Hibák és mulasztások okozták a washingtoni metróbalestet
Komoly mulasztásokat, hibákat talált eddig a washingtoni metróbalesetet vizsgáló bizottság, közölte a Nemzeti Közlekedésbiztonság Felügyelet (NTSB) egyik vezető munkatársa. Debbie Hersman szerint azokat, a Rohr Industries nevű cég által készített ezres sorozatszámú metrókocsikat, amelyek egyike rohant bele egy másik metróba hétfőn, már a 2006-os biztonsági vizsgálat elavultnak tartotta.
Ezeket a metrószerelvényeket 1976-ban helyezték forgalomba az amerikai fővárosban. "2006-ban már megmondtuk a washingtoni közlekedési hatóságnak, hogy az ezres sorozatszámú kocsik balesetveszélyesek, ezért vagy cseréljék ki, vagy újítsák fel a kocsikat teljes egészében" mondta Debbie Hersman.
Emlékeztetőül: hétfőn a koraesti csúcsforgalom kezdetén kilenc ember halt meg, és hetvenhat megsebesült, amikor az egyik szerelvény hátulról belerohant egy álló vonatba, két felszíni állomás között. Ez volt a legsúlyosabb baleset a washingtoni metróhálózat harminchárom éves történetében.
A szerencsétlenség pontos okának kiderítéséhez közelebb vihet a korszerű metrókban is meglévő feketedobozok elemzése. A gond az, hogy csak abban a szerelvényben vannak ilyen dobozok, amelyikbe az öregebb metró belerohant.
Az NTSB azt is kiderített már, hogy a karambolt okozó öreg szerelvény vezetője, aki maga is meghalt az ütközéskor, csupán három hónapja vezetett metrót, miután egy hathetes tanfolyamot elvégzett. Mindezeken túl egyre valószínűbb, hogy elromlott a metró jelzőrendszere is.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.