A németek kezdték
A radarozás e trükkös formáját egyébként a német rendőrök vezették be tavaly. A német kukaradar egy akkumulátorral 500 gyorshajtót tudott lefényképezni. A siker azonban csak részleges volt, mivel az autósok hamar rájöttek: ha útszéli kukát látnak, az anyagi értelemben pont olyan következményekkel jár, mint amikor rendőrautó strázsál a padkán.
Kuka helyett jelzőlámpás mérés
- Az ORFK vezetése nem preferálja a bujkálós módszert, sőt, azt szorgalmazzák, hogy a kollégák a méréseket minél feltűnőbben végezzék - vélekedik Pausz Ferenc. - A koncepció persze változhat, főleg ha marad a jelenlegi tendencia, és egyre több lesz a gyorshajtó. Jelenleg nem gondolunk kukás megoldásra. Hamarabb előfordulhat, hogy a jelzőlámpás csomópontok berendezéseibe építünk traffipaxot - tette hozzá Pausz.
Pausz Ferenc szerint az sem mellékes szempont, hogy bár a traffipax-kuka szállítása könnyen megoldható, ki- és beemeléséhez elegendő egy ember, azonban működtetéséhez állandó felügyelet szükséges, és emiatt érdemesebb egyszerűbb megoldást keresni.