Csongor
2 °C
15 °C

12 munkaszüneti napból hét vallási ünnep Magyarországon

2011. 06. 13. 11:04

Ausztria a munkaszüneti nappá nyilvánított vallási ünnepek európai királya, tízet is megtartanak, igaz, csak egyetlen pirosbetűs nemzeti ünnepük van (a függetlenség és az 1955-ös alkotmány kihirdetésének a napja, október 26.). Nyugatra gyakoribbak a vallási ünnepek, keletre inkább történelmi eseményekkel erősítik identitásukat a függetlenségüket visszanyerő vagy vadonatúj államok. Magyarországon hivatalosan 12 munkaszüneti nap van, de ebből kettő, húsvétvasárnap és pünkösdvasárnap ugye eleve vasárnapra esik. A 12 napból hét vallási ünnep (húsvét, pünkösd, mindenszentek, karácsony). A KDNP még kettőt emelne be, nagypénteket és Mária mennybemenetelét. Ezt a két napot együtt Cipruson, Görögországban, Máltán, Olaszországban és Portugáliában ünneplik pihenéssel az EU-tagországok közül.

Kattintson ide a táblázat megjelenítéséhez!
  A
U
T
B
E
L
B
U
L
C
Y
P
C
Z
E
D
E
N
E
S
P
E
S
T
F
I
N
F
R
A
G
B
R
G
E
R
G
R
E
H
U
N
I
R
L
I
T
A
L
A
T
L
U
T
L
U
X
M
L
T
N
E
D
P
O
L
P
O
R
R
O
U
S
L
O
S
V
K
S
W
E
Vízkereszt
(jan 6.)
X - - - - - X - X - - - X - - X - - - - - X - - - X X
Nagycsütörtök - - - - - X X - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nagypéntek - - X X - X X X X - X X
X - X - X - - X - - X - - X X
Húsvéthétfő X X X X X X - - X X X X X X X X X X X - X X X X X X X
Áldozócsütörtök X
X - X - X - - X X - X - - - - - - X - X - - - - - X
Pünkösdhétfő X
X - X - X - - - X - X X X - - - - X - X - - X - - -
Úrnapja
X - - - - - - X - - - - - - - - X - X - - X X - - - -
Mária mennybemenetele
aug. 15.
X X - X - - X - - X - - X - - X - X X X - X X X X - -
Mindenszentek
X X X X - - X - - X - - - X - X - X X - - X X - X X -
Szeplőtelen fogantatás dec. 8.
X - - - - - X - - - - - - - - X - - - X - - X - - - -
Karácsony dec. 24.
- - X X X X - X - - - - - - - - X - - - - - - - - X -
Karácsony dec. 25.
X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Karácsony dec. 26.
X X X X X X - X X - X X X X X X X X X - X X - X X X X

A karácsonyt több ország rugalmasan ünnepli. Idén például 24-e szombatra esik, így például a ciprusiak meg a dánok nem tüntették fel hivatalos munkanapnak, de tavaly és tavalyelőtt nem kellett dolgozniuk. Az írek pedig, ha már így alakul, a vasárnapra eső 25-e helyett 27-ére iktattak be idén egy pihenőnapot. A belgákat pedig igencsak irigyelhetjük, náluk karácsony és szilveszter között egyáltalán nem kellett dolgozni tavaly és idén is a pihenésé az utolsó hét.

És vannak különleges vallási ünnepek is, Szlovákiában szeptember 15-én az ország védőszentjének, Máriának van a napja, van, ahol nemcsak úrnapja (mindig csütörtök), hanem az azt követő péntek is szabadnap, Spanyolországban pedig autonóm területenként változik, hogy a hivatalos ünnepek mellett mit ünnepelnek még, Katalóniában például Madrid védőszentjét nem, egy kikötés van, maximum 14 munkaszüneti nap lehet évente. Németországban is tartományonként változnak az ünnepnapok, a 16 tartomány közül nyolcban ünneplik például a reformáció napját, csak háromban a vízkeresztet, az úrnapját hatban.

Hozzászólások (100)

  • nyaf-nyaf2011.06.13 14:13:05

    @svanu
    ez jó :))) azt mondja, hogy a karácsony MÁR RÉGEN NEM keresztény ünnep :)) haha, ezen nevetnem kell :)))
    inkább nevezd nevén a dolgot azzal, hogy "végre a média/üzleti körök kisajátították ezt az ünnepet, s így már én is ünnepelhetem, s költhetem a zsét ezerrel"

    @iSten
    valamilyen mértékben egyetértek megállapításoddal, hogy Mo. a divatkeresztények országa lett. Talán az lenne mégiscsak a legjobb, ha ne lenne semmilyen állami ünnep megtartva, mely egyházi volt (svanu kritikáját figyelembe véve: mely VALAHA egyházi tartalommal bírt) Probléma megoldva, maradhat a márc15, aug20, okt23 "szentháromsága" (bocs a keresztényi elszólásért, hehe)

  • zsuzs762011.06.13 14:13:27

    A lenyeg az hogy sokat fizess a boltba az unnep varazsa eltunt

  • Mr. Alkohol2011.06.13 14:14:25

    A vallási ünnepek ma már nem effektíve a vallásossághoz, hanem a (történelmi) hagyományokhoz kötődnek. Értelmetlen azon vitázni, hogy ha Mo. lakosságának kis %-a gyakorló vallásos, akkor miért van annyi "vallási" ünnep. Senki nincs arra kényszerítve, hogy ezeken a napokon vallási szertartáson vegyen részt, böjtöljön, vagy bármit is tegyen/ne tegyen.

    A pihenőnapokra meg igenis szükség van ebben a túl gyorsan pörgő mókuskerékben, agyonhajszolt, stresszes életvitelünkben!

    Véleményem szerint a nagypénteket és a december 24-ét kellene inkább munkaszüneti nappá tenni a pünkösd és a december 26. helyett.

    A húsvét előtti pénteki nap a húsvéthoz vallási szerepétől függetlenül is erősen kapcsolódik. Sok munkahelyen elengedik ezen a napon hamarabb a dolgozókat, hogy a családi együttlétre, rokonokhoz való utazásra, stb. mindenki tudjon készülni + pihenni is kicsit. Ésszerűbb lenne munkaszüneti nappá nyilvánítani, mint olyan munkanappá, amikor mindenki csak teng-leng úgyis és várja, hogy a főnökség elengedje délben vagy kettőkor.

    Ugyanez a helyzet a dec. 24-ével: Mo-n ezen a napon már megkezdődik a karácsony ünneplése. A dec. 26. viszont sok európai országban már nem ünnepnap, bőven elég ehhez a 2 napos ünnep - aki meg egybe szeretné kötni a pihenését a szilveszterrel, az eddig is ugyanannyi szabadnapot kellett kivegyen.

    A vallást nem gyakorló többség számára semmit nem mondanak a kisebb, de vallási szempontból fontosabb eseményhez kapcsolódó ünnepek. Ezért értelmetlennek tartom az ilyenek országos szintű, hivatalos ünnepnappá nyilvánítását.

  • sonneNSchein_2011.06.13 14:15:12

    PerverzBabi,

    Velence, Rió, Köln?
    Ezek mind mélyen katolikus országokban vannak... :)

    Voltak már ekkor mulatságok az ókorban, de a középkorban is. A keresztény egyház a böjt kezdetének akart ez időre ünnepet állítani, a farsangot, integrálva a korábbi ünnepeket (ismerős? :)), csak, ha mondjuk Riót nézzük, nem igazán jó irányba ment el a dolog - az egyház szempontjából:)))

  • Karmadealer2011.06.13 14:15:20

    Én is rohadtul unom már ezt az ateista mocskolódást ami fröcsög az Indexből és az általa előszeretettel címlapozott, arrogáns fikázóblogokból.

  • sonneNSchein_2011.06.13 14:17:02

    Karmadealer
    mire gondolsz konkrétan? :)

  • nyaf-nyaf2011.06.13 14:19:49

    Karmadealer, sonneNSchein_
    én csak azt sajnálom, hogy ilyen vitákat miért nem lehet saját névvel felvállalva, nyilvánosan folyatni. én is álarc mögé bújok, így megvan a látszata, hogy bármit mondhatok.
    A másik hiba, amit még az indexnél fel lehetne hozni, hogy csak bizonyos híreket engednek kommentelni. Talán egyfajta cenzúra lehet ez?

  • gyermekeim2011.06.13 14:20:26

    Tényleg, farsangkor legyen egy ünnep, neve: A Farsangi Fánk Ünnepe. És a Balázs nap is, hogy tudjanak menni balázsolni.És éppen ideje a Bálint/Valentin napot is munkaszünti ünneppé nyilvánítani.

  • ca22011.06.13 14:21:26

    "sonneNSchein_"
    Rosszul tudod (ezt is) ...
    A farsangot, karnevált egyáltalán nem a keresztények találták ki a böjt kezdetére. Ez pl egy tipikus pogány hagyomány amit mai napig ünneplünk. Eredeti jelentése a tél elkergetése, az újjászületés ünneplése volt (talán még neked is feltűnik, hogy van némi áthallás a keresztény húsvéttal: feltámadás-újjászületés)

  • sonneNSchein_2011.06.13 14:22:07

    nyaf-nyaf,
    vállalom az arcom! :)
    Meg mindent, amit mondok, írok!

  • toce2011.06.13 14:22:15

    Ha majd dec 24 szünet lesz, mindenki 23-án akar elmenni kettőkor. Ha már keresztény kultúrkör akkor azzal is érdemes tisztában lenni, hogy ebben a kultúrkörben az ünnepek vacsorával kezdődnek. A karácsonyba bőven belefér tehát, ha 24-én délelőtt még dolgozni kell...

  • toce2011.06.13 14:23:24

    Ederlezi beleférhetne az állami ünnepekbe, ha már úgyis integrálni akarjuk a roma kisebbséget...

  • nyaf-nyaf2011.06.13 14:23:42

    Vagy lehetne kevesebb munkaszüneti nap, de több fizetés és szabadon kiválasztott, előre meghatározott évi szabadnap
    mondjuk:
    3 munkaszüneti nap / év
    3 szabadnap / év
    + 30 nap szabadság / év
    Azt jóvan :)

  • nyaf-nyaf2011.06.13 14:24:52

    sonneNSchein_: gondolom te is tudod, mire gondolok... :)

  • ca22011.06.13 14:24:54

    "Ha már keresztény kultúrkör akkor azzal is érdemes tisztában lenni, hogy ebben a kultúrkörben az ünnepek vacsorával kezdődnek. "

    Ez valójában zsidó (és ennek alapján mohamedán) hagyomány. Napnyugtától napnyugtáig tart a nap...

  • Loglift2011.06.13 14:25:44

    A táblázat szerint Pünkösdhétfő munkaszüneti nap Olaszországban.
    Ez nem igaz.
    El is szúrták a hosszú hétvégémet, mert ma kezdődött egy tanfolyamom Torinóban. :-(

  • toce2011.06.13 14:25:45

    És valóban arra kéne tolni a dolgot, hogy ha az ünnep szombatra esik akkor az ünnepet előző péntek, ha vasárnapra akkor az ünnepet követő hétfő szabadnap.

  • sonneNSchein_2011.06.13 14:29:13

    ca2


    "Voltak már ekkor mulatságok az ókorban, de a középkorban is.(...) A keresztény egyház a böjt kezdetének akart ez időre ünnepet állítani, a farsangot, integrálva a korábbi ünnepeket (ismerős? :))"

    Nos szerintem nem azt mondtam, amit te látsz, hogy mondtam.
    Ez nekem ugyanazt a hasonlóságot mutatja, ami a keresztény egyház csinált a Karácsonnyal, Húsvéttal. Ti. a pogány, ókori ünnepek egyházi ünneppé konvertálása. Ezáltal csak az "ideológia" változott az ünneplő tömeg nem. Hittérítés...

    Amúgy az elnevezés a középkori latin carne levare, „a hús elhagyása” kifejezésből alakult ki. Lehetett ünnepelni a tél végét. Aztán jött ez a böjtös dolog... :)


    - -- ------- ---- --
    "Rosszul tudod (ezt is) ..."
    Mit még? :)

  • sonneNSchein_2011.06.13 14:30:02

    nyaf-nyaf:

    nem... mire?

  • toce2011.06.13 14:33:25

    Föld napját április 22
    Nándorfehérvári diadalt július 22
    és Nagypénteket jó ötletnek tartom

    Környezetvédelem fontos ügy, kell ilyen ünnep. Nándorfehérvár meg az identitásunk része kéne legyen.

    Nagypéntek meg általában jó alkalom a fűnyírásra a telken.

    A forint day-t is meg kéne ülni (aug 1) egyrészt mert nyáron van, másrészt mert azóta sem tudott egyetlen ország sem akkora hiperinflációt csinálni, tehát hungarikum.

  • Petya19772011.06.13 14:38:19

    Javasolt ünnepeink
    Április 13. : 1945 április 13.-án ért véget hazánkban a második világháború, az utolsó német harcoló egységek is elhagyták hazánkat, és ezzel lezárult egy korszak maga a világégés amely szinte minden család életét megkeserítette.
    De lehet akár Koppány felnégyeltetése is, hiszen szent István királyunk saját féltestvérének felkelését leverte és Isten szent nevében megölette és felkoncoltatta sok ezer más Ősi magyar vallást űző testvérünkkel egyetemben. Célszerű lenne erre is megemlékezni hiszen ez sorsfordító volt hazánk további sorsára nézve.
    Június 4.: Trianoni katasztrófa időpontja: ezer éve a legtragikusabb dátum hazánk részére.
    Szeptember 2: 1686. szeptember 2-án Buda visszafoglalásával véget ért a közel 150 éves török uralom és elkezdődött a Habsburg Uralom, ezzel újabb sorsfordító új időszak kezdődött hazánk életében.

  • Sola Scriptura2011.06.13 14:38:31

    ca2: ma milyen Igét hallottál istentiszteleten (misén)? Mit mondott neked?

  • Csacsicska2011.06.13 14:40:27

    Inkább dolgozzatok!

  • pocm2011.06.13 14:40:38

    Ez a táblázat hibás. Legalábbis Olaszországnál több tévedés van.
    Pünkösd hétfőt nem ünneplik, ahogy Húsvétnál is csak a hétfőt, viszont Vízkereszt az van...

  • pocm2011.06.13 14:46:07

    Most futottam csak át a kommenteket.

    "haszánz

    @kukityun
    az olaszoknál tavaly a vízkereszt az volt, idén nem, a nagypéntek tavaly is, idén is az volt, áldozócsütörtök tavaly is, idén is munkaszüneti nap, pünkösdhétfő szintén. Szeplőtlen fogantatás nem."

    Ez mind nem igaz. Amiket kukityun írt, az valóban úgy van, volt és lesz, én is tanúsíthatom.

  • aadam2011.06.13 14:54:23

    Érdekes cikk, pont a napokban gondolkodtam azon, fantasymesék helyett miért nem ünnepelünk mondjuk közös európai ünnepeket? Olyan eseményeket, amelyek meghatároztak a földrész történeti fejlődését.

  • anyad22011.06.13 15:02:40

    Javaslom, hogy minden hónapban legyen legalább egy holokausztmegemlékezés, természetesen piros betűs ünnepként. :)
    Aki pedig nem vesz részt rajta, azt példásan meg kell büntetni!

  • sonneNSchein_2011.06.13 15:02:58

    Amúgy kit és miért "zavar", hogy adott ünnepnapon azt ünneplünk "ezer éve" amit.

    Persze a mindenkori kormányt ez mindig foglalkoztatja állam-ideológiai alapon... És sokakat vallási alapon.

    De a "népet" gyakorlati alapon????
    A többség azt gondolja, hogy legyen pár hosszú hétvége, vagy ünnepnap, amikor nem kell végre dolgozni, azt jól van... :)

  • Mr. Alkohol2011.06.13 15:06:38

    Az állami ünnepek közül okt. 23. számomra nem ünnep. Nem azért, mert "kommunista" vagyok! Hanem éppen azért, mert nem vagyok az. Az akkori forradalmárok hittek a szocializmus-kommunizmus eszméjében, csak a Szovjetuniótól nem akartak függeni. Egyazon politikai elit szakadt 2 pártra, ezek között dúlt a harc, de nem elsősorban Mo. szabadságáért. :X

  • csorgó2011.06.13 15:09:48

    Minden úgy jó ahogy eddig volt.Nem kell több ünnep. Dolgozni is kell valamikor.Mikor fizessük vissza a felvett hiteleket,ha csak állandóan ünnepelünk.?

  • hagyma2011.06.13 15:12:01

    a'merikaban a pornepnek 3 fizetett unnepnapja van evente

  • hagyma2011.06.13 15:13:13

    esetleg negy
    jan 1
    julius 4
    karacsony /1 nap/
    thanksgiving

  • dddr2011.06.13 15:17:57

    val:
    Senki nem arról beszélt, hogy a pénzt kéne ünnepelni, vagy Gyurcsányt, hanem azt amit ilyenkor az emberek többsége ünnepel: hogy pihen. egyébként szerintem annál röhejesebb nincsen, hogy jézus, aki egy kitalált lény fia, valamint valahogyan ez a lény is (tehát a saját fia) meghalt, azért a bűnökért, amiket még el sem követtem, EZÉRT nem eszünk húst 40 napig, majd utána mégis, és ugyanúgy ezen oknál fogva egy nyúl hoz nekünk ajándékot, akinek értelemszerűen tyúktojásokat festünk. ?

  • lyukszusz2011.06.13 15:26:43

    sola te karizmatikus vagy?

  • lyukszusz2011.06.13 15:29:13

    Tisztelt abaváry! Te melyik írásomból olvastad ki ezeket?Valahogy nem tudlak követni, de biztosan az én hibám.

  • Tim Pedersen2011.06.13 15:31:45

    2011.06.13 13:59:52iSten: 1-et értek. Én eddig a luxuskeresztény kifejezést használtam, de tetszik a divat- és folklórkeresztény szóösszetétel is.
    Az egyházakat meg tartsák el a hívők, de ne az állam.
    Az miért van, hogy az egyház több pénzt kap ugyanazon iskola működtetéséért, mint az önkormányzat?
    Úgy vagyok én ezzel mint a buzikkal: tőlem csinálhatják, csak engem hagyjanak ki belőle és ne kérjenek rá tőlem pénzt.

  • velvethorn2011.06.13 15:43:14

    Mindegy az milyen eredetű, nem kell dógozni, azt mégis fizetik. Ez a lényeg. Én bevezetnék még egy jó párat!

  • laci_522011.06.13 15:45:42

    Az vicc, hogy december 24 nem munkaszüneti nap, mert mindig áthelyeznek, ha nem szombatra vagy vasárnapra esik. Nagypénteken meg aki tud, szabadságra megy és iskolai(tavaszi) szünet is van, az is lehetne munkaszüneti nap.

  • bumburnyák2011.06.13 15:55:57

    hagyma: esetleg 7, amit írtál + Martin Luther King, Memorial, meg Colombus Daz

  • bumburnyák2011.06.13 15:56:31

    Day

  • Kata782011.06.13 16:14:18

    Kedves Haszán, Az írek nem a 24-ét teszik át 27-ére, hanem 25-ét. A Szenteste ugyanis nem ünnepnap, bármilyen furcsán is hangzik ez egy bigott katolikus országtól. :)

  • regapó2011.06.13 16:18:14

    Már dolgozom az időgépen amivel vasárnap után újra vasárnap fog következni. Ha egymás után jönnek a vasárnapok, tudni fogjátok, hogy megcsináltam.
    Addig lesz vasárnap egyfolytában amíg el nem zavarjátok a politikusokat.

  • haszánz2011.06.13 16:23:24

    @Kata78
    valóban, kösz

  • hagyma2011.06.13 16:26:22

    bumburnyak
    amit irtam az ugy van
    ennyi van a koznepnek
    kozalkalmazottaknak van meg par, amit felsoroltal
    a kozalkalmazottakon /gyogyszeresz, hivatalnok/ kivul mindenki mindig dolgozik ossze-vissza, erre a 4 napra adnak dupla bert ha be kell menni, illetve fizetik, ha offos vagy

  • bumburnyák2011.06.13 16:42:29

    hagyma: Nem azért, de ... mivel a Memorial Day most volt, és mindenki szabadságon volt (kivéve pl. a bevásárló központok alkalmazottjait, meg hsonlókat), nem csak a közalkamazottak.
    Pl. autót béreltem, hétvégi kedvezményes tarifával a hosszú hétvégére.

    Olyannyira, hogy a wikipedia (félig-meddig azért hiteles forrás) azt említi, ekkorra időzíti sok család a nagybevásárlaásait, meg összjönnek, stb.

    A Martin Luther Day is így volt, pedig annak már lassan fél éve.

  • bumburnyák2011.06.13 16:45:17

    hagyma: Colombus day, szintén wiki "Many countries in the New World and elsewhere celebrate the anniversary of Christopher Columbus's arrival in the Americas, which occurred on October 12, 1492, as an official holiday."

  • Mr. Alkohol2011.06.13 16:45:39

    De jó, hogy nem az USA-ban élek! :)

  • bumburnyák2011.06.13 16:50:32

    Mr. Alkohol: vannak előnyei, meg vannak hátrányai is. Csakhogy a nickedhez kapcsolódjak. Az említett Memorial Day-en vettem 1 karton sört (a közértekben errefelé csak ezt meg bort lehet, mint szeszesitalt kapni), és bár kinézetre sem vagyok 21 alatt, mégis kérték az azonosítót, hogy vehetek-e alkoholt :))

  • hagyma2011.06.13 16:59:16

    bumburnyak
    itt elek 15 eve

  • radio100jozsi2011.06.13 17:07:09

    Szlovákia nem EU tag már? Mert ott a Nagypéntek ünnep.

  • hagyma2011.06.13 17:13:21

    bumburnyak
    OK pontositom a koznepnk 6 nap van a Mamorial meg a Labor meg hozzajon
    es meg van par nap a kozalkamazottaknak
    azert nem voltam pontos, mert osszevissza dolgozom es fel sem tunt hogy a memorial day utan dupla paycsekk volt
    sorry
    szoval 6
    es meg par a kivalasztottaknak:)

  • klacus2011.06.13 17:24:49

    Szerintem a vallási ünnepek tök jók. Nekem spec. szabad nap. Jó volna a karácsonyt is a balatoni szezonhoz igazítani. Itt a napozásra és a fürdésre gondoltam, nem a korizásra....

  • hagyma2011.06.13 17:31:29

    de akkoris fele mint otthon...

  • sztrugackij2011.06.13 17:45:27

    Leegyszerűsítve a dolgokat,az alkalmazott örül a potyafizetésnek,a munkaadó pedig lekönyveli a veszteséget.

    Aki pedig hónapok óta nem talál munkát,boldogan dolgozna ünnepnap is, csak végre legyen keresete.
    Valahogy nem jól van ez így!

  • bumburnyák2011.06.13 18:01:11

    hagyma, nem azért a 10 fillérért :))
    "Constitutionally, there are no "national holidays" in the United States because Congress only has authority to create holidays for federal institutions (including federally owned properties) and employees, and for the District of Columbia. Instead, there are federal holidays, state holidays, city holidays, and so on.
    Currently, there are eleven U.S. Federal holidays, most of which are also state holidays. When a holiday falls on a weekend, it's usually observed on the closest weekday."

    Remélem azért nem vernek át.

    Viszont szabadság az télleg kevés, általában. Viszont mostanában (kb. 1 hete) olvastam, hogy az átlag amerikai az átlag 15 nap szabadságából meg csak 13-at vesz ki. Viszont valamelyik nagyokos meg azt bizonygatta,hogy ez nem is olyan rossz, mert az átlag francia meg az átlag 27-ből átlag 25-öt vesz ki, vagyis ugyanannyival kevesebbet. :))

  • hagyma2011.06.13 18:12:22

    mar helyesbitettem, hogy 6
    persze akkor jar ha mar legalabb 3 honapja az adott helyen dolgozol
    a szabadsag egy ev utan 5 nap, azutan megy felfele, deha munkahelyet valtoztatsz startolsz megint 5-rol
    a nemzeti unnepekben azert tevedtem meg, mert en osszevissza melozok es erre a negyre emlekeztem, amikor ugy kb szinte minden zarva van, de teny a masik ketto is nemzeti, csak itt fel sem tunik az olyan pornepnek, mint en

  • bumburnyák2011.06.13 18:22:43

    Hagyma: Nem láttam, mert időnként dolgozom is.
    Ok. Mindenesetre, én itt eddig minden federal holydayt megkaptam, pedig magáncégnél vagyok, igaz, államonként (meg cégenként is) sok eltérés lehet.
    Az is igaz, h Mo-n ettől még kevásnek érezhetik az emberek, hogy az átlag évi (nem pályakezdők) esetén a húszegynéhány nap, meg a + 12 ünnep, meg esetleg a gyerekenkénti (nőknek) kiegészítéssel a évi kb. 2 hónap nem munkával töltött idő kevés a regenerálódáshoz.
    Az már egy más kérdés, hogy hasznosan töltik-e el azt az időt vagy sem. Ha nem pihenéssel, hanem munkával akkor még kevés is lehet.

  • hagyma2011.06.13 18:23:32

    mindez azert van mert nem honlapokbol es wikibol dolgozom, hanem itt elek...
    ez van
    megneztem a csekkemet, tenyleg duplat kaptam tegnapelott a memorial dayre...

  • bumburnyák2011.06.13 18:29:09

    hagyma: itt 10 az alap, ha változtatol

  • hagyma2011.06.13 18:30:38

    en hotelben nyomonm, Maryvel egyutt, nekunk nincs unnep, meg vasarnap ilyenek, csak a csekken
    persze ha tehetjuk a thanksgivinget meg a karacsonyt megtartjuk nagycsaladi korben, ezekre van is esely
    de az tuti ezt a hatot fizetuik duplan ha melozunk vagy fizetik ha nem melozunk
    mast nem kapunk, de en miota kint vagyok, a z illegalis melo utan csak szallodakban melozok, raadasul banquiten, ami olyan, hogy sose tudod mikor melozol, van hogy heti 20 ora van hogy 80
    hat a vak'cio nem sok nap, mar amennyit fizetnek belole, foleg hopgy 1 eve koltoztunk uj helyre
    de a penz nem rossz es valamit valamiert

  • bumburnyák2011.06.13 18:34:40

    hagyma: azért szerintem a hotel (meg a kereskedelem) azért mindenhol kicsit más kategória. Mivel sokszor gyak folyamatos munka van (a hotelben mindig).
    Nem mellesleg Mo-n is nyavajognak pl. a kereskedelemben dolgozók, hogy így meg úgy, de szerintem a hétvégi +fizetés jól jön (munkaszüneti napon elvileg csak a kis magánboltok lehetnek nyitva, ott meg ha nem családtag, úgyis feketén dolgoztatják a zembereket, azoknak meg nincsenek jogaik).

  • hagyma2011.06.13 18:41:11

    nalunk KY NC 5-rol indul a 3-ik honaptol es szepen kuszik felfele, azt nem tudom meddig, mert legalis korom ota meg nem dolgoztam 2 evnel tobbet egy helyen
    a paychecks stubsokon rajta van mindig,mennyi a betegnap, meg a szabadsag
    ha't 1 ev utan 40 ora a szabi, a sickdayem 1 ev utan most 3 ora, ugy hogy korabban kivettem 16 orat
    a torvenyek mellett eleg valtozoak ezek a dolgok ugy hiszem

  • különvélemény2011.06.13 18:41:25

    Sok vallási ünnep össze lett mosva egyéb ünnepekkel, például a húsvét az egyben tavaszköszöntő/termékenységi ünnep is, ami minden kultúrában megvan.
    De a karácsonyt is ünneplik mindenhol függetlenül a vallástól.

  • hagyma2011.06.13 18:43:27

    hetvegi + penz itt nincs, csak az emlitett 6 napra van
    ejjelre van meg valami kis plusz
    Mary melozott a coca colanal,15 evet, ott is hasonlo a helyzet csak ott rengeteg tobb kedvezmeny es lehetoseg van
    az egy nagyon multi
    az egy karrier es nyugodt oregkor, ha ott lehuzol egy eletet

  • sztrugackij2011.06.13 18:44:27

    pontien

    Az mszp kurzus alatt te ott voltál?

    Én is tudok várni!

  • különvélemény2011.06.13 18:44:37

    "Leegyszerűsítve a dolgokat,az alkalmazott örül a potyafizetésnek,a munkaadó pedig lekönyveli a veszteséget."

    Ez kb annyira veszteség, mint amikor Hofi azzal viccelődött, hogy mennyit lehet megspórolni a nem dolgozással, ha veszteségesek vagyunk.
    Az analógia ugyanaz, a valóságtartalma is azonos a kettőnek.

  • Hooch1232011.06.13 19:07:31

    Off: Hm, miért nem látom az előző postomat?

  • Hooch1232011.06.13 19:13:10

    Na, próbáljuk meg újra...
    Hát, én örülnék a nagypénteki munkaszünetnek mert ha nem tudok kivenni szabit arra a napra akkor lehetetlen mélyebben megélni az ünnepet. Mária mennybemenetele szégyellem de nem áll olyan közel hozzám, de ha bevezetik akkor talán Mária gyönyörű hangját is újra hallhatom ezen az ünnepen. (Nem fanatizmus, tényleg gyönyörű a hangja :),olyannyira hogyha egyszer már hallottad egész életedben vágyakozni fogsz hogy mégegyszer megszólitson) Amikor sikerült nagypéntekre szabadnapot kivennem ... az nagyon megérte. Aki nem ünnepli az legalább annak örülhetne hogy nem kell melózni és 1 nappal hosszabb a 7vége.

  • trickortreat2011.06.13 19:22:28

    bumburnyák, hagyma:
    Washington államban is az a 6 munkaszüneti nap van, amit hagyma mond. Ne keverjük, hogy mi az állami ünnep, meg mi az ünnepnap, meg nem egyezik a kettő. Amúgy onnan lehet tudni, hogy állami ünnep van, hogy nem jön a postás :D mert ugye állami alkalmazottak tényleg mindent megkapnak munkaszünetinek.

    Kevés amúgy nagyon, és a szabadság is. Volt is erről egy cikk mostanában:http://articles.cnn.com/2011-05-23/travel/vacation.in.america_1_vacation-germans-long-holiday?_s=PM:TRAVEL

  • hagyma2011.06.13 19:32:43

    trickortreat
    mar azt hittem lebumburnyakoztal:)
    keves bazmeg a szabadsag is a szules utani szabadsag is meg minden keves
    es otthon meg a 12 melle akarnak kettot, itt meg 6
    szules utan meg talan 1 honap...

  • Nagyon_Komoly2011.06.13 20:56:30

    Mária mennybemenetele?????? A Bibliában erről egy szó sincs. Jézuson kívül 2 ember ragadtatott el földi pályafutása végén. Mindkettő férfi volt. Ellenben van valami egészen látványos dolog a Bibliában, a 10parancsolat keretében, miszerint NE FARAGJ... meg ugyanerről a 115. és 135. zsoltárokban is lehet olvasni. A népszámláláskor inkább azt kellene megkérdezni, hogy ki olvasta a Bibliát. Csak utána lehetne rákérdezni, hogy keresztény-e. :-) Esetleg 1-2 alapvető kérdés, amit mindenkinek tudnia kell, aki olvasta, de mégsem közhely...

  • vacsad2011.06.13 21:05:40

    különvélemény

    "De a karácsonyt is ünneplik mindenhol függetlenül a vallástól."

    LOL

  • iPmuP2011.06.13 21:12:55

    Ez úgy kamu ahogy van 10 fizetett ünnep? Meg a nagy lófaszt... idén mennyi is van 3? Más civilizált országok ha az ünnep hétvégére esik akkor kiadják a hétfőt munkaszüneti napnak, nálunk ezt miért nem lehet így? vagy legalább mindenki kapna annyi extra szabit ahány munkaszüneti nap hétvégére esik, ekkor beszélhetnénk 10 napról, a jelen helyzetben van kb 5 napunk átlagban...

  • lyukszusz2011.06.13 21:22:01

    Nagyon komoly! Végre egy lényegi hozzászólás! Olyan, mintha én fogalmaztam volna meg!A KDNP-nek Énok és Illés mennybemenetelének az ünnepét kellene benyújtania, de lehet, hogy azt sem tudják, hogy kik ők.Homály, sötétség és vakság van itt! Tényleg! Hol a zseblámpám?

  • lyukszusz2011.06.13 21:29:25

    IPMUP!Ha munkaadó lennél, másképpen gondolkoznál.Azt a pénzt, amit megkapnak az emberek fizetett ünnep után, ki kell termelni.A bezárt üzlet, gyár stb. nem termel.A meg nem termeltet nem lehet szézosztani.Ennyi fizetett ünnep bőven elég egy évben, mert okozhat hatalmas kieséseket is a munkaadóknál, ami miatt munkahelyek is elveszhetnek.Ezért is szűnt meg a 13.fizu és nyögdíj is. Még itthon is csak 12 hónapból áll az év.

  • fda2011.06.13 21:51:43

    @lyukszusz: "Azt a pénzt, amit megkapnak az emberek fizetett ünnep után, ki kell termelni"
    És gondolod, mikor egy gyárban megállapítják a munkás bérét, nem veszik figyelembe, hogy pl. dec 25-26án nem fog dolgozni a galád, és ez az évvégi hajrában meglepetésként, illetve anyagi veszteségként éri a céget?

  • LEndy2011.06.13 21:51:44

    Tisztánlátás végett: 3 nap plusz ünnep 1%-os GDP csökkenés. Azért az nem kevés!

    Nekem teljesen mindegy, hogy miért van ünnep, hogy milyen kifogást találunk rá. De azért belátható, hogy az év bármely napjára esett valami nagy esemény, szóval akár egész évben lóghatnánl.

  • fda2011.06.13 21:56:43

    @LEndy:
    "Tisztánlátás végett: 3 nap plusz ünnep 1%-os GDP csökkenés"

    Bizonyám!
    Ha 5 nap helyett 7-et dolgozol, egyből 40% növekedés.
    Ha 8 helyett 16 órát dolgozol, az viszont 100%.

    Csak épp az élet minőségét nem dollárban mérik.

    Én jobban írigyelem a belgák sokkal több szabadnapját, eleve sokkal több szabadságát, mint azt, hogy több a fizuja és ezért drágább szalámit vesz a boltban.

  • Mikrobi2011.06.13 21:59:10

    Mária nem mennybement, hanem az Isten felvette a mennybe. Az ilyen elírások miatt bélyegzik a katolikusokat szentimádónak.
    Katolikusként nem értek egyet a nagypéntek munkaszüneti nappá tételével, mint ahogy a pünkösd-"hétfő" és Mindenszentekével sem. Helyette inkább Urunk mennybemenetelét (Áldozócsütörtök) és Úrnapját kellene. Nagyboldogasszony is fontos, de csak e kettő után. Ha még azt is beleszámítjuk, hogy a protestánsokat bosszanthat egy Mária-ünnep, meg hogy 5 nappal később van Szent István, akkor még egy indok, hogy ne Nagyboldogasszony legyen munkaszüneti nap.

  • is2011.06.13 23:22:17

    @Karmadealer: "Én is rohadtul unom már ezt az ateista mocskolódást ami fröcsög"

    Melyik vallásban kell így káromkodni, és utálkozni másokkal szemben?

  • jelentéktelen alak2011.06.14 00:31:57

    Engem pont nem érdekel, hogy milyen ünnep miatt alhatok délig!

    Ezennel kezdeményezem, hogy legyen egy évben 365 nap fizetett munkaszüneti nap! 4évente azt a február 29-et, meg kiveszem szabiba... :-D

  • a budai paraszt2011.06.14 01:49:40

    Ezt az országot, ami történelmileg keresztény ország, már nyugodtan nevezhetjük zsidó fennhatóságú országnak, szóval ideje lenne a zsidó ünnepeket ünnepelni és elfelejteni végre ezt a mocskos katolikus szennyet, ami ezer éven keresztül volt itt.. már tényleg unalmas! éljenek a zsidók! (igazából égjen el az összes egy forró kemencébe, de ezt mégse írhattam le)

  • Gluteus Maximus2011.06.14 07:24:53

    Adjanak mindenkinek hét fizetett szabadnapot, amit akkor használ fel, amikor ünnepelni akar. Hogy ezt most vallási ünnepre, vagy születésnapra használja fel, már legyen az ő gondja...

  • Gluteus Maximus2011.06.14 07:27:58

    "a budai paraszt" Te a múltkor az országos anyatej elosztásról szóló cikkben zsidóztál. Neked tényleg mindegy...

  • Alterix2011.06.14 08:12:01

    jelentéktelen alak
    "Ezennel kezdeményezem, hogy legyen egy évben 365 nap fizetett munkaszüneti nap!"

    Lakatosék csúnyán beelőztek, haver:)))))

  • gigabursch2011.06.14 09:34:01

    Baszomalássan!

    Szlovákia??? védőszentje Mária??? - kész röhej

    Sosemvolt országnak minek védőszent?

    Amúgy Mária Magyarország védőszentje és Reginája, csakhogy a nagyműveltségű cikkíró is tudja

  • csoko202011.06.14 09:44:10

    2011.06.14 09:34:01gigabursch

    Hát, jelen állás szerint az ő védőszentjük komolyabban veszi a dolgát, mint a miénk. Vagy ha a miénk jobban védi őket mint minket, az már ultragáz!!!

  • Lasombra2011.06.14 10:04:01

    kár azon elmélkedni, hogy melyik ünnep érdemes vagy méltó az ünneplésre, és melyik nem.

    pölö fent említett történelmi események (Nándorfehérvár, II. VH vége, Buda felszabadítása stb.) nagy hatással voltak az országra, mégsem ünnepek.
    míg Krisztus feltámadása, Mária mennybemenetele pontosan akkora hatással van ránk, mint Barad-dur pusztulása Mordorban (és hajszálpontosan ugyanakkora a valóságalapjuk is), mégis ünnep.

    én azt a napot ünnepelném meg tiszta szívből, amikor az emberiség végre kinő a mesékből, nevezzük akár vallásnak, akár babonának.

    "There are thousands of gods that you don't believe in, so you're an atheist too. I just go one god further!"

  • sztrugackij2011.06.14 10:15:52

    Különvélemény

    Látom a matek nem az erősséged!

    A munkaszüneti napon a dolgozó nem termelt semmit,és fizetést kapott.
    A.eset:A vállalkozó amúgy nyereséges,de most a profit kisebb lett.
    B.eset:A munkaadó veszteséges,a szabadnappal a vesztesége csak nőtt.

    Hofi pedig az állami vállalatokon élcelődött,akik leszarták a kapitalista gazdaság szabályait.
    Úgy látom te is!

  • sztrugackij2011.06.14 10:19:59

    "Te a múltkor az országos anyatej elosztásról szóló cikkben zsidóztál"

    Az ilyeneknek mindenki zsidó,aki sikeresebb mint ő.

  • hungarisztan2011.06.14 11:47:28

    Az ünnepekhez, ünnepléshez (és azok hungarisztáni, elbaszott mivoltához):
    [link]

  • 5perc2011.06.14 13:25:56

    Kérdezz meg 100 "keresztényt" mit ünneplünk pünkösdkor, 70%-ának fingja nincs.
    Én ramadánkor nem mennék dolgozni, az kb 1 hónap, ami pont elég lenne, hogy bevásároljak a fenyőünnepre, de közben még megnézném, mit csinálnak az emberek a hanukán.

  • Darth Revan2011.06.14 20:38:26

    A tablazathoz: Irorszagban a nagypentek nem unnep.
    Vannak olyan munkahelyek, ahol adjak extra szabadnapnak, de nem kotelezo.

  • Sanzistift2011.06.15 15:32:27

    "Szlovákiában szeptember 15-én az ország védőszentjének, Máriának van a napja,"

    Persze.
    Ilyen rosszindulatú, gonosz csúsztatást már rég olvastam.
    A szerző szégyellje magát.

    Melyik országot hívják/hívjuk Mária országának úgy párszáz éve?
    Valószínűleg a Szlovák "birodalmat"...

    Mi lenne, ha egyszer igazat olvasnék itt?

  • pucros2011.06.20 13:14:21

    Minden ünnepnappá tett munkanap súlyos tizedszázalékokat jelent a GDP-ben, ezért nem kellene erőltetni.

    Inkább lehetővé kellene tenni, hogy aki nem gyakorolja az illető vallást, annak számára rendes munkanap legyen a vallási ünnep is.

  • Homár J. Simpson2011.07.05 18:11:52

    Csak katolikusok vannak Magyarországon? Lehetne a hanuka is munkaszüneti nap, sőt a kínai újév is, ha már Európában vmi logisztikai központ lettünk. . .
    A másik. Keressünk már a nyárra k. sok ünnepet, tőlem lehet -izé- katolikus is. Aki katolikus, az jól megünnepli áhitatosan, bárányszemekkel, aki meg nem, annak nem az évi rendesből kellene nyaralni menni.. . Ez az aug 15, támogatom!
    pünkösd jó lett, közalkalmazotti nap, remek. Ebből még párat.

  • XZoli2011.07.13 18:29:40

    toce

    Ederlezi beleférhetne az állami ünnepekbe, ha már úgyis integrálni akarjuk a roma kisebbséget...

    Na, azok úgysem dolgoznak akkor minek munkaszüneti nappá nyilvánítani

  • lazarus2011.07.14 12:44:21

    exfőnököm a kb. 25 szabinapomból 20 at ellopott, 5 öt fizetés nélkül kiadott, az ünnepnapokat okosan ledolgoztuk.

    kiv lennék, hányan cumiznak még igy.

    had ne sajnáljam GDP tekintetében ezt a tetű országot. máshol kellene spórolni.

    hatékonyság, több munkaügyi ellenőrzés, több munkahely...... jobb fizu, kamuminimálbérek kinyirása, etc.

Május 1. hosszú hétvége

Hamarosan itt a 4 napos hétvége, foglaljon szállást 5 625 Ft / fő / éjtől

Szicília

Magával ragadó hangulat, gyönyörű tájak, 113 900 Ft / fő / 7 éjtől