Londonból eltűnnek az emeletes buszok
Évekkel kora előtt járt
Az 1954-es londoni autókiállításon egyedülálló technikai megoldásai miatt úgy vélték, hogy a busz évekkel megelőzi kortársait. Alumíniumkarosszériájának köszönhetően 2 tonnával könnyebb volt elődeinél, ennek ellenére a felső szinti 36 ülőhellyel több utast tudott szállítani. Nem is beszélve a futurisztikus dizájnról, ami a hívek szerint időtlenné teszi a közlekedési eszközt. A buszból jelenleg még 600 példány poroszkál London utcáin, ami a teljes flotta tíz százaléka.
Árulás!
A londoni vezetés észérvekkel próbálja meggyőzni a lakosságot és a feldühödött városvédőket. A Routmasterek - ez a típus hivatalos megnevezése - túl hangosak, sokat esznek, és a zsebtolvajokat sem lehet olyan jól szemmel tartani rajtuk, mint a korszerű, új csuklós buszokon. A londoniakat azonban erős érzelmi szálak kötik a duplafedelesekhez, ezért a döntés komoly tiltakozásokat váltott ki.
Csak olaj volt a tűzre, amikor kiderült, hogy a buszokat nem honi, hanem német gyártmányokra cserélnék le. A "hívek" szerint ez már több mint gyanús, és véleményük szerint az EU összeesküdött a Doubledeckerek ellen. Ennek legékesebb bizonyítéka, az az új uniós irányelv, ami előírja, hogy a nagyvárosokban olyan buszokat alkalmazzanak, amelyeket a mozgáskorlátozottak akadály nélkül tudnak használni. Ennek a követelménynek pedig egy Routmaster sem tud megfelelni.