Kik a Forma-1 valaha volt legjobb pilótái?

2010.11.14. 18:32 - Index

A kérdésre persze nincs jó válasz, a Száguldó Cirkusz valaha leigazolt artistái között ezerféleképpen lehet rangsort állítani. Egy biztos pont van: Michael Schumacher az első helyen, de a második már lehet Alonso vagy Prost is attól függően, hogy az összes elért pontszámot vagy a nyert versenyek számát nézzük. A pontszámos rangsor csalóka, mivel az elmúlt hatvan évben többször is átvariálták a pontrendszert, ezért a lenti grafikon elkészítésénél azt nem vettük figyelembe, csak a versenyek számát - az összes versenyt, azoknak a versenyeknek a számát, ahol a pilóta dobogós helyet ért el, és persze a nyert versenyek számát. A versenyzők nevei mögött zárójelben az általuk nyert bajnokságok száma látható (ha volt ilyen).

Van néhány feltűnő arány, például Barrichellóé, aki több mint háromszáz versenye és majdnem hetven dobogós helyezése mellett csak 11-szer végzett az első helyen. Vagy Alberto Ascarié, aki 13 győzelmét 34 versenyen hozta össze - aztán halálos balesetet szenvedett a monzai pályán. És ha már itt tartunk: Ronnie Peterson és Ayrton Senna halála sem tűnik ki a rideg diagramokból. Meg persze a vezetési stílus sem, holott sokak szerint az fontosabb bármilyen adatnál.

 

(forrás: f1-facts.com)

Kommentek

  • 2010.11.14 22:18:45Mitya Ivanov

    _Ricardo Patrese és Stefano Modena holtversenyben

  • 2010.11.14 22:22:30MacPhisto

    Nem az volt a kérdés, ki a legnagyobb csaló, mert abban Schumacher tényleg az élen van.

  • 2010.11.14 22:36:57narghil

    Prost.
    Nem véletlenül hívták Professzornak. Lauda nem egyszer csak Fortuna istenasszony kegyének köszönhette, hogy győzött vele szemben.
    Senna hozzá képest, háát... legalábbis arrogáns volt.
    Schumi pedig profi és precíz, mint egy idegsebész. :)

  • 2010.11.14 22:41:24autoronto

    Ja!Nézzük mit tudott kezdeni Alesi és Berger a Ferrarival.Semmit. Alig tudtak versenyt befejezni. Nemhogy nyerni.Majd jött Schumi,és láss csodát.Valamit mégis tudhat.

  • 2010.11.14 22:47:18sbacsika

    alonso egy seggfej szégyen, hogy a ferkónál van

  • 2010.11.14 22:50:40Baxy78

    MacPhisto, azt a csalás dolgot kifejtenéd lécci?

  • 2010.11.14 22:51:26OldFish

    Egyértelmű számomra is, hogy Senna.
    Azért rigevidon ne feéejtsd ám el azt sem, hogy Sumikát milyen sokszor engedte el a csapat társa, nem kicsit nyomták a surmót.
    Rége ilyen sem volt hogy csapat utasítás, és elengednek...
    És pár győzelmet, VB címet ennek köszönhetett, nem feltétlenül a tudásának...Undorító volt szerintem, ami a Ferrarinál ment...

  • 2010.11.14 23:00:52Baxy78

    OldFish én nem vagyok elfogult, de a 94-es és a 03-as vb győzelmén kívül egyik se volt túl szoros. Azért ennyiszer nem engedték el.

  • 2010.11.14 23:01:28sbacsika

    volgát fog vezetni a tajgán vlagyimburg és kutruszk között élete végéig

  • 2010.11.14 23:02:43Ppix

    Schumi csak eredményes. De nem művész. Sokszor nyert olyan autókkal, amivel egy majom is nyert volna, vagy bárki abban a szezonban.
    Sokszor nyert sportszerűtlenül, kisebb nagyobb csalással.
    [link]

  • 2010.11.14 23:08:15Baxy78

    A többinek is megvolt a lehetősége, miért nem csináltak olyan autót?

  • 2010.11.14 23:23:43PastrAda

    igaza van mindenkinek, aki azt gondolja, hogy nem összehasonlítható az aranykor forma1-e a modern koréval. Ezzel együtt azt gondolom, h azokban az időkben sokkal egyszerűbb és kevesebb kihívást igénylő bajnokságok voltak ezért talán a legjobb versenyzőt a modern korban kell keresnünk. Én személy szerint azt gondolom ha mindenki azonos autóban ülne akkor kimi schumi és alonso közül kerülne ki a győztes. De mivel ez 1 sport ahol a tények és az eredmények beszélnek és nem a sejtések az érzelmek a ha-k és a meg nem történt dolgok így egyértelmű a kockafejű magasan a legjobb autóversenyző akárhogyan is hozta össze azt a hetet. de összehozta! a következő akinek ez menni fog alonso lesz

  • 2010.11.14 23:26:53tomy83

    Ti mindannyian nem értetek az egészhez!! Ha egy kicsi halvány fogalmatok lenne róla akkor tudnátok hogy semmi kétség nem rér hozzá hogy MINDEN IDŐK LEGJOBB F-1 PILÓTÁJA BAUMGARTNER ZSOLT!!!
    :D:D:D:D

  • 2010.11.14 23:32:32sbacsika

    tényleg a zsóttikáék visszafizették már az állami zsozsót, amit belpumpáltak megyóék?

  • 2010.11.14 23:34:5345 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek.

    rigevidon:
    ha anyád is előre látta volna, kit szül világra, tonnaszám zabálja a nickedet
    Senna nekiment a falnak, mert valszeg akkor már nem tudott magáról. Mellesleg, ha Ő nincs, schumi se lett volna olyan bátor belemenni a vetélytársba, amikor az kellett neki a vb-hez(tudod, biztonság).

  • 2010.11.15 00:09:46Macskanátha

    Az egyértelmű, hogy tehetség dolgában Lewis a legnagyobb, senki nem ér fel a cipőfűzőjéig sem, Fangio-tól Vettel-ig. Szegény Hamilton egyszerűen peches, különben már ilyen fiatalon legalább háromszoros világbajnok lehetne. Ő az, aki meg fogja dönteni M. Schumacher rekordjait is, nem az idegbeteg Alonso, vagy az agyon sztárolt Vettel...

  • 2010.11.15 00:12:42razorr123

    Az idei mezőny első 10 helyezettéből bárki megverné az 50-60-70-es évek pilótáit, márcsak a gyakorlásra szánt idő, és a sokkal nagyobb verseny alapján is, ma aki bekerül ebbe a körbe sokkal több ember közül kerül ki.
    Ugyanígy egy átlagos nb1-es csapat simán verné az aranycsapatot.

  • 2010.11.15 00:21:27adamskij

    Fangio, Lauda, Prost - és nincs tovább. a mai F1 nem hasonlítható össze a régivel. Schumacher meg hiába hétszeres győztes - Vettel is német, mégsem paraszt.
    Sennáról közbeszéd volt, hogy egyszer falba rohan, annyira a határon vezetett mindig. senki sem gondolta, hogy ez így is történik majd. hiába nagy versenyző, de nem tudott kiszállni az autóból, márpedig ez előbb-utóbb be kell következzen mindenkinél.

  • 2010.11.15 00:22:30drsanyo

    Szerintem a legtöbbet a versenyzők tudnak egymásról. A ma élő összes - valaha vagy most - versenyző pilóta szerint a LEGJOBB PILÓTA AYRTON SENNA. Ők tudják. Minden más maszlag.[link]

  • 2010.11.15 00:32:58gócpont

    az a Lotus akkoriban már egy elég nagy .... volt, mégis elverte a csapattársait

    ?????????????????, mivan? lol.

  • 2010.11.15 01:42:59igenember

    Jómagam egyet értek, ezidáig Schumi a legnagyobb forma 1-es pilota. Azonban mellette sok jó sportember van ma is az f1-ben.

  • 2010.11.15 04:22:03gunfight

    Azt hiszem nem leszek népszerű, főleg itt, de a 217 aktív és már - változó mértékben - passzív kormánytekergetők körében sem.

    Ayrton Senna, aki állítólag a legjobb(volt), meghalt, mert az autóval, amivel végig a pályán kellett volna maradnia, nekiment a falnak.

    E mellett 65 pole pozicióból 41 győzelmet sikerült kovácsolnia. Erre ma a Czollnergyula azt mondaná, h tipikus edzésmenő. Valójában ez azt jelenti, hogy semmi máshoz nem ért, mint egy-két körön át gyorsan vezetni. A megszerzett pole-okat elbukja, leelőzgetik, kicsúszik, széthajtja az autót, elfüstöl. Ezzel ellentétben egy autóversenyzőnek nem csak ehhez kell értenie, főleg ha sokszoros világbajnok akar lenni és egy az életben maradottak közül. Tudjátok amikor úgy mérték a slick abroncsokat, mint a padödö koncerten a reklámkotont, akkor hősünk kitalálta, hogy na majd ő megmutatja, h az edzésen nincs nála jobb. Aztán amikor a versenyen elfogyott a gumi, meg a türelem, meg a taktika akkor jöttek a gondok...

    Senna 11 idényt tudhat magáénak(feltételezve, hogy a halál nem sötétég), ez alatt sikerült 3X nyernie. Schumacher 7X nyert immár 16,5 idény alatt (előtte ez a mutató állt úgy is, hogy: 7X 13,5 idény alatt), ami több mint kétszer annyi, míg az idényei száma kevesebb mint másfélszer annyi. És nem elhanyagolható, hogy még életben van. (+ MS 68 pole-ból csinált 91 győzelmet.)

    Az a baj a Senna és minden más rajongókkal, hogy amikor mutatnak nekik egy statisztikát, elborul az agyuk, hogy de a Senna ígyúgy meg kérdezd meg a pilótákat, ők is ezt mondják, meg a sumaher csalt, minden címét csalással nyerte....

    A statisztikák szerint Schumachernél nincs nagyobb. Ezt le kell nyelni, ha a Sennába vagy szerelmes, akkor ne nézegess statisztikákat és ne szállj vitába érzelmi alapon, hiszen nem vagy képes objektív gondolatokra!

  • 2010.11.15 04:22:52gunfight

    +info: 30 év múlva Schumacher rekordja jóeséllyel állni fog még, de 3 vb címet már 7 versenyző is fel tud mutatni. Azt fogják mondani: SENNA? WHO?

  • 2010.11.15 04:36:12gunfight

    Pontosan a MACSKANÁTHA jellegű - jelen esetben Hamilton - fanokra gondoltam.

    Az érvelés köntösébe bújtatott prófécia...

    A saját vágyaidról beszélsz te vak, ezeknek semmi köze a valósághoz.

  • 2010.11.15 04:37:42gunfight

    Peches. Tudtad, hogy a pechért meg kell dolgozni, ki kell érdemelni? Tudtad, hogy csak a jóknak van szerencséje? Nem, mi?Te vagy a peches mindemellett... :DDDD lol

  • 2010.11.15 07:22:26- Rendi -

    gunfight:
    "az autóval, amivel végig a pályán kellett volna maradnia, nekiment a falnak."
    Szerintem nincs olyan pilóta, aki ne csattant volna...

    "E mellett 65 pole pozicióból 41 győzelmet sikerült kovácsolnia. Erre ma a Czollnergyula azt mondaná, h tipikus edzésmenő. Valójában ez azt jelenti, hogy semmi máshoz nem ért, mint egy-két körön át gyorsan vezetni."
    Gondolom a 41 győzelménél is csak egy-egy gyors kört ment, aztán végiggurult. Régen sokkal több kiesés volt, nyugodtan nézz utána, mindenkinek jutott kiesés bőven.

    "Senna 11 idényt tudhat magáénak, ez alatt sikerült 3X nyernie. Schumacher 7X nyert immár 16,5 idény alatt, ami több mint kétszer annyi, míg az idényei száma kevesebb mint másfélszer annyi. (+ MS 68 pole-ból csinált 91 győzelmet.)"
    Csak Schumi nem Prost kategóriájú versenyzők ellen nyert, főleg nem házon belül. Igen, csinálhatott volna más is jó autót, de akár kaphatott volna versenyképes ellenfelet is...

    "A statisztikák szerint Schumachernél nincs nagyobb."
    Ezzel nem lehet vitatkozni; csak valahogy más íze van a sikereinek, mint a korábbi "nagyok" sikereinek.

  • 2010.11.15 08:10:05Boddah

    el nem tudom képzelni, hogyha Sennát pár év kihagyás után betesznek egy Rosberg képességű pilóta mellé, akkor így szarrá verik (lényegében kétszer annyi pontot szerzett a finger, mint a sima német). nem tudom bizonyítani, de számomra ez elképzelhetetlen.

  • 2010.11.15 08:10:18arturs

    A legjobb: Nigel Mansell! 2. MSch

  • 2010.11.15 08:12:13kérődzőgiliszta

    Azért a versenyzői "nagyság" sok dologból áll össze! Kétségtelen, egy dolgot nem kell megmagyarázni, a győzelmet! Már ahhoz is "szerencse" kell, hogy a futamgyőzelmekből világbajnoki cím legyen. A mai verdák sokkal gyorsabb, kényesebb, kihegyezettebb jószágok, mint a régebbiek voltak.
    Vettel kétség nélkül a legnagyobb ígéret. Már-már zseniális.
    Senna virtuóz volt , a csibészség tőle sem állt távol, szerethető ember.
    Sumi dörzsölt, rafkós, technikás, de nem egy szerethető típus.
    Prost kb. azt hozta, amit tudott. Nehéz, kiegyensúlyozott mezőnyben tudott első lenni. Viszont dögunalom volt.
    Szerintem a jövő Vettelé. A jelenlegi mezőnyben nincs jobb nála! Szvsz. idén Ferrarival, McLarennel, és Renaulttal is nyert volna!

  • 2010.11.15 08:17:46Schaf

    Igaza van a Senna fanoknak!


    Szerintem is a magyar foci a legjobb a világon. Ki nem szarja le, hogy csak pár évig voltunk jók és most sehol sem vagyunk? az akkori eredményeket kell összehasonlítani, nem az egész fotball történelmet. :-)))


    Szánalom... de a leginkább az, hogy mekkora marhaságokon tudtok vérre menően vitázni. Minden évnek (éveknek) meg van a maga sztárja. Ez jelenleg fettel, pár éve Alonso, vagy Hamilton volt.. Előtte kétség kívül Sumi... Na de ezeket addig összehasonlítani, amíg egy szezonban, tök egyforma autókkal végig nem mennek...


    ...körtét a körtével, almát az almával kéne.

  • 2010.11.15 08:18:30Schaf

    Még mielőtt valaki megszól érte: Vettel. :-))

  • 2010.11.15 08:51:33Lasombra

    én nem értek a F1-hez, de:

    1. Clark, 2. Senna, 3. Schumacher

    innét:[link]

  • 2010.11.15 09:02:11Béna

    T Blogolok. Mostmár tudom , hogy miért áll itt a magyar foci ahol áll!!:)Felmennek a pályára , kapnak egy hármast ,utána a szakemberek elmagyarázzák, hogy mi voltunk a jobbak csak az ellenfél hárommal többet rugott mint mi! Hölgyeim, Uraim ! Ki hányszor gyözött ? Ez az egyetlen mérce!

  • 2010.11.15 09:02:51pumpuj

    Brabham 14 győzelemmel 3x-os világbajnok!

    basszus!

  • 2010.11.15 09:03:46Zee

    Scumacher csak azért volt jó VOLT tehát VOLT jó,mert egy iszonyatosan összerakott Ferrari volt a német valaga alatt és Ross-Genius-Brown osztogatta az utasításokat.

    ennyi

    Schumacher Fangio korában egy kalap szart nem ért volna.

    ez a véleményem.Nagyon jó autóval nem kunszt 7 VB címet nyerni.

    Igen egyetértek,azzal aki szerint Hakkinen.igen.

    a finnek nagyon jó pilóták.

    érdekes módon Vettel úgyis tudott nyerni,hogy az ideális ívet nem vetítették a plexijére belülről :)

    igen,miért került Schumacher Ferraris buksija anno 1 millába?

  • 2010.11.15 09:05:05Zee

    ja,

    1.Fangio 2.Hakkinen 3. Vettel :)

  • 2010.11.15 09:05:09gyvy

    Azt hiszem, Schumacher illetve Fangio nagysága megkérdőjelezhetetlen. Mellettük szerintem biztosan ott van Senna és Jim Clark is.

    Az mindenesetre tény, hogy pár éve, amikor csináltak egy felmérést (F1-pilóták körében!!!) hogy kit tartanak minden idők legjobb pilótájának, tudtommal a legtöbben Sennára voksoltak.

    Ez azért jelent valamit.

  • 2010.11.15 09:09:02brutusbrutalis

    Forma-1-es autogramok itt láthatók, leginkább világbajnokok az 50-es évektől napjainkig:
    [link]
    (Helyes a macsek a fejlécben! :))

  • 2010.11.15 09:11:11pumpuj

    Amikor Schumachert megkérdezték, hogy kit tart(ott) a legnagyobb ellenfelének, ő Mika Hakkinent nevezte meg és elmondta, hogy nagyon szeretett vele versenyezni.

  • 2010.11.15 09:34:59agabe

    1. Mansell ez nem vitás.

  • 2010.11.15 09:35:41ticsung

    Nálam Ayrton Senna az első favorit. :-)

    A Senna-Prost páros verhetetlen volt, a McLaren 16 ból 15 futamot nyert. :-D

  • 2010.11.15 09:42:57ZF2

    Schumi első szinte mindenben efelől nem sok kérdés van. Karrierje elején (amikor 20 as évei közepe felé rendes autóba ültették mekkora felhördülés volt, bezzeg a mai 18 éves bajnokaspiránsok idején ez már mennyire természetes) letejfelesszájúzták, el sem tudták képzelni hogy a tapasztalat nélkül is ilyen ütős lehet valaki, inkább ráfigták, hogy az autója miatt nyer.. Senna adatain lényegesen ront korai tragikus haálála, de lássuk be, Schumi egója hozzá képest semmi, és bizony nemcsak a német statisztkáját rontotta volna valamelyest, ha egyszerre aktívan versenyeztek volna (tényleg nem volt kimoly kihívója évekig, Hakkinen, Villeneuve nem az a liga mint Senna Prost vagy Alonso), de valszeg Senna nimbuszának sem tett volna jót. Schumi karrierja csúcsán bajnokokat evett reggelire, Raikönnen, Montoya nagy tehetségek voltak, de a szerencsétlen időszak sokat ártott "statisztikájuknak"...

  • 2010.11.15 09:53:10DemonDani

    [link]

    ezen a király stat-os oldalon hol van pl Haime Algersuari?

  • 2010.11.15 10:11:48pefe

    Azért én Prost vb címei mellé odaírnám, hogy Ő Pique-t, Laudát, Senná-t, Mensel-t, Schumahert, verte, nem pedig Hill-t, vagy Hakkinent. Azért ez elég jelentős különmbség. Egyébként meg egyértelműen Kobayashi, csak még nem derült ki.

  • 2010.11.15 10:20:53baloo784

    rigevidon!
    Senna valóban falnak ment és csá, de ne felejtsd el, hogy nem saját hibájából történt a dolog. Imolában egyszerűen eltört a kormányrúdja, irányíthatatlanná vált az autója. Ez, ha bárki mással történik, ugyanúgy jár, mint Ayrton. Nem rajongtam érte, de nagy pilóta volt, ezt el kell ismerni, egyike a legnagyobbaknak. RIP.

  • 2010.11.15 10:53:59tomy83

    Elfelejtitek hogy Schumi a Benettonnal is nyert 2-szer, aki azt mondja szerencséje volt meg csalt annak gratulálok!! Lehet szeretni vagy nem szeretni, de ezeket a címeket meg a dollár millókat már nem veszi el tőle senki!!:D Ebből a mezőnyből Baumgartner Zsolt tönkreverne mindenkit!!:D Gyökér nagyarcú Alonso meg menjen ping-pongozni, ilyen undorító ember nem való a sport világába!!

  • 2010.11.15 11:11:49odessa32

    Hát ez vicces cikk:-) Azért az adott feltételeket se ártana nézni, M. S. 7 vb cimet szerzett de hány világbajnokkal kellett megküzdenie Csak M. H. ez igy nagyon száraz s csak az eredményességrül szol. Világéletembe Prost rajongo voltam de Senna a legnagyobb.

  • 2010.11.15 11:12:55PastrAda

    elég sokan vagyunk akik a témában valamennyire érdekeltek így az jutott eszembe h a sokaságot vmi hasznos dologra kellene használni.
    Javaslom alakítsunk 1 klubbot ami véleményem szerint előbb utóbb nemzetközivé fog tagadni és elég nagy befolyással bír majd.
    A lényeg az legyen h követeljük h 2011től szálljon be egy mindenkitől teljesen független gyártó és az évad minden 3. futamát mindenki az e gyártó által összerakott csumára ugyanolyan géppel tegye meg. Így azonos autókkal könnyebb lenne eldönteni ki is a jobb és szerintem iszonyat izgalmas lenne. Mindig mindenki a 3. futamot várná de emellett fejleszteni is kéne a saját autókat is.

  • 2010.11.15 11:20:44markusfalvi

    Sumi kétség kívül a legtöbb világbajnoki címet nyerte de hogy? A pilóták közül egyedüliként nem ment el Senna temetésére, míg az a Prost, aki a nagy ellenfék volt ott volt a koporsóvivők között. Nem volt válogatós az eszközökben, ha kellett nekiment Damon Hillnek, nagyobb oktánszámú benzinnel indult, Briattore meg kibulizta neki, hogy ne legyen belőle pontveszteség, volt, hogy a verseny alatt megbüntették, de a befutóra Flavio megint intézkedett és megúszta. Számos ilyen eset volt még, ami beárnyékolja azt a vitathatatlan tudást, amivel rendelkezett. Ami pedig a bravúrokat illeti, ha jól emlékszem a kisebbik Villeneuve egyszer úgy autózta körbe a célegyenesben Sumit, hogy azt sem tudta hol van, de Montoya, Hakkinen és Kimi is mutatott vele szemben hasonló bravúrokat, amit Ő viszont soha.
    És hogy ki a legjobb pilóta? A maiak nagy része velószínűleg messze van attól, amit egy átlagos pilóta tudott 20 éve. Akkoriban még a célegyenesben a fiúk kézzel húztak rá a turbónyomásra és azzal a kis pöcökkel jobb oldalon váltogattak nem a kormányon nyomkodtak egy gombot. Azért ez az alagút után Monte Carloban, vagy a spai sikánban nyilván nehezebbé tette a vezetést mint a mai váltók. Szóval szerintem nem lehet ezt így mérni. Azzal együtt, hogy én a Professzorért rajongtam mindig, lenyűgözve szoktam megnézni René Arnoux és G. Villeneuve párbaját a 79-es dijoni nagydíjon, de Lauda is egy Isten volt a maga korában, vagy Alan Jones és Keke Rosberg is úgy nyert VB-t, ahogy azt ma kevesen tudják. Nekem Schumacher hiteltelen a viselkedése miatt. Vettel, Button, Webber, annak idején pl. Eddie Irvine, és még sokan mások nálam értékesebb pilótái az F1-nek.

  • 2010.11.15 11:28:06odessa32

    markusfalvi
    Igen én is azon gondolkodtam, hogy sajna ezeket nem irja senki még egy Schumachert visszatolták a pályára amit senkvel nem tesznek meg szoval nem tartom szépnek azt a 7 cimet.

  • 2010.11.15 11:28:57VRbagoly

    gunfight:
    Vessük össze a Ayrton Senna és Schumacher statisztikáit.
    - Schumacher pályafutása első 3 idényét töltötte el egy versenyképtelen Benettonban. Két győzelmet szerzett.
    - Senna egy teljes idényt lehúzott egy Toleman nevű csapatnál (amivel volt két harmadik helye!), három évet egy viszonylag versenyképtelen Lotusban, amivel 6 (!) győzelmet szerzett. Ez a korszak tárháza a nagyszerű Senna videóknak a youtube-on, sokszor nehéz eldönteni, hogy Senna ennyire Isten vagy Mansell ennyire balfasz..

    Schumacher pályafutása első 11 idényében 53-szor győzött (4 vb cím). Senna pályafutása 11 idénye alatt 41-szer győzött (3 vb cím). Figyelembe véve, hogy a Schum. egyel több évet töltött versenyképtelen kocsiban, továbbá neki nem volt olyan csapattársa, mint Prost (és nem kötelezték Senna csapattársait arra, hogy szolgálják ki a "nagy bajnokot") ez a különbség finoman szólva nem szignifikáns. Az, hogy 11 idény alatt elérte a 65 pole pozíciót, szerintem valami elképesztő.. Schumachernek 5 plusz év kellett az akkori legjobb kocsiban, hogy ezt "megdöntse", izomból..

    Az első 11 idényük összehasonlítása szvsz. két okból fair: az első, hogy így mindkettejüknek van egy csonka idényük (Schumachernek az első idénye volt csonka, Sennának meg az utolsó..), másrészt pl. a 2002-es vagy 2004-es év (Schumacher 12. és 14. idénye) szerintem statisztikai szempontból egy röhej. Tényleg akkora istenkirály volt, hogy minden versenyt ő nyert? Vagy pedig ő ült a legjobb autóban, és kiszolgálta a csapattára? És ez vajon tényleg olyan nagy dicsőség?

    Szóval szerintem Schumacher statisztikája nem jobb annyival, ahogy beállítod, tényszerűen végigbogarászva a számokat kiviláglik, hogy kb. egálban vannak.

  • 2010.11.15 11:39:06drsanyo

    gunfight
    Nem összekeverendő a "legjobb" és a "legeredményesebb" kifejezés. NINCS hitelesebb a versenyzők véleményénél, mert csak ők tudják, érzik pontosan, hogy mi kell az autóversenyzéshez. Ha 217 forma 1-es versenyző véleménye az, hogy AYRTON SENNA A LEGJOBB(!) VERSENYZŐ, akkor szerintem magadból csinálsz bohócot a fentiekhez hasonló hozzászólásokkal. Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy felülbíráljuk a véleményüket. Azt sem tudjuk, milyen forma 1-es autót vezetni. Ne számolgass, mert a legjobb kifejezés nem csak a számokról szól...

  • 2010.11.15 11:42:28kgonzo

    Amikor Schumacher leigazolt kétszeres világbajnokként a Ferrarihoz, a Ferrari egy szar középcsapat volt.
    Az, hogy ebből a csapatból világbajnok lett, nem kis részben köszönhető Schumachernek. A Ferrari először lett konstruktőri világbajnok, s csak a rákövetkező évben lett az egyéni cím is az övék, pontosabban Scumacheré.
    Lehet őt utálni, de a kvalitásai szerintem elvitathatatlnok.

  • 2010.11.15 12:02:16VRbagoly

    gunfight:

    +2 megjegyzés:

    1.) Az, hogy Senna hibájának állítod be a halálát, az finoman szólva nem elegáns. Ismerve a baleset körülményeit látszik, hogy, óriási pech kellett ahhoz a halálhoz. 100 olyan falnak csapódásnál valószínűleg 99-szer sértetlenül szállt volna ki az autóból a pilóta. A halálát nem az okozta, hogy falnak ment, hanem hogy a felfüggesztés egy darabja egy képtelen helyen, pont a gyenge pontnál találta el a sisakját. Ez pedig nem a vezetői tudásából következik valakinek. Nem azért halt meg Senna, mert minden versenyen összetörte a kocsiját, és a sok törésből statisztikailag kellett következnie a halálnak.

    2.) "Valójában ez azt jelenti, hogy semmi máshoz nem ért, mint egy-két körön át gyorsan vezetni. A megszerzett pole-okat elbukja, leelőzgetik, kicsúszik, széthajtja az autót, elfüstöl."

    Ez az a típusú érvelés, amit úgy utálok.. amikor neked kell szégyellni, hogy jó vagy valamiben. Persze, szégyellje magát, hogy tudta már 87-ben azt, amit a mai pilóták, hogy kijött az edzés végén, és egy kör alatt futotta meg a legjobb időt. Ugyan már. Nem volt béna. Más korszak volt, a boxokba még nem ültek atomfizikusok, néha előfordult, hogy elfogyott a benzin (!), gyakoribbak voltak a hibák.. persze, neked nagy öröm látni, hogy a kedvenced az első rajtrácsból simán becsorog a célba, mert a bokszban atomtudósok elemzik a telemetriát, aztán szólnak rá, hogy mit állítgasson verseny közben.. csak ebből ne gondold azt, hogy mindez a kedvenced zsenialitása.

    11 idény alatt 41 futamgyőzelem olyasmi, ami szvsz kb. 3?4? pilótának sikerült a történelemben.. ilyen alapon tehát kijelenthető, hogy a futamgyőzelmek valha volt egyik legjobbja, az edzések utólérhetetlen zsenije. Személyisége, jelleme jóval Schumacher fölé emeli, halála pedig legendává tette.

  • 2010.11.15 12:05:07Johnnyboy

    VRBagolynak írnám, hogy az összevetése azért nem teljesen korrekt.
    Ugyanis a Benetton nem a mezőny legjobb autója volt pl a 93-as idényben sem, azonban MS a negyedik lett az év végi összesítésben Prost, Senna, és Hill mögött. A tapasztalt csapattársát, Ricardo Patreset utasította maga mögé.
    Az ominózus 94-es szezon első két versenyét meg is nyerte, míg Senna kinullázta mind a kettőt. A Csendes-óceáni második nagydíjat konkrétan azért, mert üldözte Schumit és kicsúszott.
    Én ezzel nem szeretném Senna emlékét gyalázni, fantasztikus pilóta volt, de verhető volt, mint mindenki.
    Bár csak ne történt volna a baleset, és láttunk volna még egy pár csodálatos versenyt az akkoriban előretörő Schumacherrel.
    Statisztikát pedig sok féle módon lehet készíteni, kozmetikázni. Akár úgy is, hogy ez a fél, vagy az a fél jöjjön ki belőle jobban, ráadásul, ezekkel az adatokkal még befolyásolni is tudjuk az olvasót. Ezt csinálják a fizetett "közvélemény kutatók" minden választáskor :)

  • 2010.11.15 12:11:00Walmer

    VRbagoly,
    valszeg anyád csöcsén lóghattál akkor, mikor Sennának az aktuális csapata nyalta a seggét. Senna folyamatosan egyszemélyes istállókban nyomta. A csapattársával kellett versenyeznie????? Hol élsz bazmeg? egyedül Prost volt az, akivel versenyezni kellett csapaton belül. meddig is? egy vagy két évig? olyan autót tolt a segge alá a Mclaren, hogy 16-ból 15-öt nyertek prosttal. Egy idomított majom is nyert volna vele.
    a többi csapattársa: a Lotusnál ki volt a nagy vetélytárs? peter Warr olyan szinten bele volt szerelmesedve Sennába, hogy azon sem csodálkoztam volna, ha kiderülne hogy dugtak. Mclaren? berger lett volna a nagy vetélytárs??? gerhardhoz képest barichello egy vadállat volt.
    Summa summárum ha senna nem hal meg Imolában, mindenki úgy nyilatkozna róla, amilyen volt valójában. Egy végtelenül arrogáns, önmagán kívül istent, embert nem ismerő fasz. De mivel meghalt, nem szabad rá rosszat mondani, mert ő a Senna. Akinél nagyobb géniusz nem volt. Ehhez képest mansell '89-ben olyan szinten beszopatta a Hungaroringen, hogy öröm volt nézni.

  • 2010.11.15 12:21:25VRbagoly

    Johnnyboy: Kivételesen azért védeném az álláspontomat.. 85-86-ban Senna 4. lett egy gyenge Lotussal, Schumacher 92-93-ban 3. és 4. egy gyenge Benettonnal.. ekkor voltak "újoncok" .. olyan szépen egybeesnek a számok, meg a pályafutásuk adatai.. én nem akarok statisztikát kozmetikázni, csak megmutatni, hogy a számok terén nincs szégyenkeznivalója egyiküknek sem. Ha kinyitod a a két statisztikát, csak az értékekből nem fogod érezni, hogy Senna kisebb volna.

    Tény, hogy Schumacher '92-ben a VB pontversenyben, '94-ben a pályán verte a nagy öreget, meg hogy Schumacher felhozta a Ferrarit a semmiből, meg hogy Senna nyert 6 versenyt a Lotussal, meg hogy Schumachert segítette a csapata, akár így, akár úgy, Schumacher nem versenyzett Prosttal, stb... de ezek nem összemérhető dolgok, innen már tényleg szimpátia és személyes ítélet kérdése, hogy kit tart az ember jobbnak.

  • 2010.11.15 12:21:46odessa32

    Johnnyboy
    Konkrétan nem azért hanem Hakkinen az elsö kanyarban nekiment hátulrol.

  • 2010.11.15 12:24:39odessa32

    Walmer
    Te nagyon hülye vagy.

  • 2010.11.15 12:28:51Walmer

    odessa32,

    te meg egy érvek nélküli pöcs vagy.

  • 2010.11.15 12:29:13redsectora

    Senna volt minden idők legjobbja szerintem. Ízig-vérig versenyző típus, az autóversenyző mintaképe. És a leggyorsabb pilóta. A pole-király!!! Sajnos meghalt egy autó-technikai baleset miatt. Senna Forever!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2010.11.15 12:31:08odessa32

    S az nem önzö, hogy kiütjük Hill-t, hogy világbajnokok legyünk vagy visszatolatjuk magunkat a pályára a pályamunkásokkal vagy Irvine-nak aharmadik futamon el kell engedni a nagyembert(ha nem teszi ö lett volna világbajnok ferrarival)? Érdekes.

  • 2010.11.15 12:32:07VRbagoly

    Walmer: a pontosításokat köszönöm, a többin pedig jót nevettem:) ..

    Persze az én bajom, ha olyasmivel színezem a mondanivalóm, ami Senna felé hajbókolás, objektíven pedig nem védhető (jogos, a "küzdeni kellett a csapattársaival" egy ilyen hát.. nem kijelentés).. tényleg csak azért írtam ilyen sokat, mert "gunfight"-nak volt három állítása, amiket én ingatagnak éreztem (statisztikai fölény, önmaga okozta halál, béna teljesítménya futamon), és azt akartam, hogy le legyenek írva az ezekre felmerült kritikáim.

  • 2010.11.15 12:32:26Csülök

    Semmitmondó statisztikák.
    Mikor Senna, Mansell, Prost, Piquet, Keke Rosberg, Berger, Patrese volt a pályán, más értéke volt egy - egy győzelemnek, mint mikor Schuminak (akit egyébként nagyra tartok) Hillel, Villeneuve-vel, vagy Frentzennel kellett versenyeznie...

  • 2010.11.15 12:34:16odessa32

    Wallmer.
    Én 1984 ota nézem, rajongtam a forma1 ért láttam Mansellt, Sennát, Prostot, Piquet, Schumachert élöben versenyezni s a nagyember miatt untam bele. De amit irtál az orbitális hülyeség. Bocs.

  • 2010.11.15 12:55:21election sc.monitor

    1. Nigel Mansell
    2. James Hunt
    3. M.Schumi

  • 2010.11.15 12:56:58odessa32

    gunfight
    DE aki Schumacherbe szerelmes se tud objektiven gondolkodni:) Sose voltam SEnna fan de ez se korrekt igy s a tényektöl s igazságtol nagyon messze áll.

  • 2010.11.15 12:57:33Schaf

    Szerintem a Forma1 üzlet.. nem is kicsi.. ha innen nézzük vitathatatlan, hogy ki csalt ki több nézőt egy-egy versenyre, kinek a "csecsebecséiből" lehetett a legnagyobb üzletet csinálni...


    ...és ez nem Senna, mivel ahogy itt már valaki leírta őt a halála tette legendává. Ha nem hal meg lehet, hogy tényleg egy "arrogáns fasz világbajnok"-ként vonul be a történelembe. De így mindenki csak a szépre emlékezik.

    Ha Schumi ne adj isten azon a híres utolsó braziliai futamon meghal (aki látja tudja, hogy olyat se azóta, se addig pilóta nem csinált! 4-ik lett defekt után, valami hatalmas versenyzéssel...) ma mindenki egyértelműen a tehetségéről beszélne és nem a hülyeségeiről...

  • 2010.11.15 13:07:52Walmer

    odessa,

    Mi az orbitális hülyeség? hogy Senna vitethatatlanul első ember volt minden csapatánál? Ki ne találjuk már azt, hogy neki versenyeznie kellett a csapattársaival. berger egy ígéretes versenyző volt a benettonnál. A Mclarennél a kezdetektől Senna csicskája. Pont, mint Rubens Schumié. csak ugye az idő mindent megszépít. Azt is írta valaki, hogy "versenyképtelen Lotus". Hogy lett volna az a Lotus a renault turbóval versenyképtelen. versenyképtelen mansell Williams szívómotoros Juddja volt '88-ban, amivel kétszer ért célba. Mindkétszer másodikként. na, az volt teljesítmény.

  • 2010.11.15 13:10:08odessa32

    Schaf
    Senna élö korábban is akkora sikernek örvendett mint Schumacher
    7 szeres gyöztesként. Akkor leirom egyértelmüen nem szerettem Sennát mert kiütöte Prostot, hogy annak esélye se legyen mint Schumi Hillt de soha nem utasitottak annak idején senkit, hogy engedje el, hogy a csapattárs kapjon pontot. Ez igy nem verseny. Amit Villeneuvvel csinált az szép volt???? Pályafutása során csak egy mélto ellenfelét tudta megverni versenyben az Hakkinen.

  • 2010.11.15 13:17:32odessa32

    Walmer
    peter Warr olyan szinten bele volt szerelmesedve Sennába, hogy azon sem csodálkoztam volna, ha kiderülne hogy dugtak.Ezt a mondatot leirni az hülyeség bocsi. Ezt Schumi - Ross Brawn rol is lehetne irni. Miért a csapattársa mit hozott ki a lotusbol?
    S a renaltt ki is szállt az f1 böl év végén de a lotus már rég nem volt jo s esélyes csapat. De én nem Sennát akarom védeni, csak nem korrekt ez igy.

  • 2010.11.15 13:41:03Pj

    Hakkinen! A Lotus abban az időben nem volt jó kocsi, és igaz, hogy az 1995-ös, a majdnem végzetes balesete után kezdett igazán versenyezni, és amit Schumacherrel műveltek, azt öröm volt nézni. Ellenfelek voltak a pályán, és barátok az életben. Ilyen ma már nincs. Emlékszem, teljesen ledöbbentem, mikor azt olvastam, hogy egy-egy vb címet együtt ünnepeltek, függetlenül attól, hogy ki nyert. És a csapataik ugyan nehezteltek rájuk, de aztán idővel hozzászoktak. Jó volt nagyon! És 2000 Spa... Amit ott Hakkinen művelt, az gyönyörű volt!

  • 2010.11.15 13:43:02Pj

    Mókás, hogy Hill Hakkinen előtt van!:)

  • 2010.11.15 13:49:56Csülök

    Senna és Prost 89-ben és 90-ben is egy csapatban voltak a McLarennél. Na arra aztán nem lehetett azt mondani, hogy bármelyikük a másik "samesza" lett volna.
    Ami pedig a kilökést illeti, azt felváltva tették egymással és Prost kezdte. A zseniális pedig az volt mindkét esetben, hogy abszolút veszélytelenül oldották meg mindketten.

  • 2010.11.15 13:50:52odessa32

    Én csak azt nem értem miért kell egy Sennát önzö arogáns fasznak nevezni, ugyanannyi indokal tudnám ezt mondani Schumacherre jogossan csak hozzá kellene tennem, hogy akkor ö képmutato is. DE nem szivessen tenném s mondanám egyikre sem söt mindegyiknek elismerem a tehetségét.

  • 2010.11.15 13:54:45odessa32

    Csülök
    Szerintem Senna ment bele Prostba.
    [link]

  • 2010.11.15 13:57:04odessa32

    Csülök
    De ez megitélés kérdése.

  • 2010.11.15 14:03:10odessa32

    S kis emlékezés.
    [link]

  • 2010.11.15 14:04:39Walmer

    odessa,
    valóban, kiszállt a renault és jött a korszak legbrutálisabb erőműve, a Honda!! Ki ne találjuk, hogy ettől versenyképtelenek lettek. persze hogy el lehet mondani ezt brawn-schumi relációban is, mondtam, hogy nem? nekem azzal volt bajom, hogy egyesek itt elkezdték azt nyomni, hogy senna csapatánál nem volt csapatsorrend. Dehogynem volt! csapattársa nem hozott ki belőle semmit, mert nyilván Senna tehetségesebb pilóta volt. DE nem is engedtek senkit érvényesülni mellette. Christopher Hilton, aki a '80-as években egy tűz közelben lévő újságíró volt, azt írta, hogy mansell volt az egyetlen pilóta, akit Senna nem tudott idegileg kikészíteni. és ez így is volt.
    Bár nigel soha nem volt csapattársa. talán ezért.

    És aki vitatja azt, hogy a 80-okban nem Senna volt a legparasztabb pilóta a mezőnyben (jó, Piquet-vel karöltve) az vagy nem élt még akkor, vagy nem követte az F1-et, vagy tudatosan ködösít és építi a senna-legendáriumot.

  • 2010.11.15 14:17:46Füli

    Bocs, tévedtem, Ascari a legjobb.

  • 2010.11.15 14:21:08odessa32

    Walmer
    Ez már tényszrü a lotusrol. Nakadzsima miröl volt hires nem is kellett csapatsorrend, népünnepély volt ha beért a japán a célba, de Senna elverte már De Angelist is. Prostot kihagytad:) Igazad van sokmindenbe de nem ugyanolyan volt a mezöny Prost, Senna, Piquet. Ök mind min 3x világbajnokok voltak. Szerintem nehezebbek voltak a feltételek s ezért nem hinném, hogy jo ilyen összehasonlitást csinálni.

  • 2010.11.15 14:32:22Walmer

    írtam korábban, hogy Prosttal versenyzett csak. '89-ben kikapott tőle. De 88-89-ben olyan fölényben volt a McLaren-Honda, hogy az nem emberi. Esélye nem volt másnak. ne ragadd ki nakajimát. Ki tudja mi lett volna Johnny Dumfriesból, ha nem szarnak rá magasról? vagy bergerből, ha nem a Mclarenhez megy Senna szolgájának. Senna két évet kivéve, mindig egyszemélyes csapatban volt. egy teljes csapat dolgozott alá, a legjobb technikát kapta mindig. Ezt sem mansell, sem prost, sem Piquet nem mondhatta el magáról.
    Amúgy szerintem te azt hiszed, hogy én schumit védem ezzel. Nem. A cipészt is utáltam. Az F1 1950 óta íródó történelmében 2 ember volt, aki úgy lett világbajnok, hogy nekiment az ellenfelének, vagy úgy akart világbajnok lenni, hogy balesetet okoz. Az egyik Senna volt, a másik meg schumacher. lehetnek ők akármekkora pilóták, a szememben szar emberek.

  • 2010.11.15 15:44:35odessa32

    Walmer
    Igen ebben igazad vans én sem Sennát akarom fényezni de azt a mondatot Vettelröl, Schumacherröl, meg ki tudja még kiröl is lehetne mondani de szerintem nem szabad ilyet irni ne haragudj, hogy ezen felháborotam. Igaz az is, hogy arrogáns meg önzö de azt is el lehet mondani Schumacherröl meg még pár versenyzöröl de szerintem enélkül ök sem lennének ott ahol. Egyébbként Nakajimát meg tisztelem mert zseniálissan beállitotta a motort s csak azért tartották. S köszönöm a vitát, jo volt.

  • 2010.11.16 04:38:45Thebesteverdriver

    Olvasva a fenti kommenteket, nem semmi vita alakult ki egy olyan témában, amelyben még soha, senkinek nem volt igaza, mert annyira szubjektiv megitélés alá esik a történet.
    Csak tanácsot szeretnék adni azoknak, akik késhegyre menő vitába és - néha már személyeskedésbe csapva - próbálják a maguk igazát érvényre juttatni. Sokféle szempont és kritérium létezik, amely alapján rangsorolhatjuk a versenyzőket, de olyan rendezői elv, amely igazán objektiv mérce lehet kevés létezik. Ha megengeditek kisérletett tennék egy ilyenre, abszolút teszt jelleggel, még mielőtt páran belém mártanák a véres tőrt:-) Szóval próbaképpen ajánlatom a következő:
    1. a versenyzők GP futamszámát mindenképp kiinduló pont(ezen nincs mit vitatkozni, mert azzal talán mindenki egyetért, hogy nem mindegy 25 futamon rajthoz állni és nyerni 5-öt, vagy 200-250 futamból nyerni 12-öt.)
    2. a mindenkori csapattárs elleni edzés illetve versenyeredmény figyelembevétele, természetesen a csapattárs kvalitásaira figyelemmel (megmagyarázom röviden: a technikai sportág alapjellegére tekintettel, ha egy csapat auto dominálnak a futamokon, és még a konstruktőr bajnokságot is hozzák, akkor ott a – versenyzők teljesitménye mellett – számitásba kell venni ezt a tényezőt is. Ebből kifolyólag a viszonyitási elv, nem az, hogy mondjuk a két Williams a 90-es évek elején, a Mclarenek a nyolcavanas , majd 90-es évek végén, illetve a Ferrari versenyzői az ezredforduló környékén hogyan alázták a mezőnyt, hanem az egyedüli tampon a teljesitményük megitélésében az egymás elleni mutatójuk. S ott is, nem igazán mérvadó, ha az embernek egy komoly vetélytársa akad a saját csapattársa személyében vagy egy kezdő, rutintalan, vagy egy szponzorok által benttartott versenyző.)
    Folyt.köv.

  • 2010.11.16 04:39:25Thebesteverdriver

    3. Az edzésen és a versenyen nyújtott teljesitmények különértékelése, és az igy kapott két tabella után láthatóak az átfedések és a gyorsaság, a konzisztencia , megbizhatóság alapján felállitható az összetett rangsor.
    4. A kocsik, a motorok, a szabályok változása! Rendkivül fontos tényező! S itt már egy kicsit a korszakok különkezelésének problematikájába is belefutunk. Nem mindegy ugyanis, hogy valaki automata váltóval veri agyon azt a mezőnyt, ahol a többség, még kézivel versenyez, vagy épp forditva. Illetve az sem mindegy, hogy – épp egy kommentre reagálva – szerencsétlen Alesi és Berger éveken keresztül az ósdi 12 hengeres Ferrarival kénytelen szenvedni és erőn felül teljesiteni, mert a Ferrari nem volt hajlandó beáldozni a nimbuszát és váltani. Schumacher viszont már 10 hengeresben kezdett és láss csodát, hirtelen jobban futott a gép?
    A szabályok változása mellett sem lehet elmenni szótlanul. Amikor még egy leggyorsabb kör eléréséből származó plusz ponttal is lehetett valaki világbajnok anno, amikor voltak évek, hogy világbajnok esélyesek haltak meg vagy dőltek ki jó időre a versenyből évközben, amikor volt idő, hogy túszul ejthették Juan Manuel Fangiot, amikor még privátsofőrök is indultak kocsikat bérelve, amikor szalmabálák mellett zajlott a futam, amikor 12 percig tart egy kör egy pályán, amikor Mirage gépeket igérnek a Renault motorokért, amikor a Nasa technikát alkalmaznak a csapatok és a légierőtől kérnek időjárás jelentést, és amikor – sajnos – majd mindent az érdek, az üzlet, az eladási statisztikák mozgatnak, mert a pénz átveszi a sport felett az irányitást. Folyt.köv.

  • 2010.11.16 04:40:05Thebesteverdriver

    Összegezve, sok versenyző el sem jut(hat) vagy juthatott a Forma-1-ig, vagy ha eljutott akkor sem érte meg, hogy beváltsa a reményeket. Ahogy egy korábbi F-1-es versenyző emlegette, az, hogy valakit gyors versenyzőnek tartsunk, annak kvalitásai között az kell, hogy szerepeljen, hogy bármely kocsifajtát képes gyorssá tenni. Legyen az Indy-car, rally auto vagy Forma-1-es. Természetesen, ha van alkalma kipróbálni ezeket. (Pl. Sennának megadatott, és sehol nem vallott szégyent, sőt!). Nem véletlen, hogy 1968, Jim Clark halála óta senkit nem hasonlitottak hozzá, Sennáig kellett várni erre. Schumachernek pedig Senna haláláig még pole poziciója sem volt, pedig akkor már közel 40 futam volt a háta mögött! Olyat pedig , hogy a világ egyik leglassabb pályáján,ugyanazzal a márkával másfél másodpercet ver valaki a második helyezettre, aki nevezetesen Alain Prost, nos az is elgondolkodtató… Gyorsaságban Ronnie Peterson, akinek váltótechnikáját (a hetvenes években!) senkiéhez sem lehetett hasonlitani, vagy Gilles Villeneuve megszállott gyorsaságát, René Arnoux egykörös gyorsasági tempóját nem is emlitve. Folyt.köv.

  • 2010.11.16 04:53:10Thebesteverdriver

    A mostani , modernkori hősök kissé a mai kor, akciódús érájának termékei, ami nem von le cseppet sem teljesitményük értékéből, de ők már egy más korszak szülőttei…Egy olyan korszaké, ahol meg lehet engedni, hogy 6 versenyző fusson szégyenszemre egy Indianapolis-i pályán, ahol nyiltan, élő egyenes adásban manipulálják a befutókat, ahol pl. FIAT eladások tartanak bent a Ferrarinál brazil pilótákat, vagy ahol néha amatőr, néha abszolút professzionális szinten folyik az ipari kémkedés…Ez is mind Forma-1, és arra pedig, hogy ennek valaha lehetett egyáltalán magyar szinekben résztvevője, arra inkább büszkék lehetnénk. Ha az Indy versenypálya 100 éves jubileumi könyvében is jutott egy fotó és megemlékezés a Minardi pontszerzéséről -Zsolt révén – akkor legalább mi magyarok ne a cikizés szintjén beszéljünk egy magyar srác teljesitményéről. Aki Szász Laci, Kesjár Csaba és sok más tehetség álmát, küldetését és mi, magyarok vágyát teljesitette azáltal, hogy ott körözött a mezőnyben. Folyt.köv.

  • 2010.11.16 04:53:47Thebesteverdriver

    S még egy “apróság”: hogy a pályán kivül adott pilótáról, versenyzőről milyen vélemény alakult ki, és ebből mennyit ferdit el a média, és mennyi az igazság, az megint egy érdekes dolog, amit nem áll módunkban feszegetni, mert meddő vitákra adna okot. Tény, hogy talán egyszer visszatér az a szellemiség a mezőnybe, ami anno a régi harcosokat jellemezte, mikor egy amúgy a sztárkategóriába tartozó korszakos hős Dan Gurney az irta egy Jim Clark-kal készült fotója alá, hogy barátomtól a Nagy Jim Clarktól, és mikor Jim Clark halála napján, a legnagyobb kaliforniai rádióállomások arra kérték a hallgatókat, hogy, akik számára jelentett valamit ez a nagyszerű versenyző, kapcsolják fel a fényszórót az utakon. Egész Kalifornia fényárban úszott aznap…ennél nagyobb elismerés, ,csakúgy, mint egy ősi ellenség és a legnagyobb vetélytárs Alain Prost részvétele Senna temetésén mindent elárul arról, hogy magukban mekkora tiszteletet éreznek egymás iránt a versenyzők.
    Azért megnézném a mostani sztárokat, hogy hányan mentek el – mégha titokban is – a régi nagyok múzeumába. Mert nemcsak David Coulthard fordult meg Jim Clark múzeumában anno. Akit érdekel a sportága és szereti, amit csinál, az tudja, hogy a múlt nélkül nincs jelen, a jövőt pedig nem is emlitve…

    A szerző 28 éve követi nyomon a Forma-1 történéseit, éveken keresztül járta a versenyeket, a világ több országában jelentek meg statisztikái és 1950-től valamennyi futamról szóló angol, olasz, német, francia, svájci szaksajtó anyag birtokában kisérelt meg véleményt formálni.

  • 2010.11.17 14:32:17balra

    Michele Alboreto az atyaúristen, szegény.

  • 2010.11.17 17:54:35pstone

    Benyeszke - Senna stílus: bunkó, elegancia: hiányzott.

  • 2010.11.17 18:11:56pstone

    kérődzőgiliszta - hát Senna mint szerethető... Inkább csak tisztelhető a tudásáért, de a MSC-nek felrótt tisztátalanságokat ő honosította meg az F1-ben, és ő is űzte a legmagasabb színvonalon.

  • 2010.11.17 18:16:44pstone

    Zee - és ki fejlesztette, tesztelte tökélyre azt a Ferrarit? Alesi, Berger, vagy Irvine? Nem, hanem MSC. Ha a legnagyobb pilótát keressük, akkor a teszteket is bele kell venni. Amikor megsérült, hirtelen Irvine is rosszabb eredményeket ért el, mint előtte, mert nem volt aki fejlesszen, Amikor MSC felgyógyult, hirtelen jöttek ismét az eredmények...

  • 2010.11.17 18:45:40attila559

    Kik a Forma-1 valaha volt legjobb pilótái?
    Szerintem nemcsak a táblázatból hanem a kommentek közül is méltánytalanul kimaradt Gilles Villeneuve és Didier Pironi! Akinek van AB Motorsport Tv csatornája az feltétlenül nézze meg, ott néha le szoktak adni régi F1-es futamokat.Mit mondjak egy ÉLMÉNY!!! A Wing Car-os Ferrari! Niki Lauda állítja a mai napig hogy G.Villeneuve a legnagyobb! Pedig ő Sennával is versenyzett igaz 2 csak 2 évig. Egyébként Senna túlságosan forrófejű és arrogáns volt ettől függetlenül legenda. M

  • 2010.11.17 18:46:32attila559

    MSC-nek pedig Hakkinenen és Alonsón kívül nem volt igazi ellenfele.

  • 2010.11.17 19:35:28pstone

    attila559 - és miért nem volt? Azokban az években nem voltak tehetségek? A frászt. Azért nem volt több világbajnok, mert mindent megnyert MSC. Ettől a többi még nem gyengébb, mint mondjuk Mansell. Például szerintem Birka amikor a csúcson volt, simán lehetett volna bajnok, ha nem Schumi kortársa.

  • 2010.11.18 06:01:38Keveri Armand

    Nagy divat manapság Schumachert fikázni, de... azért azt látni kell, nem sok pilóta van aki 2 VB címmel a háta mögött beülne egy lepukkant csapat lepukkant autójába, majd évek kemény munkájával a legjobbak közé jönne fel vele. Schumacher megtette ezt. És ha nincs 1999-ben a balesete akkor már ott felért volna ismét a csúcsra, és akkor Hakkinen most csak egy VB címmel büszkélkedhetne. Az is igaz persze, hogy nem minden évben áll össze egy Todt-Brawn-Schumacher kaliberű trió.
    A csalásokról meg: a Forma-1 elsősorban csapatsport, a csapat teszi a versenyzők alá az autót, a csapat tulajdonosai ölnek bele súlyos milliárdokat, tehát a csapatnak mindig is meg kellene hagyni a jogot, hogy úgy irányítsák csapaton belül a dolgokat ahogy ők jónak látják. Egyébként ha valaki veszi a fáradtságot és végignézi, hogy pl a Ferrari milyen helyzetekben kezdte el támogatni egyik vagy másik versenyzőjét akkor világosan látja majd, hogy mindig azt támogatta aki a szezon egy adott szakaszában láthatóan jobb eredményeket ért el. Így volt ez idén is. A szezon felénél Massa közel 30 ponttal volt elmaradva Alonsotól úgy, hogy a 11. futam előtt már 3 futamon keresztül nem szerzett pontokat sem. Egyértelmű helyzet volt. Ha jövőre Massa fog a szezon közepén 30 ponttal húzni, a Ferrari őt fogja előtérbe tolni, mert a Ferrari így működik. Valószínűleg, ha minden versenyen kettős Ferrari győzelem születne, nem foglalkoznának vele ki győzzön. De ha csak egy versenyzőjük érhet fel, akkor az esélyesebbnek adják meg a lehetőséget. NIncs ebben semmi csalás.
    Más szemszögből... az sem biztosíték egy versenyző számára, ha a csapat első számú pilótának teszi meg, lássuk csak Irvine esetét 1999-ben. Ahhoz is elég jónak kell lenni, hogy egy ilyen lehetőséggel tudjon élni a pilóta.

  • 2010.11.29 14:58:26yolika1

    "Senna valóban falnak ment és csá, de ne felejtsd el, hogy nem saját hibájából történt a dolog. Imolában egyszerűen eltört a kormányrúdja, irányíthatatlanná vált az autója"

    Látom sok a szakértő!:)

    Senna autójának az alja gyakorlatilag az aszfaltra volt beállítva a legnagyobb szívóerő érdekében. Bejött a baleset előtt a safety car. Körözgettek. Lehültek a gumik, ilyenkor az átmérője akár egy centivel is csökkenhet. Ahogy a safety car kiment az újbóli versenytempónál a lehült kerekekkel még közelebb került az autó alja az aszfalthoz. Elég volt egy kis mélyedés, ahol le is ért az alja elveszítve minden szívóerőt. Kormányozhatatlan autó, betonfal, kitörő kerék a pilóta fejéhez és ennyi! Apró dolgok láncolata. Törött kormányrúdról nem hallottam még.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 
Informatikai partnerünk az index.hu.

Friss kommentek

  • Pepibubó: Római kömény Az ismétlődő linkelésedből csak az derül ki "feketén-fehéren", hogy a népszabadságos elvtársaiddal együtt változatlanul képesek vagytok linkeskedni, ... 2012-05-25 13:59
    Akik lepipálták Kádárt
  • Római kömény: Olvassátok el ezt a cikket szerencsétlenek: [link] Feketén-fehéren kiderül, hogy a szocialista rendszer sokkal gyorsabban fejlődött, mint a tőkés versenytársak. 2012-05-25 13:18
    Akik lepipálták Kádárt
  • Pepibubó: alfa.orionis Igazad van! "Te nosztalgiázz nyugodtan, de arról ne is álmodj, hogy még egyszer elveszitek azt, ami az enyém!" Nyugodj meg, nem fogunk nekik sikerülni! Szovje... 2012-05-25 12:40
    Akik lepipálták Kádárt

Keresés

RSS