A kínai turistáknak egész Európa egy nagy outlet
Európa luxus divatmárkái nemcsak imádják a kínai turistákat, de gyakorlatilag nem tudnának nélkülük élni, nélkülük ugyanis be is csukhatnák a boltot. Mert bár akarnak franciák meg olaszok is, akik megengedhetik maguknak, hogy időről időre betérjenek egy milánói vagy párizsi butikba, a kínai turisták szinte kényszeresen veszik európai nyaralásaikon a Guccit meg a Pradát.
ahogy ez kiderül a BNP Paribas adataiból, amelyekről a Quartz.com írt cikket.
A helyzet az, hogy Kínában, és úgy általában Kelet-Ázsiában baromi drágák a luxus divatcuccok, miközben egy Guccy táska vagy egy Manolo Blahnik cipő ugyanakkora státuszszimbólum Szöulban vagy Pekingben, mint Rómában. A globális átlagnál viszont Kínában 1,21-szer drágábbak ezek a termékek, míg például Franciaországban a globális átlagnak csak a 0,78-ad részét kell kifizetni értük.
Nem minden termék ugyananynival drágább Kínában, mint Európában, de azért a különbség mindenképpen jelentős: A Balenciaga termékek 25 százalékkal, a Louis Vuitton 50 százalékkal, az Armanni 70 százalékkal drágább, mint Franciaországban. Így nem csoda, hogy a kínai turisták számára a legdrágább európai butik is olyan, mint nekünk a bécsújhelyi outlet.
Rovataink a Facebookon