Tamponról nem neveznek el IC-t

2001.02.14. 13:57
Eladja a MÁV az idén júniustól közlekedő tizenöt új InterCity vonat nevét. Az érdeklődő cégeknek vagy magánszemélyeknek legalább 10 millió forintot kell fizetniük azért, hogy mondjuk a Budapestről reggel nyolckor induló egri IC az ő vagy termékük nevét viselhesse. A pelenka- és intimbetét rajongókat azonban ki kell ábrándítanunk: az elnevezés dohány és alkohol mellett ,,higiéniai termékek nevét sem tartalmazhatja".

,,A Pampers InterCity-ért nem rajonganának az utasok" - világította meg Kiss Gábor, a MÁV szakigazgató-helyettese, hogy a pelenkagyártókat miért zárják ki a keresztapaságból. A vasúttársaság ,,nem kívánja magát kellemetlen helyzetbe hozni" azzal, hogy ,,az emberek intimitását érintő" márkaneveket szerepeltet menetrendjében. A ,,higiéniai termékek" mibenlétét firtató kérdésünkre kiderült, hogy Crepto InterCity sohasem fog futni a Nyugatiból, az Impulse IC-nek ellenben van esélye.

Menetrendben, vasútállomáson, vonatjegyen

A legalább 10 millió forintot kiköhögő cégek - vagy akár magánszemélyek - nem megvetendő reklámlehetőséghez jutnak. Pénzük fejében a róluk elnevezett vonat másfél évig szerepel a MÁV menetrendjeiben, a pályaudvarok információs tábláin, a hangosbeszélők pedig naponta többször említik a kiválasztott nevet.

Az Államvasutak információs anyaga szerint az IC a fizetőképes rétegek - üzletemberek, családok, egyetemisták - ,,kedvenc utazási formája". Hogy miért éppen 10 millió forint a minimálár? Kiss Gábor szerint a MÁV ,,külsős PR-cégei" számították ki, hogy a piaci ár/érték arányok alapján ez a megfelelő összeg. Ha ugyanarra a vonalra több egyforma ajánlat akadna, a vasúttársaság versenytárgyalást rendez.

Az egyébként eddig sem volt példátlan, hogy egy cég IC-nevet vásároljon magának. Korábban Westel néven közlekedett már InterCity, a reggel hétkor induló Budapest-Mickolc járatot pedig jelenleg is TVK-nak hívják. Az érdeklődők február 20-áig adhatják be ajánlataikat, melyeket a MÁV nyolc napon belül kiértékel.