Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Vádirat várpalotai kórházigazgatók ellen

2006.07.03. 17:31
A várpalotai kórház jelenlegi és volt igazgatóját is megvádolta az ügyészség azzal, hogy megtévesztették az OEP-et. Mellettük két orvost is felelősségre vonna a vádhatóság.

Csalás büntette és magánokirat-hamisítás vétsége miatt nyújtott be vádiratot a bírósághoz négy várpalotai orvossal szemben a Veszprém Városi Ügyészség; a vádirat szerint valótlan tartalmú kórházi dokumentációk kiállításával az orvosok 15 millió 500 ezer forint kárt okoztak az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak (OEP) - tájékoztatta a veszprémi ügyészség szóvivője hétfőn az MTI-t.

A plasztikai sebész miatt pattant ki az ügy?

Kulmanné Cs. Varga Edit elmondta: P. J., székesfehérvári plasztikai sebész orvos esztétikai és helyreállító műtétek végzésére bérelte 2001 júniusától a várpalotai kórház sebészeti osztályát és műtőjét, s erről szerződést kötött B. G.-vel, a kórház akkori igazgatójával.

Az orvosi beavatkozásokat, a hotelszolgáltatás szükségességét, illetve a betegek távozását P. J. engedélyezte - tette hozzá az ügyészségi szóvivő, aki megjegyezte: P. J. állította ki azokat a kórlapokat is, amelyek a betegek adatait, a diagnózisokat és a beavatkozásokat tartalmazták, továbbá a felvételük és távozásuk időpontját.

2002 márciusától új igazgató került a várpalotai kórház élére, és Sz. M. szintén megkötötte a megbízási szerződést P. J.-vel, ám annyiban kiegészítették a megállapodást, hogy a P. J. által végzett beavatkozások szakmai felügyeletét a sebészeti szakmacsoport vezető főorvosa, T. F. látta el. Kulmanné Cs. Varga Edit közlése szerint a szerződés alapján a műtétek OEP által finanszírozott összegéből - a beavatkozási költségek levonása után - 40 százalékot fizetett ki a kórház P. J.-nek.

229 esetben állítottak ki hamis dokumentációt

Az ügyészség szóvivője rámutatott: 2001. júniusa és 2003. októbere között P. J. összesen 229 esetben állított ki valótlan tartalmú orvosi dokumentációt; az iratok ugyanis azt tartalmazták, hogy a betegek három napot töltöttek el a város kórházában, holott a valóságban 24 óránál tovább sosem maradtak.

A vádirat szerint a P. J. által kiállított, valótlan adatokat tartalmazó zárójelentéseket 45 esetben írta alá T. F., a sebészet szakmavezető főorvosa, noha tudta, hogy a betegek jóval kevesebb időt töltöttek a kórházban annál, mint ami a zárójelentésekben szerepelt - mutatott rá a szóvivő.

Két igazgató is tudott a dologról?

Az ügyészség szerint a kórház két igazgatójának - B. G.-nek és Sz. M.-nek - is tudomása volt arról, hogy a dokumentációk hamisak, valótlanságokat tartalmaznak.

"Ezen gyakorlat ellen azonban (bár kötelességük lett volna) nem tettek semmit" - áll a vádiratban.

Az ügyészség szóvivője rámutatott: a valótlan adatokkal a várpalotai kórház megtévesztette az OEP-et, s így olyan összegű társadalombiztosítási támogatást fizetett ki, amely teljes mértékében nem illette meg az egészségügyi intézményt. A jogtalanul felvett támogatási összeg 15 millió 500 ezer forintra tehető - mondta a szóvivő.

Az ügyészség a négy orvost jelentős kárt okozó, üzletszerűen és folytatólagosan elkövetett csalás bűntettével, illetőleg folytatólagosan elkövetett magánokirat-hamisítás vétségével vádolja.