Útfelújítás: nem lehet gyorsítani

2003.05.07. 07:59
Ha meglenne a szükséges pénz, akkor sem lehetne jelentősen felgyorsítani a fővárosi útrekonstrukciót - írja a Magyar Hírlap. Ennek oka az, hogy egyszerre nem lehet lezárni túl sok utat anélkül, hogy ne bénulna meg Budapest közlekedése. A városban még most is vannak olyan utak, amelyekhez száz éve nem nyúltak.
Lehetetlen nyugat-európai szintűvé fejleszteni Budapest úthálózatát - írja szakértőkre hivatkozva a Magyar Hírlap. Ez még akkor is igaz lenne, ha egyébként meglenne a teljes felújításhoz szükséges csillagászati összeg. Az ok: képtelenség egyszerre lezárni annyi utat, amennyi szükséges volna.

Budapest négyezer kilométeres úthálózatából ezer kilométer tartozik a fővároshoz. A Magyar Hírlap információi szerint ebből 350 kilométert kellene sürgősséggel felújítani, köztük a Szentendrei utat, a Szépvölgyi utat, az Üllői út külső szakaszát, a Határ utat, a Budafoki utat, a Thököly utat. Statisztikai adatok szerint minden századik évben újítanak fel egy-egy utat, vagyis a fővárosnak most is vannak olyan útjai, melyek a múlt század eleji állapotokat őrzik.

Az európai felzárkózáshoz Budapesten minden évben legalább ötven kilométernyi utat kellene átépíteni. Az utak elhanyagolásának, lepusztultságának egyik legfőbb okának azt tartják, hogy a nyolcvanas években nem lehetett sejteni, hogy az ezredfordulóra ennyi gépjármű lesz az utakon.