A kifutópályának csapódott egy MiG-15-ös
Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője elmondta, a kísérleti lajstromjelű gép pilótája közvetlenül a felszállás után rendellenes dőlést érzékelt, megpróbálta korrigálni, de nem sikerült.
A MiG szárnyai a futópályának ütköztek, emiatt orrfutója leszakadt, a főfutók pedig megsérültek. (A balesetről Hasur Ferenc készített képeket, itt lehet megnézni>>>)
A gépet a Jet Age Alapítvány újította fel, a tervezett feladatokra rendben előkészítették, a műszaki ellenőrzéskor nem találtak hibát.
Lamos Imre dandártábornok, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnoka korábban elmondta: a MiG-15-ös túl van három sikeres felszálláson. A negyedik felszállást a múlt szerdára tervezték, de egy műszaki hiba nem tette lehetővé a program végrehajtását.
A gépet először ötvenhét éve állították csatasorba Lengyelországban. Ezután többször átépítették: 1957-ben például együlésesből oktatásra is alkalmas kétüléses géppé alakították. Végül több mint harminchat év után, 1990. június 12-én vonták ki az aktív szolgálatból, és egy internetes árverés nyomán került Magyarországra.
Az egyik nemzetközi repülési szakportál adatai szerint a MiG-15-ös (Mikojan-Gurevics) először 1947-ben repült, és elsősorban a szovjet légierő alkalmazta, és részt vett a koreai háborúban is. A volt Szovjetunió összesen 12 ezer példányt gyártott le.
A MiG-15-ös változattól függően 10 méter hosszú, 3,7 méter magas, és 10 méteres szárnyfesztávolsága van. Mozgatásáról egy Klimov sugárhajtómű gondoskodik.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.