Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 20 perce 0 0 347956

A populizmus átka, következménye.

Előzmény: attus germanicus (347955)
attus germanicus Creative Commons License 20 perce 0 1 347955

https://www.ksta.de/koeln/koelns-verkehrspolitiker-fuerchten-um-gestrichene-kvb-projekte-781466

 

Ez egy friss (azt hiszem, ez is fizetős). A hangsúly itt is az elmaradó fejlesztéseken van, de megemlíti, hogy 30 buszvonal megszűnik vagy ritkábban fog járni: "Vorgesehen ist unter anderem, dass 30 Buslinien entweder gestrichen werden oder mit ausgedünntem Fahrplan auskommen müssen"

 

Kölnben, meg a legtöbb német nagyvárosban, kicsit más a logika, mint Budapesten. A fejlesztések gazdája is a helyi közlekedési vállalat, a KVB, ezért a kötöttpályás fejlesztések törlése és a járatritkítás egyaránt a KVB üzleti tervében szerepel, amiről az önkormányzat illetékes testülete, mint a KVB felügyeleti szerve, tárgyal. 

 

A helyzet nem egyszerű. A magyarhoz hasonló, túlnyomórészt adóbevételekből üzemeltetett tömegközlekedés Svájcban, Hollandiában, és egészen a közelmúltig Németországban is ismeretlen volt. Kölnben a teljes árú havibérlet 130 euró, ez a budapesti árszint több, mint ötszöröse. Eközben a gázolajat, áramot, tartalék-alkatrészt a KVB is kb. annyiért kapja, mint a BKV. A legutóbbi sztrájkhullám előtt a buszvezetői alapbér 2.700 euró bruttó volt, amit több, mint a BKV-s bér, de azért nem a többszöröse. A sztrájkok után most 3.000 euró az alapbér. Ráadásul Németországban nincsenek államilag finanszírozott diák- és nyugdíjaskedvezmények se, szóval még ennyi pénz se jön az államtól. De a drága bérletből azért ki lehetett hozni, hogy a folyó költségeket a jegyárbevétel teljes egészében fedezze, az amortizációra kellett a tartománynak és a városnak beszállnia. 

A Deutschlandticket bevezetésével ez a rendszer összeomlott. Az állam és a tartomány valamennyit pótolnak a bevételkiesésből, de az egy fix összeg. A jegy árát emelni már nem lehet, mert az utasok többsége D-Tickettel jár, annak az árát meg központilag szabályozzák. Már a szint tartásához is a tartománynak és a városnak kellene több pénzt beletolnia, de nincs miből, a hitelfelvételt pedig tiltja az alkotmány. 

A munkabérek jelentősen nőttek, az energiaárak szintén, a bevétel csökkent. Itt az önkormányzatnak túl sok menekülési lehetősége nincs. Most úgy döntöttek, ez is benne van, hogy 160 millió eurót (kb. 60 milliárd forint) tud a város évente beletolni, több nincs. Az államtó és a tartománytól jövő pénzekkel együtt, a KVB terve szerint, ehhez törölni kell a tervezett fejlesztések nagy részét és ritkítani kell a járatokat.  

Előzmény: Il Leone (347950)
ghosty9 Creative Commons License 8 órája -1 8 347954

"Mozdony azóta sincs, pedig bőven lett volna lehetőség Vitézy eltávolítása után bármiféle személyszállító kocsi nélkül megrendelni őket.

 

De Vitézy hibája, hogy nincsenek..."

 

Olyan, hogy kizárólag valaki hibája, nagyon ritkán van.

 

Valóban, a lemondás utáni másnap bármit át lehetett volna kergetni a törvényhozáson az utódoknak. De ez a felelősség nem zárja (nem zárhatja) ki Vitézy felelősségét, amiből nem következik amúgy az, hogy felelős, csak az, hogy ez az érv elhibázott.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347943)
Dante001 Creative Commons License 9 órája 0 0 347953

Lényegen nem változtat, a Siemens nem a barátunk..

Előzmény: kristoof (347952)
kristoof Creative Commons License 9 órája 0 0 347952

Akkor ez jó hír!

Előzmény: r1232 (347951)
r1232 Creative Commons License 9 órája -1 0 347951

Rosszul tudod.

Előzmény: kristoof (347942)
Il Leone Creative Commons License 10 órája 0 0 347950

Köszönöm.

Előzmény: attus germanicus (347948)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 10 órája 0 0 347949

Ha az utolsó mondatot így gondolod, akkor kérlek fáradj át az aktuálpolitikába.

Van a két témakörnek határterülete, de a lényeg itt pont nem ennek kéne legyen, és szerény vékeményen szerint érdemes nem túlmenni a határterületeken.

Előzmény: attus germanicus (347945)
attus germanicus Creative Commons License 10 órája -1 0 347948

A Kölner Stadtanzeigerben volt egy hosszabb cikk a témában, de az fizetős (nekem van előfizetésem). Most kicsit kerestem, leginkább fizetős cikkeket találtam. 

https://www.ksta.de/koeln/koeln-gefaehrden-die-sparplaene-der-kvb-die-verkehrswende-778708

A cikkek alapvetően nem a járatritkításokra koncentrálnak, hanem arra, hogy szinte minden tervezett fejlesztési beruházást töröltek. És csak mellékesen említik meg, hogy emellett kb. harminc buszvonalon tervezik a kínálat csökkentését. 

Előzmény: Il Leone (347946)
trizs77 Creative Commons License 11 órája -5 3 347947

Ennek az utóbbi 30-50 hozzászólásnak nem inkább a   KÖZLEKEDÉSPOLITIKA   topikban lenne a helye ?

 

Il Leone Creative Commons License 11 órája 0 0 347946

Én most kicsit témát váltanék.

 

Szeretném megkérdezni, hogy valahol az online médiában jelent meg a kölni járatritkításokról valami?

Én nem találtam, esetleg tudnál segíteni ebben?

Előzmény: attus germanicus (347945)
attus germanicus Creative Commons License 11 órája -2 2 347945

Ez a történet nem a mozdonyokról szól, a mozdonyok itt nem érdekelnek senkit. 

Vitézy Dávid megpályázza a választáson a főpolgármesteri posztot, az itteni beszélgetés kizárólag erről, ill. róla szól. 

Előzmény: kristoof (347941)
Racilaci Creative Commons License 12 órája -4 4 347944

Vitézy annak a politikai garnitúrának az integráns része, amelyik így intézi a közügyeinket. Ha kell, államtitkárként, ha kell, BKK-, ha máshogy kell, akkor BFK-vezérként, ha kell, múzeumigazgatóként. És most előadja, hogy a személye garancia arra, hogy nem így mennek majd a dolgok - miközben még csak ráutalásszerűen sem tagadja meg korábbi éveit, korábbi önmagát.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347943)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 12 órája -4 7 347943

Hát igen, de a topiktárs köti az ebet a karóhoz, hogy Vitézy így, személyszállító kocsik úgy, azért nem jött Vectron, mert Vitézy... 

 

Vitézy Dávid 2022.11.14-én mondott le.

A kormányhatározat módosítása a 2. pont törlésével 2022.12.29-én vált hatályossá.

Lázár 2023.05.13-án jelentette ki, hogy nem barátkozunk a Siemens-szel.

 

Mozdony azóta sincs, pedig bőven lett volna lehetőség Vitézy eltávolítása után bármiféle személyszállító kocsi nélkül megrendelni őket.

 

De Vitézy hibája, hogy nincsenek...

Előzmény: kristoof (347941)
kristoof Creative Commons License 13 órája 0 0 347942

Én úgy tudom, hogy Lázárék felbontották a szerződést. 

Előzmény: Dante001 (347937)
kristoof Creative Commons License 13 órája 0 5 347941

Többször beírtam, kaptam is érte mínuszt rendesen, hogy azért nem jöttek a mozdonyok, mert nincs rá pénzünk. Tudom, hogy hitel lett volna, de jelenleg arra, sincs pénzünk, ráadásul az EUROFIMA, igen előnytelen hitelt nyújtott volna, ami teljesen érthető, hiszen a forint árfolyama nem túl stabil.

 

(Jelenleg a magyar állam hitelek tömkelegével finanszírozza önmagát.)

Előzmény: Ashi Valkoinen (347940)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 24 órája 0 3 347940

https://njt.hu/jogszabaly/2022-1435-30-22

2022. december. 29.-től hatályos állapotában nincs benne kitétel a kapcsolódó személyszállító vasúti kocsik megrendeléséről.

 

Miért is nem jöttek akkor a mozdonyok?!

Előzmény: r1232 (347939)
r1232 Creative Commons License 24 órája -3 1 347939

Olvasd el a kormányhatározatban mit ír a mozdonyoknál és ez hogy viszonyul a keretszerződésben foglaltakhoz.

Előzmény: Dante001 (347937)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 26 órája -2 2 347938

Köszi, nem gond, majd erre is jön valami kifogás. :D

Előzmény: Dante001 (347937)
Dante001 Creative Commons License 26 órája 0 4 347937

Nem kellett volna ott módosítani semmit.

 

https://iho.hu/hirek/lefujtak-a-mav-start-railjet-beszerzeset-221230

 

"A kormányhatározat első pontja viszont továbbra is él: a még 2020 januárjában 115 korszerű villamosmozdonyra kiírt tender győzteseként a Siemens Mobility-t hirdette ki a MÁV-Start idén márciusban, a keretszerződést áprilisban írták alá. A határozat legfeljebb 70 milliárd forintos keretet garantál a járműbeszerzéshez, ebből ötven új, kétáramnemű Vectron mozdonyt tud vásárolni a vasúttársaság. A forrás az Eurofima (Európai Társaság Vasúti Gördülőanyag Beszerzésére) által nyújtott hitelből érkezik."

Előzmény: Ashi Valkoinen (347936)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 26 órája -2 2 347936

Amit Vitézy kirúgásának estéjén már simán lehet módosítani igény esetén. 

Előzmény: r1232 (347933)
Dreamy Creative Commons License 27 órája -3 0 347935

Semmi kétség, néhány ezer milliárdot rá kellene költeni a dízel és villamos mozdonyokra valamint motorvonatokra, és valamennyit a kocsikra is. Nemhogy még a vasút, de egész Magyarország nem tudná kitermelni értelmes idő alatt, ami inkább azt jelenti, hogy nagyon szegények vagyunk. :-)

r1232 Creative Commons License 30 órája 0 1 347934

Villany ugyanígy.

Előzmény: Gordon Zsigmond (347922)
r1232 Creative Commons License 30 órája -2 2 347933

Az ő koncepciója alapján elfogadott kormányrendelet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347921)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 15 347932

Budapest-Hatvan

Budapest-Székesfehérvár

Budapest-Tatabánya

Budapest-Cegléd

Sopron-Győr

Szombathely-Győr

stb.

 

relációkon InterCity vonatok ellátnak elővárosi közlekedési funkciókat is. A Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen vonalon közlekedő InterCity vonatok pedig a városon belüli közlekedést, valamint a Liszt Ferenc repülőtér megközelítését is szolgálják.

 

Igen véleményes offtopiknak titulálni őket.

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (347931)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 1 napja -18 0 347931

Az Intercity itt offtopic, köszi. 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 0 347930

Az a baj, hogy csak valami... IC3G-ből készült 10 a tervezett 130 helyett, IC+-ból 92 a 100 helyett.

A Halberstädterek legfeljebb tűzoltásra voltak jók.

 

Lassan a körmünkre ég, hogy nem lesz mit vontatni... 

Előzmény: Fizolti (347929)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 0 347929

Igen, volt valami. Jöttek a halberstadtik, jött pár 3. generációs IC kocsi, majd az IC+ok. 

Az eddigi utolsó IC+ ok nem sokkal azután készültek el, hogy VD-ék bejelentették a szerelvényvásárlást. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (347928)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja -1 2 347928

Amikor megvettük a Taurusokat, meg később a TRAXX-okat, volt bármi kényszer arra, hogy vontatott jármű is legyen hozzájuk?

Dehogy volt.

És most sem lett volna.

 

Az IC+ megállt 92-nél, és úgy fest, nem is lesz több, a használt állománybeszerzéssel meg az a gond, hogy ekkora, jó állapotú tétel ritkán van a piacon, a MÁV meg híresen nehezen mozdul - irdatlan mázlink volt, hogy anno a Halberstädtereket sikerült megszereznünk.

És még a meglévő állománnyal is rosszul sakkozunk, egységes vonatok helyett pontszerűen bukkannak fel az IC-kocsik.

Előzmény: Fizolti (347927)
Fizolti Creative Commons License 1 napja -1 5 347927

 Az utast rohadtul nem érdekli hogy mi viszi a szerelvényt, ő nem a mozdonyon utazik.

 

Az utast akkor kezdi érdekelni a mozdony, amikor az lerobban. 

Vagy nem érdekli, de az már feltűnik neki, hogy valamiért a vonat képtelen tartani a menetidőt. 

 

Ha már megvan a mozdony, akkor az lehetett volna egy kényszer arra, hogy akkor valami kocsi is legyen véve hozzá, akár az új szerelvények, vagy akár az IC+ folytatása, de rosszabb esetben valami használt de azért fecskénél jobb állomány felvásárlása. 

 

E helyett jött az összeveszés, és most egy újabb nagyfőnök újabb álmodozása. Aminek amúgy hosszabb távon szintén lehetne értelme is, csak ez a mostani helyzeten nem segít. 

Előzmény: Peraltada (347926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!