Terepszínű pattogatott kukoricás pohárral lobbizik a francia hadsereg

MTI
2001.10.20. 11:57
Terepszínű poharakat és zacskókat "vetettek be" a francia mozikban a pattogatott kukorica árusítására: így próbál a francia hadsereg a közönségből fiatalokat katonának toborozni. "Amikor még sorozással töltötték fel a hadsereg létszámát, a katonaság és a lakosság közötti kapcsolat természetes volt. Ma a professzionális hadsereg korában a helyzet megváltozott. Most a seregnek kell nyitni a fiatal franciák felé" - áll a hadsereg "marketing-magyarázó" közleményében. Az akcióhősök képeivel díszített - viszont a sötét termekben nem igazán látszó - terepszínű zacskók és poharak a múlt hónapban estek át az első bevetéseken. Kedvcsináló hatásuk még nem igazán mérhető. Franciaországban 1789-ben vezették be a kötelező besorozást, 1996-ban azonban a hidegháború lezárulásával az európai minták alapján a francia hadsereget átalakították hivatásossá. Az utolsó sorozott állomány novemberben szerel majd le, őket remélik pótolni az akciófilmművészetben jártas fiatalokkal.