Keresés

Részletes keresés

BTKmániás Creative Commons License 2011.07.22 0 0 2123

Nem építik át a körtéri metrókijáratot

A helyi civileknek nem tetszik a magas acél-üveg pavilon, de az átalakítás drága és sokáig tartana. Tovább »

forrás: Index.hu

Sir Balamber Creative Commons License 2007.12.20 0 0 2122
rókafogta csuka van. Hídépítő zsarol :)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.03 0 0 2120
.. és ez egy gondosan, 17 éve előkészített metróberuházás. Demszky-módra ...


Mint a takony: újabb csúszás a 4-es metrónál
Index - ugyelet@mail.index..hu

| 2007. 12. 03., 18:35 | Frissítve: 1 órája

Az alagútépítés féléves, a Fővám téri állomás kéthónapos csúszása után a DBR közölte, a Móricz Zsigmon körtér jövő évi májusi átadása sem összejönni. A Műegyetem rakpartról nem is beszélve.

Az előzetes bejelentések ellenére mégsem adták vissza a forgalomnak december 3-án délelőtt a Műegyetem rakpartot a forgalomnak, az útburkolati jelek ugyanis nem készültek el.

Igaz, 4-es metró Gellért téri állomásának építése miatt hónapok óta lezárt budai felső rakpart 2x1 sávja amúgy is csak ideiglenesen lett volna nyitva: a metróépítés ugyanis folytatódik, de közbejött egy közműkiváltás az alsó rakparton.

Hiába szabadul fel tehát a felső rakpart, az alsó rakpart 2008 elejétől zárva lesz egy ideig, és amikor ott befejeződnek a munkák, újra lezárják a Budapesti Műszaki Egyetem előtti területet.


A hétfői átadást a múlt heti esős idővel indokolták: az útburkolati jeleket nem lehetett felfesteni. A Főpolgármesteri Hivatal korábban november 30-ai határidőt közölt.

Szétcsúsztak

A DBR tájékoztatása szerint a Móricz Zsigmond körtéri metróépítési munkák is megcsúsztak. Hogy pontosan mennyivel, egyelőre vizsgálják, de az állomásszerkezet 2008. május 11-re tervezett határideje nem lesz tartható.

"Az új határidő, és ezzel párhuzamosan a munkák összehangolt ütemterve jelenleg felülvizsgálat alatt áll" - áll a DBR írásos válaszában.

A legutóbbi, októberi és november végi bejelentések szerint az alagútépítés megcsúszása miatt félévvel tovább tartanak a munkálatok az új vonalon, illetve továbbra sem tudja a DBR, hogy mikor fejeződhetnek be a munkák a Fővám téren. A Szabadság híd átadása két hónapot késik, jelentették be a fővárosi közgyűlés legutóbbi ülésén.

A módosított tervek szerint 2008 decemberében indulhat meg a villamosforgalom a Szabadság hídon és még azon a télen átadhatják a hidat.
Póli Creative Commons License 2007.05.15 0 0 2119

Valszeg így több értelme lesz a 4-es metrónak:

 

4-es metró a virágpiacig?

Ülésezett a főváros kerületi koordinációs bizottsága

Több újbudai elképzelést is támogat a főváros kerületi koordinációs bizottsága.

Támogatta a 4-es metró budaörsi virágpiaci meghosszabbítását, az 1-es villamos Budára vezetését és az Andor utca kiszélesítését hétfői ülésén a Fővárosi Közgyűlés kerületi koordinációs bizottsága. Az elsőként Újbudán megtartott kihelyezett megbeszélésen Molnár Gyula polgármester mutatta be Budapest egyik legdinamikusabban fejlődő városrészét a nemrég megalakult grémiumnak.

Molnár Gyula több nagy, a XI. kerületet is érintő fejlesztés támogatását kérte, így az 1-es villamos átvezetését a Lágymányosi hídon, az Andor utca átépítését - azaz az Egérút befejezését -, és a 4-es metró virágpiaci meghosszabbításának előkészítését. A testület pozitív állásfoglalása felgyorsíthatja a döntési folyamatot, és egész Budapest számára kedvező fejlesztések valósulhatnak meg. Ezek a beruházások ugyanis nemcsak Újbudának, hanem az egész fővárosnak életbevágóan fontosak, ezek nélkül a megbénulhata város élete .

toloba Creative Commons License 2007.04.03 0 0 2118
Isten dicsőségére mar a tárcsa

Beindult a 4-es metró alagútfúrásának próbaüzeme


Még az egyház is megszentelte, olyan szent dolog a metró...


Megpörgették a 4-es metró alagútépítő-pajzsának marótárcsáját az Etele téren. Az alagutakat pap szentelte fel, és meg is keresztelték őket, bár a helyi munkások szerint csak jövő héten indul a próbaüzem. Ha minden jól megy, a pajzsok 2009 májusában bukkanak ismét elő az első szakasz másik végállomásán, a Baross téren. Demszky port, zajt és dugót, illetve egy gyönyörű metrót ígért a fővárosiaknak.
...
http://index.hu/politika/belfold/budapest/0403m4pjzs/
Dzsibzon Creative Commons License 2007.03.16 0 0 2117

Ez az egész METRO számomra nem szól másról.. mint a politikai osztály és ezen belül Dzsentry Gábor alávaló és végtelen hazugságairól valamint a történelem legnagyobb állami pénzen végrehajtott ingatlan panamájáról.

 

Egyrészt a katasztrófális nyomvonal és értelmetlen megállók miatt a Dzsentry szerint is közel 500 milliárdért kapott 10 megálló (ami a beruházás elfogadásakor LEÍRVA 320 milliárd volt..) a VILÁG legdrágább beruházása lesz és a SAJÁT számításaik szerint is 32 éve alatt térül meg a 40%-a a beruházásnak.

 

Amikor AZAROHADTORBÁN "magakadályozta" a Dzsentry 14 éves választási játékszerét.. akkor a Dzsnetry megbízásából az akkor láthatáron lévő finanszírozási konstrukció miatt a külföldi fejlesztési bank angliai központja ideküldte a megvalósíthatósági tanulmányok és helyszíni adtagyüjtés-felmérés céljából a saját szakembereit.

 

Azok abból indultak ki.. hogy az éppen átadott 60-70 méteres mélységben készült londoni metró óriási utasforgalmat nyelt fel és 30 milliárdba került angol költségek és angol jövedelmek mellett- EGY MEGÁLLÓ.  Ők azt hitték.. ez nálunk CSAK kevesebb lehet.  A Dzsentry jobbkeze DBR Metro Kft. által átnyújtott számításokban,, utasforgalmakban hamis adatokra bukkantak, valótlan és illuzórikus számításokra, nem létező utasforgalomra.

 

Amikor a lenedő állomások környékére elmentek és egész napos kérdőves helyszíni adatgyűjtést végeztek, kiderült.. hogy élő ember NEM akar menni pl. a Rákóczi térről a Népszínház utcába vagy végképp nem a Népszínház utcából a Keleti pályaudvarra - nem hogy 40 ezer ember naponta, mint azt hazudták.

A Köztársaság tér / Népszínház utcai megállónál volt olyan.. hogy EGY ÓRA alatt cca. 30 kutyáját szarató valamint téren alvó hajléktalant találtak.. mint 40 ezres erre a metróra váró tömeget.

 

Ha valaki ránéz a Budapest térképre.. rögtön tudja miről van szó : az MSZP az NEM véletlenül nem adta el eddig a székházát. MInden idők legaljasabb és legnagyobb ingatlan panamája ez - állami azaz mindannyiunk pénzén.  Mert városi közlekedéssel sehogy sem lehet ahhoz normálisan odajutni, messzebről kell odasétálni - most meg a Dzsentry féle belső alkuk jóvoltából ÉRTELMETLENÜL arra vezetik az alagutat.. és épül egy kongó üres megálló 40 milliárdért, amelynek köszönhetően az MSZP mondjuk 300 millióval drágábban fogja tudni eladni a mocskos székházát. De ez nem enniybe kerül, mert ha nem itt menne, akkkor nem lenne szükség a Rákóczi téri megállóra sem - ott kényszerből áll meg.. mert azt még sem lehet.. hogy száguld a metró megállók nélkül..

 

Mindezeket az angol szakértők leírták - természetesen erről elfelejtett sajtótájékoztatot tartani a nagy demokrata Dzsentry Gábor.

 

Ehelyett jött az, hoyg a rohadt orbán és fidesz miatt nem indul a metro építkezés.

 

Erről csak annyit, hogy az Orbán valóban borzalmas, de nem emiatt.  Egyrészt természetesen Dzsentry Gábor hazudik, mint mindíg : EGYETLEN kiviteli terv, EGYTELEN állomás építési engedélye NEM VOLT meg az Orbán kormány alatt, tehát HA azt mondta volna az Orbán, hogy itt ez az álom olcsó beruházás és baromi hasznos is.. és itt a lé KORLÁTLANUL.. nem lett volna mit elkezdeni. A beruházási bank külföldi konsturkció is ezért a két dologért nem indulhatott be : a katasztrófális költségek (amelyek azóta még tovább nőttek.. pedig még el sem kezdődött..) és a NEM LÉTEZŐ tervek, engedélyek miatt.  TE be tudsz adni egy épíétsi kölcsön úgy, hogy nem a Tiéd a telek és nincs rá építési engedélyed ?  BÁRKI keresse ki a neten, melyik évben lettek meg a tervek és az engedélyek és AKKOR ki volt a magyar minizsterelnök ? !

 

A legújabb hazugság : a teljesen új és szokatlan speciális technológi miatt csúszik és drágult meg a metro.

 

Ebben az egy mondatban KÉT hazugság is van, ami a mi Gáborunknál hétköznapi dolog. Az egyik, hogy a még most is készülő részlettervek és tevmódosítások, áttervezséek miatt csúszik.. ami mind azért van, mert csak az eltelt 1-2 évben rendeztek le ezer dolgot, ami a korrekt tervezés része lett volna a Főváros és a sötét BKV részéről.. (Hol van akkor Orbán.. 6 éve MSZP kormány alatt.. ?)

A másik belerejtett hazugság a résfalazás, mint hivatkozás.. hiszen aki az építőiparban dolgozik, tudja hogy ez egy több évtizedes technológia.. egy vicc különlegességnek nevezni - jelenleg is több mezei irodaház pincetömbjét-garázsszintjét és alapozását így készítik MA Budapesten - pedig nem Dzsnetry Gábor féle különleges metrót építenek.

Póli Creative Commons License 2007.03.14 0 0 2116

Igen, "annyi" épül.

De miért kell ezen röhögni ??

Előzmény: steinweg (2115)
steinweg Creative Commons License 2007.03.14 0 0 2115
na, mert annyi autópálya épül.. na ne röhögtess.
Előzmény: Póli (2114)
Póli Creative Commons License 2007.03.13 0 0 2114

Ez a mondat stílusában és igazságtartalmában kb. ennek a kifakadásnak felel meg:

 

"Engem az bosszant ebben az egészben, hogy már elnézést, de mi köze van az autópályákhoz a fővárosiaknak ?????????? De mégis a főváros szív, mert annyiba kerül, h mindenkinek azt kell aztán nyögni. Hát kössz, de ne rajtam sarcolják meg aztán hogy a purdés, saras vidéknek lassan már 1000 km autópályája lesz."

Előzmény: steinweg (2112)
névtelen Creative Commons License 2007.03.13 0 0 2113
"Hát kössz, de ne rajtam sarcolják meg aztán hogy a koszos mocskos fővárosnak lett még egy metrója."

Pedig, hidd el, te vagy a szerencsésebb. Velem együtt sok budapesti nemcsak hogy kifizeti, de még szenvedni is fog az elcseszett metró miatt. Most is, kb 10 perccel több, amíg munkába érek naponta, a túrás miatt. Ha megépül a metró, akkor többször kell átszállni és gyorsabb se lesz = szívás sok pénzért.
Tehát, vidékiként kvázi "szerencséd" van.. ezt mondd el a többi vidékinek is!
Mi nem csak kifizetjük, még le is nyomják a torkunkon....
Előzmény: steinweg (2112)
steinweg Creative Commons License 2007.03.13 0 0 2112
Engem az bosszant ebben az egészben, hogy már elnézést, de mi köze van a 4-es metróhoz a vidékieknek?????????? De mégis az egész ország szív, mert annyiba kerül, h mindenkinek azt kell aztán nyögni. Hát kössz, de ne rajtam sarcolják meg aztán hogy a koszos mocskos fővárosnak lett még egy metrója.
kupica Creative Commons License 2007.03.10 0 0 2111
Most akkor lesz 4-es metró vagy nem? Olyan izgalmas. Ne törődjön vele senki hogy sok vidéki városban még aszfaltozott utcák sincsenek. Qrjunk ki milliárdokat a metroépítésre aztán hagyjuk félbe.

Húzzunk bele!
raider Creative Commons License 2007.03.09 0 0 2110
Ebben, a sarc kivetésében meglehetős jó készségekkel rendelkeznek uraink, pártállástól függetlenül. Mondhatni pártokfölötti konszenzus van itten. Amúgy csak egy érdekes bár offos adalék: a Népstadionnál levő P+R-ben havibérletem van. Ez ugye 2 naptári éve kb 6400 volt, egy évre rá, tavaly lett 7900, most pedig 9000 (ez ugye kb. 15 hónap alatt (amióta ott vagyok) kb. 40% emelést jelent. Meg is kérdeztem legott idén, mert már kezdett gyanús lenni: miért? Mire a válasz: azért mert ha a BKV emeli a bérletárat, akkor nekik is emelni kell (sic!)! Eleinte nem értettem, de logikusan kitaláltam, azért mert az is bérlet, ez is bérlet. Ami ON, hogy kár hogy csak ez az egy normális metróvonal melletti P+R van (a Kökin kívül, de az tudtommal nem fedett), és még emlékszem amikor annódominó dajcstomi ígérte, hogy a Népstadionnál levő ingyenes parkoló után az épülő P+R is ingyenes lesz. (ezt megjegyeztem, mert nagyon meglepett volna, ha így történt volna, de persze nem). Ez az új vonal is eléggé nullpontos megoldás, ha nem tudják megoldani, hogy az ingázók és autósok át tudjanak szállin a végeken, és autójukat viszonylag kulturáltan le tudják tenni, mert a realitás ma ezt kívánná meg a felelős vezetőktől.
Előzmény: baloldali kisebbség (2107)
Gerenda Creative Commons License 2007.03.09 0 0 2109
Lassan ideje lenne elfelejteni minden közlekedésfejlesztést. Mindig lesz pár faszkalap, aki addig fekszik keresztbe bárminek, amíg sikerül szétb...ni. Lásd még M0.
Szépen adjuk vissza az EU-nak a közlekedésre szánt kb. 1000 milliárdot, kérjünk cserébe csak százat, azzal apasszuk egy kicsit az államadósságot, oszt jónapot.
Unom! Menjetek biciklivel vagy görkorcsolyával, vazze!
baloldali kisebbség Creative Commons License 2007.03.09 0 0 2107
Nézd a jó oldalát: lesz néhány jó mélyen levő felszín alatti parkolóházunk. Azért kíváncsi lennék majd a a végén, ha leosztanák az urak, mennyibe is jön ki egy ilyen parkolóhely. Kb. valahol a ki*****tt és a k****a drága közt lesz, de remélem, majd a piaci árakkal visszahozzák az autósoktól :)
Előzmény: raider (2106)
raider Creative Commons License 2007.03.09 0 0 2106
Megelőztél, de azért beírom én is:
Erről is a Zorbán tehet!!!! Meg a fideszes VEKE! :-)))))))))))
Előzmény: baloldali kisebbség (2105)
baloldali kisebbség Creative Commons License 2007.03.09 0 0 2105
Már az EU-t is az alcsúti mozgatja!
http://index.hu/politika/belfold/budapest/0309m4brs/
Póli Creative Commons License 2007.01.16 0 0 2102

"talán azért mert te is egy halott ember vagy?"

 

Ha már vonzódsz az ilyen témához, a zombikat a Kossuth téren találtad volna meg tavaly szeptembertől bő egy hónapon át.

 

Amúgy hülyeségeket beszélsz, édes fiam.

Még a VEKE sem veti el a 4-es metrót, csak nem tartja rentábilisnak ebben a formában.

Előzmény: Törölt nick (2101)
Bundáskenyér Creative Commons License 2007.01.16 0 0 2100

Látom közlekedési szakemberekkel állunk szemben.Itt mindenki több éves kutató munka és utánajárás valamint ezernyi nyugati példa megismerése után arra a megállapításra jutott,hogy a 4-es metró milyen hasznos Budapestnek.

 

/Igaz 10.000.000 szakértő országában,hogyan is merek én olyat feltételezni,hogy itt nem a hozzáértő emberek hozzászólásait olvasom./

Póli Creative Commons License 2007.01.16 0 0 2099

"az index ebben is élenjár, mármint a hülyeség igénytelen terjesztésében"

 

Az index a "mindentfikázunk" terjesztésében jár élen.

 

Ps: Egy kötözködő kérdés: Lehet a hülyeséget igényesen terjeszteni ??  :)

Előzmény: serpico (2098)
serpico Creative Commons License 2007.01.16 0 0 2098

Ha az ostobaság fájna a magyarok 80 százaléka (inkább 95) lassú kínhalálra lenne ítélve.

A felszíni közlekedés csökkentése nem kívánatos, hanem elkerülhetetlen. A nettó nyereség számításakor kalkulált üzemi megtakarításon és a "hú de átgondoltuk mi ezt közgazdászkollégák"időprifiton túl létezik még néhány szempont. Példának okádok az én meg a többi szerencsétlen hülye tüdeje.

 

Miért kell mindent élből elutasítani, önjelölt orákulumokra hivatkozni, hozzáteszem az index ebben is élenjár, mármint a hülyeség igénytelen terjesztésében.

 

S.

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 2096
Hát már az index is náci lett? :DDDDDD
Előzmény: Törölt nick (2095)
Commander Pepe Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2094

Ezért sajnálom, hogy a seggnyaló magyar sajtóban sosem kérdeznek bele a részletekbe. Annyira szeretném látni az erőlködésüket, ahogy a nyilvánvaló baromságaikat próbálják elhitetni.

 

A párthívőknek meg nem kell bizonyíték semmire. Nekik elég, ha azt mondják nekik, amit hallani szeretnének, és akkor megkapják a napi gyűlöletadagjukat. És ilyenkor boldogok.

 

 

 

U. I.

 

A fentiek mindkét oldalra vonatkoznak.

32nick Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2093
Ne bántsátok az aranyos Demszky urat! Ebből a metró pénzből még nagyon sok helyre kell juttatnia, a szadesz kampány nem ingyé volt... Kicsit csúszik az építkezés meg esetleg drágább lesz, na és?
Tzp Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2092
Nem az a baj, hogy Demszky olyan lúzer, hogy nem tudja összehozni a metrót, hanem az, hogy sok ember  bedől neki többedjére is. Ezért nem halad ez az ország rendesen.
Előzmény: Commander Pepe (2087)
32nick Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2091
Miről beszélsz? :) A szocialista szavazóknak elég ennyi: Orbán megfúrta megint a metró építését...
Előzmény: Commander Pepe (2090)
Commander Pepe Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2090

Bizony-bizony!

 

De a levezetésre azért kíváncsi vagyok. :) Nem kevés fantáziát igényel a "hihető" tálalása a dolognak. A kampánystáb meg fog dolgozni a pénzéért.

Előzmény: 32nick (2089)
32nick Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2089
Orbán megint akadályozza a 4-es metrót. Tudam én, hogy így lesz.
Előzmény: Commander Pepe (2087)
Commander Pepe Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2087

http://index.hu/politika/belfold/budapest/negyesmetro6/

 

Meg vagyok lepve. De legalább 2010-ben is lehet vele kampányolni, és rá lehet fogni Orbánra, hogy nincs.

Póli Creative Commons License 2006.11.02 0 0 2086

Ez pl. erősen függhet a felszíni közlekedés átalakításának mértékétől,

amely még nem lefutott dolog. (Pl. szerintem a Szabadság-híd sétáló híddá avatása sokkal okosabb lenne, mint bármelyik más belvárosi hídé...)

Amúgy meg egy belterületi metrószakasz kihasznátsága nagyban függ végpontjainak távolságától. Az M4-es Virágpiac - Pólus között is valószínűleg jóval kihasználtabb lesz, mint a Kelenföld-Keleti szakasz átadásakor... 

Előzmény: igen7 (2085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!