További Bulvár cikkek
Van benne valami Legális tudatmódosítás |
Az üdítőgyártók szerint azért van szükség a koffeinre, mert az javítja az üdítőital ízét. A kutatások azonban azt bizonygatják, hogy a koffeinnek semmiféle íze nincs, jelenlétét nem lehet észrevenni, legalábbis nem olyan mennyiségben, ahogyan a forgalomban lévő italokban előfordul. A kísérlet megállapítása szerint a koffein arra jó, amire a kávéban is használják, azaz stimuláljon. Lassan hozzászokik a szervezet, sőt később még igényelni is fogja. Az ízetlenség tényét bizonyította, hogy a kérdezettek nagy része nem tudta megkülönböztetni a koffeinmentes italt a koffeint tartalmazótól, mindaddig, amíg a koffeinadagot jóval a megengedett határérték felé nem emelték.
|
Reprezentatív koldusok
A megkérdezett üdítőgyártók nem kívánták kommentálni az eseményeket, még mindig fenntartják azt, hogy a koffein pusztán az élvezetek fokozása miatt kerül bele az üdítőitalba. Mindenesetre a kísérlet lefolytatását is érték kritikák, mivel az abban résztvevők száma igen kicsi volt, nem nevezhetőek reprezentatívnak, illetve nem volt közvetlen és független megfigyelő, aki hitelesíthette volna az adatokat.
Tehát a harc még mindig folytatódik (és folytatódni is fog) a gyárak és a fogyasztóvédelmi ligák között, mindaddig, amíg egyikük meggyőző bizonyítékkal nem áll elő. Addig is marad Andy Warhol örökérvényűnek nevezhető megjegyzése; ,,a Coca-Cola az Coca-Cola, és nincs az a pénz, amin jobb Coca-Colát tudnál venni, mint amit az a koldus iszik a sarkon."