A sörreklám tette lehetővé a felújítást
A közös képviselő szerint nem felel meg a valóságnak, amit Ráday Mihály, a Fővárosi Közgyűlés városképvédelmi bizottságának alelnöke nyilatkozott a sörreklám kihelyezéséből származó több millió forintos társasházi bevételről. Kijelentette: a sörreklám kihelyezéséből a ház lakói egyetlen fillérre sem tettek szert, viszont az állványzat védőhálójának felületéért felújították épületüket.
Kárpáti Zoltán, a Contact-System Kft. ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón közölte: közterületi reklámozással foglalkozó cége saját bevételeiből csaknem 30 millió forintot fordított a József körút 2. szám alatti társasház felújítására annak fejében, hogy a 2001. márciustól 2002. januárig tartó munkálatok alatt az építési állványzat védőhálóján óriásposztert helyezhet el.
"Jogszerűtlen volt a tiltás"
Kárpáti Zoltán szerint Ráday Mihály és Varga Péter, a főpolgármesteri hivatal vállalkozási ügyosztálya vezetőjének nyilvánosság előtt tett kijelentéseivel szemben nem tiltja jogszabály az építési állványzatokon a reklámozást, sőt egy 2001. évi rendeletmódosítással a Fővárosi Közgyűlés kifejezetten engedi a védőhálón poszterek elhelyezését.
Beperelték a társasházat
A kft. vezetője újságírói kérdésre közölte: Ráday Mihály nyilatkozatai szerint 5 millió forint bírság megfizetésére pereli a főváros a József körúti társasházat, ezért a kft. további lépéseit a bírósági ítélettől teszi függővé.
Az MTI kérdésére Kárpáti Zoltán elmondta: január 20-án azért tették ki a már felújított ház homlokzatára Varga Péter személyére utaló plakátot, mert az óriásposzter körüli tíz hónapos vita során a kft. nem kapott lehetőséget az üggyel kapcsolatos véleménye kinyilvánítására.