Mikulásnak öltözött Jézussal kampányolnak

2003.09.10. 15:19
Újabb, az egyházi vezetőket bizonyára megbotránkoztató plakáttal jelentkezett a karácsonyi szezonra egy brit hírügynökség, amelynek már tíz éve feltett célja, hogy a fiatalabb korosztályok nyelvén a karácsony elüzletiesedése ellen kampányoljon.
Mikulásruhába bújtatott Jézus szerepel egy keresztény reklámkampányban. Az archaizáló festményen a klasszikus születési jelenet látható, ám a meztelen Jézuskát ezúttal vörös kabátba és sapkába öltöztették, a reklámszöveg pedig a kissé cinikus "Gyerünk, kérj tőle valamit karácsonyra."

A rendhagyó kampány egyáltalán nem szokatlan a Churches Advertising Network (CAN) gyakorlatában. A reklmáügynökség szerint jelenlegi hirdetésük a karácsony túlzott anyagiasságára próbálja felhívni a figyelmet.

"Kérj Jézustól valami mást is karácsonyra - gyere a helyi templomba" - szól a szlogen az utcai kampányhoz társuló rádiós hirdetésben, amely hallható lesz a brit kereskedelmi adók nagy részén karácsonyig.

Jézus és Che Guevara

A CAN nem tartozik egyetlen felekezethez sem, működését a kilencvenes években kezdte. Tavaly decemberi hirdetéseiben a Jézust meglátogató három király csodálkozik el azon a megrovó tekintetű Szűz Máriával együtt, hogy ajándékaikon rajta felejtették az árcédulát.

Másik emlékezetes plakátjukon a jól ismert Che Guevara portrén a forradalmár arcát Jézusé helyettesítette.

Legnagyobb visszhangot kiváltó reklámjuk 1997-ben még a The Times első oldalára is felkerült. A Szűz Máriára utaló, "Gáz van?! Szűz vagy, holott most szültél, és három király is megjelent!" üzeneten pont az egyházi vezetők ütköztek meg leginkább.

Pedig a CAN-nek épp az a célja, hogy a nem istenhívő fiatalokat, megpróbálja a templomba csábítani, vagy legalábbis érthetőbb, a fiatalokhoz közelebb álló kommunikációval hirdetni a kereszténységet.