Konrád
8 °C
21 °C

Akik lepipálták Kádárt

2012. 05. 25. 08:50

Kiket ölelgetett a legtöbbet Kádár, kivel váltott a legtöbbször csókot? Íme a kortárs kommunista pártvezetők elitmunkaversenyének a végeredménye, ahol bizony csak a középmezőnyben végzett Kádár János.

Volt, ahol bajban voltunk, honnan is számítsunk a hatalom kezdetét. Mao Ce-tungnál (aki már 1945-től a kommunista párt első embere volt) például azt vettük figyelembe, amikor a polgárháborút megnyerve a kommunisták 1949 október elsején kikiálltották a Kínai Népköztársaságot. Gustav Husáknál viszont a párt irányításának átvételénél indult a számlálónk (1969. április 17.), és nem 1975. május 29-én, amikor Csehszlovákia elnöke lett. Brezsnyev 1960-ban lett a Szovjetunió Legfelsőbb Tanácsa Elnökségének elnöke, de mi 1964. október 14-ét számítjuk, amikor a hatalom valódi birtoksa, azaz a párt első titkára lett.

 
Nagyobb méret Beágyazás

Megnéztük egy másik szempontból is a hosszú ideig hatalmon lévő kommunista diktátorokat: ki hány évesen lett az országa rettegett ura és ki bírta legtovább. A lengyel Gomulka például 65 évesen, a többiekhez képest ereje teljében távozott, mégha a gdanski lázadás miatt végül is megrendült egészségi állapotára hivatkozva állították félre. Honecker hozzá képest már öreg veterán volt, mire Brezsnyev támogatásával sikerült kifúrnia Ulbrichtot, szintén egészségügyi kényszernyugdíjazással. A kései indulás ellenére csak 1989 söpörte el Honeckert, aki még öt évvel élte túl a nem csak számára végzetes évet.

 
Nagyobb méret Beágyazás

Hozzászólások (49)

  • Hiller Józsué2012.05.25 09:12:05

    [link]

  • dzsobacsi2012.05.25 09:24:01

    Az alsó grafikon szerint Kim Ir Szen 4 évvel többet uralkodott, mint Castro, a felső grafikonon viszont Castro több mint 1000 nappal vezet. Hogy is van ez?

  • Mad Mind2012.05.25 09:26:51

    Honecker a felső szerint 18 évig volt hatalmon, az alsón meg csak 11.

  • szorokin2012.05.25 09:29:48

    Szimpatikus brigád/verseny/versenytársak...

  • tothh2012.05.25 09:32:42

    A keletnémet Honecker ennyi idősen még csak áskálódott Walter Ulbricht ellen, és mire Brezsnyev támogatásával sikerült - szintén egészségügyi - nyugdíjba küldeni az elődjét, már 68 éves volt.

    Már bocs, de ez így tévedés: Honecker valóban 71-ben lett első titkár, akkor viszont még csak 59 éves volt. 71-12=59, szerintem. Tíz évvel elszámoltátok!
    Amúgy 73-ban lett teljes a "generációváltás", Ulbricht ugyanis akkor halt meg, addig Államtanács Elnök volt.

  • haszán2012.05.25 09:36:11

    @dzsobácsi
    az alsóba csúszott hiba, javítottam

  • haszán2012.05.25 09:42:45

    honecker is javítva (1971 augusztusban lett volna 59, így 58-cal került be végül)

  • Haloperidol2012.05.25 10:17:57

    Jo ez az osszeallitas, grat az indexnek...

  • Római kömény2012.05.25 10:18:21

    Az ország a szocialista korszakban meghétszerezte a GDP-t, tízszeresére növelte az ipari termelést, három és félszeresére a mezőgazdaságit. 1989-ben az ország eladósodottsága a mostani ötöde volt.

    S akkor most az index.hu egy másik cikkben azzal jön, hogy az egymillióval kevesebb alkalmazott, 22 év után krumpliból és sörből többet tud vásárolni (minden másból - a technikai cikkeket leszámítva (a technikai haladás nem áll meg) - kevesebbet).

    Inkább azt kellene elemezgetni, hogy óriási társadalmi újraelosztás - négymillió nyomorgó - árán nem sikerült túllépni a szocialista rendszer elért eredményein, miközben az egész történelme során impozáns fejlődést mutatott. Inkább azt kellene elemezni, hogy akkor szinte ingyen lakáshoz jutottunk, ma egy kis lukért a gyerekeim a jövedelmük felét kifizetik hiteltörlesztésként. Azt kellene elemezni, hogy szubvenciók tömegét kaptuk a fizetésen túl, ma pedig bizonytalanságban, nyomortól és bűnözéstől fenyegetve, hitelek rabságában, kultúra nélkül tengődünk.

    Világ proletárjai, egyesüljetek!

  • perdes2012.05.25 10:27:03

    >Világ proletárjai, egyesüljetek!

    Lófaszt!
    Villák monetárjai, egyesüljetek!

  • ladislaus2012.05.25 10:29:26

    hogy tudhatott ez a tetves hazaáruló 32 évig hatalmon maradni...

  • lanyi2012.05.25 10:31:43

    Római kömény, attól tartok igazad van...

    Sajnos:(

  • A fidesz a betegek kiirtására készül2012.05.25 10:33:41

    @ladislaus: az a "tetves hazaáruló" biztosította, hogy ne váljon Magyarország teljes mértékben a SZU részévé. Ugyanez a "tetves hazaáruló" el tudta érni, hogy ne legyen az országban hajléktalan.
    Ellentétben a jókurvaanyádékkal, akik feltételezem, Kádárék előtt AVO-sok v. nyilasok voltak és másokon élősködtek.

  • billy reed2012.05.25 10:35:01

    Római kömény: +1

    De hát tudod, valamivel meg kell nekik magyarázni, hogy hű de jó is most nekünk...
    Igaz, kissé izzadtságszagúra sikerült a "magyarázat"...

  • A fidesz a betegek kiirtására készül2012.05.25 10:35:41

    A tiszelt firkászoknak meg, akik ezt az egész összeállítást idehányták az index címlapra, ezúton is kívánom, hogy tapasztalják meg, mi nem volt Kádárék alatt: váljanak hajléktalanná családostul és dögöljenek éhen! (amire Kádárék alatt kb. esély sem volt - mert kb. ennyi változott a gengszterváltás után: még jobban kizsigerelik az embert, cserébe szabadon eltakarodhatsz az országból)

  • ZöldszemM22012.05.25 10:43:14

    2012.05.25 10:18:21Római kömény és a sok hülyeség amit írkálsz, ingyen lakás ?
    Hát persze a rabolt lakásokat lehetettt ingyért szarért húgyért kiadni. Na de nem mindenkinek jutott ebből se !!

  • ladislaus2012.05.25 10:59:08

    @A fidesz a betegek kiirtására készül: Ez a nyomoronc hívta vissza a szovjet tankokat hogy leverjék a forradalmat! hány ember életét nyomorította meg az általa vezérelt rendszer??? és itt istenítitek! szánalmasak vagytok...

  • Római kömény2012.05.25 11:05:04

    Zöldszem: A szocializmus alatt csak házgyári technológiával 714 ezer lakás épült, nem házgyárival még egyszer ennyi, ráadásul a nyolcvanas évekig a régi házak felújítása is megfelelő ütemben haladt. A nyolcvanas évektől már kevésbé volt ez jellemző.

    Szinte ingyenes, tanácsi-állami bérlakáshoz családos ember néhány évi várakozás után hozzájutott. A lakbérek minimálisak voltak. A rezsi szintúgy.

    Természetesen a korszak elején a nagyobb lakások megosztása és felosztása is jellemző volt. A nyomorgók szempontjából nagyon helyesen.

    A régi polgári villák némelyikében vezetők laktak, de sohasem került a tulajdonukba. A luxusban vájkáló pártvezető
    ritka kivétel volt, a többségük (Rákosi vagy éppen Kádár) igen szerényen élt.

  • alfa.orionis2012.05.25 11:06:11

    Kedves Római kömény,ennek a nagy társadalmi osztogatásnak meg is lett a böjtje.
    Persze, aki boldogan várt 5 évig egy trabantra, megelégedett a 3 évenkénti nyugati utazással, meg a traktorgumi virágoskerttel, a süket vakerral a szocializmus nagyságáról meg a forradalmi munkás-paraszt kormányról, akinek fogalma sincs, hogy mennyibe került nekünk a békeharc,az internacionalizmus, Kuba, Vietnam meg a többiek, megfejelve a háborús jóvátételekkel,aki elfogadta a 99,9 %-os választási eredményeket, imádta a munkásőrség "délceg" társaságát, aki mindent pártunk-és kormányunktól várt és tökéletesen kizárta az életéből a gondolkodást, akinek nem kellettek valódi információk, annak nyilván hiányzik a Kádár-rendszer hamis biztonsága.

  • Római kömény2012.05.25 11:06:19

    ladislaus: Ha nem hívja be őket, előbb tör ránk a népnyomorító burzsoá restauráció.

  • Római kömény2012.05.25 11:09:35

    alfa.orlonis: Négymillió ember él ma a létminimum alatt Magyarországon. Nekik az akkori legszerényebb jólét is elérhetetlen.

    Lehet, hogy Te nyugatra jársz nyaralni, de gyerekek százezrei lassan a kukából esznek. Ilyesmi akkoriban elképzelhetetlen volt.

  • herpa2012.05.25 11:11:53

    A gulyáskommunizmus után nosztalgiázók (a kommentek jó rézse) figyelmébe ajánlom:[link]
    Egyébként az index lapján a Kádárszáz dobozban az első.
    Úgy látszik a rendszerváltás után nekünk is 40 évig kellett volna kovályogni a Kárpát-medence körül, hogy kihaljon a hamis nosztalgia, aztán bejönni megint.

  • v2peti2012.05.25 11:13:32

    Az összeállításból hiányzik a rezsiköltség. Mert amíg az élelmiszerek ára relative kisebb-nagyobb mértékben csökkent, addig a rezsi és a tömegközlekedés drasztikusan nőtt. Pl. Vízdíj (csatorna nélkül) 3-ról 300 forint fölé, villamosjegy 1 Ft-ról 320-ra, lakástörlesztés 4-800-ról akár 40-80 000-re!

  • tomwar2012.05.25 11:14:06

    Nem olvastam istenitesrol...csak csak szamok dolgaban jobban all a Kadar-rendszer, mint a mostani. (GDP es gazdasagi novekedes, foglalkoztatas, stb.) Nyilvan ez azert nem eleg ertekmero, de erdekes elolvasni...
    Mint elnyomas,nos, inkabb Kadar, mint Honecker, vagy epp Ceausescu. A forradalom leveresevel egyutt is kisebb rossz volt.

  • ladislaus2012.05.25 11:15:32

    @Római kömény: ezt nem tudhatjuk, és egy feltételezett (lehet tévesen, de lehet nem) esemény miatt itt mosdatni ezt a hulladék embert... nem szépíti meg a tetteiket az idő!

  • Római kömény2012.05.25 11:26:43

    ladislaus: Te vagy a hulladék.

  • Római kömény2012.05.25 11:34:58

    A gyerekem a nyolcvanas években napi 17 forintért kapott teljes napközis ellátást, háromszori étkezéssel, játékokkal, programokkal, kirándulással, nyugodt tanulási lehetőséggel. Az osztálytársai többsége 6-8 forintot fizetett, egy részük semmit. A könyvekért év elején 50-100 forintot fizettem. Összesen! A ruházat, ellátás, tornacipő ára minimális volt. A legkisebb faluban is komoly könyvtár és kultúrház működött.

    Akkor nyolcezer forintot kerestem. Ma nyolcvanezer a nyugdíjam. A közüzemi díjak, különböző térítések viszont alsó hangon is a százszorosára nőttek, sok minden még jobban. A környezetemben mindenki küszködik és retteg. Lehet, hogy én élek rossz helyen, s az én tapasztalataim egyediek, de szerintem inkább a szocialista rendszer ellenségei súlyos hazugságok áldozatai.

  • Pepibubó2012.05.25 11:46:00

    Római kömény
    Jól mondod, csak ide copyzom a szövegedből, ami rád igaz a leginkább: te vagy a hulladék!

    Máig nyögjük, hogy Európa és kelet-közép elhelyezkedésű - szovjetekhez túl közeli - nemzeteinek gyilkos bolsevik diktatúrái úgy múltak ki 1989-ben, hogy nem követte azt a vörösök nürnbergihez hasonló számonkérése. Ha lett volna ilyen, ha Ceausescu mellett még néhány disznó lógott volna, akkor most nem lenne ekkora szád neked sem. Ahogyan se Németországban, se Európában sehol sem mondhatja senki ma - és a világháború vége óta sem -, hogy "világ nácijai, fasisztái egyesüljetek!"

    Amit a GDP-ről, meg az államadósságról hadoválsz, az meg szánalmas. A kádári diktatúra 89-es tartozását vesd össze az akkori GDP-vel - konvertibilis, azaz valódi pénzben, tehát devizában!-, a mai tartozást meg a maival! Na majd az mond valamit.
    A legtöbbet meg az árulja el kedvenc diktatúrád gazdasági "teljesítményéről", hogy a szomszédos, hasonló méretű Ausztria nyolcszoros életszínvonalat biztosít polgárainak. Így van ez a kommunistáid 1948-as hatalomátvétele óta a mai napig. Ez szerinted vajon mitől lehet?

  • Morfeusz2012.05.25 11:46:34

    Ha feltámadna, elsöprő győzelmet aratna bármilyen választásokon. Legalábbis a 40-nél idősebbek körében.

    A sok fiatal agymosott persze még a saját szemének sem hisz.

  • Római kömény2012.05.25 11:50:39

    Pepibubó
    Hazudsz!

    A '70-es évek végén az egy főre jutó magyar reáljövedelem az osztrák hetven százaléka volt. 2010-ben negyven...

    Számos elemzés bizonyítja: Soha olyan közel nem voltunk a nyugati országokhoz, mint a szocializmus csúcsán.

    Lásd:
    [link]

  • Morfeusz2012.05.25 11:52:48

    Bubópestis:

    Csak 1999-ben sikerült elérni az 1989-es GDP-t az új, SNA-rendszer szerinti számítás szerint is. Ma is alig magasabb, miközben 1950 és 1989 között 7-8-szoros volt a növekedés.

  • Pepibubó2012.05.25 11:56:42

    "A '70-es évek végén az egy főre jutó magyar reáljövedelem az osztrák hetven százaléka volt. 2010-ben negyven..."

    Akkor már miért nem rögtön a nyolcvanas évek végéről hazudozol? Mert arra már hátha többen emlékeznek? A nyolcvanas évek végéig mi történt? Hát nem addig tartott az "aranykorod"?

  • Bicepsz Elek772012.05.25 11:57:40

    Nyugton cucializmus van a mai napig bizonyis szempontbol. Keketen meg visszateroben a vadkapitalizmus es feudalizmus.

  • Pepibubó2012.05.25 12:06:27

    Római kömény
    neked szólt:
    "A '70-es évek végén az egy főre jutó magyar reáljövedelem az osztrák hetven százaléka volt. 2010-ben negyven..."

    Akkor már miért nem rögtön a nyolcvanas évek végéről hazudozol? Mert arra már hátha többen emlékeznek? A nyolcvanas évek végéig mi történt? Hát nem addig tartott az "aranykorod"?

    Továbbá:
    A konvertibilitás fogalma változatlanul nem fér a fejedbe, pedig emlékezhetnél rá... Miért is volt az, hogy csak 3 évente engedték a népet Nyugatra utazni az elvtársaid? Emlékszel? Mert nem volt konvertibilis, azaz átváltható a hazai pénz, a hazai gazdasági teljesítmény a nyugatira. Ezt még ráadásul nem is titkolták olyan nagyon a kommunistáid. Kevésbé arcátlanul hazudoztak, mint te most.

  • Magyarnaba2012.05.25 12:11:34

    Kádár idején az ország és a társadalom minden addiginál gyorsabb modernizálódását és jövedelemgyarapodását érte el. Mindezt diktatórikus eszközökkel és a társadalom egyes szűk szegmenseinek diszkriminálásával ugyan, ugyanakkor milliókat húzott ki a nyomorból, földes padlójú kunyhókból, idő előtt megnyomorító munkából. Politikai gyilkos volt és idegen kocsin jött az országba? Szent István is...

    Az azóta kormányzó "államférfiak" még a saját mércéik szerint sem érnek a kádári kor nyomába. Az elmúlt 20 néhány istenverte hitelből épült autópályán és egy nemzeti színházon kívül ez az ország semmiféle jelentősebb civilizációs teljesítményt nem tud felmutatni. A külföldi versenytársakhoz nem felzárkózunk, hanem lemaradunk.

  • Andras512012.05.25 12:23:49

    Ilyenek vagyunk mi, magyarok: 2 tábor, történelmi hagyomány. Itt írogat rohadt Horthy-visszasíró is, akit a büdös életben nem lehet meggyőzni arról, hogy a mi szemét ma van, ezerszer szarabb a szerény 60-as és 70-es éveknél. Már akinek: aki szétlopta magát már akkor is, az ma gazdag és nem emlékszik, hogyan szerezte vagyonát. Undormány, ami itt 1-2 beírogatótól olvashat !!!

  • alfa.orionis2012.05.25 12:25:23

    Római kömény, az én gyerekem is a nyolcvanas években járt iskolába, de én nem ilyen árakra emlékszem...és tudod, nyugdíjas sem vagyok még, ráadásul eszemben sincs erre az időre várni, mert dolgozom, ahogy azt idáig is tettem. Felépítettünk egy családi céget,mi nem engedhetjük meg magunknak a nyugdíjaskodást, pedig a férjem már bőven elmehetne. Van még gyerekünk, aki egyetemista, a másik velünk dolgozik, a harmadik nem kap a végzettségének megfelelő állást. Gondoskodunk idős szüleinkről, rendelkezünk az adónk 1%-ról, támogatunk alapítványokat(bár nagyon megnézzük, melyeket)-és igen, ha tehetjük, elmegyünk nyaralni.Délre, hogy teljesen képben legyél.Te nosztalgiázz nyugodtan, de arról ne is álmodj, hogy még egyszer elveszitek azt, ami az enyém!

  • Pepibubó2012.05.25 12:28:16

    Látom, Római kömény elvtárs "gyomrát" tényleg megfeküdte a konvertibilitás fogalma.

    Magyarnaba
    "Sok száz év hatalom együtt" - fent látható a kommunista gyilkos "államférfiaid" dicső fotója. Büszke lehetsz rájuk! Milliókban mérhető az áldozataik száma. A gazdasági károkozásukról, nemzetek tönkretételéről már nem is beszélve.
    Szerinted a Lajtától nyugatra, Európa kommunista diktatúrától megmenekült felén tán nem "milliókat húzott ki a nyomorból, földes padlójú kunyhókból" a demokratikus, szabadpiaci berendezkedés? Méghozzá olyan sikerrel, olyan mértékben, hogy a különbséget 22 év alatt se tudtuk ledolgozni, s talán soha nem is fogjuk tudni - mert persze közben ők is tovább fejlődnek. Akkor talán az elmúlt 22 évünk tehet erről?!!

  • Pepibubó2012.05.25 12:40:12

    alfa.orionis
    Igazad van!
    "Te nosztalgiázz nyugodtan, de arról ne is álmodj, hogy még egyszer elveszitek azt, ami az enyém!"
    Nyugodj meg, nem fogunk nekik sikerülni! Szovjet tankok nélkül senkik ők, csak a moszkvai kiflin jók köménynek.

    Andras51
    "Undormány, ami itt 1-2 beírogatótól olvashat !!!" Egyetértünk, csak nem ugyanazokra gondolunk. Számomra az undormány az, aki a két évtizedes felejtésre alapozva szépíti meg a diktatúrát, aminek a következményeit a mai napig nyögjük. Hidd el, így látja ezt az is, aki nem "lopta szét magát", és ugyanúgy nyög, mint sokan mások! Csak éppen nem felejtette, felejtettük el, kiknek "köszönhetjük" a mai napig is tartó kínlódást.
    Mert látjuk az összes, tőlünk nyugatra lévő ország helyzetét, ahol nem volt kommunista diktatúra. Összahasonlítunk és feltesszük a kérdést: vajon miért van ez a mértékű különbség, éppen velük összemérve?

  • Római kömény2012.05.25 13:18:41

    Olvassátok el ezt a cikket szerencsétlenek:

    [link]

    Feketén-fehéren kiderül, hogy a szocialista rendszer sokkal gyorsabban fejlődött, mint a tőkés versenytársak. Az egész mai nyomor a burzsoá restaurációnak köszönhető!

    Világ proletárjai, egyesüljetek!

  • Pepibubó2012.05.25 13:59:48

    Római kömény
    Az ismétlődő linkelésedből csak az derül ki "feketén-fehéren", hogy a népszabadságos elvtársaiddal együtt változatlanul képesek vagytok linkeskedni, hiába bukott meg a diktatúrátok. Az a-"szocialista rendszer", vagyis amit annak hazudtatok, nyomort, vasfüggönyt hozott. Tényleg, AZ miért is "kellett"? Nehogy a "burzsoá rabságban" nyomorgó, kizsákmányolt nyugati "proletárok" a munkások "paradicsomába" szökjenek?

    Olyan jó, hogy vagy, Római kömény! Másképp az emberi emlékezetben könnyen elhalványulna, milyen ordenáré, gusztustalan módon hazudtátok végig a megszálló szovjet hadsereg fenntartotta diktatúrátok évtizedeit. Bizonyára sok - kellően "elismert" - szolgálatot tettél annak a "rendszernek", hogy ilyen erős "lelki" kötés van köztetek.

  • Pic2012.08.07 17:56:36

    Pepibubó:

    Igen igazad van bizonyos szempontból, ha azt nézed hova jutottak a nem kommunista országok mondjuk 45-től mostanáig.

    Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy pl a németek és az osztrákok eleve magasabb szintről indultak.

    Tény, hogy a 70-es években mi elkezdtünk lemaradni.

    DE azt sem szabad elfelejteni, hogy a nagy lemaradást azt bizony a 90-es évek óta gyűjtjük folyamatosan.

    Nekem sem a kapitalizmussal sem a kommunizmussal nincs bajom.
    egy probléma, két megoldás. Szerintem egyik sem jó, de nem is volt olyan rossz.

    A különbség mindössze annyi, hogy a kommunizmus hamarabb halt meg.

    ... ahogy elnézem a kommunizmusnak sincs sok hátra....

  • Pic2012.08.07 18:10:37

    bocsánat! Elírtam:

    ... ahogy elnézem a kapitalizmusnak sincs sok hátra....

    :))

  • Pic2012.08.07 18:16:33

    Én viszonylag objektív tudok lenni köszönhetően annak, hogy a 70-es évek kommunizmusában gyerek voltam, így a hátrányok direktben nem értek, a nagy magyar 90-es évekbeli vadkapitalizmusban pedig már felnőtt voltam.

    Két dolgot látok a kommentekből:

    1. Nosztalgiázók: Ne felejtsétek el, hogy voltak visszásságok, és sok hülyeség. Csak a kirívó esetek:
    - gyapottermesztés, magyar "narancs", egyetemet végzett emberek elküldése segédmunkásnak, a munkások gyorstalpalós kitanítása és beültetése vezetői pozíciókba, megkülönböztetés oda-vissza, pártalapon működés, stb

    Emiatt tény, hogy gyorsan építette fel az ország az alapokat a 60-as években, de egyértelműen lemaradt a 70-es években amikor egy magasabb szintre kellett volna lépni.

  • Pic2012.08.07 18:20:11

    DE

    AMI mellette szól:

    2. a "rohadt kommunistázóknak" szóló üzenetem:

    Édesanyám a 70-es években elváltan egyedül maradt egy 3 éves és egy másfél éves gyerekkel.
    Igaz napi 10-12 órát dolgozott, de pénzt keresett és előre tudott lépni.

    - nem voltunk gazdagok, tény. Nem éheztünk, de egy fizetésnapon nagy dolog volt a naaagy csokibevásárlás!
    - Volt fekete-fehér majd színes tévénk, később nekem rádiósmagnóm, hifim.
    - nem divatoztunk a húgommal, de volt normális ruhánk, cipőnk
    - volt saját lakásunk, tervezhető és nem megterhelő törlesztő részlettel
    - Minden évben voltunk 1-2 hétre nyaralni. Igaz Magyarországon, de itt is csodálatos helyek vannak ám!
    - Mind a ketten tisztességgel kijártuk az bölcsit, ovit, általános iskolát. Amit anyánk KÖNNYEDÉN ki tudott fizetni!!!
    - Az iskola vitt minket táborokba. Minden nyáron eljutottunk majdnem ingyen 1-2 táborba 1-2-3 hétre.
    - Mindketten középiskolát végeztünk, én egyetemet is. Bár azt édesanyám már nyögte, mert beléptünk a 90-es évekbe. :))

  • Pic2012.08.07 18:23:26

    AMI mellette szól:

    2. Üzenetem a "szemét kommunistázóknak"


    Édesanyám a 70-es években elváltan egyedül maradt egy 3 éves és egy másfél éves gyerekkel.
    Igaz napi 10-12 órát dolgozott, de pénzt keresett és előre tudott lépni.

    - nem voltunk gazdagok, tény. Egy fizetésnapon nagy dolog volt a naaagy csokibevásárlás!
    - viszont nem éheztünk
    - volt fekete-fehér majd színes tévénk, nekem rádiósmagnóm, késöbb hifim
    - nem divatoztunk a húgommal, de volt normális ruhánk, cipőnk
    - volt saját lakásunk, tervezhető és nem megterhelő törlesztő részlettel amit édesanyám ki tudott fizetni
    - Minden évben voltunk 1-2 hétre nyaralni. Igaz Magyarországon, de itt is csodálatos helyek vannak ám!
    - Mind a ketten tisztességgel kijártuk az bölcsit, ovit, általános iskolát. Amit anyánk KÖNNYEDÉN ki tudott fizetni!!!
    - Az iskola vitt minket táborokba. Minden nyáron eljutottunk majdnem ingyen 1-2 táborba 1-2-3 hétre.
    - Majd mindketten középiskolát végeztünk, én egyetemet is.

    Bár azt édesanyám már nyögte, mert beléptünk a 90-es évekbe. :))

  • Pic2012.08.07 18:24:16

    bocsánat!

    Elsőre úgy tűnt nem ment át az üzenetem, ezért beírtam újra....

  • Pic2012.08.07 18:27:26

    Összefoglalva:

    Jobb volt?
    Objektíven, felnőtt fejjel Biztosan állíthatom, hogy IGEN!


    - Anyámék nyugdíjasok, rossz nézni ahogy küzdenek. Régen a nyugdíjasok tisztességben haltak meg.
    A maiaknak ez is nehezükre esik.
    - Húgomék úgy vannak talpon, hogy sógorom lassan 10 éve Németországban dolgozik.
    - Nekem lassan 3 diplomám van de semmi társadalmi megbecsülést nem kapok.
    - Amikor nagyon jól kerestem az állam lerabolta annak 52%-át, nekem alig maradt.
    - Most válság van, vállalkozom az állam lerabol, ráadásul rosszul keresek és közben vért hu****zok

    A kislányomat nem tudom állami bölcsibe bejuttatni, mert nem vagyok sem "haver" sem "nagykutya".
    Sebaj van fizetős.
    Havi minimum 80 ezer, de inkább 100. Sokan ennyit keresnek egy hónapban.... ( és Bölcsi van havi 160ért is ám!!!)


    De hiszen van szabadság, van demokrácia. Milyen jó nekünk!

    Nagyot léptünk előre???
    Könyörgöm nézzetek a csillogó felszín mögé!


    Megvehetünk bármit!
    Elmehetünk bárhova!
    Csak nem tudjuk megfizetni. Csóró az ország.
    Az emberek nagy része a pengeélen egyensúlyoz és próbál túlélni.


    ... És közben a kádárizmust fikázó sok emelkedett nagytudású barom
    szétlopja az ország egyik felét, a másik felét meg eladja bagóért.

    Ha a kádárizmus demagógia, akkor ez a hamis illúzió ez mi?

  • mikulo2012.08.12 20:42:43

    Kedves alfa.orionis! Néhány kis ellentmondás van a vitaanyagodban. "dolgozom, ahogy azt idáig is tettem.Felépítettünk egy családi céget,mi nem engedhetjük meg magunknak a nyugdíjaskodást pedig a férjem már bőven elmehetne." Nem? Hogyhogy? Pedig gondolom, kiérdemeltétek nem? Vagy nem tellne a korábban elért életszinvonalra? Aztán, "Van még gyerekünk, aki egyetemista, a másik velünk dolgozik, a harmadik nem kap a végzettségének megfelelő állást." Neeeem? Hát, hogy a csudába nem kap? Továbbá "Gondoskodunk idős szüleinkről" Ti? Miért? Tán nem tudnak megélni a szép nyugdíjukból? Ne má! El sem hiszem. Aztán jön a fordulat "és igen, ha tehetjük, elmegyünk nyaralni.Délre" Beee!!! Nocsak, akkor még sem mehet olyan rosszul hálistennek. És a végén a prejudikálás, "arról ne is álmodj, hogy még egyszer elveszitek azt, ami az enyém!" Hogyhogy, egyszer már elvették? Hát hány éves vagy Te? 100? Tudod, a francnak sem kell ami a tiéd, mindenki szeretne a maga tisztességéből megélni már, ha hagyják. Mennyi adót is és hány címen kell nektek manapság befizetnetek? Persze bizonyára boldogan teszitek, hiszen jó gazda kezébe megy nemdebár? Nos, jó egészséget és jó munkát kívánok az esetleg már régen megérdemelt nyugdíjas pihenés helyett.

Szicília

Magával ragadó hangulat, gyönyörű tájak, 113 900 Ft / fő / 7 éjtől

Törökország

Tengerparti pihenés, feltöltődés várja. 49 900 Ft / fő / 7 éjtől