Keresés

Részletes keresés

pointless Creative Commons License 2005.08.15 0 0 143

Ismét volt a TV2-n,

 

reklámszünet nélkül.....

 

jó volt.

derza7 Creative Commons License 2003.12.22 0 0 142
Tegnap ment a TV2-n, persze vasárnap éjszaka, hadd legyen kótyagos másnap az ember az álmosságtól.
Most láttam másodszorra, de az igazat megvallva nem értem, miről szól ez a film.
Ha a házassági hűségről (mint itt a topicban más említette), akkor azt kell mondjam, nagyon lapos. És amerikai. Nagyon rózsaszín lenne ugyanis, hogy egy házaspár úgy élne egymás mellett, hogy naivul azt gondolják, hogy a másik gondolatban nem lép félre. Ez a világ legnormálisabb dolga.
És akkor már a Hűtlen című film sokkal többet-jobban mond a dologról.
De ha az elfojtott ösztönökről szól a film, akkor oké a dolog. És misztikus.
Nem tudjátok a zenéjét ki szerezte?
alejandro_magno Creative Commons License 2003.02.18 0 0 141
Az alabbi filmlubban ujra meg lehet nezni es lehet beszelgetni az EWS-rol:

999 kultuszfilm - Almássy filmklub
--------------------------------------------------------------------------------

02.19. Acéllövedék [S. Kubrick] (1987 sz ang 116p)
Full Metal Jacket fsz. V. D'Onofrio, M. Modine, R. L. Ermey

--------------------------------------------------------------------------------

02.26. Mechanikus narancs [S. Kubrick] (1971 sz ang 135p)
A Clockwork Orange fsz. Malcolm McDowell

--------------------------------------------------------------------------------

03.05. El Topo [A. Jodorowsky] (1970 sz sp 125p)
fsz. Alejandro Jodorowsky, Jacqueline Luis

--------------------------------------------------------------------------------

03.12. A szent hegy [A. Jodorowsky] (1973 sz ang 114p)
The Holy Mountain fsz. A. Jodorowsky, H. Salinas

--------------------------------------------------------------------------------

03.19. Ragyogás [S. Kubrick] (1980 sz ang 119p)
The Shining fsz. J. Nicholson, S. Duvall

--------------------------------------------------------------------------------

03.26. Félelem és reszketés Las Vegasban [T. Gilliam] (1995 sz ang 118p)
Fear and Loathing in Las Vegas fsz. Johnny Depp, Benicio del Toro

--------------------------------------------------------------------------------

04.02.Az élet értelme [Monty Python] (1983 sz ang 107p)
Monty Python's The Meaning of Life fsz. Monty Python

--------------------------------------------------------------------------------

04.09. Az Utolsó tangó Párizsban [B. Bertolucci] (1972 sz fr 129p)
Le Dernier Tango á Paris fsz. M. Brando, M. Schneider

--------------------------------------------------------------------------------

04.16. Krisztus utolsó megkísértése [M. Scorsese] (1988 sz ang 164p)
The Last Temptation of Christ fsz. Willem Dafoe, H. Keitel

--------------------------------------------------------------------------------

04.23. Barry Lyndon [S. Kubrick] (1975 sz ang 180p)
fsz. Ryan O'Neal, Marisa Berenson, Patrick Magee

--------------------------------------------------------------------------------

04.30. Az érzékek birodalma [N. Oshima] (1976 sz jap 104p)
Ai no corrida fsz. Eiko Matsuda, Tatsuya Fuji

--------------------------------------------------------------------------------

05.07. Rosemary bébije [R. Polanski] (1968 sz ang 136p)
Rosemary's Baby fsz. Mia Farrow, John Cassavetes

--------------------------------------------------------------------------------

05.14. Tágra zárt szemek [S. Kubrick] (1999 sz ang 159p)
Eyes Wide Shut fsz. Tom Cruise, Nicole Kidman

--------------------------------------------------------------------------------

05.21. Száll a kakukk fészkére [M. Forman] (1975 sz ang 133p)
One Flew Over the Cuckoo's Nest fsz. Jack. Nicholson

--------------------------------------------------------------------------------
Az előadások 18:00-kor kezdődnek
Egységes helyár: 500 Ft

Génesis, Profeta, Salmos, y Apocalipsis - El Topo
"Úgy gondolom, ha egy világot megváltoztató filmet akarsz, először is meg kell változtatnod a filmben játszó színészeket. És mielőtt ezt megtennéd, saját magadat kell megváltoztatnod. O.K.? Ezt meg kell tenni. Minden új filmmel meg kell változtatnom magam; meg kell ölnöm magam, és újjá kell születnem. Meg kell gyilkolnom a színészeket és újjá kell születniük. És a közönséget, a közönséget, aki elmegy a moziba, meg kell ölni, meg kell gyilkolni, le kell rombolni, és új emberként kell elhagyniuk a filmszínházat.
Na, ilyen egy jó film." (Alejandro Jodorowsky)

Helyszín: ALMÁSSY TÉRI SZABADIDŐKÖZPONT
1077 Budapest, Almássy tér 6.
[A Blaha Lujza térről 5 perc, a körútról 3 perc gyalog.]

Misztikus hírű filmek, melyeket röviden csak kultuszfilmnek (angolul cult-movie-nak) neveznek. Egy sorozat, ami a kultuszfilmeken keresztül mutatja be a fimtörténetet, a film kifejezőeszközeinek fejlődését, a vizuális mozgóképkultúra manapság és egyetemesen alapvető elemeit, a film pszichológiáját és szociológiáját.
Ezenközben persze nem tévesztjük szem elől Balázs Béla briliáns sorait:
"Hála istennek, a mozinak semmi köze a műveltséghez. Közönséges kábítószer, akár az alkohol." :-)
Mesebeli kincseknek a megbeszélésére, újraátélésére teremtünk most alkalmat. Kiknek ajánljunk a klubot? "Az ínyenc, az élvezetek embere, mindig egyúttal műértő is" - Balázs Béla: A látható ember.
Szerettel várunk minden kedves műértőt! ;-)

"Egy filmet - nem győzöm ismételni - nem szükséges "érteni", elegendő "érezni". A nézőnek egy film megtekintése elsősorban személyes, ösztönös élmény kell, hogy legyen." (Michelangelo Antonioni)
Ezekről aztán lehet beszélgetni. Bőven.


info:
www.torofilm.hu

senája Creative Commons License 2001.08.24 0 0 140
Na és a Tommy boy dyslexiájával vajon mi van? Megtanult már írni?
hbo Creative Commons License 2001.07.12 0 0 139
...azert ott meg kiderult az is,hogy Tom meleg...

-hbo-

Előzmény: senája (138)
senája Creative Commons License 2001.07.06 0 0 138
Na, aznap este volt, én meg jó, hogy nem tudtam és nem néztem meg. Elég volt egyszer a nagy filmvásznon rácsodálkozni arra a tényre, hogy az álompár - most már csak volt álompár - súlyos narkós. Legalábbis a Nicole Kidman végig elborzasztott, ha ránéztem a vörös, dülledt, dúlt szemeire. Egyébként magánképein is néha ugyanezek a - ha nem is tágra zárt - de narkós szemek köszönnek vissza ránk. Állítólag a forgatáson is elég furin viselkedett, voltak megnyilvánulásai. Nem csodálom, ha a tökibogyó Tom Cruise-nak ennyire elege lett belőle...
hbo Creative Commons License 2001.06.11 0 0 137
Felhozom mert tegnap lathatta a nagyerdemű a művet az hbo-n.

-hbo-

SunshineSally Creative Commons License 2000.01.13 0 0 136
höhö-höhö-höhö
JB sucks, Tom sucks, Nicole sucks
höhö-höhö-höhö
B&B
change channel
thx VadalmaX
Előzmény: JB (135)
JB Creative Commons License 2000.01.13 0 0 135
Gratulálok a véleményedhez Beavis (vagy Butthead?). A kristálytiszta, logikus érvelésed meggyőzött arról, hogy miért NEM kellett volna megnéznem a filmet. Most mit tegyek?
Előzmény: SunshineSally (132)
VadalmaX Creative Commons License 2000.01.13 0 0 134
te vagy az én emberem napfény, ennél már csak akkor lennél jobb nálam, ha láttad volna a filmet, legalább megbizonyosodhattál volna arról, milyen, de milyen mélyen igazad van.
Előzmény: SunshineSally (132)
Éjfélkapitány Creative Commons License 2000.01.13 0 0 133
JB, nagyon igazad van, elírtam: Pook kisasszony a misztikus VONÓS betéteket szerezte. Köszi a látogatást és köszi a véleményt!
Előzmény: JB (130)
SunshineSally Creative Commons License 2000.01.12 0 0 132
Nem hiszem el, hogy ennyien megnézték ezt a filmet, amikor a plakátokra feketén-fehéren oda volt írva, hogy:
Tom Cruise
RÁADÁSUL AZ IS, HOGY:
Nicole Kidman
Két ennyire tehetségtelen, béna színész (na nem, ez túlzás) "sztár" egy filmben??? Ha az atyaúristen rendezi, akkor sem nézem meg. Hogy voltatok képesek???
Ha egyszer majd csinálnak egy dokfilmet, amiben csak ők, meg mondjuk a gyerekeik lesznek, mondjuk olyan címmel, hogy "the family with no talent whatsoever", na azt megnézem.
Nem csoda, hogy a Kubrick meghalt. Azt csodálom, hogy kibírta a forgatást.
evad Creative Commons License 2000.01.12 0 0 131
Hát, ha jól látom, itt: http://www.alta.demon.co.uk/amk/doc/0085.html
nem az a film vége. (Bocs, nem tok linket csinányi.
Ideidézem:
(BEDROOM - IT IS NOW DAWN
The grey light creeps through the curtains.
ALICE sits expressionlessly at a small table near the window, finishing cigarette. A full ashtray next to her.
BILL sits miserably on the edge of the bed staring at the carpet..
He sighs and looks at Alice.
She smiles at him sadly and reaches out her hand.
He gets up slowly and goes over to her.)

BILL: What are we going to do now?
(She gazes into his eyes.)
ALICE: I think we should both be grateful that we have come unharmed out of all our adventures, whether they were real or only a dream.

(BILL kneels down in front of her.)

BILL: Are you really sure that?
(She takes his hands in hers and looks at them.)
ALICE: Only as sure as I am that the reality of one night, let alone that of a whole lifetime, is not the whole truth.
BILL: And no dream is entirely a dream.
(She presses his head to her breast.)
ALICE: But I think we're awake now.. And
for a long time to come.
BILL (whispers): Forever.
(Almost before he finishes the word, ALICE lays her fingers on his lips.)
ALICE (whispers as if to herself): We should never look into the future.
(They kiss tenderly and lie down on the bed, dozing a little, dreamlessly, close to one another - until with the usual noises from
the street, and a victorious ray of sunlight through the opening of the curtain, there is a knock on the door and their seven-year-old
daughter, HELENA, runs into the room and, laughing, jumps into their bed. And a new day begins.)
The End

Nos?

JB Creative Commons License 2000.01.11 0 0 130
Érdekes dolgokat találtam az oldaladon. Azonban Kubrick nem a cenzúra miatt hagyta ki a csókot a halott Mandyvel, hanem egyszerúen azért mert így jobb. Az amerikaiak ugyanazt látták, amit Kubrick megálmodott, és amit itthon is vetitettek. Ott csupán annyi volt a különbség, hogy digitális emberek kerültek az orgiajelenetbe. Ezt azonban Kubrick csinálta, nem a Warner Bros. Persze azért, hogy ne kapjon NC-17 minősítést, ami elég hátrányosan érintette volna a filmet. Kubrick sok olyan jelenetett forgatott le, amit végül kihagyott a filmjeiből. A Shining például az amerikai változatban több mint 20 perccel hosszab, valamint a végéről a premier után levágták a Wendy és Danny korházba kerülését. A Full Metal Jacketben állitólag volt egy olyan jelenet, amikor egy halott vietkong fejével fociznak. A 2001-ben eredetileg a dokkolás valósidejű volt, amit a tesztvetítésen nagyon unalmasnak találtak, illetve a feleségét és másik két lányát is kivágta a filmből. A Barry Lyndonban eredetileg volt szexjelenet Lady Lyndon és Redmond Barry között. Azt hiszem a Kubrick Multimedia Filmguide-on (keresd a Yahoo!-n) van ezekről fénykép is.

Jocelyn Pook nem a zongorás zenét írta, az Ligeti György műve. (Ligeti zene van a Shiningban és a 2001-ben is.) Pook az orgiajelenet, az álom, és a tengerésztiszt fantáziák zenéit írta. Állitólag Kubricknak valamelyik reklám zenéje tetszett meg amit ő írt.

Orsi ötlete tetszett, azonban a második partin legfeljebb a férfiak lehetnek ugyanazok mint az elsőn, a feleségeket otthon hagyták. De ha ebbe belemélyedünk, akkor csak az első partin "viselnek" álarcot, a másodikon ugyan álarcban vannak, de ott viselkednek természetük szerint. Azt hiszem, ilyet minden egyes kockára találhatnánk.

Pl. multkoriban azt olvastam valahol, hogy amikor a tükörben egy pillanatra valaki látszik a stábból (az első Mandy-jelenetnél), az szándékos, és azt fejezi ki, hogy ez csak film, amit Kubrick teremtett. Ez egy sokadik párhuzam az EWS és Shakespeare Viharja között.

Előzmény: Éjfélkapitány (128)
MacPhisto Creative Commons License 2000.01.11 0 0 129
Eszembe jutott még pár érdekes dolog: a partin
-elhívják a zongoristát Ziegler kérésére (alájátszani a fürdőszobába?) ill. a magyar az emeletre akarja Kidmant hívni (ahol már megy a gruppen? utal is a _szoborgyűjteményre_=?álarcosok?)
LEGFONTOSABB: Cruise-t a szivárvány(Rainbow) aljába hívja a két csaj!!!!!!
Éjfélkapitány Creative Commons License 2000.01.05 0 0 128
Hoppá, most látom csak, hogy itt ez a remek kis fórum, én meg külön dolgoztam a témán Orsival együtt. Azért nézzétek meg ti is: Éjfél Kapitány EWS különterme. Jó szórakozást!
VadalmaX Creative Commons License 2000.01.03 0 0 127
szia alejandro,
kemény szavak, de jogosak, azóta szánom-bánom, hogy leszóltam a Kubrick-filmet, úgy döntöttem, inkább gyűjtök még egy kis életszemléletet a szegényes készletemhez,
ma este például elmegyek egy álarcos orgiára, hátha felismerem azt a tegnap heroin-mámorban fetrengve fél percre megpillantott ismeretlen nőgyógyászt, aki jellegzetes orrával, alacsony termetével és egyedi hanghordozásával örökre beleivódott emlékezetembe,
a Kubrick meg lehet, hogy érezte a halált, de akkor is csak azért választotta Cruise-t és Kidmant, hogy jó kis propagandát csináljon előre a filmnek (meztelenül a Kidman házaspár, hát nem izgi???), mivel jó nagy manipulátor volt az öreg, a Path of Glory vége például gyenge, hatásvadász giccs, és különben is a bé nejének csinálta, nem a humanistáknak,
egyébként a karakteres színész nem = a karakter-színésszel; Kubrick biztos jó családapa lehetett, amikor étkezések alatt találkozott lányaival, na ja naponta egy órát mindenki kibír; az EWS pedig tényleg nem hideg és pesszimista, hanem langyos és kincstári optimista...
sajnálom azt, aki ebből a lapos közhelytárból döbben rá az élet nagy igazságaira, ennyi erővel falvédőket is olvasgathatna Bivalybasznádon,
várom további véleményedet és biztató soraidat, sok szeretettel :-)
Előzmény: alejandro_magno (122)
JB Creative Commons License 1999.12.30 0 0 126
ALEJANDRO! Gold Amex után veled is kötekszem egy kicsit a történetről. Alice nem feküdt le a Tengerésszel, csak megtette volna, ha van rá alkalom. Alice a képzeletbeli sík, Bill a valóság.
Előzmény: alejandro_magno (125)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.30 0 0 125
Az artatlansag elvesztese nincs benne a filmben, hiszen a Bill-bol heves erzelmi reakciokat kivalto kefeles a tengeresztiszttel joval korabban tortenik, mint ahogy filmunk jelentos esemenyei indulnak. Alice legkesobben akkor vesztette el artatlansagat, amikor arra gondolt, milyen orulten is kivanja azt a tengereszt, nem is beszelve arrol, hogy le is fekudt a hapsival.
Bill legfeljebb a jolertesultseg-tudatat es a felesegeben valo bizalmat veszti el, de arrol pl. semmit sem tudunk, hogy neki akar az ot "ferjul venni" kivano nobetegevel, akar massal volt-e vmi afferja korabban, vagy pedig "peldamuatatoan" huseges ferj volt.
Az artatlansag elvesztese helyett benne van viszont a nyarspolgari kepmutatas es az "allati" szexualitasunk problemait szonyeg ala sopro hozzaalas elvesztese.

Nem akarok radhuzni semmit, de ha ilyeneket irsz, hogy: "A vége. Cseppet sem kínos. Arról szólna, hogy a pár a film végére (két nap alatt) tökéletesen elveszíti gyermeki ártatlanságát, egyes egyedül a dugás marad, azaz a fajfenntartás. Nincs tiszta szerelem többé.",
akkor ne csodalkozz, ha arra a teveszmedre gondolok, hogy szerinted a film vege eliteloen szol a szexualitasrol ...

Előzmény: evad (123)
cornelius Creative Commons License 1999.12.30 0 0 124
Szia evad, hogy vagy? ott hagytuk abba, hogy Morrissey barátunkat, innen folytassuk, okés? ehhez az erikszonos fiúcskához meg mit szólsz? hát ez itt kioszt mindenkit, ahogy kell, megkérdezted már a kritikusokat? mert azt mondta, ha gondod van, kérdezd őket bátran, engem meg lemórickázott, meg szerinte lövésem sincs, most erre mit tudok mondani? meghúzom magam, lapítok, hátha elfelejti nekem, hogy rosszat szóltam, de a betűit azért irigylem, a külalaknak mestere, meg kell hagyni.
Előzmény: evad (123)
evad Creative Commons License 1999.12.29 0 0 123
„A zsenialis zarojelenet nem veletlenul jatszodik olyan hosszan a a jatekosztalyon:
egyreszt arra utal, hogy gyerekunket neveljuk fel a leheto legjobban a szivszorito hazassag/parkapcsolat valsagok ellenere is,
masreszt a szex/erotika egy olyan jatek felnottek szamara, ami alol nincs kibuvo senkinek. A lelekben/alomban valo megcsalas ugyanolyan sullyal esik latba, mint a fizikai akciok, tehat jobb, ha vegig is visszuk "orult" keszteteseinket es megbocsatjuk kiteroit parunknak is, magunknak is. A vegszo pedig egyszeruen zsenialis a ket es haromnegyed ora alapvetes utan: egy hazassagot/kapcsolatot mindenek elott es folott a szex tart ossze Let's Fuck!”

Hát, kedves am, én se nagyon írtam mást, pedig rám akarod húzni a vallási propagandista köpönyegét. Ráadásul nem vagyok egyedül a véleménnyel, de ez most mindegy. Én így értelmezem, te úgy, de én sem mondom a te elemzésedre, hogy baromság.
Szerintem ez a mondat igenis az ártatlanság elvesztését jelenti. Nincs más. Nem lehet. Ezenközben persze jöhet mindaz, amit te írsz, mert ez is benne van persze, mégha mégoly evidenciák is.

A Ragyogás jó film, nagyon korrektül meg van csinálva, de nem több mint egy izgalmas thriller, és nem filmtörténeti jelentőségű. Az EWS szvsz az.
Ez a különbség.
Majd írjál a filmről is.
Azért annak örülök, hogy kornélkát nem csak én osztom.

Előzmény: alejandro_magno (122)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.29 0 0 122
Hola!

Gold Amex

A film zseniális és megrázó.

Igy van.

Mikor rájöttem, hogy a szexualitásunk milyen démonikus, fogvatartó, felemelo, érthetetlen cucc, mélységesen szomorú lettem. Mert nincs megoldás. Nincs az, hogy Ot szeretem, oké, megvan, dugunk, amíg meg nem halunk...Mert egyszercsak elindul valami, orületes fizikai vágy valaki MÁS után... A francba.

Igen. Megoldas csak a vagyak kielese es a megbocsatas lehet. Magunknak es parunknak. Mint ahogy megbocsat Bill Alice-nek es viszont.

A filmben sincs feloldozás. Emlékeztek az utolsó jelenetre és a film utolsó szavára?
Dehogynem! A zsenialis zarojelenet nem veletlenul jatszodik olyan hosszan a a jatekosztalyon:
egyreszt arra utal, hogy gyerekunket neveljuk fel a leheto legjobban a szivszorito hazassag/parkapcsolat valsagok ellenere is,
masreszt a szex/erotika egy olyan jatek felnottek szamara, ami alol nincs kibuvo senkinek. A lelekben/alomban valo megcsalas ugyanolyan sullyal esik latba, mint a fizikai akciok, tehat jobb, ha vegig is visszuk "orult" keszteteseinket es megbocsatjuk kiteroit parunknak is, magunknak is.
A vegszo pedig egyszeruen zsenialis a ket es haromnegyed ora alapvetes utan: egy hazassagot/kapcsolatot mindenek elott es folott a szex tart ossze Let's Fuck!

magdika

Szoval szerintem remekmu. Monumentalis mind temavalasztasat mind kivitelezeset tekintve.

Ezekben egyet ertunk.

Azt gondolom ennel tobbet ferfi-no viszonyokrol elmondani nem nagyon lehet,
Azert melle tennem meg a tema klasszikus kamaszos megkozeliteset [Jules et Jim] es az ultrapesszimista EWS ikerfilmet [A ragyogast].

Felelmetes Cruise mosolya amikor megtudja hogy HIV pozitiv volt Domino. Szamomra az a film csucspontja.
Azert a film csucsa a vege...

Es persze az utolso ostorcsapasszeru szo. Ez a film szerintem pszichoanalitikus mozi (nemcsak) paroknak. En nagyon lesujtottan jottem ki a mozibol. Rakenyszerit az onvizsgalatra.
Remekmu.

Remekmu tenyleg, de + a vege. Regen vartuk mar ezt Stanley-tol es ime: a halala elott "megjott az esze": ez a film NEM hideg es NEM pesszimista!

cornelius

Ha sokáig olvaslak itt titeket, még a végén beveszem, hogy jó film volt, amikor nem is volt az, rossz volt, sorolom, hogy mi minden, rossz volt, hogy alig volt a nőről szó, besszívva mond valamit, a férje meg úgy kikészül, egyből nekiszalad a pokolnak, hú de rossz, rossz volt a hiv pozitív téma is, rossz volt a buzi portás gyerek, rossz volt, hogy a kurva feláldozta ott magát, rossz volt a kölcsönzős faszi a lányával együtt, rossz volt a burzsoázia diszkrét bája, jól indult de a végére nagyon rossz lett Tom Cruise, és a vége, az úgy, ahogy volt, rossz volt, de főleg az a menjünk dugni szöveg.
Figyelj apafej, Te most nagyon buta dolgokat irtal: Moricka kommentalja azt, amihez lovese nincs. Ha nem irod meg, bolcs maradtal volna.

VadalmaX

... a mellékszerepek tényleg sematikusak és túlrajzoltak voltak (buzi portás, jelmezkölcsönző), de ezt még betudom Kubrick szatírikus élének (stangelove, fullmetál),
A mellekszereplok egyszeruen nagyszeruek. A jelmezkolcsonzo delszlav ficko egesz elete kirajzolodik abban a nehany precben, amit kap, a homokos-gyanus portas pedig az utolso pillanatig bizonytalansagban hagy bennunket mondandoja eloadasa kozben, hogy vajon elmondja-e a lenyeges infokat.

... amit viszont Mr. és Mrs. Kidman nyújtott az egyenesen minősíthetetlen. ha valaki összeráncolja a homlokát, amikor visszaemlékezik és elnyom egy apró ásítást, amikor azt mondja ("megyek aludni") azt maníros ripacsnak hívják és hazaküldik még a GNM színitanodából is, itt meg egyszerre két világsztár nyomja az arcunkba ezerrel. elismerem, tomcruise mosolya szívdöglesztően kegyetlen (vagy fordítva), tényleg qrva jól csinálja, na de a többi... Kubrick szandekosan valasztott nem-karakteres szineszeket, hogy erezze a nezo: ezek a problemak mindenkivel talalkoznak, nemcsak a szupermacho Jack Nickolsonnal es az alattomos_nyuszi Shelley Duvallal.

a vége szerintem is igen kínos volt ott a játékboltban, ha ez a sápadtka üzenet motiválta a két és fél órás filmet ("csak a szerelem ölheti meg a démont", hol is hallottam már ezt?),jobb lett volna, ha K. elküldi egymondatos táviratban az emberiségnek, talán a Warner olcsóbban megúszta volna. nem szánom sértésnek, de Kubrick életének és életművének ismeretében egyszerűen nem tudok mit kezdeni ezzel az oltári nagy (bár igaz és szép és a többi) közhellyel. cáfoljatok meg, légyszi, légyszi, légyszi...

Csak remelheted, hogy egyszer megerted a filmet, de ne add fel, talan osszejon. Azok alapjan, amit itt osszeirunk Neked, meg nem fog menni. Eletszemlelet, ugymond bolcsesseg kerdese.

evad

3. A vége. Cseppet sem kínos. Arról szólna, hogy a pár a film végére (két nap alatt) tökéletesen elveszíti gyermeki ártatlanságát, egyes egyedül a dugás marad, azaz a fajfenntartás. Nincs tiszta szerelem többé.
HU! Meg jo, hogy Kubrick nem olvassa ezt az egbekialto baromsagot! Lassan mar katolikuss propagandafilmet csinalsz ebbol a melyen EMBERI - tehat nem vallasos - filmbol.

evad

A Ragyogást aligha fogják a filmtörténet nagyjai között emlegetni,...
Csak kerdezd meg a filmkritikusokat, vagy a filmimadokat! A ragyogas remekmu, hasonloan a tobbi Kubrick filmhez.

VadalmaX

Ha tud valaki egyetlen jelenetet, ahol Kubrick őszintén vagy legalább némi empátiával viszonyult az emberek érzelmi értékeihez, írja már meg, érdekelne.
Akkor csak egyetlen: a Paths of Glory vegen dalra fakadnak a katonak. Akit nem kerulget ekozben a siras, abban SZVSZ nincs semmi humanitas.
Abban persze igazad van, hogy Stanley bacsi hideg, logikus-filozofikus filmeket csinalt egeszen eddig. Mostanra viszont - valoszinuleg erezven a kozelgo HALALt - raebredt az igazi mondanivalojara. Ne felejtsuk el, hogy kivalo csaladapa volt, akit imadtak a lanyai. Muveszeteben azonban csak mintegy zaroakkordkent jelent meg onkentelen eletfelfogasa. Filmjeiben bejart utja akar tekintheto egy peldazatnak is szamunkra: csak meg kell nezni a oket es atgondolni az UTat; nekunk mar nem fog 70 evig tartani a megoldas megtalalasa. [Hacsak nem akarunk szandekosan kinos keruloutakon kuszkodni.]

... engem inkább az izgat, honnan ismerte fel a jódoktort. álarcban és sötét köpenyben még tomcruise is csak egy álarcos pasi sötét köpenyben.
Tom Cruise-t nem nehez alarcban sem felismerni: jellegzetes pokhendi, nagy orrat eloretolo allasa messzirol megismerheto, apro termeterol nem is beszelve...

szerinted honnan tudta az álarcos mártír-prosti, hogy tomcruisért áldozza fel magát, és nem a sarki fűszeresért
Te meg nem ismertel fel embert pl. a hangjarol???

Majd irok meg a filmrol, csak meg legalabb ketszer meg akarom nezni elotte.

Adios!

alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.28 0 0 121
Hmmmm...

Meglep, amit irtal, mert en is megvaltoztam, miutan megneztem ezt a filmet.
Utoljara a Dillinger halott volt ram hasonlo hatassal, ez azonban azzal ellentetben egy pozitiv vilaglatasu, felnott film, amely nem elegszik neg a csunya vilag kamaszos kritizalasaval.
Jovo heten ujranezem...

Előzmény: idared (35)
VadalmaX Creative Commons License 1999.12.28 0 0 120
ne mondj már ilyet, nekem speciel jobban tetszett, mint a valódi koncepció...
Előzmény: Gold Amex (119)
Gold Amex Creative Commons License 1999.12.27 0 0 119
Kedves, kedves JB! MEGKÖVETLEK, és Mea Culpa! Megnéztem a filmet még egyszer, igazad van. Ostoba noi okoskodás volt részemrol, úgy van ahogy mondod.
Üdv a porból,
G. A.
didé Creative Commons License 1999.12.24 0 0 118
Jó, hogy szólsz. Felveszed? Engem túlságosan érdekelne, de per pillanat nincsen kazettám.
Előzmény: JB (117)
JB Creative Commons License 1999.12.24 0 0 117
Ma éjjel 0:05-kor a Clockwork Orange megy az RTL2-n.
JB Creative Commons License 1999.12.21 0 0 116
Az EWS osszesen 1 db Golden Globe jelolest kapott, mint legjobb zene.
JB Creative Commons License 1999.12.18 0 0 115
Domino testet, sajnos, nem mutatjak a filmben. O tenyleg HIV pozitiv, es egyszeruen csak nem ment haza. A szobatarsa, azt mondta, hogy "lehet, hogy nem is jon haza". Ez csak invitalas, hogy Bill nala maradjon.

Mandy viszont azert menti meg Billt, mert Bill megmentette az eletet, amikor Zigler partiján a film elejen tullotte magat. Egy kicsit abszurd lenne 100 dollarert meghalni, ahogy te mondod. Szerintem nezd meg a filmet megegyszer.

Zigler sosem talalkozott Dominoval, ezert nem mondhatta azt Billnek, hogy "te magad mondtad, hogy ez lesz a vege". Ez Mandyre vonatkozik.

Előzmény: Gold Amex (114)
Gold Amex Creative Commons License 1999.12.18 0 0 114
Igen ez így van. De ez két külön szál, Domino eltünik,azt mondják róla, hogy AIDS-es, Mandy meg egyszeruen túllotte magát. Amit leírsz az igaz, de nem bizonyítja hogy Mandy mentette meg. Egyébként, ha emlékszel az orgián lévo lány teste (alakja, melle stb.) Domino teste. Mandynak sokkal kissebb és más típusú melle volt, példának okáért.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!