Keresés

Részletes keresés

hbo Creative Commons License 2006.10.15 0 0 1098
Kétmilliárddal is drágább lehet a Fővám téri metróállomás

2006. október 15., vasárnap 19:59

A hvg.hu értesülései szerint akár kétmilliárd forinttal is többe kerülhet a négyes metró építése a Fővám téri állomásnál. Az illetékes szerint a magyarázat az, hogy a tervek készítése és jóváhagyása között nagymértékben módosult a koncepció Budapest közlekedéséről.

No comment!
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1097

Fehérvári út-Kanizsai utca sarok:

 

Időrendi sorrend.

Először lebontják a játszóteret, utána elkerítik a helyét.

Megjelenik egy plakát a Bocskai úti metrómegállóról (új világ stb.)

Még mindig nem tudja senki, hogy mi köze ehhez az említett játszótérnek.

Felröppen egy-két pletyka:

Állítólag a metró szellőzőaknája lesz a játszótér helyén, az építkezéshez nem találtak másik felvonulási területet etc. 

Legvégül bedobnak egy szórólapot, amiből megintcsak nem derül ki semmi.

 

Jelenleg el van kerítve az egész, nem tudjuk, hogy mi lesz a játszótér helyén, ha elkészül a metró:

Kijárat, szellőzőakna, esetleg játszótér?

 

(Huszadrangú kérdés az ügy szempontjából, hogy a játszótéren található hintát, mérleghintát és homokozómászókát egy utcával arrébb egy már meglévő, de eddig elhanyagolt játszótéren felállították)

 

 

 

Előzmény: toloba (1092)
bp11helyhir Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1096

Tiltakoznak a helyiek a metró szellőzőrendszerének helyszíne miatt:

 

http://www.bp11.helyhir.hu/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=223

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1095
Azt felfogtam, hogy az építkezés mekkora területet igényel, inkább az érdekelne, hogy a már elkészült hardver mekkora helyet foglal.
Előzmény: toloba (1094)
toloba Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1094
Majd kísérd figyelemmel a munkálatokat és meglátod mekkora területett igényel...
Előzmény: Törölt nick (1093)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1093

Az állomásépítés miatt lezárják a Fehérvári út és Kanizsa utca sarkán lévő játszóteret. A játszóteret szakszerűen lebontják és teljes egészében újra felépítik a közeli Károli Gáspár téren. A játszótér helyén épül majd meg a Bocskai úti állomás szellőzőaknája.

Na ilyenkor kezdek értetlenkedni. Mekkora egy ilyen szellőzőakna, hogy egy játszóteret bontanak el miatta?

Mit jelent a szakszerű lebontás, valamint a felépítés teljes egészében a Károli Gáspár téren?

Újabb parasztvakítás azoknak, akik nem ismerik a környéket.

 

(Mellesleg Kanizsai utca)

Előzmény: toloba (1092)
toloba Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1092
Újabb 4-es metró állomások építése kezdődik - A Tétényi úton és a Bocskai úton indul a munka

2006. május 19. 20:32


Május 19-én indul az új budapesti metróvonal Tétényi úti állomásának építése


Május 22-én pedig megkezdődik a Bocskai út metróállomás építése is. A munkálatok mindkét helyszínen közműkiváltással indulnak

Milyen munkákra kell számítani a Tétényi úti állomás építése kapcsán május 19-től?

Az építkezés közműkiváltási munkálatokkal indul. Ennek során a kivitelező vállalatok áthelyezik azokat a víz-, gáz- és elektromos vezetékeket valamint csatornákat, amelyek útban lennének az állomás szerkezetépítésekor:

Az építkezés a Tétényi út és Vahot utca kereszteződésében zajlik majd. Ezért az itt található parkoló munkaterületté alakul és május 22-től megszűnik.

A közműkiváltási munkálatok részlegesen érintik a Tétényi utat és a Vahot utcát. Komolyabb forgalom-korlátozásra az erre közlekedő autósoknak és gyalogosoknak csak a Vahot utcában kell számítaniuk. Ezen kívül, csak ideiglenes - néhány napos - forgalomterelésekre lesz majd szükség az építési terület környékén.
A közműkiváltási munkálatok befejezésével indulhat meg a metróállomás szerkezetének megépítése, melyre a jelenlegi tervek szerint júniusban kerülhet sor. Az építkezés legnagyobb része a Vahot utcában és környékén zajlik majd, ezért az állomásépítés során nem kell jelentősebb forgalomkorlátozásokra számítani a Tétényi úton. Az állomás szerkezetépítése várhatóan 2008 májusában fejeződik be, az állomás átadására a jelenlegi tervek szerint 2009 decemberében kerülhet sor. A Tétényi úti állomás érdekessége, hogy a szakemberek az állomás tetejére egy üvegkupolát építenek, így a napsugarak egészen a peronszintre is eljutnak, biztosítva a természetes megvilágítást.

A Tétényi úti állomás megépítésekor a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a "Bikás park" védelmére. Az építkezés során a parkból csak a feltétlenül szükséges részt zárják le, és cserébe a munka végeztével újjáépítik az érintett parkrészt. A Tétényi úti állomás építését a Bilfinger Berger Aktiengesellschaft, a Porr Aktiengesellschaft és a Vegyépszer Zrt. építőipari vállalatok által alapított BPV Metro 4 Kkt végzi.

A Bocskai úti állomás munkái május 22-én kezdődnek

Az építkezés első szakaszában közmű-áthelyezési és közműkiváltási munkák indulnak a Fadrusz utcában két ütemben:
ˇ I. ütem: a Fadrusz utca Hamzsabégi út és Ulászló utca közötti szakasza. Ideje: 2006. május 22-től június 30-ig
ˇ II. ütem: a Fadrusz utca Ulászló utca és Bocskai út közötti szakasza. Ideje: 2006. június 30-tól augusztus 30-ig
ˇ Az építési munkálatok mindkét ütemben a páros oldalon zajlanak.
ˇ Az építkezés által érintett útszakaszokon tilos lesz a parkolás.
ˇ A beruházás ideje alatt minden közműszolgáltatást folyamatosan biztosítanak, és a munka befejezésével az egész útpályát újjáépítik.

A metróállomás szerkezetépítése a közműépítésekkel párhuzamosan, várhatóan a nyár közepén indul meg. Ekkor szükség lesz a Fehérvári út részleges, majd teljes lezárására is. A Fehérvári út érintett szakaszán megszűnik majd a közúti forgalom és a felszíni munkálatok ideje alatt ideiglenesen módosul a Fehérvári úti villamosok közlekedése is.A lezárások és forgalomkorlátozások nem egy időben, hanem összehangoltan több szakaszban történnek majd.

Az állomás szerkezetépítéséhez kapcsolódó munkálatok előreláthatóan 2008 májusáig tartanak, az állomás átadására a jelenlegi tervek szerint 2009 decemberében kerülhet sor. A kivitelező vállalatok a munkálatok ideje alatt az építési területek közelében lévő házakba és üzletekbe minden esetben lehetővé teszik a zavartalan bejutást.

Azért, hogy a felszíni forgalmat csak a lehető legrövidebb ideig kelljen korlátozni, a Bocskai úti metróállomást is ún. "résfalas" módszerrel építik meg. Ennek során szakemberek először megépítik az állomás vasbeton "dobozszerkezetét", és amint ez elkészült, a forgalmat visszaterelik az állomás fölé. Így a munka további része, az állomás belső beépítése a föld alatt folytatódhat, miközben a felszíni forgalmat csak minimálisan zavarják a kivitelező vállalatok. Az állomásépítés miatt lezárják a Fehérvári út és Kanizsa utca sarkán lévő játszóteret. A játszóteret szakszerűen lebontják és teljes egészében újra felépítik a közeli Károli Gáspár téren. A játszótér helyén épül majd meg a Bocskai úti állomás szellőzőaknája.

A Bocskai úti állomás építését a Swietelsky Építő Kft. és Obayashi Corporation építőipari vállalatokból álló társaság, az SW-O Metro4 Kkt. végzi.

http://www.hirado.hu/cikk.php?id=117880


toloba Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1091
A vesztes fél megtámadja a metrókocsi tender eredményét - 16:42

A Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul a metrókocsi-tenderen vesztes orosz cég. A vállalat magyarországi képviseletének vezetője elmondta: azt nehezményezik, hogy 5 millió euróval kedvezőbb árajánlatuk ellenére sem őket hirdették győztesnek.

http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=32250
toloba Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1090
A metróépítés miatt nyáron lezárják a Fehérvári utat

2006. május 19. 16:19

Pénteken a közművek átépítésével megkezdődött a 4-es metró Tétényi úti állomásának előkészítése. Hétfőn indul a munka a Bocskai út megállónál is. Nagy fennakadást várhatóan ez utóbbi okoz majd, mert az építkezés miatt a nyár közepétől szükség lesz a Fehérvári út részleges, majd teljes lezárására is.

Az új budapesti metróvonal Tétényi úti megállójánál a közműkiváltási munkák a Tétényi utat és a Vahot utcát érintik. A két utca kereszteződésében található parkoló már hétfőtől megszűnik. Komolyabb korlátozásokra és forgalomelterelésre azonban csak a Vahot utcában kell majd az autósoknak és a gyalogosoknak számítani - tájékoztatott pénteken a Főpolgármesteri Hivatal.

A tervek szerint a Tétényi úti állomás szerkezetének építése júniusban kezdődik. Az építkezés döntően a Vahot utcát érinti, így a Tétényi úton nem kell jelentősebb közlekedési fennakadásra készülni. Az állomás szerkezetépítése várhatóan 2008 májusában fejeződik be. A megálló érdekessége, hogy a tetején üvegkupola lesz, így a természetes fény a peronszintre is eljut.

A Bocskai úti állomás építkezéséhez kapcsolódva hétfőn indulnak a közműáthelyezések a Fadrusz utcában, ezért itt tilos lesz a parkolás. A metróállomás szerkezetépítése itt várhatóan a nyár közepén kezdődik. Ekkor szükség lesz a Fehérvári út részleges, majd teljes lezárására is. Az út érintett szakaszán megszűnik a közúti forgalom és a felszíni munkálatok ideje alatt ideiglenesen módosul a Fehérvári úti villamosok közlekedése.

A tervek szerint ennek a Bocskai úti állomásszerkezet építése is 2008 májusáig tart. Az állomások, illetve az új metróvonal átadására a jelenlegi tervek szerint 2009 decemberében kerülhet sor.

A XI. kerületi önkormányzat metróbiztost nevezett ki a városrészt érintő döntések és a változások koordinálására - áll az önkormányzat pénteki közleményében. A cél, hogy a szükséges egyeztetések ne hátráltassák a munkákat, s az itt élőket naprakészen tájékoztatni tudják az építkezéssel kapcsolatos aktuális információkról. A metróbiztos feladata a metró kerületi meghosszabbításának előkészítése is, mert a helyi képviselő-testület már többször állást foglalt azzal kapcsolatban, hogy a 4-es metró budai végállomása a Virágpiacnál legyen.
http://www.uno.hu/news/story/207471

toloba Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1089
Kihirdették a metrótender eredményét

2006. május 19. 16:20

A Budapest Metropolis Konzorcium nyerte el a BKV Zrt. tenderét a metrószerelvények beszerzésére - adta hírül pénteki közleményében a BKV. A nyertes konzorcium csaknem 70 milliárd forintért 44 metrókocsit szállít a 2-es és a 4-es metró vonalára.

A 4-es metró vonalára 15, a 2-es metró vonalára pedig 22 új metrókocsi érkezik, ezen kívül opcióként a 4-es metró II. szakaszának megépítéséhez kapcsolódóan további 7 metrókocsit szállít le a cégcsoport.
A 2-es metró vonalára a szerződéskötéstől számított 2 éven belül kell az első kocsinak megérkeznie, a harmadik év végére pedig az összes járműnek.

A Budapest Metropolis Konzorcium tagja a francia Alstom Transport és a Ganz-Transelektro Rt., a második helyezett a tenderen az orosz Metrowagonmash Rt. lett.

A német Siemens, a dél-koreai Hanwa-Rotem és a kanadai Bombardier cégeket kizárták az elbírálásból, ajánlatuk ugyanis nem felelt meg a közbeszerzési törvénynek. Egy spanyol jelentkezőt a tender elbírálásának első fordulójában, két ajánlattevőt pedig azonnal kizártak, mert nem rendelkeztek a megfelelő referenciával.

http://www.uno.hu/news/story/207473
toloba Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1088
Kezdődik a Gellért téri metróállomás építése


Hétfőtől öt hónapig nem lehet autózni a Műegyetem rakparton a Gellért téri metróállomás építése miatt. A munkálatok során kiemelt figyelmet fordítanak a termálvizek védelmére.

Jövő hétfőn megkezdődik a 4-es metró Gellért téri állomásának két évig tartó építése, ami miatt öt hónapig nem lehet autóval közlekedni a Műegyetem előtti rakparton - közölte Demszky Gábor főpolgármester.
Arra törekszenek, hogy a lehető legkisebb forgalomkorlátozást vezessék be. A járműtilalomra azonban szükség van, mert csak így lehet elvégezni a rakpart alatt keresztben húzódó közművezetékek korszerűsítését. A munkálatok lezárulása után viszont két sávot biztosítanak a kétirányú járműforgalom részére.
A gyalogosokat nem érinti a korlátozás
A gyalogosok mozgását nem fogják akadályozni, ők az építkezés közben mindvégig szabadon közlekedhetnek a Műegyetem rakparton.
Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy az állomásépítés során kiemelt figyelmet fordítanak a termálvizek védelmére. Ezért a téren lévő házasságkötő teremtől néhány méterre egy 250 méter mély figyelőkutat építenek.
A főpolgármester kitért arra, hogy a Gellért téri állomás építésével azonos időben kezdenek dolgozni a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai útnál és a Tétényi útnál tervezett állomásainál is. A Fővám téri és a Kálvin téri megálló építése viszont csak a nyár végén kezdődik meg.
Uszályokon szállítják el a földet
Az alagútfúró pajzs kelenföldi indítóaknájának építése már zajlik, ami annyit jelent, hogy ősszel megkezdheti munkáját a fúrópajzs. A tervek szerint az állomásokat mindenütt szerkezetkész állapotba hozzák akkorra, amikor odaér hozzájuk a fúrópajzs. Az alagútfúrás során kitermelt földet a Gellért tértől uszályokon szállítják majd el.
Demszky Gábor cáfolta, hogy a Szabadság hidat már szeptembertől lezárnák az állomásépítések miatt. Mint mondta, erre legkorábban az év végén kerülhet sor.
A Gellért téri metróállomás peronszintjét a felszíntől 29,5 méter mélyre építik. Az állomáson, amelynek egyik kijárata a házasságkötő terem előtt lesz, 4 + 4 mozgólépcsőt és 2 liftet is használhatnak majd a közlekedők.
A Gellért téri állomás szerkezetét a Bamco Konzorcium építi.
MTI 2006. május 10., szerda

http://www.magyarorszag.hu/hirek/gazdasag/gellert20060510.html?source=rss_newest
toloba Creative Commons License 2006.03.21 0 0 1086
Régi rend a Baross téren
2006. március 21. 18:06

Csaknem másfél év után mától ismét a régi rend szerint haladhatnak az autók Budapesten a Baross téren.

A 4-es metró építéséhez kapcsolódó felszíni munkák befejeződtek, így ismét lehet balra kanyarodni a Rottenbiller utcából, és újra a Baross téren válik szét a Kerepesi út és a Thököly út forgalma.

http://www.uno.hu/news/story/201311
toloba Creative Commons License 2006.02.20 0 0 1085
Önkritikus Fidesz - beismerték, hogy hiba volt
2006. február 20. 11:00

A Fidesz belátja, hogy 1998-ban tévedett, amikor leállította a négyes metró építését – nyilatkozta az ellenzéki párt Polgári Kormányzás 2006 műhelyének vezetője, Navracsics Tibor.


A Klubrádió reggeli műsorában Navracsics azt mondta: miközben 1998 és 2002 között sok beruházás volt a fővárosban, az emberek mégis arra emlékeznek, hogy nem épült meg az új metró.



Megjegyezte, hogy 1990 óta egyetlen kormány sem rendelkezett átfogó Budpest-képpel. Az Orbán-kormány volt kabinetfőnöke hozzátette: a négyes és ötös földalatti felépítésére vonatkozó ígéret megvalósítását most azért lehet elhinni, mert a Fidesz az 1998-as vállalásait teljesítette.



A szerverbotránnyal kapcsolatban Navracsics Tibor azt mondta: a Fidesz hivatalos álláspontja az, hogy a letöltött anyagok nem voltak titkosak, az ügy „vihar egy lavór vízben”. (klubradio.hu)

http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=9313
toloba Creative Commons License 2006.02.19 0 0 1084
Kiválasztották a 4-es metró állomásainak felszíni tervezőit

2006. február 19. FigyelőNet, MTI-Eco

A Főmterv-Unitef konzorcium és a Közlekedés Kft. által vezetett konzorcium készítheti el a 4-es metró I. szakasza 3-3 állomásának felszíni rendezésére vonatkozó tanulmányát, engedélyezési és tenderterveit.

A két konzorcium nyerte meg a Budapesti Közlekedési Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást.

A Főmterv-Unitef konzorcium nettó 629,7 millió forintért vállalta a Fővám tér, a Kálvin tér, és a Szabadság híd felszíni beruházásainak tervezését. A nyertes a megbízás 43 százalékának mértékéig, 275 millió forint értékben alvállalkozókat von be.

A Közlekedés Kft. által vezetett konzorcium készítheti el a Rákóczi tér, a Népszínház utca és a Keleti Pályaudvar metróállomáshoz kapcsolódó felszín kialakításának terveit, nettó 397,5 millió forintért. A győztes konzorcium a közbeszerzés értékének 30 százalékáig, mintegy 122 millió forint összegben alvállalkozókat bíz meg.

A tervek szerint a 4-es metró az alagútfúró pajzsindító szerkezetének Etele téri építése márciusban, az alagút fúrása pedig az év végén kezdődik meg. Az Etele tér és Baross tér közötti, kétszer 7,3 kilométeres alagutat 53 milliárd forintért, 143 hét alatt építi meg a francia-német-osztrák és magyar cégekből álló Bamco konzorcium.

http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=118100
csakis_3 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 1083
Bocs, az elgépelésekért.
Előzmény: csakis_3 (1082)
csakis_3 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 1082
"A kormány elkötelezett a 4-es metró megépítése mellett."
Katona Kálmán, az Orbán-kormány közlekedési minisztere, 1998. szeptember 15.

"Ami pedig nnem vlt észszerűvé alakítható, mint a metró, annak megáljjt kellett parancsolni"
Orbán Viktor, 1998 december 20.

"Mi a négyes metró építésés is támogatjuk, természetesen."
Orbán Viktor, 2006 február 10. TV2
Előzmény: Törölt nick (1081)
LAKSZ Creative Commons License 2005.05.26 0 0 1080

 

Tisztelettel felhívom a levelezők figyelmét az alábbiakra;

 

 

Az MTI 2005.05.18-i és 19-i hírei, a Népszava cikkei,  valamint a Magyar Nemzet 2005.05.24-i "Demszky-riportja" elégséges mértékben igazolja, hogy a tervezett 4. metróvonal építési feltételeivel, a környezeti és vasúthatósági engedélyezésével "ügyfélként" foglalkozó civil szervezeteknek akkor is "igaza" volt, ha a Fõvárosi Bíróság" a peres felülvizsgálat során a vonatkozó engedélyeket nem semmisítette meg.

Mint a DBR-METRÓ vezetõjének május 17-i (MTV1) nyilatkozatából kiderült, vannak házak amelyek - a DBR szerint is - veszélybe kerülhetnek, Demszky úr pedig a "pénz hiányáról" beszél, a Kormány módosítani akarja a "vasúthatósági" törvényt, hogy a metróalagút épületek alatti fúrásához az idegen ingatlanok igénybevétele törvényre alapozott és jogszerû legyen, illetve a tervezett metró "nem okozhat zavaró hatásokat" az idegen ingatlanok tulajdonosainak.

Ha ezekrõl "most" beszélnek a beruházói (jogalkotói) oldalon, akkor hogyan adhatták ki az engedélyezõ szakhatóságok a környezeti engedélyt vagy a vasúthatósági engedélyt, illetve a Bíróság mit vizsgált a két peres felülvizsgálatban?

Az engedélyek kiadásakor a magántulajdonú (cca. 600) lakóingatalanok tulajdonközösségeinek "ügyféli jogállása" hogyan kerülhetett teljes mértékben mellõzésre?

A hírekbõl azt hallhatjuk, hogy a Bank csak akkor ad hitelt, ha a Kelenföldtõl a Bosnyák térig terjedõ két szakasz egyszerre kerül megépítésre.

Tudja-e azt a Közvélemény, hogy a 4. metróvonal környezeti hatástanulmánya csak a Keleti-ig (Baross térig) terjedõ szakaszra készült el? (Igaz, hogy az az 1998-2002. idõszakban négy változatban!!!)

 

Fel kell tennümk a kérdést, és mindenki válaszoljon rá (esetleg magában, hogy ne kelljen szégyenkeznie!!) a saját lelkiismerete szerint: Akkor most ki akadályozza a 4. metró építését ?

 

A. válasz: A jogszabályi hiányosságokat és a veszélyhelyzetet már 2000. évben elõre jelzõ környezeti és lakossági érdekeket védõ, és ezért bírósági felülvizsgálatot kezdeményezõ civil szervezeteK.

 

B. Válasz: Nem a civil szervezetek.

 

Az öt éves történések, a bírósági ítéletek és a jelen idõszak híradásainak ismeretében, beszéhetünk-e arról, hogy a metró engedélyezése és építése Magyarországon a "jogállamiság" és "igazságos elbíráláshoz való" alakotmányos alapjogok követelményeinek megfelelõen történt.

Talán errõl kellene egy új hozzászólási "témakört" bevezetni.

 

U.i.: Az a lakástulajdonos, aki kiváncsi arra, hogy milyen épületkárok jelentkezhetnek egy mélyépítés következtében, az látogasson el a Garay térre, ahol nem az "épületek alatt", hanem 15 méterrel távolabb építik a 60.000 m2-es bevásárlóközpontot. Aki megtalálja a tér (aláépítés nélküli) 20 %ára kötelező zöldsáv (fákkal beültetett park) helyét az kérhet egy üveg pezsgőt a kivitelező cégtől.

 

 

 

 

Előzmény: toloba (1079)
toloba Creative Commons License 2005.03.07 0 0 1079
huhhh...milyen lendületes terv...


Szentendrétől Ráckevéig járna az ötös metró
2005. március 7., hétfő, 14:07|Utolsó módosítás: 2005. március 7., hétfő, 14:45






Még ebben az évben elkezdik az ötös metró tervezését. A bizonyos szakaszokon földalattiként, máshol felszíni gyorsvasútként üzemelő metró első, Astoria és a Lágymányosi híd közötti szakasza 2010-re már el is készül, legalábbis a mostani ígéret szerint.





Már idén elkezdik tervezni az ötös metrót. A fővárosi önkormányzat ugyanis 100 millió forintot különített el a beruházás előkészítésére. A legújabb metróvonal az észak-budai és a dél-pesti agglomerációt kötné össze a belvárossal. Lakos Imre (SZDSZ), a főváros önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke azt mondta, tanultak a négyes metróból, ami szerinte talán a világ leghosszabb ideig előkészített metróépítése volt. Most viszont gyorsan akarnak cselekedni, ezért kezdik el terveztetni már idén az új metróvonalat. Ha minden jól megy, 2009-10-ben már utazhatunk is az ötös metró első szakaszán, az Astoria és a Lágymányosi híd között, legalábbis a mostani ígéret szerint.

A legújabb, a fővárost észak-déli irányban átszelő gyorsvasút lényegében az észak-budai és a dél-pesti HÉV-vonalak föld alatti összekötéséből jönne létre. A szentendrei HÉV vonalát Óbudánál, a Flórián térnél vinnék le a föld alá, innét a Kolosy tér érintésével a Margitsziget alatt átvezetnék Pestre, majd a Lehel tér - Oktogon - Astoria - Kálvin tér - Boráros tér - Lágymányosi híd vonalon futna végig, a híd előtt bukkanna a felszínre és csatlakozna a dél-pesti (csepeli és ráckevei) HÉV-vonalakhoz.

Fábry György, a terveket készítő Főmterv Rt munkatársa azt mondta, új szerelvényeket kellene üzemeltetni az ötös metrón, a jelenlegi HÉV kocsik nem alkalmasak arra, hogy hol metróként, hol elővárosi gyorsvasútként vagy villamosként funkcionáljanak.

A nagyszabású, összesen 600 milliárd forintos beruházás első üteme a jelenlegi elképzelések szerint 2007 végén kezdődhetne. Az első ütem ebből 130 milliárdos költségekkel járna - mondta Lakos Imre. Hozzátette: a beruházás szakmai része már megalapozott, a finanszírozással kapcsolatban azonban még vannak megválaszolatlan kérdések. A főváros szeretne uniós támogatást kapni az ötös metróra, a kohéziós alapból remél támogatást.

[origo]
toloba Creative Commons License 2005.03.07 0 0 1078


2007-ben elkezdődik az 5-ös metró építése?
2005. március 7., hétfő 14:00
Optimális esetben 2007 őszén megkezdődhet az úgynevezett „5-ös metró” Astoria és Lágymányosi híd közötti szakaszának építése - közölte a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke.
Lakos Imre elmondta: a 130 milliárd forintos beruházás finanszírozásához pályáznak kohéziós forrásokra, és az Európai Fejlesztési Bankkal is tárgyalnak. A politikus szerint ennél a projektnél nem ismétlődhet meg a 4-es metró előkészítésének elhúzódásához hasonló helyzet.
MR
Előzmény: Törölt nick (1077)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 1077

Hatos, hetes metró még csak gondolatban sem létezik.

Tudtommal az ötöst éppen tervezik. A négyest meg ugye már építik :)

Facy Creative Commons License 2005.02.22 0 0 1076

Sziasztok!

nem tudom én nem bánnám ha az ötös előbb épülne mint a négyes mert csepelre kijutni pestről eléggé hosszú idő, az ötösnek meg az astorian keresztul a boráros lenne a végállomása. a öbbi metrónak nem tudja valaki az utvonalterveit? (5, 6, 7)

Előzmény: Lehel kürtje (1075)
Lehel kürtje Creative Commons License 2005.02.21 0 0 1075

 

A kormány és Demszky  most úgyj ár el, mint a súlyemelők, amikor kihagynak egy súlyt.

 

A 4-es metro kimarad, rögtön az 5-öst építik.

 

Előzmény: Lehel kürtje (134)
Tgyta Creative Commons License 2005.02.20 0 0 1074

Igazad van. Közlekedjél gyalog. Gyalogoljál naponta 10-15 km-t.

 

Előzmény: _ Liar _ (1073)
_ Liar _ Creative Commons License 2005.01.19 0 0 1073
sose lessz metro... nekem nem is kell... franc essen bele...
Előzmény: HJM (-)
csakis_3 Creative Commons License 2005.01.19 0 0 1072
Ha hiányozna a szándék, akkor nem foglalkoznának a kisajátítással. Ebből vonja le mindenki a következtetést.
Előzmény: armagnac (1071)
armagnac Creative Commons License 2005.01.17 0 0 1071
Aha. 2005 van.

Friss hír: A 4-es metró Etele téri építéséhez szükséges terület biztosítása érdekében kisajátítási-telekalakítási térrajz megállapodásokat fogadott el keddi ülésén a Fővárosi Közgyűlés Tulajdonosi Bizottsága.

Szóval csak 2 dolog hiányzik a metróhoz, a pénz és a szándék. De amúgy remek ötlet volt, 10 éve lehet vele kampányolni, lassan jobb lesz mint az ominózus füstgázmosó.
Előzmény: andzsin (1069)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.17 0 0 1070
Miért nem építették meg az orosz államadósságból?
Előzmény: andzsin (1069)
andzsin Creative Commons License 2005.01.17 0 0 1069
Demszky megmondta 2010-re lesz metró. Ej Viktor Viktor miattad sucks itt több százezer ember, a francnak kellett azt a k...va szerződést felmondani???
NOP Creative Commons License 2004.12.12 0 0 1068
:)
Előzmény: luciluca (1066)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 1067
300 milliárdért ami lesz 2009-ig 500 is.
Volt olyan időszak amikor még "csak" 100 milliárdot hazudott a ballib.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!