Összeütközött két vonat Budapesten

2004.02.16. 06:17
Két vasúti szerelvény összeütközött hétfőn éjjel, nem sokkal éjfél után Rákospalota és Rákosrendező között. A vasúti forgalom előreláthatólag délben indul meg a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Vácrátót-Vác vasútvonal Rákosrendező és Rákospalota-Újpest közötti szakaszán. Várhatóan estig is eltarthat a vasúti pálya helyreállítása.
Két vasúti szerelvény összeütközött hétfőn éjjel, nem sokkal éjfél után Rákospalota és Rákosrendező között. Az egyik motorvonat súlyosan megsérült vezetőjét több mint másfél órányi erőfeszítések után emelték ki a roncsok közül a tűzoltók. A másik vonat vezetőjét sokkos állapotban kórházba szállították. A Havaria Press információi szerint várhatóan estig is eltarthat a vasúti pálya helyreállítása.

Derékszögbe gyűrödött

Tekintse meg képeinket!
A két szerelvény egymást követően indult Budapestről Veresegyházra. Az elől haladó motorkocsi vezetője egy feltehetően téves zöld jelzésnél leállt, a nyomában haladó szerelvény viszont a szabad jelzés miatt belerohant. Az álló szerelvénybe ütközött motorkocsi szinte derékszögbe törve gyűrődött fel a síneken.

A baleset miatt feltehetően nem tudnak majd az érintett szakaszon a menetrend szerint indulni a korai reggeli járatok.

Vonatpotló buszok indultak

A vasúttársaság közleménye szerint eddig ismeretlen ok miatt rohant bele hétfőn 0 óra 15 perckor a Rákospalota-Újpest állomás bejárati jelzőjénél álló, utasok nélkül közlekedő, üres személyvonati szerelvénybe egy másik ugyancsak utasok nélkül közlekedő személyvonat.

Az egyik kisiklott kocsi elzárja Rákosrendező és Rákospalota-Újpest között mind a Budapest-Vác-Szob, mind a Budapest-Vácrátót-Vác vasútvonalat. A vasúti pálya és a felső vezeték is megrongálódott, így ott egyelőre szünetel a vonatközlekedés.

Az utasokat Budapest-Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között vonatpótló autóbuszok szállítják. A MÁV szakemberei a mentést és a helyreállítási munkákat nagy erőkkel kezdték meg, a pálya járhatóvá tétele azonban várhatóan több órát vesz igénybe.

Azt remélik, hogy a reggeli órákban az egyik vágányt fel tudják szabadítani, akkor dízel mozdonyokkal, csökkentett sebességgel megindulhat a vonatforgalom. Addig azonban a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Vácrátót-Vác vonalon utazóknak jelentős késéssel kell számolniuk.

Súlyosabb vonatbalesetek kronológiája
1968. december 22. - A Pest megyei Mende és Sülysáp között, a nyílt pályán, rossz váltóállítás következtében összeütközött a Budapest és Békéscsaba között közlekedő személyvonat egy tehervonattal. A halálos áldozatok száma 43, a sérülteké 57 volt.

1982. szeptember 22. - Egy Vácra közlekedő személyvonat Pest megyében, Fót és Csomád állomások között összeütközött egy szolgálati tehervonattal. 20 személy megsérült, közülük öten súlyosan.

1983. január 22. - Veszprém megyében, a herendi vasútállomáson vonatrendezés közben három személykocsi a lejtős pályán elindult, és Veszprém előtt összeütközött az előtte haladó tehervonattal. Öten meghaltak, 39-en megsérültek, kilencen súlyosan.

1986. november 26. - A Vácról Budapestre tartó személyvonat Fóton - a biztosítóberendezés hibája miatt - nekiütközött két mozdonynak. Harmincheten megsérültek, közülük tizenhárman súlyosan.

1986. december 5. - Helytelen váltóállítás miatt tehervonatnak ütközött a Baranya megyei Bicsérden egy Győrből Pécsre tartó gyorsvonat. 15-en megsérültek, egyikük súlyosan.

1989. augusztus 26. - Fejér megyében, Polgárdi-Ipartelepnél egy Balatonfüred felé tartó személyvonat a forgalmi szolgálattevő figyelmetlensége miatt álló tehervonatba rohant, amely kisiklott. A személyvonat vezetője a helyszínen meghalt, egy személy súlyosan megsérült.

1991. február 1. - A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Mád község vasútállomásán egy tolató mozdony beleszaladt az állomáson álló, Szerencs és Abaújszántó között közlekedő személyvonatba. 23 személy megsérült, 4 súlyosan.

1991. február 20. - Hajdú-Bihar megyében, Macs állomáson a Debrecen felé közlekedő személyvonat a tiltó jelzés figyelmen kívül hagyása miatt összeütközött egy tolató üres személyvonattal. Két vasúti dolgozó meghalt, s tizennyolcan megsérültek, a személyvonat vezetője súlyosan.

1994. december 2. - Szajolnál egy teljes sebsséggel robogó vonat siklott ki, a szerelvény több kocsija az állomás restijébe rohant. A balesetben 21-en a helyszínen életüket vesztették.

1998. augusztus 29. - Pest megyében, Nagymaros és Zebegény között egy Budapestről érkező személyvonat utolérte a Budapestről Malmőig közlekedő Csárdás InterCity vonatot és beleszaladt. Több vasúti kocsi kisiklott, a mozdonyvezető életveszélyesen, két fő súlyosan, 14 könnyebben megsérült. A mozdonyvezető később belehalt sérüléseibe.

2000. június 13. - Győr-Spron-Moson megyében, a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon Écs megállóhelynél összeütközött két tehervonat. Mindkét mozdony és több kocsi kisiklott. Az egyik szerelvény vezetője meghalt, a másik vezető súlyos, nem életveszélyes sérüléseket szenvedett.

2001. október 24. - A Pest megyei Monorierdőnél a biztosítóberendezés meghibásodása miatt összeütközött két személyvonat. A balesetnek 37 sérültje volt. (forrás: MTI)