2013-ban az ausztrál nagydíj után kezdődött az a hosszú széria, amikor 146 futamot a Mercedes/Ferrari/Red Bull valamelyike nyert meg. Raikkonen a Lotusszal volt az utolsó, majd 2020-ban Gasly Olaszországban az Alphával.
Ez is egyfajta dominancia volt...
(Ez a széria most is tart, a 2021-es mclaren-es Ricciardo-győzelem óta zsinórban 54 futamot nyert csak a három istálló.)
Írtam már pár éve, amikor Latifi-vel volt 1 csapatban és mindenki ajnározta, h nem Lat a mérce, ezért még akkor korainak tartottam annyira isteníteni.
Viszont az efegyben mutatott teljesítménye alapján jobbnak tűnik, mint stroll. De azért, h ne ekézzük egyfolytában stroll-t és látható legyen, miért is hozhatták ide, gondoltam bedobok egy korábbi összehasonlítást, ahol pont ellenkező az előjel.
Ennek ellenére az, h majdnem 2x annyi pontot szerzett Stroll, az számomra azt mutatja, egyáltalán nem volt sz.r. Ugyanakkor, ahogyan minden sportban, minden sportolónak megáll a fejlődése valahol.
Valszeg az utánpótlás években Stroll ebből a szempontból acceleráltabb gyerek volt, viszont Rus tovább tudott fejlődni.
Ezzel pontosan árnyalni szerettem volna, h az nem feltétlenül elég, ha valaki alsóbb kategóriákban jó.
Beszéltük ezt már itt az elmúlt néhány évtizedben, h ha valaki balfax az alsóbb szériában, az itt sem lesz vb, de aki lent qrva jó, az sem garancia arra, h majd az efegyben vb lesz.
És ez így is van. "Hard work beat talent." - ahogy a klasszikus is mondja.
Benedek Tibitől egy idézet.
„Sosem volt különösen jó labdaérzékem, sosem fociztam, kosaraztam jól, nem dobtam különlegesen nagyot a labdával, és ma már ennél is kisebbet dobok. Nem vagyok kifejezetten sem erős, sem okos, nem úszok túlságosan jól, a vízfekvésem teljesen átlagos.
Gyerekkoromban tizenegyszer szúrták fel a fülemet, ugyanennyiszer tiltott el az orvos az uszodától. Magasságomat nézve ma már kicsinek számítok a csapattársaim között, súlyra viszont 15 éve elértem a 100 kilót.
Szépen beszélni talán sosem tudtam, középiskolai eredményeim közepesek voltak, sosem gondoltam, hogy a mondataim hatással lehetnek másokra.
A katonaságtól gerincsérv miatt felmentést kaptam, azóta már a nyakamban is van két porckorongsérv, 16 éve csuklószorítóval játszok, képtelen vagyok a kézfejemre támaszkodni. Először 2005-ben voltak problémáim a szívemmel, amik 2009-ben megismétlődtek.
Mégis, ha legvégül össze kellene foglalnom a sikereim okát, csak annyit mondanék, hogy mindig én akartam jobban. Ez az én tehetségem."
De ahhoz túl kevés csapat van, hogy ez máshogy legyen. Ha dupla ennyi lenne, az is kevés lenne, hiszen hány versenyző létezik az egész világon, hovatovább, hánynak van jogsija. Ha Micheliszt beültetnénk az Astonba, biztos, hogy kívülálló lenne?
Sztem el kene valasztani a valoban tehetseges vb materia versenyzoket a tucatpilotakrol akikrol Ralf beszel. Alonso, Hamilton, Verstappen egy kulon szint. Verstappen kb az F1 Mozartja, csak kevesbe rockstar alkat.
Sztem bőven bele lehet látni Mick Schumacher szereplését is, hiszen annyi autót tört és annyira nem hozta az eredményeket, sőt alulmaradt egy F1-n kívülről visszahozott idősebb versenyzővel szemben, hogy őt magát is inkább lecserélték egy tapasztalt és idősebb versenyzőre.
Ez elég látványos volt.
Alonso-t pedig kivetné magából az F1 ha nem lenne megfelelő a teljesítménye, de jelenleg az motorszkál az emberek fejében, hogy Alonso csapattársát, a fiatalabb 25 éves versenyzőt kellene lecserélni.
szerintem végig igaza van régen nem 20 évig meresztette a seggét senki az f1ben, kemény élet volt a versenyzés, most meg ilyen üdülőtelep lett, ahol elvan egy 18 meg egy 43 is mint a befőtt. Legalább több csapat kellene ahhoz hogy jobban cserélődjön a népesség.
- eleve volt akkor 18 csapat, sokkal több ülés volt szabad, mint manapság, akár futamról futamra könnyen variálhatott egy nem élcsapat akik nem bajnoki címre mennek, és akkor is kellett a kapcsolat, pénz. Vagy egy pénzes, de kevésbé tehetséges mellé könnyebben hozhattak egy tehetségesnek tartott fiatalt. Minardi elég gyakran csinálta ezt és elég szép számmal kezdett nála olyan, akik később futamgyőztesek lettek. (Nannini, Fisichella, Trulli, Alonso, Webber) vagy olyanok akik teljesen jók voltak egy Minardi szinthez és máshova továbbléptek.
Most nézem abban a szezonban 41 versenyző volt, a világbajnok Sennától egészen a már előkvaliban kieső Chaves, Hattori vonalig. Ez majdnem annyi mintha a mostani F1 és F2 mezőnyt összeadnánk. Sokkal több ülés, sokkal több versenyző. Kevesebb hely, kevesebb versenyző.
„Meg kell törnünk ezt az ördögi kört, hogy a fiatal versenyzők újra esélyt kapjanak, mert helyettük még ma is a 42 éves Alonso köröz. Semmi bajom Alonsóval, de nem lehet az a Forma-1 célja, hogy egyre öregebbé váljon a mezőny.”
- itt meg pont nem említi a testvérét, aki 40 felett is erőltette, pedig nem kellett volna. Ehhez képest Alonso bőven hozzátesz az egészhez, és miért is kellene lecserélni másra, ha hozza az eredményt és viszi a hátán a csapatot? Ilyen téren egyáltalán nem számít a kor felfelé se. Ha valaki jó 18 évesen vagy 43 évesen legyen itt
Végén van igaza, amikor a kevesebb tesztlehetőséget említi. De akkor megint eljutunk oda, hogy mehet az eszetlen költekezés, tesztelés, és megint hatalmas lesz a szakadék és lesz a 10 csapat 5-6 külön kategóriában akkor meg az lesz a baj. Bár szerintem 1-2 alakulat csődbe is menne közben.
Szerintem a dinasztiák a kisebbik gond. A név önmagában nem garancia a sikerre, sőt.
A történetek hiányoznak szerintem. És az másodlagos, hogy a legkisebb királyfi vagy a szegény ember legkisebb fia története. Főleg, hogy az utóbbiról is rendre kiderül, hogy azért mégiscsak nemesebb felmenőkkel rendelkezik. Fiatal nézők bevonzása csak egy-egy fiatalabb, "közülük való" ember kalandjai és felemelkedése által történhet, az öreg rocksztárok késői megdicsőülésének reménye az inkább az idősebb nézők számára jelenthet valamit, ha egyáltalán.
Vegyük észre az álszentséget: versenyződinasztiák vannak. Ha ennyire baj az újoncok hiánya, mennyi az esélye, hogy Hill, Piquet, Rosberg, Verstappen, Schumacher, Magnussen fia véletlenül pont F1-es lett, és mondjuk nem ács vagy vízvezetékszerelő. A matematika szerint ugyanolyan kevésnek kellene lennie a valószínűsége annak, hogy valamelyikük gyereke F1-es, mint John Smith-nek Manchester-ből. Vagy most éppen Stroll zsenijét kell élveznünk, mert nála sem találtak jobbat.
Szóval nem értek egyet Ralffal, ez mindig is egy belterjes szakma volt - ami nem baj, csak ha már kapargatja a felszínt, a probléma mélyére is áshatna.
Megint csak az a probléma bukik ki, hogy a csapatoknak nem érdeküi, hogy többen legyenek, ez a húsz hely viszont kevés.
Miközben a betétfutamos rendszer biztosítja, hogy az ifjoncok megismerjék a pályákat és szem előtt legyenek az F1-es csapatoknak, valamint a WSR, az Auto GP (egykori olasz F-3000), a nemzeti F3-as bajnokságok visszaszorításával egyre inkább uniformizálódik az F1-be vezető út, a szűkös lehetőségek miatt sokak számára zsákutcává válik ez az út.
Viszont lehet olyat olvasni, hogy Rory Byrne fullban 'visszatérhet' az olaszokhoz és az F1-75, SF-23+24 után még komolyabb szerepet kaphat a 2025-ös Ferrarik megtervezésében.
Meg hát Newey-ra is rámozdulhatnak az olaszok (meg a Mercedes is), ha a Bullban továbbra is megy majd a balhé és esetleg tényleg szétesik a csapat...
Úgy fogalmaznék, hogy az egyértelműen domináns bullban tavaly Perez durván alulteljesített az elvárt eredményhez képest, Hamilton meg a harmadik(?) erővel (volt az 4., 2. de ötödik is talán) viszont hozta a szintet sőt job eredményt ért el mint ami várható volt. Ezt amúgy az év végi értékelések is megerősítik… (Checo gyengélkedését is).