Mária
-6 °C
-2 °C

Sorra lökték ki a féksarukat az elszabadult kocsik

2004.08.12. 17:03
Az Örs vezér terénél a jobb vágányra kellett terelni az elszabadult HÉV-kocsikat, különben áttörték volna a vágányzáró bakokat és, letarolva egy boltot, az aluljáróba futottak volna, olvastuk az Index fórumában egy bennfentes hozzászólótól. A BKV főmérnöke szerint az emberi mulasztás sem zárható ki. Összeállításunkban a szerelvény útját követjük a mogyoródi állomástól a Baumgartner Autócentrumig.
Csütörtökön 2 óra 29 perckor a gödöllői HÉV mogyoródi állomásánál három, befékezetlen, kézifék nélküli, csak átmenő fékkel rendelkező, rakott sínszállító pőrekocsi szabadult el. Egy kocsit megfékeztek, kettő viszont, két emberrel, a bal vágányon megindult az Örs vezér tere felé, olvasható a BKV által nem cáfolt hozzászólás.

Letarolta volna az éjjel-nappali boltot

Tekintse meg képeinket!
Kerepesen a szerelvényt a negyedik vágányra terelték, és páros féksaruval próbálták megállítani, de azt átugrotta, majd lassultak, mert Kistarcsa Kórházig enyhén emelkedik a pálya. Az ilonatelepi lejtő 140-170 kilométer per órás sebességre gyorsította fel a kocsikat. Cinkotán újabb páros féksarut tettek a sínre, amelyet kidobtak a kocsik. Az Imre utcai emelkedőnél már olyan nagy volt a sebesség, hogy csak csekély mértékben lassult a két kocsi.

Imre utcától a körvasúti hídig enyhén lejt a pálya, tehát újabb sebesség növekedéskövetkezett. Nagyiccén is sikertelenül próbálkoztak a páros féksaruval. Örs vezér terén átterelték a szerelvényt a jobb vágányra, nehogy a vágányzáró bakokat kilökve a kocsik - letarolva az éjjel-nappali boltot - az aluljáróba fussanak, mivel ez a két BKV-munkás biztos halálát jelentette volna.

Nyolcvan fölötti átlagsebesség

A rendőrség pillanatok alatt lezárta a közúti forgalom elől a forgalmasabb átjárókat. Az Örs vezér téri kereszteződésen is nagy sebességgel haladt át a két kocsi 2 óra 42 perckor. A szerelvény átlagsebessége 81,4 kilométer volt. Innen két kilométer volt hátra a Törökőr HÉV-állomásra vezető nagyon erős bal ívig. A kanyart az ötven-hatvan kilométeres sebességgel haladó kocsik nem tudták bevenni.

Enyhe íveléssel a Baumgartner Autócentrum Kft. épületébe hatoltak, ahol az épületen kívül több nagy értékű személygépkocsit totálkárossá tettek. A rakomány - húsz darab tizenöt méteres sínszál a kocsikról leborult, maga alá temetve az egyik vasúti dolgozót, akit a mentőszolgálat súlyos, életveszélyes sérülésekkel és teljes végtag-csonkolással szállított el a helyszínről. A másik dolgozónak egyik kezéről az ujjai váltak a baleset áldozatává.

Nem zárható ki az emberi mulasztás, nyilatkozta az Indexnek Döbrei István, a BKV főmérnöke. A rendőrség és a közlekedési társaság vizsgálatának lezárulásáig nem kívánta kommentálni a szerencsétlenségről megjelent híreket. A főmérnök annyit elmondott: a tizenkilenc kilométeres távolságot tizenkét-tizenhárom perc alatt tették meg az elszabadult kocsik, ez legalább nyolcvan kilométeres átlagsebességnek felel meg.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.