A Kemény-éra leggyengébb négy éve
A Kemény-korszak leggyengébb négy évével fordulunk az olimpiára, mindössze egy Európa-bajnoki bronzot szereztünk ebben a ciklusban, most Eindhovenben.
A Pekingben megszerzett harmadik olimpiai bajnoki cím óta két világbajnokságot és két Európa-bajnokságot rendeztek (ami a vízilabdában ugye lényegében azonos erősségű), az ezek alapján összeállított éremtáblán mindössze hatodikok vagyunk.
A friss Európa-bajnok Szerbia mind a négy versenyen nyert érmet: világbajnoki arany és ezüst, Eb-arany és bronz. Horvátország háromszor volt dobogón (Eb-arany otthon, két világbajnoki harmadik hely), Olaszország két érmet nyert (vb-arany, Eb-ezüst), Montenegró most egy Eb-ezüstöt szerzett, és még a spanyoloknak is jutott egy vb-ezüst 2009-ben. Mi az egyetlen Eb-bronzérmünkkel csak utánuk következünk. Az egyetlen harmadik hely a legsoványabb eredmény két olimpia között Kemény vezetésével.
Kemény 1997-ben vette át a válogatottat, a 2000-es olimpiáig mindkét Eb-t megnyerte, a 98-as vébén másodikak lettünk. Három tornán három érem, két győzelem. Aztán jött az olimpiai arany.
2001 és 2004 között a kettőből egy vébét megnyert a csapat (2003-ban), a másikon érem nélkül maradt (2001). A két Eb-n két bronz jutott, az egyik Budapesten (2001), ami akkor csalódást keltett, utólag már becsülhetjük. Négy tornán három érem, egy győzelem. Aztán jött Kemény második olimpiai aranya.
2004 és 2008 között világbajnokságon és Eb-n már nem tudtunk győzni, de legalább mindenhol érmet szereztünk. A két vb-n két ezüstöt, a két Eb-n egy ezüstöt és egy bronzot. Négy torna, négy érem, győzelem nélkül. Aztán jött Kemény harmadik olimpiai aranya.
Peking óta viszont nemhogy a győzelem nem jött össze, négy próbálkozásból még dobogóig is csak egyszer jutottunk, a most zárult Európa-bajnokságon. Összesen 14 érem 1997 óta. Legutóbbi arany: pekingi olimpia, 2008.
1997 óta Szerbia, hol még Jugoszláviaként, hol Montenegróval közösen, hol már teljesen egyedül Európa-bajnokságon négy aranyat, két ezüstöt és egy bronzot nyert, csak 99-ben nem voltak dobogón. És nem gyengítette őket az sem, hogy Montenegró külön vált. Világbajnokságon a szerb éremtábla (különböző felállásokban): két arany, két ezüst, két bronz. Csak 2007-ben maradtak érem nélkül. Olimpián aranyat nem nyertek ugyan, de mindig dobogón voltak az elmúlt három alkalommal: egy ezüst, két bronz. Összesen 16 érmet nyertek 1997 óta. Legutóbb győzelmük: 2012, Európa-bajnokság, Eindhoven.
Peking óta: egy vb-arany és egy ezüst, egy Eb-arany és bronz. Négy érem.
Horvátország közel sem ennyire volt stabil tagja a dobogónak az elmúlt 15 évben, de azért nyertek aranyat a hazai rendezésű Eb-n, 2010-ben, kontinenstornákról is van két bronzuk. 2007-ben nyertek vb-t is, aztán két bronzot. (Magyarország a két utolsó vb-n nem volt dobogón sem.) Olimpián viszont nem jutottak semmire sem. 1997 óta összesen hat érem.
Legutóbbi aranya: 2010, Európa-bajnokság, Zágráb. A pekingi olimpia óta Eb-arany, két vb-bronz. Három érem.
Olaszország: az elmúlt 15 évben hol eltűnt, hol a dobogóig jutott, 1997 óta öt érmet nyertek. Legutóbb győzelmük: 2011-es világbajnokság, Sanghaj. Peking óta egy vb-arany, egy Eb-ezüst. Két érem.
Spanyolország: az egyik legerősebb csapat volt a Kemény-korszak elején, két vb-t is behúztak, 98-ban és 2001-ben, aztán három érmet is nyertek vb-n és Eb-n 2006 és 2009 között. Legutóbbi győzelmük: világbajnokság, 2001. Peking óta: egy vb-ezüst (2009). Egy érem.
Montenegró: Szerbiával közösen két Eb-arany és egy ezüst, egy vb-arany és egy bronz. 2006 óta külön neveznek, azóta egy Eb-arany és egy ezüst. Peking óta: egy Eb-ezüst. Egy érem.
Oroszország: teljesen eltűntek, pedig komoly riválisok voltak a 90-es évek végén, a 2000-es évek elején. 1997 és 2004 között nyertek olimpiai ezüstöt és bronzot is, Eb- és vb-bronzot, azóta semmi.
Kommentek
2012.01.29 18:24:24agent_x
hogy mi lesz itt...
2012.01.29 18:31:04EMU
Persze mert vízilabdában mi vagyunk a császárok... Egy kb hatcsapatos mezőnyben mindössze 2 világversenyt nyerni cca. 10 éven át legnagyobb császárként, hááát... de mindegy is, balkán sportja ez, rajtunk kívül alig érdekel valakit...
2012.01.29 18:36:28HighTroller
vb- eb- érmek szart sem érnek, ki a háromszoros olimpiai bajnok? Magyarország. Ennyi.
akinek meg nem jön be a póló, az ne írkáljon faszságokat a hatcsapatos mezőnyről hanem nézzen focit, abban aztán nagyon ott vagyunk.
2012.01.29 18:37:37medve2
Menj a francba, Emu. Ne egy háromszoros olimpiai aranyos generációt fikázz, faszkalap.
2012.01.29 18:43:59seahawks
az baj, hogy nálunk csak az olimpiai aranyat értékelik. ha idén megnyernénk megint azzal ellenne a nép, pedig szerintem inkább bukjunk olimpiát, de szerepeljünk jobban minden évben az eb-ken, vb-ken, vk-ákon...
2012.01.29 18:52:08Mentolosmájkrém
Nemetorszag, Spanyolorszag,Olaszorszag, Hollandia a Balkanon van? Hianyoztal földrajzoran?
2012.01.29 19:02:05Csibefogó
A cikk szerzője hatszászor lecsupaszított csontot próbál statisztikával újra lerágni. Pár gondolat.
- Szerbek mindig jól csapatsportokban, ebben is, sőt, ha negyvenkét felé esik szét a volt Jugoszlávia, akkor is jók lennének az utódállamok.
- Láttam a szerbek nem egy meccsét, nem voltak kirobbanó formában, finoman fogalmazva
- Azt végképp nem értem, hogy hogyan tudtunk ilyen mérhetetlenül gyenge csoportba kerülni. Ha két nagyjából egyenlő erősségű grup van, akkor nem itt végzünk.
- Csak és kizárólag a viszonylagos egyenletes teljesítményükkel előznek meg minket a szerbek. Például a horvátok sehol nem voltak címvédőként a mostani tornán, és még sorolhatnám.
- Nem értem a Világ Liga mikéntjét, és vagyunk ezzel szerintem néhányan. Rangja kétséges, mint ahogy a jövője is.
- Nem hiszem, hogy a legjobb európai csapatok voltak itt. Szerintem az oroszok jobban, mint a törökök, vagy a macedónok.
- Az Olimpia? Minden esélyünk megvan a jó szereplésrerá, nem hinném, hogy valamelyik most látott csapat kimagaslott volna a többi közül.
- Olimpia után ebből a csapatból legalább hárman(Kásás, Bíros, Kiss Gergő) biztos befejezik, és hogy utána mi lesz, azt Kemény Ferenc úrtól kérdezzék.
2012.01.29 19:31:58ZENEZSOLT
Csak nehany dolog...
Kemeny Denes egyike a legfelkeszultebb es legintelligensebb szovetsegi kapitanyoknak hosszu evek ota, emberi es eredmenyes
is egyszerre.
A statisztika valoban kegyetlen, ezek a tenyek, az utobbi 4 evben
valoban nem szallitotta a valogatott az ermeket.
Ezzel senki sem vitatkozhat.
De : Az "arany" generacio utan nekunk is uj csapatot kellett
epiteni,nem olyan egyszeru kulonbozo orszagokban jatszo es
mas generaciohoz tartozo es felfogasu jatekosokbol
"vilagvero" valogatottat csinalni.
A csucson "maradni" nehez, nem egyszer-egyszer felerni.
Szoval az elmult 4 ev az epitkezes negy eve volt, es igen,
az olimpia a nagy cel, az a nagy dicsoseg...
Nem hiszem, hogy Kemeny Denes az olimpia utan mar sokaig
szeretne kapitany maradni, mert ami sok, az sok. Evtizedekig
ilyen kemeny stresszben, teljesitmenykenyszerben minoseget
alkotni, hat ki lehet probalni, ha valakinek van mersze...
Nem nagyon tolonganak a kollegai, hogy ok akarnak helyette
a valogatottnal dolgozni.
Van egy stilus, amit a Magyar valogatott tud jatszani, az pedig
nem a verekedos, agressziv es minden brutalis vizalatti trukkot jatszani tudo jatek.
Egyre agresszivebb a vizilabda is es az olasz-szerb-montenegroi
valogatottak ebben elen jarnak. Igy is lehet meccseket nyerni
meg lehet felemliteni neheny utessel foleg a fiatalabb jatekosokat.
Ha emlekszik valaki, Kemeny Denes mondta is Peking utan, hogy egy mas korszak kezdodik, remelem, hogy Londonban meglesz a negyedik olimpiai arany !!!
Keves sportag okozott olyan sok oromet nekunk az utobbi 10-15
evben, mint a vizilabda, megerdemlik a biztatast...
En nagyon szoritok nekik es mindannyiunknak !!!
2012.01.29 19:36:05miki315
Teeeeeeeeeeeeee Legalább az edző nevét tudd: DÉNES !!! Ferenc úr az apja...
2012.01.29 19:36:42miki315
Ezt csibefogónak szántam....
2012.01.29 19:47:30Vírusbácsi
Szerintem kérdezzük meg a Szerbeket, vagy bármelyik "agyonnyerő" csapatot, hogy ki cserélné el a VB, EB, világliga, stb. érmeit, győzelmeit egyetlen nyavalyás olimpiai aranyra, nemhogy 3ra. Asszem 100% lenne az arány. Ennyi. Magasról lekakilom, ha nem nyerünk viccligát, de miénk az olimpia....
2012.01.29 19:50:03miki315
Lehet fikázni a kézilabda, vízilabda eredményeket de könyörgöm, ha a foci válogatott akár csak kijutna egy világversenyre már az mekkora cucc lenne!
2012.01.29 19:54:55Charybdis
@Vírusbácsi
Bizony, itt is van a nyilatkozat:[link]
Dejan Udovicsics szerb szövetségi kapitány a mérkőzés után váratlanul odafordult a szűk mixed-zónában tolongó magyar újságírókhoz és a következőket mondta: "Az összes eredményt elcserélném az olimpiai bajnoki címért!"
2012.01.29 20:10:58Csibefogó
miki315
Nem elgépelés, Kemény Ferencre gondoltam és az ő nevét is írtam le. Amúgy ha nem tudnád ő évek óta a magyar vízilabda utánpótlásának pápája.
Örülök, ha hozzá tudtam tenni fontos adatot a hiányos tudásodhoz.
2012.01.29 20:23:19miki315
Na akkor fogjál még sok csibét okostojásokkal...
2012.01.29 20:28:09Közbiztonság Szilárd
miki315:
Igen, és Kemény Ferenc, Dénes apja az utánpótlásban dolgozik.
Ha nem ismered a sportot, legalább ne szólalj meg, akkor nem derül ki, hogy hülye vagy hozzá.
2012.01.29 20:30:00johevi
Mindegy. Higgyük hogy "Vizilabdában igenis mi vagyunk a császárok" mindegy kitől kapunk ki elődöntőben, döntőben...
2012.01.29 20:48:01medve2
Nem csoda, hogy Udovicsics ezt nyilatkozta. Ugyanis ő egy zseniális szerb generáció tagja, mely nagyon sokszor megvert minket is, kivéve a legfontosabb verseny végső fázisaiban, az olimpiákon. Zsenik voltak, sose lehettek olimpiai bajnokok.
2012.01.29 20:51:42ap@tigris
Kérdezzük csak meg a szerbeket, hány érmüket adnák egy olimpiai aranyunkért! Szabad a gazda? Még a fele királyságukat is... Magyarországon a vízilabda tipikusan az a sportág, ahol csak egyetlen világverseny "ér" valamit a tornából felmentett közvélemény szemében. Kivéve persze, ha fikázni lehet egy EB bronz miatt, aminek persze örülhetnénk is, de ez így sokkal magyarosabb.
2012.01.29 21:03:57ap@tigris
Na, ugye még a szerbek pólólegendája is adná mindet azért az egyért.
2012.01.29 21:07:22electric_woman
no, megint egy tipikus magyar szemléletű poszt. esetleg hogy fiatalítás volt? az úgy nem oszt, szoroz? vagy hallottál már a Kondratyev-ciklusról? nyilván nem, nézz utána. viszont legalább főhelyen vagy az indexen, ez meg bármilyen posztot megér.
2012.01.29 21:53:21szcsongor
1. Fiatalítás volt, ezek után törvényszerű a teljesítmény visszaesése. Alig páran maradtak a korábbi olimpiát nyert csapatból. De még így is az elitben maradtunk, amit ez az EB bronz is mutat.
2. A vízilabdában az olimpia a legfontosabb verseny. Ezt azt hiszem a szerbek is megerősíthetik, ahogyan itt előttem páran már megemlítették. A fél karjukat odaadnák csak egyetlen egy olimpiai aranyunkért.
De mindegy is, Magyarország mindig is a tízmillió szakértő országa volt, akármiről is legyen szó...
2012.01.29 21:55:00szcsongor
.
2012.01.29 22:04:19OkoskaTo:rp
Azt is tegyük hozzá, hogy miközben a teljesítmény nélküli focisták a 12 milliárdnál járó debreceni stadion után még a többire is kapnának néhány milliárdot (pechjükre az államcsőd és az IMF közbeszólt), a vízilabdásoknak nem engedték a káposztásmegyeri centrum beruházását. Pedig míg focipálya van minden faluban, a legalább 33-as medencéket Budapesten az ujjaimon meg tudom számolni. Az edzők arra panaszkodnak, hogy az utánpótlás szinte teljesen eltűnt, alig megy gyerek vízilabdázni.
(És igen, gratuláció a bronzhoz. A focisták szerintem a Hősök terén kényeztetnék egymást orálisan, ha az övék lehetne egy Eb-bronz...)
2012.01.29 22:25:40brazileiro
Okoska,
ha a focisták bronzérmet szereznének az EB-n, százezren ünnepelnék őket a Hősök terén. Gondolom, most is kimennek a vizilabdázók elé kb. 100-an...
Tudom, hogy igazságtalan az élet, de szerencsére a stadionokat nem a sportág eredményessége alapján építik, hanem a közönség igénye alapján. Különben lenne egy százezres kajak-kenu arénánk Maty-éren, ahova évente egyszer kimenne 500 ember (VB-n tízezer).
2012.01.29 22:53:38Rick Astley
mocskos, undorito csurhe ez a magyar nep, tisztelet a kivetelnek. amikor jon az eredmeny, akkor hirtelen az egesz orszag vizilabda szurkolo, de amikor a bajnoksag van es 200-300 ember megy ki a rangadokra, akkor holva nez a sok divatkocsog? gondolom a bekemeneten..
rohadjatok el.
2012.01.29 23:54:37Mr. Rocketfinger
igen, a sok sörissza zsúrpubi a fotelben egész nyugodtan bekussolhat. el lett kényeztetve az ország a fiúk által az elmúlt 12 évben. bár nagyon fogok szurkolni, fel vagyok rá készülve, hogy idén nem lesz meg az olimpia, örökké nem győzhetünk, mindenki a mi skalpunkat akarja, a mezőny erős. kíváncsi vagyok mi lesz majd a reakció, bár ne legyen igazam.
2012.01.30 00:38:06AIR
Ez a cikk tárgyilagos, illetve mint látható, az egész oldal a grafikonokra megy rá, nem értem minek érzik a zsinórban 3 olimpiai aranyat szerző csapat elleni támadásnak az írást. Szerintem ott valami baj lehet, ahol ezt olvasva a magyar nép (egyébként valószínűleg létező) "telhetetlenségét" meg "hálátlanságát" hozzák fel fröcsögve.
Focit és vízilabdát párhuzamba állítani... A magyar vízilabda összehasonlíthatatlanul jobb háttérrel rendelkezik világviszonylatban, mint a focisták a saját mezőnyükben. Nyilvánvaló, hogy jobb eredményeket produkál, elég szemellenzősnek kell lenni ahhoz, hogy ugyanazt a produkciót várjuk a focistáktól, mint a pólósoktól. Ezzel a háttérrel szerintem elvárható a jobb eredmény, még ha - generációváltás történik - nem is kell elfordulni a csapattól.
Ja, több pénzt pumpálnak a fociba. Esetleg nem gondoljátok, hogy a pólósok kevesebb pénze mondjuk ugyanannyi, amennyiből a szerbek készülnek fel - míg a focisták "sok pénze" töredéke pl. a román (nem holland vagy török!) labdarúgás hátterének...?
Egyébként meg tényleg csak az olimpia számít. Közhely, hogy kutyát nem érdekel a vízilabda. Nekem az a tapasztalatom, hogy ez nagy vonalakban igaz, de téved, aki azt hiszi, hogy mondjuk Amerikában vagy egész Nyugat-Európában a hasukat fogják az emberek a water polo kifejezés hallatán. Csapatsportág, az olimpián pedig sokakat fog érdekelni. Addig pedig még lehet szidni a Dzsudzsákot meg a Vlagyimirt, hogy há mé nem Európa-bajnokok, amikor millákat tesznek zsebre havonta...
2012.01.30 01:35:58DarthSith
Az a baj, hogy a cikk tényszerű akar lenni, de közben mégsem tud az maradni.
Ugyan felsorolja a tényeket, adatokat, amely teljesen rendben van, de ott válik el az objektív tényektől, hogy hozzá teszi a kommenteket: "Már csak az olimpián megy a pólósoknak" stbstb..
Egyszerűen felháborító szerintem, hogy milyen fröcsögés megy az emberek részéről. Ha a válogatott "csak" EB 3. helyet szerez, jön a sírás, hogy a póló így gyenge, meg úgy rossz...összeomlik az egész, itt a vég stbstb... míg a mindenki által ajnározott fociban ha csak kijutnánk pofozózsáknak bármilyen világversenyre már jönne az összes újság címlapján, hogy újra feltámadt a magyarfoci és hú meg ha, miközben egy rakás szar az egész.
Míg van néhány sikersportágunk lásd póló, kajak-kenu stb... ezeknek úgy kell összekaparni azt a pár fillért, hogy normálisaBB körülmények között tudjanak edzeni, kiutazni stb.. addig az eredménytelen, botrányosan szar minőségű magyar fociba talicskával öntik a milliárdokat. Ezen kéne már elgondolkodni.
A fröcsögés helyett inkább állva kéne tapsolni a fiúkat, mert emberfeletti munkát végeznek el. Azt meg már megsem említem, hogy úgy kaptunk ki idén is, tavaly is, hogy végig fej-fej mellett haladt a világ legjobb csapataival és hosszabításban 1 góllal kaptak ki. Ezek nüanszok, hajszálnyi dolgokon múlnak. Nem úgy mint a fociban, ahol 6:0ra rommá ver minket bármelyik nem is jegyzett ország csapata...
2012.01.30 03:01:35for-avar
Nyertünk olimpiát?Igen
Hármat zsinórban?Igen
De...azért egy orosz pehely és egy szintén nem acélos amerikai ellen 2X.A 2004 az viszont alaposan süvegelendő.Mert az örök emlék.Nekem DVD-re van kiírva...
Csakhogy erős csapat ellen nem magy...
Az olimpia pedig akárki akármit mond NEM erősebb a VBnél az EBnél sem sőt...Mivel a szerbek azt még nem nyertek azért kell nekik ha behúzzák már nem lessz annyira fontos,ill akkor is fontos lesz minden kupa
4 évente van és mi csak erre készülünk.Ami szomorú...feladjuk közben fejben a többit.A Szerbek meg csodálkozunk hogy messzire jutnak.Nekik minden kell!!!Nekik hatalmas fegyvertény ha elvernek mert mi olompiai bajnokok!
4X nem leszünk és egyszerű oka mit többen fennt írnak nincs utánpótlás,teljesen elöregedtünk,akár a 94-es foci vb-re érkező német válogatott!A fiatalok nem tudnak alapemberként kimagaslani és sajnos van hogy a nagyágyúk eltünnek stresszelnek.Ez érthetetlen ennyi év után!Amikor tétt nélkül játszunk akkor meg parádézunk.
A magyar sportdiplomácia mellett kellene egy sportpszihológus is.Mert a csapatsportokban ezek a megtorpanások összeomlások érthetetlenek.És még valami,lehet hogy a fociban a dekázás meg a kötány faxa dolog meg a vivásban az elegáns mozgás...de észre kell venni végre hogy az eredménycentikusságban felzabálnak minket.basszus ha suhogtatva lehet vivásban pontot szerezni ill engedik akkor az edzők ezt tanitsák.Az etika a gyengék fegyvere.Szépen veszíteni?Az mi?
Ha ez a kifelé nyomkodós vizipoló megy akkor nekünk is ezt kell a védekezésnél!!!erre 10 év alatt nem jött rá a szöveség???Kemény úrban hiszek(más edzőnek már nem)
és a fiúkban is.De
2012.01.30 03:02:19for-avar
az olimpia akkor sem erősebb az EBnél!!!Sajna
2012.01.30 03:45:43bretman
Darth Sith,
akkor tegyünk egy kísérletet. A 2004-es athéni olimpián a magyarok nyolc aranyérmet szereztek, az argentínok kettőt. Ha 2016 előtt (idén már nem megy) valaki felkínálná, hogy választhatunk: vagy azt a nyolc számot nyerjük meg, amit 2004-ben megnyertünk, vagy azt a kettőt, amit akkor megnyertek az argentínok, te melyiket választanád? A nyolc aranyérmet vagy a kettőt?
Mer én a kettőt. Az a futball volt és a férfi kosárlabda...
2012.01.30 04:03:56Dusan
Rick Astley: a jo budos qrwa anyad a csurhe, te tetves fereg! Ne merjed szidni a magyarokat, pondro, levadaszunk, kis kocsog.
2012.01.30 04:34:42gunfight
Az lehet, hogy nem erősebb, de többet ér.
2012.01.30 08:20:50notib
Haszan:
ennek az irománynak mi a célja ???
javítja a mérleget, segít a csapaton ???
ráadásul. a cikkírónak halvány fogalma sincs a valóságról ???
nem tudom tudja-e, hogy volt egyszer egy Jugoszlávia, most van 1 Szerbia, 1 Horvátország, 1 Montenegró, akik egész ügyesen vízilabdázgatnak, hogy csak ezt az egy példát említsem....
aztán ugye van az anyagi, létszám háttér ilyen "kutyaütőkkel" mint USA, Ausztrália, Németország, Olaszország. Hollandia, stb.
míg nálunk klubok nem tudnak fizetni, szakopsztályok szűnnek meg......
És 4 év alatt "csak" 1 bronzérem, micsoda tragédia, holott, ha csak a "világszínvonalú" labdarúgásunk költségvetésének 10 százalékát költenénk a polóra, sokkal előrébb járnánk....
Haszan fiam mielőtt írsz valamiről, azért nem ártana, ha valamit értenél is hozzá, de legalább tájékozódnál róla, nálad okosabbaknál....
2012.01.30 08:27:23notib
AIR: NE haragudj, de fogalmad sincs a mai magyar bohócligában forgó pénzek nagyságáról, és még valami, focipályát minden hülye tud építeni, úszómedencét, ráadásul fedettet sokkal bonyolultabb, a vízhez férés a vízilabda utánpótlásnak sokkal bonyolultabb, mint focipályához, és mégis a színvonal ég és föld, a vízilabdában Messi-ket adunk a világnak, fociban, a bántás szándéka nélkül (Flóriékhoz képest egy nagy nulla) Dzsuzsákokat...
2012.01.30 08:30:53zgabi
Komoly összeggel mernék fogadni arra, a szerbek elfogadnák azt az ajánlatot, hogy 2 olimpia között nem nyernek egy érmet sem, de az olimpiát megnyerik. Mert egy olimpiai arany sokkal, de sokkal többet ér, mint 2 VB és 2 EB arany. Csak az olimpia számít. London után a magyar csapat jó része búcsúzni fog a válogatottól, mert az idő felettük is eljárt. De London még nyerhető, van esély rá. Hajrá fiúk, mindent bele, szerezzétek meg a negyedik , egymást követő aranyat is! Soha, senki nem fogja tudni utánatok csinálni.
2012.01.30 08:37:56lajafix
notlib ez az írás sima stat, semmi más.
2012.01.30 08:56:32Hooshee
Peking után Kemény elmondta, hogy át fogja alakítani a csapatot, és fel kell készülni egy hosszú sikertelenségi (nekünk legyen mondva) sorozatra. Folyamatosan próbált ki új embereket, úf formációkat, ez időbe és helyezésekbe kerül. Na és?
Ehhez nyilván hozzájön hogy az aranygenerációhoz fogható csapat nem jöhet össze mindig. Sokat elmond, hogy a mostani bronzunkat Biros és Kiss hozták össze gyakorlatilag, két veterán. A fiatalok még nem érettek be, de 2016ra be fognak.
Szakmailag nem gyengébb egy EB vagy VB mint az olimpia, elismertségben, hírnévben, és nem utolsósorban anyagilag viszont nagyon sokkal. Szerintetek hányan nézték a csapat meccseit az EBn, és hányan fogják majd az olimpián? Lehet morogni hogy miért így van, de ez akkor is egy tény, ha nem tetszik: az olimpia a csúcs, akkor is, ha az olimpiai rekordok általában gyengébbek mint a világcsúcsok.
2012.01.30 09:07:02Frady Endre
Nekem ezzel az egész sportággal az a fő bajom, hogy totálisan bírófüggő. Hat pár folyamatosan öli egymást, a szabálytalanságok a játékvezetőnek láthatatlanul a víz alatt történnek és ő így dönt. Tizenkét ember ellen ítélhetne bármelyik pillanatban. Hogy melyiket fújja le, csak rajta múlik...
Talán nem is a csapatot kellene erősítenünk, hanem a sportdiplomáciánkat... :)
2012.01.30 09:13:48medve2
EWgy valaki szudta a srácokat, a többiek nem. Néhány megjegyzés:
1. Igaz, hogy a 3 fináléból kettő könnyebb volt. De oda el kellett jutni. Nekünk sikerült, velünk azonos erősségű cspatoknak nem. Ennek van oka.
2. Ha a vizilabda mérkőzéseket 6 játékossal kellene végicsinálni, szerintem is lennének erősebb csapatok. De 12-vel kell. Az igazi erősségünk, hogy zseniális alapembereink mellett voltak kiegészítők, akik alig maradnak el tudásban. Megjegyzem: tegnap Biros nem volt benne a kezdőben.
3. Szeretem a vizilabdát, követem. 1998 óta előszőr a hétvégi montenegrói meccsen láttam, hogy vezsekszenek egymással. Soha máskor. Emlékeztek, amikor kijött a hír, hogy Pekingben a szerb játékosok összeverekedtek?
4. Hülye, aki összeveti a focit a vizilabdával. A foci a legnépszerűbb sport, a póló nem vetekedhet vele. Ugyanakkor nálunk a vizilabda is embereket vonz, nem csak olimpián. Egy EB, VB, Bajnokok ligája igenis sok embert leültett a TV elé.
5. Lehet, hogy nem lesznek bajnokok Londonban. Akkor is a modern sportban háromszor olimpiát nyerni, ráadásul csapatban, hihetetlen. Ezek a fiuk a valaha létezeztt legjobb pólóválogatottat alkották és rengeteg örömet szereztek.
2012.01.30 09:15:07medve2
Frady Endre! Igen, ezek jó felvetések, no meg nem ártana látványosabbá tenni. Faragónak voltak érdekes javaslatai.
2012.01.30 09:17:07medve2
Hooshe! Szerintem sokan nézték most is a közvetítéseket. Ezeket a srácokat szereti az ország, ezzel nincs baj.
2012.01.30 09:32:07misiapu71
tipikus magyarisztáni poszt,tessék nekem egy csapatsportágat mondani hasonlo eredménnyekkel
2012.01.30 10:03:24Melee
Haszán
Reális lett volna a cikk, ha ciklusonként mellé teszel egy-egy táblázatot a cserélődő játékosok számáról és eredményeiről. Ennek hiányában pont olyan lett amilyet akartál: fikázó. Remekül tükörképet ad megkeseredettségedről, és lelki szegénységedről.
2012.01.30 10:14:34kerecsen2010
Az előzményeket figyelembe véve kifejezetten jó előjel, hogy nem nyertük meg az EB-t. Így szoktunk olimpián nyerni... Kemény háromszoros olimpiai csapatot nevelt, ne fanyalogjunk már. Elcserélnék a szerbek az összes érmüket a mi három olimpiai aranyérmünkért! Emellett időszerű volt Peking után elkezdeni a fiatalítást, ennek is betudható a Peking utáni időszak eredménytelensége. Más kérdés, hogy ez a bronzérem is az "öregeknek" köszönhetően jött össze. Ha pedig végképp kiöregszenek, visszatérünk a szerénységhez. Nem lehet minden generáció világverő, ez még a brazil focistáknak sem össze. Emlékezzünk vissza, hány évig szívtunk Montreal után, amíg jött Kemény.
2012.01.30 10:15:42Hooshee
medve, persze hogy sokan nézték, én is néztem, mások is. De biztos lehetsz benne, hogy akár ha csak bronzmeccset játszunk az olimpián, minden kocsmában, minden otthonban az lesz a képernyőn!
Na jó, nem mindben, de szerintem legalább egy ötös szorzó lesz a két nézőszám közt.
2012.01.30 10:19:58gólhaj
sztem van csapatsport, ahol elképzelhető a hosszú karrier egy edző mellett: bizonyos man.u-ra gondolok.
cirka 10 évvel ezelőtt elhajtottak már egy válogatott edzőt arra hivatkozva, hogy nincs elég arany, asszem női kézilabdában.
akkor az hülyeség volt, minden esetre én tutira megvárnám az olimpiját.
egészségünkre
2012.01.30 10:29:57BALTAZÁR
Elolvasva a hozzászólásokat azt hiszem megállapítható, hogy az olvasók nagy része rosszindulatúnak, nem hozzáértőnek és tipikusan "magyaros" nekünk semmi sem jó hozzáállásal vádolja az írás szerzőjét. Nem alaptalanul.
Bármilyen sportban iszonyatosan nehéz folyamatosan kimagasló teljesítményt nyújtani. A vizilabdások nem tizenkettedikek, nem tíz góllal kapnak ki ha nem nyernek hanem úgy mint most, hosszabítássban egy góllal. A pillanatnyi forma, egy bírói jóindulat vagy tévedés, stb...
Nem tudom, hogy a cikk írója járt-e valaha sportpálya közelében, kelt-e hajnalban évekig hogy edzésre menjen, mondott-e le valaha is valamiről azért, hogy sportolhasson. A statisztikák attól még igazak, de leszúrni, fikázni Kemény Dénest az egy kicsit gusztustalannak tűnik nekem.
2012.01.30 11:08:33Nopersze
- az, hogy 6 db aranyérem hogy oszlik meg 3 ország közt, kördiagramban szokás ábrázoni inkább - teh, statzseni
- ha következetes akarsz lenni, ne az első 3-at, hanem az első 4-et - aki az elődöntőbe jutott - vedd alapul a számításaidban. Itt már egyből nem hatodikak leszünk - teh, sportszakértő
- semmitmondó cikkel indexfőoldalra - örülj ennek - teh, majom
2012.01.30 11:17:18medve2
Az mán egy jó jel, hogy a foci mellett most már mindenki a vizilabdához is ért:-) Én 4-5-szőr próbáltam vizilabdázni, a fiammal szemben. Addig bírtam, míg el nem érte a 10. évet. Amúgy megjegyzem: még nem is beszéltünk a női csapatról.
2012.01.30 11:18:06v2peti
"Ha 2016 előtt (idén már nem megy) valaki felkínálná, hogy választhatunk: vagy azt a nyolc számot nyerjük meg, amit 2004-ben megnyertünk, vagy azt a kettőt, amit akkor megnyertek az argentínok, te melyiket választanád? A nyolc aranyérmet vagy a kettőt?
Mer én a kettőt. Az a futball volt és a férfi kosárlabda..."
Fociban az Olimpia ma már messze nem az a komoly verseny, mint annó Puskás idejében, ugyebár most csak a B válogatott állhat csak ki ott, így csak egy aranyérem a sok közül. Az úsóversenyek és a vízilabdameccsek meg a kajakosok mellett lesz pár focimeccs, na és?
Többet ér egy VB-re való kijutás, és a csoportmeccsekből az egyenes kiesési rendszerbe való előrejutás. Akkor egy hónapig minden a fociról szól!
2012.01.30 11:39:51vérfarkas
Mielőtt kardunkba dőlnénk, hogy csak hatodikok vagyunk a világon, két másik statisztika az említett 4 világversenyről (remélem, jól számoltam).
A ponttáblázat alapján (1-6. helyek):
SRB 23, CRO 17, ITA 14, HUN 12, MNG-ESP 7-7
Rajtunk kívül csak a szerbek voltak minden alkalommal a legjobb 5 között. Az olaszok pl. 2009-es vb-n csak 11., spanyoloknál a két EB 8 ill. 7., horvátok most 9., Montenegró 9. és 7. a két vb-n. Nálunk ezek közül bármelyikért máglyára ment volna a csapat.
A hat csapat egymás elleni eredményei a négy versenyen:
CRO 9-0-4 69%
SRB 10-1-5 64%
ITA 6-0-6 50 %
HUN 5-0-6 45%
MNG 5-1-8 38%
ESP 2-2-10 19%
Szóval a szerbek és a horvátok kiemelkedtek, de mi is mindig ott voltunk a végén, igaz, nyerni nem sikerült. Az biztos, hogy öten nem voltak jobbak nálunk.
2012.01.30 12:01:37hszs
Gratulálok mind a női- mind a férfi válogatottnak a kiváló eredményért!
Megmutatta a csapat, mennyire remek küzdő, a brozmeccsen is, és Montenegró ellen egyaránt, mégha ez utóbbi nem is jött össze.
Egy kicsi plussz fejben, és ismét lábuk elé borulhat a világ!
2012.01.30 12:02:42dilon
Akármennyire is fröcsögnek itt néhányan, hogy miért meri bárki kritizálni a magyar vízilabdát, azért az hogy a három olimpiai győzelem mellett az utóbbi évek európa és világbajnokságain nem nagyon csillantottuk meg a nagy tudásunkat szerintem nem kicsit lehangoló.
2012.01.30 12:31:38Tamás79
Gyerekek, lehet itt kommentezni össze-vissza mindenről, egy dolog biztos. A focira fordított éves összeg töredékéből a vizilabda hozza legalább az eredményeket, ha az még "csak" egy sokak által lesajnált bronz is. Mi lenne, ha több pénzt kapnának? Még csak bele sem gondolok...Én mindig is azt vallottam, hogy olyan spotágba, mint pl a foci kár pénzt ölni, azok nem szívből, kizárólag csak pénzért csinálják. Nézd meg a vizilabdát, akik ezt magas szinten űzik azért teszik, mert szeretik, és azt szívből is csinálják...
2012.01.30 12:43:29Tamás79
Amúgy meg tényleg zajlik egy generációváltás is, akinek van szeme, meg követi az eseményeket láthatja. Hasonlítsátok össze a mostani csapatot mondjuk a sydney-i, atheni, pekingi olimpián szereplőkkel.
Az aranygenerációból már csak pár ember maradt. Ők átlag 34 évesek, közel a visszavonulásuk. Sok világverseny nincs már bennük, de akkor is, ha megcsillannak alázunk mindenkit, gondoljatok csak az olaszok elleni 6:1 negyedre.
Amúgy meg én örülök ennek a bronznak, nem most kell élesnek lenni, majd fél év múlva. Kíváncsi vagyok, ha akkor ez a csapat olimpiát nyer, hogyan vélekednek a mostani fikázók...