Natália
-3 °C
7 °C

Megfulladt két ukrán munkás a paksi kikötőben

2003.11.24. 11:29
Az úgynevezett "szennyvíztelepi kikötőben" horgonyzott az a rakomány nélküli gabonaszállító hajó, melynek egyik helyiségében megfulladt két ott dolgozó ukrán férfi. Halálukat az első adatok szerint oxigénhiány okozta, a ritkán használt kamrában ugyanis semmiféle szellőzés nem volt.
"A paksi önkormányzati tűzoltósághoz érkezett bejelentés szerint a két férfi eszméletét vesztette a rakodótérben, mire azonban a tűzoltók a felszínre hozták őket, és a mentő a helyszínre érkezett, már csak a halál beálltát tudták megállapítani" - nyilatkozott Bőhm Rita, a Tolna Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság sajtóreferense az MTI-nek.

A paksi tűzoltóság ügyelete MTI-nek adott tájékoztatása szerint az ukrán hajóra három munkás akart gabonát rakodni, amikor egyelőre ismeretlen okból rosszul lettek. A harmadik férfinak sikerült kimenekülnie, értesítette a rakodó cég vezetőjét, aki hívta a tűzoltóságot.

Az Index érdeklődésére Köllő Imre alezredes, a Paksi Rendőrkapitányság vezetője elmondta, hogy az eddig rendelkezésre álló adatok szerint a két ukrán férfi a hajótest egyik olyan helyiségében végzett ellenőrző munkákat, melyben semmiféle szellőzőrendszer nem volt. A gabonát szállító, jelenleg üresen álló uszály keszonkamrájában elfogyott a levegő, a két férfi halálát így oxigénhiány miatt fellépő fulladásos halál okozta. A rendőrség az eljárást államigazgatási eljárás keretében, szakértők bevonásával folytatja.

A Tolna Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság ügyeletese kérdésünkre annyit tudott mondani, hogy a katasztrófavédelem szakemberei jelenleg a helyszínen tartózkodnak és gázanalízist próbálnak végezni az úgynevezett "szennyvíztelepi kikötőben" veszteglő hajó halálos kamrájában, ahonnan a paksi tűzoltók hozták fel a két 45-50 év körüli férfi holttestét. Tájékoztatása szerint a helyszínen tartózkodó tűzoltók 2 százaléknyi oxigént mértek a helyiségben, de hogy milyen gáz szorította ki a levegőt, és hogy ténylegesen mi okozta a munkások halálát, csak a további méréseket és boncolást követően lehet biztonsággal megállapítani.