Száz túlélőt találtak a hajóbaleset után
További Bulvár cikkek
Már a hivatalos közlések szerint is elsüllyedt egy egyiptomi utasszállító hajó a Vörös-tengeren. Az el-Szalam Boccaccio 98 nevű hajó fedélzetén a CNN értesülései szerint 1415-en utaztak, köztük 1310 munkásosztálybeli egyiptomi, akik a mekkai zarándoklatról tértek haza.
Az egyiptomi komp
Az el-Szalam Expressz roncsa
Az el-Szalam Expressz Dzseda kikötőjéből tartott Szafaga felé, fedélzetén Mekkából hazafele tartó zarándokokkal. A kapítány nem keveredett viharba, viszont hajóját szokása szerint egy szűk szirtszoroson keresztül vezette célállomása felé. A veszélyes útvonal két órával rövidítette le az utazást. Utolsó útján, 1991. december 16-án a kapitány hibázott és a hajót egy koralszirtnek vezette.
A CNN szafagai tudósítója úgy értesült, hogy a hajón a zarándokok mellett Szaúd-Arábiában dolgozó egyiptomi vendégmunkások a tavaszi iskolai szünet végén hazatérő gyermekei és családtagjai is utaztak.
A szaúdi és az egyiptomi hatóságok nem kevés késlekedés után reggel indítottak mentőalakulatokat a hajó utolsó ismert pozíciójába. A hivatalos tájékoztatás szerint eddig 100 túlélőt találtak, de hullák tucatjait is kiemelték a vízből.
A hajó csütörtök este hétkor futott ki a szaúd-arábiai Duba kikötőjéből. Éjfél körül, amikor már 112 kilométerre (62 tengeri mérföldre) járt a partoktól, a hajó képe eltűnt a radarképernyőről. A hajónak hajnali háromkor kellett volna megérkeznie az egyiptomi Szafaga kikötőjébe.
Az egyiptomi tengerészeti hatóságok szerint a hajó elsüllyedése idején hatalmas hullámokat kavaró vihar tombolt a tengeren.
"Vannak túlélők" - erősítette meg a CNN értesüléseit Mohamed Lutfi Manszur egyiptomi közlekedési miniszter, aki szerint "a mentőalakulatok erejüktől telhetően mindent megtesznek a túlélők megmentéséért".
A baleset helyszíne
Az egyiptomi hajó utolsó ismert pozíciója 62 tengeri mérföldre (111,6 kilométerre) volt a dubai partoktól. A hajó tulajdonosa az egyiptomi el-Szalam Tengerhajózási vállalat. A hajó százharminc méter hosszú, húsz méter magas, elöl-hátul billenőkapus komphajó, 1999-ben épült.