Káoszt okoz a leszakadt hídelem
Feloldották a pályazárat az M3-as autópálya gödöllői csomópontjában kedd délután, ahová korábban egy hídelem zuhant, eltorlaszolva a teljes pályaszakaszt.
Kedd hajnalban nyitották volna meg az éjszaka egy építkezés miatt lezárt autópályát, de ezt egy súlyos baleset megakadályozta. Hajnali 4 óra 45 perckor az M3-M31-es autópálya gödöllői csomópontjában épülő új híd előre gyártott hídgerendáit emelték be, amikor az utolsó darab eltört, ezzel meglazította a már rögzített, mellette lévő gerendát. A sztrádára esett szerkezet miatt a sztrádaszakaszt lezárták, az autósokat mindkét irányban elterelik. Mind az M3-ason, mind a 3-as főúton és a környező mellékutakon nagy torlódás alakult ki.
m3 baleset nagyobb térképen való megjelenítése
A helyszínre megérkezett egy speciális daru, amivel a leszakadt hídelemeket délután három órára elszállították a helyszínről, nem sokkal később újraindították a forgalmat.
Kedd délután tartott sajtótájékoztatóján a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója, Fehér László elmondta, ez nem egy rendkívüli művelet volt, hiba viszont bármikor becsúszhat. A létesítmény vezetője, Windisch László elmondta, két éjszaka állt rendelkezésükre a projekt kivitelezéséhez, a balesetet a felfokozott munkatempó miatt személyi mulasztás, de a tartószerkezet hibája is okozhatta. Szerdán indítanak vizsgálatot, és pár hét múlva kiderül majd, mi történt pontosan.
Windisch azt is elmondta, hogy a beruházás összeköltsége ezzel nem nő meg, mert a tartógerendák pótlása az alvállakozót terheli. Éppen ezért nem tudja, mekkora lehet a kár.
A balesetben egy munkás könnyebb sérüléseket szenvedett. A csomópont egyébként zárva volt az átépítés miatt, ezért nem történt súlyosabb baleset.
Többen órákat késtek munkahelyükről a torlódás miatt, de a cég nem számít arra, hogy bárki beperelné őket, hiszen szerintük bármikor előfordulhat ilyesmi.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.