A biztonsági rendszer ép
Kis-Bagoly Sándor igazságügyi műszaki szakértő, aki a járművet vizsgálja, a távirati irodának úgy nyilatkozott, hogy szerencsés esetben egy hét alatt végeznek a vizsgálatokkal. A jármű felépítménye ugyanis nagyon összeroncsolódott, a biztonsági berendezések azonban épek maradtak, s ez megkönnyíti majd a munkájukat. A szakértők a vizsgálat első napján elsődlegesen a fékrendszert és a kormányszerkezetet, valamint a futóművet vizsgálták meg.
Jó állapotban
Az bizonyos, hogy a féket működtető levegőrendszer teljes ép volt a balesetkor. Nem sérültek a kerekek fékszerkezetei, valamint a levegőhálózat s a vezérlőegységek sem. Kis-Bagoly Sándor tájékoztatása szerint a hatéves, valamivel több mint 400 ezer kilométert megtett jármű aránylag jó műszaki állapotban volt. Ezzel a futásteljesítménnyel arányos elhasználódást állapítottak meg. A tachográfot a még nem tanulmányozták át, de az eddigi adatok alapján a busz valószínűsíthetően 75-80 kilométer közötti sebességgel haladt a balesetet megelőzően.