Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2 napja 0 0 238074

Belsőből viszont jó hozzá a 622-es, annyit simán nyúlik bármelyik.

Előzmény: ujbubo (238073)
ujbubo Creative Commons License 2 napja 0 0 238073

szia igen ezt én is megtaláltam köszi

egyenlőre külsővel nincs baj. a belső lyukadt ki, kinai gagyi

 

Előzmény: RadiX (238072)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 0 238072
Előzmény: ujbubo (238068)
orygabor Creative Commons License 5 napja 0 0 238071

Nem nagyon láttam ilyen méretet, de kérdezz meg egy szervizt/boltot.

Előzmény: ujbubo (238068)
altenberger Creative Commons License 5 napja 0 0 238070

Motorkerékpárokhoz használt, izmosabb gumiszerelővel szerintem felmenne! :-)

 

https://www.mxmania.hu/spl/956848/Gumiszerelo-szerszamok

Kovácsolt acélból készült. Hegyes és lekerekített véggel - a gumiabroncs könnyű összeszereléséhez / szétszereléséhez.
Hosszúság: 24 cm

(létezik olcsóbban is!)

Előzmény: ujbubo (238069)
ujbubo Creative Commons License 5 napja 0 0 238069

azért nem 3 mm hiányzott a felrakáshoz... 3/4-ig ment fel az eredeti meg lazán belement

Előzmény: orygabor (238067)
ujbubo Creative Commons License 5 napja 0 0 238068

 

szia

köszi

akkor erre már nem kapok majd külsőt ha kell:?

Előzmény: orygabor (238067)
orygabor Creative Commons License 5 napja 0 0 238067

Ott az átmérő: Amaz 625 mm, a kevláros 622. A 625 valami régi fajta lehet, ma már inkább csak a 622 és a 630 létezik.

Előzmény: ujbubo (238066)
ujbubo Creative Commons License 5 napja 0 0 238066

sziasztok

egy régi csepel bicajom -még apóstól örököltem defektes lett

mint kideült nem ment belée semmibe a szelep mellett szakadt ki, nem régi belső, ilyengagyi kinai

de nem is ez a lényeg

van egy kevláros külsőm van pesten egy schwinn csepel bicajom arra jo anak vettem de most nem kell rá. gondoltam ráteszem akkor erre az is segít

de nem megy rá

mintha kisebb lenne

az erdetei külső 40-625 felirat 28x 1.5

ez a kevláros 42x622   28 x 1.6

 

 

Én voltam a béna vagy hiába erőlködtem? mintha kisebb lenne pedig ez is csepel

 

Köszi

Bubo

bátyó Creative Commons License 2024.04.08 0 0 238065

A téli dzsekit még mindig használom.

És a téli topik mezt, meg a nyáti hosszú ujjút is.

Talán még naciból van egy bontatlan csomaggal. De nem biztos, hogy még rám jön...

Előzmény: Pinyo (238064)
Pinyo Creative Commons License 2024.04.08 0 0 238064

Téli dzsekim nem volt.

Előzmény: SzeZo (238063)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.08 0 0 238063

Nekem is megvannak a topikmezek, de én nem kímélésből tartom szekrényben, hanem, mert - mondjuk úgy - kissé előnytelenül állnak rajtam:-).

A téli dzseki is létezik még, de van annál sokkal jobb.

Előzmény: Pinyo (238062)
Pinyo Creative Commons License 2024.04.08 0 1 238062

[kilenc év eltelt az előzmény óta]

 

Már Topikmez sincs a Békás kupán, csak én. :) Illetve a mez még megvan, csak vigyázok rá és nem használom :)

 

Vasárnap ugyanis a Szentendrei sziget adott otthont a Békás kupa 17,4km-es sík időfutamának.

 

Egy szombat hajnali kellemetlenség (tönkrement autó akksi) miatt kútba esett a Vérkör TT terepfutó versenyem, így oly sok idő után nem voltam a futás miatt lenullázva és ismét el tudtam látogatni Tahitótfaluba.

 

Régen rendszeresen jártam ide. Mindig hatalmas szél (egyik irányba röpülsz, másikba szenvedsz) volt, és/vagy kabátos hideg. Idén viszont nyári napsütés és mérsékelt szél fogadott minket. Látszólag nem változott semmi, se a bringám, se az átlag, se a verseny utáni zsíros kenyér hagymával. Azért elégedett vagyok, hogy átlagra is ugyanazt hoztam, mint anno, és hogy a kilenc éve nem használt könyöklővel nem estem el egyik úthibában sem (már ahol mertem a könyöklőn maradni) :)

Előzmény: Pinyo (222547)
xrami Creative Commons License 2024.04.05 0 0 238061

Igen, ez így van. És azét, mert nem zsírozzák meg egy kicsit a tengelyt, csak kopaszon rátépik 1x ahelyett, hogy kicsit megkennék és többször ráhúznának kicsiket. Ekkor frankón felkúszik a helyére, rászorul és nem fog lelazulni. De ha csak rátépik akkor rányekken és garantáltan meglazul majd elbaszódik a négyszög a hajtókarban és lehet kukázni.

Előzmény: rezgaras (238060)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.05 0 0 238060

Én úgy tudom, hogy szinte mindig a bal hajtókarral van a probléma. Mert az nyomatékot visz át a pedál tengelyen. A jobb nem, mert az közvetlenül adja át a lánckeréknek.

Előzmény: Usul74 (238054)
Pinyo Creative Commons License 2024.04.05 0 1 238059

Jó kis részlet! Tényleg semmi nem változott, azt leszámítva, hogy a rizsporozós üvegben vitt szappanhabos szivacsot (pacsmagot kiszedve! :) ) és a kis üveg benzint már nem cipeli senki.

Előzmény: Nemo (238050)
Pinyo Creative Commons License 2024.04.05 0 0 238058

Gratulálok a hang megszüntetéséhez. Egyúttal a bringa kapott egy kisgenerált :)

Előzmény: Usul74 (238054)
xrami Creative Commons License 2024.04.04 0 0 238057
xrami Creative Commons License 2024.04.03 0 0 238056

Emeletes alagút. https://www.youtube.com/watch?v=vmDLSHLWcIE

Itthon is el tudnám képzelni ide-oda, dehát itthon pénzleemeletes épül ha épül, nem ilyen.

Usul74 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 238055

Köszi mindenkinek a tippeket!

 

Nyereg és összetevőivel kezdtem :)

Előzmény: Usul74 (238054)
Usul74 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 238054

Sziasztok!

 

A váci úti bringautat még a múlt héten megcsinálták (bitumenes felülettel, kíváncsi leszek nyáron a nagy melegben mennyire fog ragadni).

 

A kattogást úgy néz ki kiderült (másodjára) mi okozta.

racsni meghúzva, lánc, váltók átnézve középcsapágy, pedál megnézve... semmi.

Majd a bal hajtókar leszedve, kitörölve zsírozva visszarakva és most nem kattog. :) Érdekes, hogy a jobb oldali pedálra fogadtam volna.

 

Üdv

U.

Előzmény: Usul74 (238039)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 238053

Azt hiszem, mindenhol kicserélték (Hegytető parkoló, Kisrigó, Dömör-Kapu, Kakas-hegy).

A Skanzen fölött lévő arra volt jó, hogy összevárjuk egymást, míg csapatosan jártuk a hegyeket. Azok az idők elmúltak, de hagyománytiszteletből (nomeg, hogy levegőhöz jussak) magam vártam össze😊.

Előzmény: NAR (238052)
NAR Creative Commons License 2024.04.02 0 0 238052

A Skanzen - Visegrád útvonalon kicserélték a sorompókat olyan kapukra, amelyek lapjai(?) között zárt állapotban is elfér egy bicikli, nem kell többé limbózni a sorompó alatt.

rezgaras Creative Commons License 2024.03.29 0 1 238051

"pneumatikus abroncsok javitása "

 

Nem sokat változott 130 év alatt...

 

A szingó javítás volt egy igazi kínszenvedés. Egy idős haverom még művelte, elmesélte. Az össze volt varrva, a varrást ki kellett bontani, a belsőt javítani, majd visszavarrni. A felnin nem volt perem, az abroncs alá ragasztót kellett rakni a felfújás előtt (hogy fékezéskor körbe ne csússzon a gumi az abroncson).

Előzmény: Nemo (238050)
Nemo Creative Commons License 2024.03.28 0 3 238050

Kedves emberek!

 

Régen írtam ide, de időnként bejövök olvasgatni. Sajnos a témák huzamosabb követésére már nincs időm, mert fiacskáim a nyakamon lógnak, és ez így van jól.

 

Most azért szólalok meg, mert nem bírom magamban tartani lelkesedésemet egy nagy klasszikus művet digitalizálva, és kedvcsinálónak beillesztek belőle egy összefüggő részletet. Idővel a túrahonlapomom az egészet közzéteszem, ide egy értesítést küldve.

 

A könyv a XIX. század végének a maga korában sokat idézett klasszikusa, de azóta még az antikváriumi forgalomból is kikopott. Én az OSZK egyik aloldalán elérhető elektronikuskönyv-igénylő szolgáltatás segítségével szereztem be (https://www.oszk.hu/eod).

 

A KERÉKPÁROSSÁG KÉZIKÖNYVE

 

IRTA

CSÍKMADÉFALVI ISTVÁNFFI GYULA dr.

MAGYAR NEMZETI MÚZEUMI OSZTÁLYŐR,

TUD. EGYETEMI MAGÁNTANÁR,

A BUDAPESTI TURISTA KERÉKPÁROS EGYLET ELNÖKE,

A KOLOZSVÁRI KERÉKPÁROS EGYLET TISZTELETBELI ELNÖKE,

A LONDONBAN SZÉKELŐ CYCLIST'S TOURING CLUB KONZULJA.

 

BUDAPEST

1894.

 

Minden jogot fenntart

A SZERZŐ.

 

Nyomatott Kertész Józsefnél Budapest V, Mária Valéria-utcza 11.

 

----

 

TARTALOM:

I. Bevezetés. II. A kerékpár fejlődése s története. III. A gép választásról. IV. A tanulás. V. A gép részei, magossága, áttétele. VI. A hajtásról. VII. Az utazásról . VIII. A gép gondozása. IX. Javitások. X. Ruha. XI. Női kerékpározás. XII. Training. XIII. Egy kis terapeutika. XIV. Kerékpáros fotografia. XV. Kerékpáros testületek.

 

----

 

Részlet: 44-46. o.

 

"A pneumatikus abroncsok javitása kezdetben rendkívül nagy dolognak tetszik, valójában pedig semmi boszorkányság sincs benne. Foglaljuk össze pár pontban a szükséges tenni valókat, fogásokat.

 

1. A legelső dolog megtalálni a hibás helyet, az abroncsot tehát felbontjuk s levesszük a köpönyeget s a szabaddá vált légtömlőt megvizsgáljuk; mikor szeg, tövis stb. fúródik az abroncsba, a sebet könnyű kinyomozni, de finomabb, mondjuk mikroszkopikus sérülés esetén nem sokra megyünk a vizsgálódással. Ilyenkor lecsavarván a szelepet, a levegőtömlőt egy cseberbe vagy mosdótálba tesszük s óvatosan lassan levegőt szivattyúzunk bele. Különösen hangsúlyoznom kell, hogy óvatosan, mert egy szivattyúra való levegővel több -- mint ép a határa -- s felpukkan a tömlő. A sérülésen kiáramló levegő a vízben rögtön elárulja a hibás részt, most aztán a tömlőt jól leszáritjuk, az illető helyet benzinnel mosogatjuk.

 

2. Erre a magunkkal hozott vékony guttapercsa lemezből, lehet körülbelül 1/2 mm. vastag, kerek foltot vágunk, mely úgy 1 centiméterrel nagyobb a tömlő sérülésénél.

 

3. Benzinnel jól tisztára mossuk a foltot, meg a tömlő sebét is Ez igen lényeges pont, nagyon függ tőle a javitás sikere, gondos kerékpáros táskájából nem hiányzik a benzines üveg.

 

4. Bekenjük úgy a foltot, mint a sérült helyet a gummiragaszszal (para-gummi) s száradni hagyjuk, 2--4 percz múlva már megszikkadt a ragasz s akkor a foltot ráteszszük a sebre s jól rányomjuk, mig csak jól össze nem tapadt a két felület.

 

5. A javitás befejeztével visszaillesztjük a légtömlőt, ráadjuk a köpönyeget s mindjárt felfujtatjuk egészen.

 

Még egy pár megjegyzést ehhez az operációhoz. A mint elillant a levegő a tömlőből, (éles fütty jelzi ezt), nézzen utána a gondos kerékpáros s ha szeg, tövis stb. fúródott a tömlőbe rögtön jegyezze meg ezt a helyet irónnal, krétával stb. mielőtt még az idegen tárgyat kihúzná; mert később nagyon nehéz ráakadni a sérülésre. Megesik továbbá, hogy sokszor nem kapni elég nagy edényt a mibe a tömlőt elmerithetnők, ilyenkor kevés szappanhabot veszünk s ezt mázoljuk a tömlőre, a kiáramló levegő buborékot fuj s menten elárulja a sebet. Nem árt tekintettel az itt elmondottakra, -- egy kis szappanhabos szivacsot vinni a táskában, ezt legkönnyebben egy kis rizsporozó üvegben lehet tartani. A rizsporozó pacsmag helyébe kis szivacsot kötünk s az üvegcsét szappanhabbal megtöltjük.

 

Kerékpáros! a benzines üvegcsét, ha csak akkora is mint a kis ujjam, -- sohase hagyd el, benzin nélkül nincs gyógyulás -- a pneumatikus számára. A benzin eltávolitja a gummitömlőről a tisztátalanságot, s csak úgy tapad aztán rá a folt, ellenkező esetben mindig marad holmi parányi tisztátalanság alatta s a levegőnek ez is elég. A pneumatikus tömlő javitása ragasztó szerek hiányában, majdnem lehetetlennek látszik, de mégis ha a sérülés rendkívül kicsiny, még mindig van reménység. A sérült helyet késsel jól le kell vakarni s aztán egy kis darabka gummis papirt, legegyszerűbb esetben egy levélbélyeget ragasztunk rá. Ez is kitart egy jó darabig. A végleges javitásnál különben a kaucsuk folt felragasztásakor nem szabad még egy pár dologról megfeledkezni; hogy a folt jól fogjon, ne hagyjuk a ragasztó anyagot egészen megszáradni rajta, továbbá a foltot is meg a sérült helyet is jó lesz késsel vagy finom smirgel papírral megdörzsölni, s végezetül, ha már rávetettük a foltot a sebre, nem árt egy sima fadarabbal párszor ráütni, az ütés folytán jobban egybetapad a két felület, még célszerűbb megnyomtatni a foltot."

ujszela Creative Commons License 2024.03.28 0 0 238049

Okozhatja egy deformálódott vagy fellazult nyeregbilincs is. Ellenőrizd, hogy kellően meg van-e húzva.

Nekem volt régen olyan alu nyeregcsövem, amelyben préselt acéllemez bilincs alkatrészek voltak, amik idővel eldeformálódtak. akárhogy is meghúztam, nem rögzített tökéletesen, és a hajtás ütemére nyekergett, le kellett cserélni. A hagyományos csavaros bilincs is tud ilyet, ott is a csere a megoldás. Próbáld ki, hogy kézzel minden irányba jól megrángatod a nyerget. Ha nyekereg, valószínűleg nem is kell tovább keresni.

 

Volt nemrég egy másik esetem, ott megrepedt a pedáltengely és az nyekergett. Erre csak akkor jöttem rá , mikor letört, szerencsére nem sérültem meg. Igaz, ez kiálláskor is jelentkezik.

Előzmény: Usul74 (238039)
orygabor Creative Commons License 2024.03.28 0 0 238048

Persze, meg kell nézni, mekkora a minimális hossz, amennyinek a vázban kell lennie, kb 10-12 cm.

Előzmény: orygabor (238047)
orygabor Creative Commons License 2024.03.27 0 0 238047

Fontos figyelni, hogy minek az ütemében kattog. Pedál, kerékfordulat, láncfordulat?

Nálam a nyeregcső miatt volt hasonló. Hosszan nyúlt bele a vázba. Rövidebbre vágtam, oszt jónapot.

Előzmény: Usul74 (238039)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.27 0 0 238046

Ha a pedál csapággyal baj van, azt az ember általában érzi a talpán.

Előzmény: Re:barbara (238045)
Re:barbara Creative Commons License 2024.03.27 0 0 238045

Volt hasonló problémám, a pedálcsere megoldotta. Nem értek hozzá túlzottan műszakilag, valami ott a pedáltengely/csapágy környékén volt kikotyogósodva vagymi... :)

 

Előzmény: Usul74 (238039)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!