Kormányfő-helyettes lett az M7-es réme

2012.01.10. 14:49
Nem befolyásolja a bírósági eljárás menetét, hogy a két évvel ezelőtt Magyarországon halálos közúti balesetet okozó Radimir Cacic horvát politikus a múlt év december 4-i választások után - megtartva elnöki tisztét a Horvát Néppárt élén - a december 23-án megalakult kormány első miniszterelnök-helyettese és gazdasági minisztere lett.

A múlt év szeptemberében kezdett per tárgyalása január 25-én folytatódik - közölte a Somogy Megyei Bíróság szóvivője kedden. Vadócz Attila tájékoztatása szerint az első tárgyaláshoz hasonlóan - tekintettel a nagy médiaérdeklődésre - most is Kaposváron tárgyal az ügyben eljáró Marcali Városi Bíróság, mivel csak a Somogy Megyei Bíróságon van olyan nagy tárgyalóterem, ahova befér az ügy iránt érdeklődő hallgatóság.

A szóvivő arra a kérdésre, hogy a bírósági eljárást érinti-e az, hogy a két ember halálát okozó 62 éves vádlott időközben a horvát kormány tagja lett, nemmel válaszolt. Hozzátette: nincs tudomása olyan jogszabályról, amely indokolna bármilyen változtatást az eljárás menetében. Ráadásul Radimir Cacic már az előző tárgyaláson is kinyilvánította: emberileg felelősséget érez a baleset miatt, és sajnálja a történteket, büntetőjogi felelősségét a bíróságnak kell eldöntenie - emlékeztetett Vadócz Attila.

A vádirat szerint a politikus 2010. január 8-án borús időben, vizes úttesten, de megfelelő látási viszonyok között, 145-150 kilométeres sebességgel haladt Budapest felé az M7-es autópályán, amikor nekiütközött egy vele azonos irányban haladó járműnek. A vétlen gépkocsiban utazók közül ketten életüket vesztették, egy ember súlyosan, egy másik könnyebben megsérült.

Radimir Cacic a szeptemberi első tárgyaláson vitatta, hogy a megengedettnél gyorsabban hajtott, továbbá vitatta azt is, hogy a baleset úgy történt volna, ahogyan a vádiratban szerepel.

Az mondta, mivel nem sietett sehová, az ütközés előtti pillanatokban autójával - egy Chryslerrel - 100-120 kilométeres sebességgel a lassú sávban közlekedett, és amikor észrevette az előtte haladó kocsit, nem látta, hogy égtek volna a lámpái, már fékezni sem volt ideje. Köd és az autó által felvert vízpára is nehezítette a látást - mondta a politikus, hozzátéve: becslése szerint a Skoda, amelybe belehajtott, legfeljebb 50-70 kilométeres sebességgel haladt.

A Skodát vezető nő tanúvallomásában rutinos vezetőnek nevezte magát. Azt mondta, 100-120 kilométeres sebességgel hajtott az ütközés előtti pillanatokban. Hozzátette: esett az eső, de köd nem volt, még foltokban sem, az autó lámpái pedig égtek.

A balesetben az autó vezetője csak könnyebben sérült meg, a férje a baleset után egy nappal, édesanyja két héttel később belehalt sérüléseibe. A kocsi harmadik utasa kirepült az ütközés miatt megpördülő autóból, és súlyosan megsérült.

A helyszínre először kiérkező rendőr a tárgyaláson azt mondta: ki volt világítva az autó, mielőtt áramtalanította, és nem volt köd. Az igazságügyi orvos szakértő arról számolt be, hogy a Skoda utasai nem használták a biztonsági övet. A műszaki szakértő kizártnak tartotta, hogy a Skoda csak 50-60 kilométeres óránkénti sebességgel haladt. Álláspontja szerint a balesetet vagy az okozta, hogy vádlott késve reagált, vagy nem a látási viszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességet.

A horvát politikust 2010 nyarán a jogsegélyszolgálat keretében a horvát hatóságok gyanúsítottként kihallgatták. Az ügyben 2011 májusában emelt vádat a Kaposvári Városi Ügyészség halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt.

Radimir Cacic 2010 augusztusában úgy nyilatkozott a HTV horvát televíziónak, hogy kész bármiféle ítéletet elfogadni Magyarországtól az általa okozott közlekedési balesetért, és akár börtönbe is vonulna, annak ellenére, hogy ez politikai pályafutásának végét jelentené.

A balesettel kapcsolatban a Jutarnji List című horvát újság honlapja felidézte, hogy Cacicnak már több súlyos autóbalesete is volt.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport