Egy motoros a Hungaroring első halottja

2001.09.26. 14:59
Életét vesztette egy 30 éves fiatalember a Hungaroringen. Miután részt vett a pályán megrendezett gyorsulási versenyen, a szervizúton egykerekezni próbált, és motorjával a bírói emelvénynek csapódott.
Halálos balesetet szenvedett egy 30 éves budapesti fiatalember motorjával kedd este Mogyoródon a Hungaroring területén, a 70. alkalommal megrendezett gyorsulási verseny idején, de nem annak keretében - tájékoztatta a rendezvény szervezőbizottsága szerdán az MTI-t. A baleset utáni percekben a szervezők a gyorsulási futamokat leállították.

Egykerekezett a boxutcában

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság tudatta: a motoros 1000 köbcentiméteres gépével - miután részt vett a mogyoródi pályán a gyorsulási versenyen - a szervizúton haladt, amikor járművét egy kerékre állította. Amikor ismét két kerékre érkezett, a motor jobb oldalára csúszott, és nagy sebességgel nekihajtott a Forma-1-es versenyek alkalmával használt bírói emelvénynek, majd egy másik fémállványnak ütközött. A fiatalember a baleset következtében olyan súlyos fejsérülést szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. Az államigazgatási eljárást szakértők bevonásával megkezdték.

Felülnézetből a Hungaroring

Még nem történt halálos baleset a Hungaroringen

Palik László, a Hungaroring Rt. elnök-vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a szervezők öt évvel ezelőtt azzal a céllal hívták életre a gyorsulási versenyt, hogy az autósok, motorosok ne a közutakon versengjenek egymással. Ehhez nyújtott a helyszín bérbe adásával segítséget a Hungaroring Rt. Hozzáfűzte: megrendítette a baleset híre, hiszen a mogyoródi Forma-1-es pálya másfél évtizedes múltjában sem a pályán, sem a boxutcában nem történt halálos baleset.

Óvatosan az egykerekezéssel!

Szeghalmi László, a Gyorsulási Verseny Szervezőbizottságának tagja hangsúlyozta: minden egyes versenyükön 40-50 rendőr, biztonsági őr felügyel, ám a kedd esti balesetre nem lehetett felkészülni. Talmácsi Gábor, a jelenleg legjobb magyar gyorsasági motorversenyző a látványosnak számító "egykerekezés" kapcsán úgy fogalmazott: ezt csak annak a motorosnak ajánlott megpróbálnia, aki rendkívül jól ismeri gépét, megfelelő öltözetet visel - gerincvédővel felszerelve - és a terep is alkalmas erre.