Árpád
-1 °C
9 °C

Brit cég ruházza a német neonácikat

MTI
2004.10.03. 11:18
A nácik gyűlöletének célkeresztjében álló társadalmi csoportok és ügyek anyagi támogatásával próbálja magát nemkívánatossá tenni a német szélsőjobb számára az egyik vezető brit ruhaipari cég, amelynek termékeit a vállalat neve miatt a német neonácik előszeretettel viselik. A kapucnis pulóvereiről ismert Lonsdale a márkanév középső négy betűje - nsda - miatt lett népszerű az utóbbi időben a német műkopaszok köreiben. A német neonáci mozgalom hívei dzsekijüket éppen annyira cipzárazzák össze, hogy pont ez a négy betű látszódjék ki a kabát alatt viselt pulóverek elején virító teljes márkanévből, aminek kettős "haszna" van: mindenkinek az egykori hitleri náci párt hivatalos rövidítése, vagyis az NSDAP ugrik be, a pulóverek viselőit mégsem vonhatják felelősségre tiltott náci jelképek népszerűsítéséért, hiszen a P betű hiányzik.

A Lonsdale a londoni The Daily Telegraph beszámolója szerint elismerte, hogy Németországban eladott termékeinek 12 százalékát most már a szélsőjobb mozgalmak aktivistái veszik. A brit cég németországi elosztó hálózatának vezetője a lapnak azt mondta: a vállalat meg akar szabadulni e kínos népszerűségtől, és ennek érdekében olyanok felé fordul, akik - éppen a kéretlen névhasználatból eredő sajátos jelképiség miatt - eddig idegenkedtek a Lonsdale termékeinek viselésétől. A brit vállalat egyebek mellett melegfesztiválokat és más "multikulturális" eseményeket fog szponzorálni, valamint egy afrikai bevándorlókból álló németországi futballklubot, azzal a jelszóval, hogy a "Lonsdale minden színt szeret". A stratégia máris kezd beválni: a brit konzervatív napilap szerint több német neonáci Lonsdale-termékek nyilvános elégetésével reagált rá.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!