny Munro 2013.03.22. 12:04:39

@Csokonai Vitéz Műhely: a hozzászólásod alapján te vagy inkább okostojás - amúgy magyarul a média azegyes szám, éppúgy mint a notesz

greybull 2013.03.22. 12:06:34

Az a baj a mai futballal, hogy elérkezett a végső lehetőségek falához. Majdnem mindenki ugyanazt a focit játssza (lásd a legutóbbi VB-t), gól alig, halálosan unalmas.
Változtatni kellene a szabályokon:
1. Megnövelni a kapu méretét mindhárom irányban legalább fél-fél méterrel.
2. Aki szabálytalankodik, a szabálytalanság súlyától függően ideiglenesen kiállítani hosszabb-rövidebb időre, mint a jéghokiban. Egy meccsen a 3. szabálytalanság után végleg kiállítani. Ha egy csapat egy meccsen 10, vagy 15 szabálytalanságot elkövet: kötelező büntetőrúgás ellenük.
3. A 11-es vonalánál beljebb mezőnyjátékos - kivéve a saját csapat tagját - nem léphet.
Hátha egy kicsit pörgősebb, felelősebb, érdekesebb és mindenekelőtt sokkal több góllal járó meccsek lennének.

reccs 2013.03.22. 12:07:35

Mondjuk a magyar focisták megszokhatták már az üres lelátókat, nem fog nekik feltűnni.

Kandeláber 2013.03.22. 12:09:15

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Na, egy fakabát vagy IN-KALOS smasszer...
Már csak te hiányoztál innen...

kanálwarrior 2013.03.22. 12:13:33

A foci szar. És meggyőződésem hogy a focisták jobban szeretnek zárt kapuk mögött játszani, mint egy csapat dühödt szkinhed előtt.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 12:13:51

@Kandeláber: egy a fontos: az ilyen majmokat harmasaval hugyoztam kette, mint a tavaszi hoembert:-)

es a magyar focinal csak egy szarabb dolog letezik: a szurkoloi:-)

in Tyler we trust 2013.03.22. 12:19:04

@Kandeláber:
"Vajon mikor esik már le nekik, hogy ez nem az ő országuk, és nem is lesz az soha? "

Olyan szomorú, hogy pontosan ugyanezt mondják rám ostoba, bunkó románok ha valamiben eltér a véleményünk. Akkor te most akkor ostoba, bunkó magyar lehetsz?... áh nem, az nem lehet, hiszen te "igazán" magyar vagy.

Bloodscalp 2013.03.22. 12:23:48

@Kandeláber: nagyon felpörögtél, mintha csak a saját kis különbejáratú blogod lenne:)

Kandeláber 2013.03.22. 12:28:05

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Mit is várjon az ember egy okj-s vagyonőrtől, esetleg egy Kovács tizenhárom Izidor r. szakaszvezetőtől?@Bloodscalp: Gond?@Stormcrow: A trollokra vonatkozott.

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.03.22. 12:28:31

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Érdekes egy életed lehet ha egyszer "EUR 100 + VAT" óradíjjal dolgozó mérnök vagy másszor meg fociszurkolókra vigyázó biztonsági őr. Valószínűleg másodállásban.... hehe.

Szerintem meg egy hazug kis köcsög a fotelből... :-)

Jó lenne rendszerezni a hazugságaidat, mert így hamar lebuksz, hogy csak egy troll vagy.

Bloodscalp 2013.03.22. 12:28:56

@greybull:

1. Minek? Azt ne mond hogy nem találsz be.

2.Ha játszottál már nagypályán 90. percet tudod hogy nem sok értelme van, maga a kiállitosdi tördelné meg a játékot inkább.

3.Ez is baromság, a kapuközeli akciók sokszor a legjobbak, én nem akarok csak távoli lövéseket látni.

A foci attól nagyszerű hogy egyszerű. Ha nem tetszik keress valami amerikai sportot.

Bloodscalp 2013.03.22. 12:32:06

@Gavble61: nem is rosszak az esélyeink, meglehetősen egyenlő erők küzdelmének néz ki, Mutu már messze van a toptól, más csillaguk nincs. hazai pályán győzhetünk.
Ez most abszolut a kezünkben lesz, és rajtunk múlik.

Egyébként tényleg jó írás.

Tehéntőgy 2013.03.22. 12:37:08

A poszt záró mondatában benne van a mai Magyarország minden debilitása :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 12:39:30

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: igen

erdekes eletem volt:-)

jartam meccsekre biztositani, diszkoban portaztam, oktattam loteren loveszetet, motorversenyeztem amatorben, 2000 ota meg ITban dolgozom:-)

meg meg a mindenfele egyebek is..

nem mindenkinek van egydimenzios, unalmas elete, kicsirigo, hogy megszuletik, tanul 20 evet az allami agymosodakban, megnosul, hitelt vesz fel, nyogi vagy 20 evig, gyereket hoz ossze, probalja nevelni, aztan meghal annelkul, hogy egyszer is jol erezte volna magat az elkurt eleteben:-DDD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 12:41:48

@Bloodscalp: "A foci attól nagyszerű hogy egyszerű."

egyszeru?:-))

lesszaballyal meg a foldon hiszteriazo puhapocs kis taknyokkal?:-DDDDDDDDDD

ahol az egesz a korrupciora es a bundara epul, amiben konyekig tur az egesz fifa elnokseg?:-DD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 12:45:20

es csak hogy el ne vessen a csurhe handabandazasanak zorejeiben, itt egy kis igazi hir...

index.hu/belfold/2013/03/21/kumin_ferenc_kiborult_egy_rajzfilmen/

:-DDD

szopas lesz, gyerekek:-)

uzenem a kuminnak es gazdainak, hogy tessek szepen hozzaszokni ehhez, hogy barkinek jogaban all krtitizalni, velemenyt formalni, az alaptorvenyuket habos hig fosnak tartani es ugy is kezelni es ha nem tetszik, le lehet innen menni:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 13:01:12

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: csak majdnem
en neha borotvalkozom:-)

mondjuk nem voltam veretlen karate bajnok sem, mert a versenyzest/vizsgazast/ovgyujotgetes sosem tartottam tul sokra.

Matthewz 2013.03.22. 13:08:06

@regress: Maga az emberi primitívség általánosan van jelen ebben az országban (és úgy a világban is). Az, hogy itt a futball keretein belül is látja ezt az ember (média által, TV-ben, stb) az nem jelenti azt, hogy ezt most mindenképpen a focihoz kellene kötni.

Azt kell megnézni, hogy rengeteg embert érdekel ez a még aránylag (nemzetközi szinten) középszerű magyar válogatott is. Gondoljatok bele, mi lenne ha esetleg tényleg jó lenne ez a csapat? Azért 60-70 ezer ember ha összejönne egy-egy meccsre olyankor, szerintem ez egy egészen klassz dolog, legyen szó akármiről. Ez egy érzés, és ez jó.

Ettől függetlenül nem kell ebben részt venni, nem kell ehhez tartozni, és jelenleg a magyar focira költött pénzek konkrétan nem is látszanak, így azt sem lehet mondani, hogy indokolatlanul sok pénzt kapna a magyar futball. A gyakorlatban csak a szurkolok cseszegetése és a klubok bírságolása megy, de az folyamatosan.

Nem mellesleg legyen akármilyen sport, támogatni kell, mert egyre kevesebbet mozgunk, egyre többet ülünk (most is) és semmi társasági tevékenységet nem végzünk (mert gyakran nincs is rá lehetőségünk). Szerencsés az, akire ez nem igaz.

Jó lenne, ha többen sportolnának. Sablonos, de igaz. Mert azért van valahol ennek egy átfogóbb, mélyebb tartalma is.

ÖtletElek 2013.03.22. 13:25:39

@vladimir964: nincs olyan szó, hogy médiák, média van, ami már többes szám.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 13:27:30

@Matthewz: "Jó lenne, ha többen sportolnának. Sablonos, de igaz. Mert azért van valahol ennek egy átfogóbb, mélyebb tartalma is"

jo lenne felfogni, hogy nem a foci az egyetlen sport.
vilagszinvonalu sportoloink vannak kulonbozo harcmuveszetekben es k uzdosportokban, motorsportokban, vizisportokban es ha jobban utananeznek, meg legalabb 5-6 olyan sportagat tudnek felsorolni, ahol vilagbajnokunk, vagy vilagbajnoki szintu sportolonk van.

de nem erdekel senkit, a penzt ebbe a csurheneveldebe kell fektetni. mert az, hogy nem latszik a penz nem azt jelenti, hogy nem megy bele rengeteg. csak azt, hogy az is ugyanugy eltunik a magyar korrupcios utakon egy alapvetoen korrupt sportagban.

na ez az, ami irritalo. es ez az, ami miatt mindenki lazad a magyar fociba ontott milliardok es a stadiontervek miatt.

Alvarez 2013.03.22. 14:02:13

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: a professzionális foci már rég nem sport. Inkább korrupt szemétládák gyülekezete, ahol a FIFA képes kétszer ugyanazt a sorsolási eredményt kihozni, melynek esélye egy a millióhoz és "véletlenül" pont olyan a párosítás, hogy az erős csapatok ne verjék ki egymást az elején.

De ami különösen dühít, az a játékosok folyamatos színészkedése, ahol verseny arról szól, ki tudja jobban átverni a bírót. Sportszerűség nélkül sport sincsen és ezt a fociban már rég eljátszották.

NA YA! 2013.03.22. 14:06:41

@poszt:"Tizenöt éve gólt se tudunk nekik rúgni, előtte azonban 65 éven át nem tudtak nyerni a magyarok ellen."

Akkor még hátra van 50 év szopás (?)!;)

NA YA! 2013.03.22. 14:16:56

@poszt: "A tehetségeket már ekkor is ontó magyar futball erdélyi játékosai pedig évtizedekig adták a román válogatott alapját....................És az erdélyi magyarság töretlenül hisz a magyar fociban."

Hát banyeg, ezt jól összehoztad! Gratula!;)

Tehéntőgy 2013.03.22. 15:19:26

@ÖtletElek: Mindkét alak használata helyes. Egyébként a kettő közül a "médiák" alak volt a régebbi (és természetesen helyes a használata ld. még fóliák, léniák stb.), az, hogy magyarul is többes számú szó lenne a média, latinizáló sznobizmusból terjedt el. (Valójában jövevényszavak esetén az átvett alak használatára nem érvényesek az átadó nyelv szabályai, így érdektelen, hogy a latinban eredetileg a média a médium többesszáma.)

vladimir964 2013.03.22. 16:14:17

@Kandeláber: Hát ezért találták ki a sok politikus és pénzéhes menedzser számára lenyelhetetlen, kezelhetetlen és kiirthatatlan, egyszóval EGYETLEN DEMOKRATIKUS platformot, az internetet:
www.footballstreaming.info/streams/todays-links/
Én ezen nézek minden meccset, itt van minden, mi szem szájnak ingere. A Sopcastos a legjobb, de ahhoz le kell töltened egy alkalmazást, utána akár médialejátszóból is nézheted (kis tapasztalat kell hozzá). A többi stream böngészős és kicsit rosszabb minőségű (kb a klasszikus VHS) , de javaslom, előtte állítsd be (a Chromhoz le lehet tölteni) ADBlock alkalmazást, ez lelövi az összes reklámot.
Jó szórakozást!

vladimir964 2013.03.22. 16:23:49

@Kandeláber: Azt még elfelejtettem írni, hogy különböző időzónák vannak feltüntetve, a "mienk" a "CET" (közép-európai idő) Ezt majd az angol, spanyol és portugál bajnoki meccseknél érdemes figyelembe venni. És persze magyar kommentátort ne várj :-)

Matthewz 2013.03.22. 16:29:37

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Az a baj, hogy sokan - úgy te is - úgy gondolják, ha más sportágak több pénzt kapnának, annak is (közel) ekkora lenne a nézőközönsége, pedig ez tévedés. A focink jelenleg elég gyatra, mégis kevés más sportág tudja így is hozni ezekhez megközelítő nézőszámokat. A focira, pláne a jó focira van igény. Talán még a kézilabda ami hasonlóan nagyon megy idehaza, de abban van is pénz, 2-3 nagyszerű arénánk is van, ami nemzetközi szinten is nagyon jó. Viszont kb ennyi..

Mert ha kapna 10-20 milliárdot teszem azt egy vízilabda, hiába vagyunk benne jók, hiába lenne benne pénz, akkor se néznék annyian, mennének ki, sokkal szűkebb a közönsége.

Nem mellesleg a focihoz mi kell? Egy labda aztán annyi. A srácok mehetnek is focizni ki a játszótérre. Ehhez képest egy vízi sportnak kapásból 2-3 kiegészítője kell, hogy legyen...

Bele lehetne menni, de mondom elég a jelenlegi nézőszámokat megnézni egy válogatott meccsen...
- pedig a stadion rohad
- a fele le van zárva
- a focink középszerű
- a szurkolók gyakran primitívek

Mégis 20-30-40 ezer ember kimegy és szurkol. Még akkor is, ha esély sincs az EB-re kijutni. Összehasonlításképp az EB-re kijutott csehekre olyan 20 ezren voltak kíváncsiak a felkészülési a selejtezők alatt.

Az "egyszerű vagy" jelzőt pedig a focisták és a futball leszólásáért említettem. Sok mindent tudnék én is kritizálni, csak éppen valahol kellene egy kis alázat is feléje, és megnézni a dolgok másik oldalát. A fetrengőket nem mellesleg én sem csípem, de nem olyan kislányos sport ez. Erről tudna mesélni pl Ramsey, Cisse vagy Edurado, akiknek a sípcsontjuk szúrta keresztül a zoknit...

Bloodscalp 2013.03.22. 16:56:05

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Szabályaiban persze hogy az. És erről volt szó.

Kandeláber 2013.03.22. 17:01:39

@Matthewz: Nem pusztán a labdarúgásról van itt szó.
Tavaly, a londoni olimpia idején elképesztő megnyilvánulásokra ragadtatták magukat egyesek.
A kőbunkó Bochkor (nomen est omen ugye) legszívesebben pofán vágta volna a lelkendező rádióriporter hölgyet, Aczél azon elmélkedett, hogy ha még tovább kell úszni, akkor az angol srác győzött volna stb...
És ezek még az enyhébb esetek voltak, itt a neten szabályosan okádtak és böfögtek egyesek a magyar olimpiai csapat sikereitől, Gyurta Dani egyből nacionalista lett, és még lehetne sorolni.
Valami torz lelkületű niemand sugallatára sokan azon kezdtek agyalni, hogy a magyar olimpiai csapat sikereinek nem illik örülni, mert az nem a magyar sport és nem a magyar nemzet (vagy nép) sikere, hanem az aktuális kormányé, sőt egyenesen Orbáné.
Ilyen még nem volt.
Elkezdték fikázni a kiküldött sportriportereket és fényezni például az itthon maradt (egyébként London előtt nagy pofával a Digihez igazolt) Szántó Dávidot, hogy milyen jól leközvetítette Gyurta győzelmét az youtube-on.
Félelmetes.
Hát én bárhogyan is utáltam mondjuk Gyurcsányt, eszem ágában sem volt a 2004-es vagy a 2008-as magyar olimpiai győzelmeket neki vagy az akkori kormánynak tulajdonítani.
Többen arról értekeztek a neten, hogy bezzeg az amerikai akármilyen tévé szpíkere milyen elegánsan, visszafogottan közvetít, még az amerikai győzelmekkor is...És hogy ők inkább lehalkítják a magyar tévét, ha egyáltalán nézik a közvetítéseket.
Itt van a kutya elhantolva.
Ezek az emberek betegesen meg vannak fertőzve a politikától.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 17:22:30

@Matthewz:

a foci a vilag legrosszabb hiru sportja a legmocskosabb szurkologardaval.

ezek tenyek.

amikor valtoztatni probalnak rajta, akkor meg veri magat a csurhe a foldhoz, mint egy rakas szaros hulyegyerek. mit vartok a vilag civilizalt reszetol, ha a fifa korrupt disznokbol all, a jatekosok tobbynyire muveletlen, arrognas tahok akiknek minden egyes generacioja bundabotranuyba keveredik, a szurkolok pedig a koztorvenyesseg hataran egyensulyozgatnak, nem ritkan atlepve azt?

tudod mik az elso hatarozott emlekeim a focirol?

magyar bundabotrany 1983/84
heysel, 1985.

Matthewz 2013.03.22. 17:28:10

@Kandeláber: Igen, ismerem ezeket a történeteket. Nekem Bochkorral nem volt semmi bajom, nem érdekelt egészen ADDIG a megnyilvánulásáig. Horváth Mariann talán az egyik legmeghatóbb közvetítést hozta össze. Főleg azért, mert egészen addig eléggé szigorú volt a hangja, abszolút meglepett, hogy így meghatódott, és be kell vallanom én is. Bochkor meg... áhh. Hagyjuk is.

Aczél esete kicsit komplikáltabb, na de a többi amit írsz.. igen. És ez iszonyat elkeserítő.

Csak tudod itt nem arról van szó, hogy nem érdekelné ezeket az embereket ez az esemény. Ó, dehogynem. Véletlen se az van, hogy "szánalmas banda, nem érdekelnek, nem nézem". Ehelyett olyan szintű komment áradat van jelen mindenhol és mindenkor, hogy azt a szurkolók is megirigyelhetnék. De komolyan, ezek az emberek, akiket "állítólag" nem érdekel ez az egész, valahogy mindig ott vannak, valahogy mindig kárognak, valahogy mindenegyes alkalommal van valami negatív hozzáfűzni valójuk...

Gyakran hozzátéve... "szerencsére már egy másik országban lakom, és soha nem jövök haza, mert itt teljesen más minden és kolbászból van a kerítés és ejj.."

Tisztelet a kivételnek, de komolyan szomorú ez... de ez van. Sajnos nehéz tenni ellene. Ennyi...

Illetve még annyit akartam, hogy sajnos az M1 kommentátorai néha tényleg nem túl pengék, pl foci kapcsán Menczer nagyon gyenge, Szántó Dávidnak meg az egy tényleg nagyszerű kommentálása volt...

...viszont ez nem indokolná a folyamatos szapulást. De hát.. ez is csak egy újabb támadási felület, és megint csak hozzá kell tennem: "sajnos" .

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 17:33:20

@Matthewz: "viszont ez nem indokolná a folyamatos szapulást"

szar teljesitmeny, tulfizetett focistak es most a szamolatlanul beleontott - es kezen-kozon a haverok cegein keresztul eltuno - kozpenzek.

dicserni kellene?

Matthewz 2013.03.22. 17:35:26

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Attól, hogy valamire azt írod "tény", még nem lesz "tény". De én is tudok ilyet amúgy:

- a futball a világ legnépszerűbb sportja, ez tény
- a futball a világ legnézettebb sportja, ez is tény

Nyilván nem ott fog kitörni a balhé, ahol 25-en nézik az adott eseményt.

A szurkolókról általános véleményt formálni szintén egy amolyan alázat nélküli, lenéző dolog, amit nem értek miért kell.

Látom, hogy van benned egyfajta gyűlölet, undor.. vagy nevezhetjük akárminek, de ellenszenv, ami miatt alapvetően máshogy tekintesz erre a sportra. Nem várom el, hogy máshogy néz rá, és tudom, hogy meggyőzni nem tudnálak róla.

Az érvek ilyenkor nem számítanak. Elfogadom amit gondolsz. Ha utálod hát utálod, nem gond. Viszont más szórakozását tönkretenni, az már nem annyira szép dolog :) Nem mondom, hogy Te ezt tetted, de ez a poszt is ebbe az irányba ment el.

Szabad vélemény nyilvánítás az van. De mégse mentem én se pl az amerikai focis blogokba a Superbowl napján. hogy ez a szar meg hogy érdekelhet ennyi embert? Normálisak vagytok ti?

..mert tudom, hogy attól, hogy én azt nem szeretem, nem tudok vele azonosulni, még lehet más igen.
Írhattam volna más sportágat is, de nem ez a lényeg.

Matthewz 2013.03.22. 17:36:35

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Szidd a politikát akkor.. ne a labdarúgást vagy a 20 éve Magyarországtól távol focizó játékosainkat.

Kandeláber 2013.03.22. 17:44:15

@Matthewz: Legjobbak azok, akik nem felejtik el odaírni a böffeneteik után, hogy "akkor én már szerencsére nem leszek itt", meg hasonlók.
És tényleg, ha annyira nem érdekli őket, miért irkálnak látástól mikulásig?
Ha engem valamely téma valóban nem érdekel, nem írok hszt.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 17:45:42

@Matthewz: nem en irom ra, hogy teny.

es igen, meg a legnezettebb es a legnepszerubb. ez IS teny. meg a legmocskosabbb, legkorruptabb es legmokcsosabb csocseleket vonzo sport.

ez IS teny.

"A szurkolókról általános véleményt formálni szintén egy amolyan alázat nélküli, lenéző dolog, amit nem értek miért kell. "

mert a tisztesseges, normalis szurkolok elkoptak a 90es evekben es a csurhe maradt, aki eluldozte a tiszteszseges szurkolokat. az ilyen kabndalaber fele bunkok, meg a fidesz kepviselojelolt, amelyik a hahasokat fenyegette debrecenben. ezek ma a szurkologarda.

es ne terelj. ne beszelj melle.

ezekre reagalj:
magyar bundabotrany 1983/84
heysel, 1985.

ezek nem szeretem.nem szeretem kerdese.

a jatekosok is es a szurkolok is rendszeresen keverednek kisebb-nagyobb buncselekmenyekbe. az elso emlekem a foicirol, hogy a jatekosok korrupt disznok, a szurkolok potencialis gyilkos garazdak. ezen nem valtoztatott az elmult 30 ev sem, mert johetsz a bullshitelessel, de az elmult 30 evben ez nem valtozott. minden evtizedben van 1-2 bundabotrany, minden generacio erintett benne tehat es minden evben van tomegverekedes a meccseken.

es ne gyere azzal, hogy a tomeg...

tavaly 60 ezer ember volt kint a hungarogingen szurkolni. es nem volt tomegverekedes.

na? hogy van ez?

csinaljatok rendet, baszki. tiltsatok ki egy eletre a balhezokat es becsukni es orokre eltiltani a bundazokat. csinaljatok rendet!!!! ez most bunzok gyulekezete, blatterral az elen.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.22. 17:58:40

@Matthewz: ez politika.

a miniszterelnok szocsove ugyanis a mandiner, a mandineresek a felelosek az orbanviktor.hu oldalert.

amitoa orban a fianak csapatot vett kozpenzbol, amiota az oktatas, az infrastruktura, az egeszsegugy rovasara pumpaljak kozpenzekkel a focit, azota ez politika.

elfogadtatok. felelosek vagytok.

aki kurvanak megy, kisfiam, ne sirjon ha basszak. alafekudtetek orbannak, viseljetek a kovetkezmenyeit.

Matthewz 2013.03.22. 18:04:48

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Először is tisztáznod kellene magadban, hogy

A) a magyar futballt és környezetét utálod
B) nemzetközi futballal együtt utálod
C) utálod az egészet, tehát magát a focit is, mint játékot, sportot :)

Ezt csak azért mondom, mert mindháromra utaltál az ehhez a bejegyzéshez írt kommentedben, hozzáteszem a mai meccsről 1 szó sem esett még viszont a részedről :) Gyűlölködést legalábbis nem számítom annak, az inkább általános vélemény formálás.

magyar bundabotrany 1983/84
- hozhattad volna a jelenlegi helyzetet is. jelenleg ugyanis még nagyobb botrány van kibontakozóban. viszont nem értem ez a futball nézőket egész pontosan hol érinti? mármint a szurkolók, akik szeretik csapatukat, és lelkesen drukkolnak, ők ebben hol is hibásak? és attól, hogy kiemelsz egy fekete pontot (mert ez bizony az) a magyar futballból, miért kellene az egészet minősíteni?

Pl. Lance Armstrong - dopping. Az egész biciklis sport, Tour de akármi, minden ami ehhez kapcsolódik, akkor leírható? Forma 1 - McLaren lopás, Renult csalás ... akkor a Forma 1 is? Menjünk végig a sportokon?

Mitől "legebb" a futballban történt bűncselekmény a többi sportban történteknél?

heysel, 1985.
- ez ugyanoda tartozik ahová az előző is, ebből is látszik, hogy nem kifejezetten a magyar futballt utálod. meg lehet nézni mi mindent indított el Heysel, és mennyi ember adta életét azért, hogy Angliában olyan legyen egy meccsre kimenni mint most - hozzáteszem szurkolás nincs is sok ott, csak egy színház.

Kellett persze hozzá egy Hillsborough is, 1989. Amit pont az ilyen hozzáállás okozott, mint amilyen a tied is. Amolyan "dögöljön meg a csürhe aki tolakszik, ezt a kaput ugyan ki nem nyitom" - mert bizony az ott a biztonsági szolgálat sara volt bizony.

Idézem: "Az okokat vizsgáló Taylor-jelentés a rendőri intézkedéseket és a rendezők hibáját tette felelőssé."

Ez is TÉNY. Amiket szeretünk :)

Amúgy meg lehet nézni a nézni a német bundesligát, 50-60 ezer ember, még sincs balhé. Akkor mégse a focival van baj? Meg a szurkolókkal?

De. Azokkal is. Csak nem "futball szurkolók" vannak. Hanem emberek. Kretén, primitív emberek.

Sporttól, mindentől függetlenül, mindenhol.

Nyilván ha nagyobb a merítés, több az idióta is. Ennyi az egész. De nem a futballt kell ezért utálni.

Na mentem meccset nézni.

Matthewz 2013.03.22. 18:11:06

@Matthewz:

Pontosítok, javítok:

* "mert bizony az ott a biztonsági szolgálat sara volt."

* "Ez is TÉNY. Amiket szeretünk :)" - természetesen a tényeket szeretjük, és nem a konkrét tényt, ami egy elég sajnálatos eset

* Heysel kapcsán a liverpooli bocsánatkérést sem felejtsd el, ami talán a legnemesebb és meghatóbb gesztusok egyike a futball történelemben, és vannak más szépségei is a pályán kívül is...

* Nem az aktuális kormánypárt a szívem csücske, és ez a bejegyzés sem azzal a céllal íródott, akárhányszor is olvasom, ez a poszt mehetett volna más sportoldalra is, nem érzem egyik oldalhoz sem ragaszkodónak, vagyis de: "futball szerető" - tehát nem neked való.. (de ezt döntsd el persze TE)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.22. 19:29:12

Szerintem, most valóban lehetne egy hangjuk a magyaroknak és a románoknak. Félretehetnék az ellentéteket és közös erővel szidhatnák a zsidókat (még okuk is volna rá).

greybull 2013.03.22. 19:29:48

@Bloodscalp: kösz a tippet, lehet, hogy ezt fogom tenni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.03.22. 20:46:56

az a ciki hogy románul kell néznem a neten, mert a www.telesport.hu/online.aspx mégcsak be se tölt.
nem új dolog ez, mindig ez van, jó régi probléma ez, túl van terhelve a szegény , szerencsétlen mtv-nek az oldala.
viszont a románhoz három sikeres linkem is van, a magyarhoz egy se

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.23. 08:27:47

@Matthewz: tehat a halalos aldozatok, a kapcsolat a szervezett bunozessel, a fifa elnok altal iranyitott korrupcio es csalasok, a foci urugyen kilopott adonk mindossze szukseges aldozatok a ti szorakoztatasotok oltaran. eddig is sejtettem, hogy gerinctelen demagog szociopata gorenyek vagytok. ez most biztossa valt:-) eszben fogom tartani, hogyan kell a hozzad hasonlokat kezelni.

Matthewz 2013.03.23. 09:26:25

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Ebből a kommentetből látszik, miért teljesen felesleges bármiről is vitázni. Láttam sokat kommentelsz, de nem ismertelek, ezért gondoltam "beszélgessünk", mondasz érveket, én is mondok, ki sül belőle valami. De a másik folyamatos szapulása, az egyoldalúság és butaság olyan szinten felemészti minden szavad, hogy köszönöm, de ebből így most elég. Pá'

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.03.23. 11:39:16

@Matthewz: igy van
egyszeruen nem egy az ertekrendunk

a tied is egy ertekrend es az enyem is egy ertekrend.
en ragaszkodom az emberseghez es a legalitashoz, barmi aron. te a focihoz. szinten barmi aron.

mondom, levontam a konzekvenciat es mar tudom, hogy viszonyuljak a hozzad hasonlo embertelen, onzo szocipoatakhoz. egyszeruen a helyeteken kell kezelnem benneteket, fel kell ismernem, hogy szamotokra a torvenyek, a becsulet, az emberi elet, a meltosag semmit nem jelent, cska a foci meglegyen.

az, hogy ez kialakult, vagy veletek szuletett hianya az emberi ertekeknek gyakorlatilag mindegy. a lenyeg az, hogy kik vagytok most:-)

bömböcz 2013.03.23. 16:03:31

A Faszrajzoló kapitány betette a macinacit és onnantól várható volt a végeredmény.
süti beállítások módosítása